Гра «Брейн-Ринг»
Мета проведення гри: в ігровій формі перевірити знання учнів; дати можливість виявити спритність, почуття гумору, творчу активність; створити умови для розвитку винахідливості, уяви, акторських здібностей; зацікавити школярів у вивченні додаткової літератури; виховувати любов до географії, до рідного краю; сприяти зміцненню класного колективу на основі спільної діяльності й співпереживання за свою команду.
Місце проведення гри: гра проводиться в актовій залі, що оформляється атрибутами географічної тематики.
Учасники: участь в грі беруть учні 6-А класу. Формується команда з семи чоловік. Вибирається капітан команди.
Конкурс проводить учитель географії. Вибирається журі з викладачів і практикантів.
Підготовка до гри: учні й викладачі організують створення команд для проведення конкурсу; члени команд готують назву команди, девіз, емблеми,; вболівальники готують плакати для підтримки команд; вчитель географії продумує конкурси, готує презентацію, розробляє призи та нагороди.
І. Організація гри.
Вчитель розпочинає гру з представлення команд, капітанів, бажає всім натхнення та успіхів. Для того, щоб гра пройшла в дусі змагання і її результати були оцінені, обирається компетентне журі. Представлення членів журі.
Учні вітають команди. Кожна команда представляє свою назву, пояснює її вибір, демонструє емблему. Привітання оцінюється у 5 балів. Вам ще одне завдання придумайте по 4 запитання своїм командам. Пізніше буде конкурс, де Ви будете ставити ці запитання Вашим суперникам.
Кожна з команд отримує 3 запитання. Кожне питання оцінюється у 2 бали.
ІІІ конкурс «Хто такий? Що таке?»
Кожна команда отримує перелік об’єктів, поряд з якими потрібно написати, що вони означають. Завдання містить 5 об’єктів.
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Завдання І команди
Анди
Карпати
Кордильєри
Керченська
Мадагаскар
Україна
Говерла
Сахара
Гімалаї
Аравійський
Гренландія
Амазонська
Дніпро
Чорне
Мексиканська
На завдання учням виділяється 2 хв.
ІV конкурс «Географічна пошта»
Учням називають 10 об’єктів, що розташовані або мешкають на різних материках. Учням потрібно розподілити об’єкти по материках, тобто назвати їх адресу. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Завдання 1 команди
Завдання 2 команди.
Завдання 3 групи.
V конкурс. «Загадковий»
Відповіді на загадки учні передають у вигляді умовних топографічних знаків. На столах є розграфлені листки для відповіді. Команда яка перша закінчить і правильно дасть відповіді отримує 8 балів.
і ногами не пройдеш (болото)
VІ конкурс. «Ти мені, я тобі»
Кожна команда підготувала по 4 запитання для інших команд.
Відповіді на кожне запитання оцінюється по 2 бали.
VІІ. Конкурс капітанів.
На зал виходять капітани команд. Кожному з них буде поставлено 5 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
VІІІ конкурс «Географічний словник»
Упродовж двох хвилин учням потрібно написати якомога більше слів географічної тематики, що можуть утворитися з літер, які є в словах. Виграє та команда, яка напише більше слів. Переможець отримує 5 балів, інші команди 4 і 3 бали.
Кристалічний: Східноєвропейська:
Кристал Європа
Річка Схід
Ріки Ріка
Ніл Дно
Ліс південь
Рейн Стан
Євро пісок
Західносибірська:
Захід
Сибір
Бір
Ріка
Дно
Коса
ІІІ. Завершальний етап гри
Підведення підсумків, визначення і нагородження переможців.