Батьківські збори в нетрадиційній формі на тему: «Співпраця сім’ї та школи – запорука успіху дитини»

Про матеріал

План-конспект батьківських зборів у нетрадиційній формі у вигляді тренінгу. Виходячи з актуальності поданої теми, ця ефективна форма роботи може бути проведена для батьків підлітків будь-якого віку. Публікується з додатками (тести, анкети тощо).

Перегляд файлу

Остапенко Тетяна Вадимівна,

учитель української мови та літератури

вищої категорії

Бердянської ЗОШ № 20

Позакласний захід

Батьківські збори в нетрадиційній формі на тему: «Співпраця сімʹї та школи  ̶  запорука успіху дитини» (позакласний захід для батьків з елементами тренінгу)

Форма зборів: збори-тренінг

Час проведення: 45 хвилин

Мета:

      1. Привернути увагу батьків до необхідності співпраці вчителів та батьків у вихованні дітей.

        2. Виявити особливості взаємодії батьків з дітьми та вчителів з дітьми.

  1. Розглянути  можливі способи розвʼязання конфліктних ситуацій у системі взаємовідносин «дорослий - дитина».
  2. Актуалізувати основні проблеми у вихованні дітей у сімʼї.
  3. Підвести батьків до аналізу своїх сімейних установок, виявити помилки в сімейному вихованні дітей.
  4. Підвищити педагогічну культуру батьків, поповнити арсенал їхніх знань з питань виховання дитини в сімʼї.
  5. Сприяти обʼєднанню батьківського колективу, залученню тат і мам до життєдіятельності класу.
  6. Виробити колективні рішення та єдині вимоги до виховання дітей, інтеграції зусиль сімʼї й педагогів у діятельності з розвитку особистості дитини.

 

Хід зборів

 «Учитель розуму – у школі,

 учитель душі – у колі сімʼї».

Ламартін.

 

  1. Вступне слово класного керівника.

Доброго вечора, шановні батьки! Наші батьківські збори, присвячені  співпраці сімʹї та школи, будуть проходити в нетрадиційній формі – у вигляді тренингу.

Пояснення термінів.

Співпраця - позитивна взаємодія, у якій мета й інтереси учасників співпадають, або досягнення цілей одних участников можливе тільки через забезпечення інтересів та устремлінь інших його учасників.

Тренінг – метод активного навчання, направлений на розвиток знань, умінь і навичок; його використовують для того, щоб не тільки отримати нову інформацію, але й застосувати отримані знання на практиці.  

  1. Активизируюча гра «Психогеометричний тест».  1.Складіть фігуру людини з 10 запропонованих фігур (кола, трикутники, квадрати, зигзаги). 2. Підрахуйте, яка фігура використана  вами найбільшу кількість разів. 3. Розподіліться  на групи відповідно до вибраної фігури.

(Батьки  розсідаються за 4 групами на заздалегідь розставлені парти.)

Результати тесту. Ті, хто обрав…

· трикутники - упевнені в собі, емоційні люди. Вони цінують гумор, надають перевагу дорогим речам, не терплять критики, люблять командувати, у чому відчувають своє призначення;

· кола - дружелюбні, емоційні. Неофіційні, люблять говорити компліменти. Направлені швидше на людей, ніж на справу, нерішучі, не дуже хвилюються, у чиїх руках знаходиться влада;

· квадрати - консервативні, люблять порядок у всьому, невтомні трудівники, їм властиві повільна мова, уживання професійних термінів, скутість рухів, завзятість, потреба доводити почату справу до кінця, упертість, що дозволяє добиватися завершення роботи;

· зигзаги - непередбачувані, емоційні, творчі особистості, нестримані, дуже експресивні, не надто наполегиві в доведенні справ до кінця.

Така типологія підходить і вашим дітям; проведіть з ними цей тест і визначте психологічний тип вашої дитини.

  1. Повідомлення класного керівника про роль сімʼї в житті дитини й особливості психології підлітків

Уявлення про щастя кожна людина повʼязує з сімʼєю. Недаремно говорять: «Щасливий той, хто щасливий у сімʼї». Сімʼя — це опора, фортеця, початок усього. Тут діти отримують перші уроки любові, розуміння, довірʼя, віри. Це — перший колектив дитини, її природнє середовище, де закладаються основи майбутньої особистості.  

        Звʼязок  з сімʼєю людина відчуває  протягом усього життя. І саме в сімʼї закладаються основи моральності людини.

 І яку б сторону розвитку дітей ми не розглядали, завжди здається, що головну роль в їх ефективності на різних вікових етапах грає сімʼя, тому основними вихователями є батьки, а задача класного керівника -  допомогти їм.

Особливості співпраці вчителів і батьків, звісно, будуть визначатися віковими особливостями підлітків.

Підлітковий, або середній шкільний вік (11—15 років). Його називають ще перехідним, бо він повʼязаний з переходом від періоду дитинства до юності. Відбувається бурхливий і неравномірний рост и розвиток організму, посилюється діятельність залоз внутрішньої секреції. Спостерігається підвищення збудливості або, навпаки, стан гальмування, що поясняюється швидкою стомлюваністю нервових клітин, а звідси різка зміна настрою й поведінки підлітка, роздратованість, байдуже  ставлення до різних видів діятельності, у тому числі й навчальної. Усе це спричиняє  конфліктні ситуації не тільки з батьками й учителями, але й  з колективом однолітків. Немало клопоту викликає й підвищена збудливість, яка часто виливається в різного роду проступки, стремління показати свою перевагу. Задача вчителя полягає не тільки в тому, щоб фіксувати всі ці прояви, але й допомогти підлітку направити його бурну енергію в потрібне русло.

           —Давайте прочитаємо й прокоментуємо висловлювання про роль сімʼї та школи в житті кожної дитини. (Читання й коментування епіграфу, записаного на дошці)

  1. ЕКСПРЕС-ОПитування ДЛЯ БАТЬКІВ (викоується письмово в групі, потім зачитуються результати )
  1. Сімʼя для дитини – це…
  2. У сімʼї дитина повинна відчувати…
  3. Звички, які виробляються в сімʼї, але потрібні й у класі… (Не обзиватися, не битися, вітатися, вітати один одного зі святом…)

Висновок. Сімʼя в вихованні дитини має велике значення. Виховання в сімʼї  та в школі взаємопов'язані. Школа продовжує хороші традиції сімʼї у вихованні гарних звичок. Таким чином, ми з вами повинні обʼєднати  наші зусилля у вихованні дітей.

 

  1. Практичний етап зборів. Проблемні ситуації для обговорення.

— Чему виникають складнощі в спілкуванні школи (педагогів, класного керівника) і батьків? Як їх подолати?

Давайте розглянемо типові ситуації, коли відбувається взаємодія сімʼї та школи, і подивимось, які варіанти співпраці можуть бути.

(Батьки беруть із пачки завдань одне. Їм пропонується ознайомитися з проблемною ситуацією й визначити, як треба чинити вчителю й батькам.)

 

 

 

 

Варіанти завдань

  1. Учень погано вчиться з предмета, нічого в ньому не розуміє, до товарищів звертатися соромно, та й навряд чи вони допоможуть. Як вирватися із цієї ситуації, якщо він уже не хоче вчитися або хоче, та не здатен вирішити цю проблему самостійно?

Учитель__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

Батьки__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

  1. Учитель незадоволений поведінкою й успішністю дитини й запросив його батьків до школи. Учитель налаштований дуже серйозно й висуває суттєві претензії. Як вести діалог, коли дитина прийшла на зустріч разом з кимось із батьків?

Учитель__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

Батьки__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

  1. Дитина  просить батьків залишити її вдома через немовбито погане самопочуття. Батьки здогадуються, що справа в невивченому уроці, який той довго не міг виконати. Як діяти, якщо в батьків виникають підозри, що дитина зібралася  просто прогуляти, але їм стало її жалко, і зрозуміло, що двійки не уникнути?

Учитель__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

Батьки__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

 

 

 

 

 

4. Учень зухвало поводить себе на уроці. Демонстративно грається  мобильним телефоном, на зауваження вчителя не реагує, не працює, огризається, за що й отримує зауваження в щоденник. Які способи впливу повинні використати  батьки вдома? А вчитель?

Учитель__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

Батьки__________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

 

 

 

 

 

Після кожної відповіді вчитель підбиває підсумки й робить висновки.

1 ситуація. Учитель створює дружню й спокійну в ставленні до дитини атмосферу. 1-2 рази достатньо для того, щоб, залишивши дитину після уроку, показати їй свою впевненість, що та справиться. Дає не дуже складні домашні інд. завдання. У дитини підвищується самооцінка  і, як рез-т, покращується успішність. Звертається до батьків із проханням надати допомогу. Батьки піддтримують дитину, надають допомогу в виконанні дом. завдань, установлюють довготривалий контакт з учителем, приймають активну позицію, проявляють зацікавленість.

2 ситуація. Учитель у коректній формі вказує на проблеми. Характеризує дитину не взагалі, а коментує конкретну ситуацію. Пропонує свої варіанти розвʹязання проблеми, говорить про негативні наслідки такої поведінки. Не звинувачує батьків. Батьки ставляться до проблеми конструктивно. При вчителі не сварять дитину, а займають позицію слухача. Удома спільно з дитиною розробляють програму з виходу з ситуації. Обовʼязково навідуються до школи для повторної розмови з учителем.

3 ситуація. Учитель, помітивши, що учень пропустив урок без причини, не звинувачуючи його, дає чітко зрозуміти , що прогулювати уроки не можна. Дає можливість перездати контрольну. Батьки, щоб така ситуація не ввійшла в систему, суворіше контролюють домашнє завдання й не потурають своїй дитині в прогулах, не проявляють псевдолюбов.

4 ситуація. Учитель не робить зауважень на уроці, а проводить бесіду наодинці з учнем. Залучає його до різноманітної шкільної та позашкільної діяльності. Апелює до батьків, ні в чому їх не звинувачуючи. Батьки придивляються до своїх методів виховання, активно взємодіють з учителем.

 

За результатами обговорення робляться висновки.

  1.  Від співпраці батьків та школи залежить результат розвʼязання конфліктів.
  2. Не дивлячись на те, що методи впливу на дитину в учителя й батьків можуть бути різними, дитина повинна їх сприймати як єдину стратегію поведінки дорослих у ставленні до неї.
  1. Виступ психолога. Тестування «Яка квітка твоя дитина?» з наступним аналізом результатів.
  2. Творча робота «Квітуча клумба»

Школа й батьки  — це  той «грунт», на якому, як квітка, росте дитина. Від нас залежить, якою вона буде. Запишемо ж побажання школі по відношенню до Вашої дитини на створеній Вами квіточці й  прикріпимо його до зображеного на дошці родючого лугу. Мета цього завдання: усвідомити, що школа й сімʼя повинні вирішувати  проблеми спільно!

(Батьки записують побажання й прикріплюють їх  до дошки)

 

  1. Читання памʼятки.
  2. Рефлексія. Заповнення анкети за результатами батьківських зборів.                       

 

Дякую, шановні батьки,  за увагу й за те, що взяли участь у батьківських зборах!

 

 

 

 

 

 

 

Шановні батьки!

Ваші щирі відповіді на питання анкети допоможуть нам краще побачити позитивні й  негативні сторони проведених батьківських зборів. Нам дуже хочеться, ураховуючи Ваші інтереси, запити та думки, покращити якість їх проведення.

1. Что спонукало Вас прийти на батьківські збори (потрібне підкреслити)?

   1. Ваша дисциплінованість.              2. Цікавість до піднятої теми.

   3. Прохання дитини.                          4. Повага до вчителів.

   5. Текст запрошення.                         6. Можливий душевний спокій       

                                                                    після зборів.                                     

   7. Особиста участь у підготовці       8. Не знаю.

       до зборів.

 

2. Як Ви вважаєте, чи є необхідність відвідування таких зборів усією сімʼєю? Чому? __________________________________________________

_________________________________________________________________

3. Будь ласка, оцініть, наскільки Вам сподобалась та чи інша частина зборів у балах: задоволені – 3, частково задоволені – 2, не задоволені – 0.

 Вступна частина –

Активизуюча гра «Психогеометричний тест»

Обговорення проблемних ситуацій

Тестування психолога-

Робота над памʼяткою –

4.Чи було  у Вас бажання взяти участь у дискусії. Чому? ______________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

5.Ваші пропозиції, доповнення, побажання за питаннями підготовки й проведення цих зборів___________________________________________

__________________________________________________________________Дякуємо Вам за допомогу!

Памʼятка для батьків

«МИ РАЗОМ»

Участь батьків у житті школи

     • Спілкуйтеся з кожним зі шкільних учителів вашої дитини хоча б раз на рік.


• Регулярно питайте дитину про те, що вона вивчає в школі. Запропонуйте допомогу у виконанні домашніх завдань. Наприклад, допоможіть написати план твору, допоможіть порадою, запропонуйте щось своє, разом сходіть до бібліотеки. Але писати за дитину твір не треба.


•Обовʼяково сходіть на всі шкільні батьківські збори.


•Беріть участь у роботі батьківського комітету. Допомагайте школі.


• Якщо Вам щось у школі не подобається, поговоріть з учителями. Якщо Ви не можете запропонувати нічого конструктивного для покращення ситуації, зверніться за порадою й за ідеями до інших батьків.

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
2236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку