Позакласна робота як умова формування ключових компетенцій учнів при вивченні німецької мови

Про матеріал
Головною метою моєї позакласної роботи як вчителя німецької мови є стимулювання та заохочення учнів до вивчення мови, до поглиблення своїх знань та умінь, орієнтування школяра на самостійний пошук інформації, тобто я виступаю як координатор та порадник.
Перегляд файлу

Позакласна робота як умова формування ключових компетенцій учнів при вивченні німецької мови

                                                                                   Семенюк Віра Василівна,

                                                                                 вчитель німецької мови

               Спілкування іноземною мовою сьогодні необхідне, тому що цього вимагає сучасне життя: міжнародні зв’язки України, вихід в Європу та світовий простір. Учні повинні ефективно використовувати мову й отримувати не тільки знання, уміння й навички, а також використовувати ці знання на практиці, співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин, знаходити шляхи розв’язання життєвих проблем.

Оволодіння іноземною мовою має на меті не тільки отримання лінгвістичних знань, але й формування умінь і навичок практичного користування мовою. Уміння використовувати іноземну мову в повсякденному житті припускає   спілкування іноземною мовою, її залучення в усну чи писемну комунікацію.

 Успішність навчання іноземної мови залежить не тільки від діяльності вчителя й учнів, спрямованої на формування й розвиток мовних навичок і умінь, але й створення таких психолого-педагогічних умов процесу навчання, коли учень включений в іншомовну діяльність і отримує задоволення, радості від того, що він може робити за допомогою мови, яка вивчається. Якщо окрім урочних видів діяльності, діти залучаються в позакласну роботу з предмета, то у них підвищується мотивація, інтерес і, відповідно, якість знань. Саме позакласна робота сприяє глибшому оволодінню мовою. Розвиток особистості неможливий без розвитку її творчого потенціалу, тому позакласна робота   сприяє творчому зростанню учнів. Позакласну роботу з німецької мови можна визначати як систему неоднорідних освітньо-виховних заходів, що виходять за межі обов’язкових навчальних програм.

Головною метою моєї позакласної роботи як вчителя німецької мови є стимулювання та заохочення учнів до вивчення мови, до поглиблення своїх знань та умінь, орієнтування школяра на самостійний пошук інформації, тобто я виступаю як координатор та порадник. Вказую, де можна знайти інформацію і ступінь її важливості для розширення мовленнєвих чи мовних навичок, а учень самостійно визначає її необхідність, обсяг,  форму її опрацювання.

Моє завдання при організації   позакласної  роботи –  визначення пошукових завдань та підтримання інтересу учня до заданої теми.  Я приділяю велику увагу розширенню знань дітей про країну, мова якої вивчається. Як правило, всі позаурочні заходи ґрунтуються на країнознавчому матеріалі. Випуск газет про країни, в яких говорять німецькою  мовою, концерти, вікторини, конкурси віршів і пісень, театральні інсценування, ігрові ситуації у вигляді телеконкурсів. При проведенні різноманітних вечорів чи свят учні реалізують не тільки свої теоретичні знання німецької мови, а поглиблюють соціокультурні навички. 

Ефективною формою позакласної роботи є проведення Тижня іноземної мови. Тиждень  сприяє підвищенню мотивації до вивчення іноземної мови, розвитку навичок усної мови, розширенню кругозору учнів, поповнення словникового запасу. Тиждень іноземної мови проводжу за попередньо складеною разом з учнями програмою, яка визначає цілі, зміст і форму кожного з його компонентів.  Тому тематика Тижня  є цікавою, пізнавальною,   пов’язаною з навчальним матеріалом та відповідає  віковим особливостям учнів, рівню їх мовної підготовки.

Знайти завдання кожному – такий девіз Тижня іноземної мови.

У  своїй діяльності  я використовую такі групи форм позакласної діяльності: 

 -  засоби масової інформації:  стінгазета, оголошення, бюлетень, усний журнал,   виставка-вікторина;

- культурно-масові: вечір-свято, присвячений народним традиціям рідної країни або країни, мова якої вивчається; вечір-портрет, присвячений життю та діяльності відомих письменників, поетів, композиторів, акторів тощо,    вечір-хроніка у зв’язку зі знаменними подіями, ранок казок;

-   виконання проектних робіт та мультимедійних презентацій;

-   робота з матеріалами інтернету, телебачення, радіо.

 Індивідуальну позакласну робота проводжу з окремими учнями, які готу­ють повідомлення і доповіді про країну, мова якої вивчається, про знаменні дати і події, видатних людей. Розучуємо разом  вірші, пісні, уривки з літературних творів німецькою мовою. Виготовляємо наочні посібники, оформляємо стінгазети, альбоми, стенди тощо. Готуємо костюми і декорації для інсценування уривків літературних творів.

  Завершуємо вивчення фундаментальних тем позакласним заходом німецькою мовою. Форма і тематика визначається з урахуванням вікових особливостей конкретної групи учнів. Минулого тижня відбувся цікавий позакласний захід – літературно-музична композиція ,,Німецькі класики’’.    У молодших класах такі заходи проводяться у формі театралізованих вікторин, конкурсів, ранків і музичних постанов. Для прикладу, після вивчення алфавіту традиційно з першокласниками проводжу свято ,,У королівстві АВС’’.

G:\Семенюк Віра\вв\P71205-085905.jpg Звертаю особливу увагу на розвиток особистості учня, формування його ключових компетентностей, основною  з яких є комунікативна, адже вона забезпечує набуття учнями вмінь обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі. Стимулювання учня до самостійної роботи, направлення його на підвищення рівня знань з німецької мови,  залучення до участі в олімпіадах та інтелектуальних конкурсах – це головна мета в позакласній роботі з обдарованими дітьми.  Кожен рік найактивніші учні були не тільки учасниками, а й переможцями   І-ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з німецької мови.

  Позакласна робота має глибоке коріння та позитивний вплив на учня. Поліпшується уміння практичного володіння різними видами мовної діяльності (монологічною і діалогічною, аудіюванням, читанням). Розширюється світогляд учнів, підвищується їх культурний рівень, збільшується мовний запас, удосконалюються їх вимовні навички. Позакласна робота з іноземної мови необхідна для розвитку інтересу до вивчення іноземної мови, творчих здібностей учнів,  самостійності, естетичних смаків, виховання любові і поваги до людей свого рідного краю і країни, мова якої вивчається.

G:\Семенюк Віра\вв\P71205-091235.jpg

 

 

docx
Додав(-ла)
Семенюк Вера
Додано
1 липня 2021
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку