18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Позакласний захід "Чарівниця Осінь в гості завітала..."

Про матеріал

Мета:

  • поглибити знання учнів про явища природи восени, розширити кругозір школярів;
  • розвивати пізнавальну активність учнів, вміння працювати в групі на спільний результат, увагу, пам'ять, уяву;
  • виховувати відповідальність, активність, взаємоповагу, естетичний смак, любов та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 6 класів

Тема. Чарівниця-осінь в гості завітала…

Мета:

  • поглибити знання учнів про явища природи восени, розширити кругозір школярів;
  • розвивати пізнавальну активність учнів, вміння працювати в групі на спільний результат, увагу, пам'ять, уяву;
  • виховувати відповідальність, активність, взаємоповагу, естетичний смак, любов та бережливе ставлення до природи.

Проведення заходу

Учитель.

Журливо музика заграла,

І закружляло в вальсі листя.

В країну осінь завітала

Красива, сонячна, барвиста!

Виступ учениці з піснею «Запросила осінь на останній бал».

Звучить музика (Шопен. Осінній вальс), на екрані презентація  (додаток 1. Чарівниця осінь в гості завітала).

Ведучий 1. Доброго дня, шановні гості!

Ведуча 2. Вітаємо Вас на нашому святі осені!

 Ведучий 1. У всіх порах року є щось дивовижне, прекрасне і особливе. Але все-таки у кожної людини є своя улюблена пора.

Ведуча 2. Хтось любить тепле сонячне літо, радіючи можливості опинитися на золотому березі моря, поплескатися в блакитних хвилях, просто промчати босоніж по траві.

 Ведучий 1. Комусь більше подобається квітуча весна, наповнена різноманітністю веселих фарб і дивовижних запахів.

Ведуча 2. Є й ті, кого зачаровує холодна красуня-зима, сяюча бурульками на дахах і білизною снігових заметів.

 Ведучий 1. А я найбільше люблю осінь. І не така вже це сумна пора, як писав знаменитий поет, і не завжди за вікном дощ і сирість. Для мене осінь – це особливий запах повітря і абсолютно неповторне «глибоке» світло від сонця. Але найголовніше – це царство червоних, багряних, помаранчевих, жовтих фарб. Хіба можуть не зачаровувати погляд ці яскраві кольори осені?! Невже комусь вони навіюють смуток?! Більше за все я люблю пору, коли падає листя, коли можна не поспішаючи пройтися по парковій алеї, шарудячи золотистим листям і наспівуючи про себе яку-небудь веселу пісеньку.

Ведуча 2. Так, нещодавно я теж гуляла по парку і спостерігала, як падають з дерев невагомі листочки. Кожен з них абсолютно не схожий на інші. Цей – маленький, скромний, червоно-коричневий. І летить він якось тихо і непомітно, ховається на землі в купці своїх товаришів. А цей – великий, яскравий, золотистий, з химерними вирізами по краях. Він падає повільно, гордо, кружляючи і похитуючись з боку в бік. Здається, перед тим, як впасти з гілки, він хоче покрасуватися перед усіма, показати, що краще за інших. І на стежці ляже на вільне місце – щоб його обов’язково помітили. Але ось ще зовсім зелений листочок розгублено крутиться на вітрі, його кличе і захоплює із собою загальний політ. Але він не знає напевно, чи настав його час. А це що за красень – немов дорога прикраса з бордового шовку в золотій оправі? Другий такий вже точно важко зустріти. А ця пара, зчепившись тонкими стеблинками-ручками, весь час тримається разом, немов боячись втратити один одного і ні за що не бажаючи розлучатися. Вони то злітають вгору, то кружляють у легкому танці, то стрімко несуться вперед, то знову повільно падають вниз. І всі ці різнобарвні листя, танцюючи і переплітаючись в повітрі, тихенько опускаються на землю. І куди не подивишся – все навколо встелене немов барвистим нескінченним килимом, кожна ниточка якого акуратно вплетена чиїмись дбайливими умілими руками. І боїшся пройтися по ньому, щоб не порушити цю красу. Але все-таки наступити на цей килим дуже хочеться – дуже вже він м’який і повітряний, злегка шарудить, ніби нове плаття.

 Ведучий 1. Кожна душа трепетно відчуває красу навколишнього світу, то як же не оспівати її, не зробити казку з отої дивовижної краси, яка тебе оточує...

Ведуча 2.  На сьогоднішньому заході ми зануримося з Вами у світ поезії та художнього мистецтва, наук природознавства та хімії, народної творчості та учнівської кмітливості і винахідливості.

Ведучий 1. На уроках природознавства ми вивчали явища природи, вчилися їх класифікувати, зображували їх на папері, придумували про них розповіді.

Перший конкурс – розминка.

Ведуча 2. Ми пропонуємо серйозні й не дуже запитання, на які треба швидко відповідати учасникам команди. Представник команди вибирає конверт із запитаннями.

Конверт 1.

  1. З неї ллється дощ (хмара).
  2. Сорока приносить на хвості (новина).
  3. Що за трава, яку й сліпий впізнає? (кропива).
  4. Під яким кущем сидить заєць під час дощу? (мокрим).
  5. Як можна пронести воду в ситі? (заморозивши).
  6. У кого щоки замість мішків? (хом’як).
  7. Що росте вниз верхівкою? (бурулька).
  8. Яка квітка має в назві жіноче і чоловіче імена одночасно? (Іван-да Мар’я).
  9. Вороні через три роки що буває? (четвертий іде).
  10.  Чи правда, що на вершині Евереста ростуть квіти? (ні).
  11.  Куди зайцю зручніше бігти – вгору чи з гори? (в гору).
  12.  Який сніг скоріше тане – чистий чи брудний? (брудний).
  13.  Чи можна полювати на тварин навесні? (ні).
  14.  Сама небезпечна змія? (кобра).
  15.  Сік якої рослини допомагає при укусі комарів? (петрушка).

Конверт 2.

  1. Де сухого каменю не знайдеш? (у воді).
  2. Він схожий на зайця (кріль).
  3. Рослина, яка чіпляється до одягу (реп’ях).
  4. Модель земної кулі (глобус).
  5. Колекція засушеного листя (гербарій).
  6. Чи дихає курча в яйці? (так).
  7. Скільки ніг у павука? (8).
  8. Чим розмножується суниця? (вусами).
  9. Хто, спасаючи голову, губить хвіст?  (ящірка).
  10.  Пташенята, які не знають свою матір? (зозулята).
  11.  Як називається зміна шерсті у тварин? (линька).
  12.  Який елемент вбиває мікроби? (срібло – Аргентум).
  13.  Шість картоплин варяться за 30 хвилин. За скільки звариться одна картоплина? (за 30 хвилин).
  14.  Пінгвін – це птах чи тварина? (птах).
  15.  Верхній шар землі, на якому ростуть рослини? (чорнозем).

Конверт 3.

  1. Що робить їжак взимку? (спить).
  2. Самий швидконогий птах? (страус).
  3. Зелений покров землі? (трава).
  4. Яка тварина міняє забарвлення? (хамелеон).
  5. Сніг білий, а лід? (прозорий).
  6. Які дві ноти ростуть на городі? (фа-соль).
  7. Де швидше тане сніг: в лісі чи у місті? (у місті).
  8. Що людина завжди бачить, а достати не може? (небо, зорі, Сонце, Місяць).
  9. Місце на річці, де п’ють тварини? (водопій).
  10.  Атмосферні опади у вигляді крапель (дощ).
  11. Висить сито – не руками пошите? (павутиння).
  12.  Чим харчуються чаплі? (лягушками).
  13.  Як називають птахів, які відлітають  у вирій? (перельотні).
  14.  Подруга лягушки (жаба).
  15.  Хто навесні з’являється раніше – кажани  чи комахи? (комахи).

Журі підводить підсумок.

Науково-природничий конкурс

Ведучий 1. Наступний конкурс – науково-природничий. Перед вами – перелік явищ, класифікуйте їх.

1 Політ птаха 

2 Грім і блискавка 

3 Утворення плодів на деревах

4 Політ літака

5 Обмін речовин

6 Горіння листя або сміття 

7 Добування вугілля

8 Зміна кольору у листя

9 Іржавіння заліза 

10 Народження дитини

11 Скисання молока

12 Спалювання вугілля

13 Утворення сніжинок

14 Спів птахів

15 Утворення інію

16 Пожовтіння листя

17 Веселка

18 Народження дитини

19 Підгоряння їжі

20 Фарбування волосся

Оцінювання результатів.

Підсумки журі.

Конкурс «Осінній настрій» (художньо-поетичний).

Ведучий 1. Ми запрошуємо команди представити свій осінній настрій.

Ведуча 2. Домашнє завдання представляють команди «Вересень», «Жовтень», «Листопад» (по одному учню від команди виходять на сцену і декламують вірші).

Вересень.

Учень 1. 

От і вересень. Здрастуй, осінь!
Звідкіля ти до нас прийшла?
Квітнуть айстри, а в небі просинь,
Стільки сонечка і тепла...
Але яблука вже достигли,
Медом пахнуть грушки в саду.
І коли це воно все встигло?
Поміж квітами я іду...
І дивуюся, і радію,
Бо повсюди краса без меж.
В серці я цю красу лелію,
Надихаюся нею теж.
Це вже вересень. Це вже осінь.
У природі щодень нове.
Хмари вкриють небесну просинь...
Вже й листок по воді пливе...

Жовтень.

Учень 2.

От і жовтень на порозі — зажовтів
Листячком на кленах золотавим.
Всюди квітами останніми зацвів…
То ж прийшов чарівним і яскравим.
І п’янким, насиченим таким,
Гарним, дивовижно кольоровим,
З листячком червоним, золотим,
Світлим, незбагненним і чудовим.
Жовтень росами ранковими блищить,
Шумовим оркестром нас вітає,
Часом в диво-казку заведе на мить,
То на срібних струнах нам заграє.
А у небі сонце, дивовижна синь,
Хочеться піднятися й летіти.
То ж здіймайся і у простір линь,
Треба з мріями у цьому світі жити.

 

Листопад.

 

Учень 3.

Ще кілька днів тому назад

Землі убранство чарувало.

Рясний і дивний листопад

Здійнявся. Листячко упало.

А вітер з листям танцював,

Кружляв, підносив, опускався...

Ялинки ними прикрашав

І знову в небо підіймався.

Рясний, казковий листопад...

Додолу листячко злітає.

А що лишилося, підряд

Вітрець із дерева знімає.

І знов підносить в небеса,

Прощальний танець з ним танцює.

Чарівна і сумна краса

Тривожить душу і чарує...

 

Журі оцінює виступи учнів.

Конкурс «Ти – мені, я – тобі».

Ведучий 1.  Команда «Вересень» представляє загадки.

Представники інших команд по черзі витягають папірці, на яких записані загадки, і дають відповідь. Якщо учень, який витягнув загадку, не може відповісти, то допомагає команда, але оцінка за відповідь менша.

  1. Невидимка ходить в гаї,

всі дерева роздягає. (осінь).

 

  1. Хто золотом дерева вкриває, а потім його зриває? (Осінь).
  2. Сидить — зеленіє,

Лежить — пожовтіє,

Падає — почорніє. (Листя).

  1. Без рук, без ніг, та ворота відчиняє. (Вітер)
  2. Ходить баба сива-сива, розсипа горох по нивах. (хмара, дощ).
  3. Летить орлиця по синьому небу,

Крила розкрила, сонце закрила. (хмара).

  1. Висить сито, не руками зроблене. (павутина).
  2. В’ється, в’ється, в небо проситься. (Дим).
  3. Біжить віл, сам без ріг,

Кого зустрічає, з дороги звертає. (Вітер).

  1. Розкажіть, діти, хто те добре знає, 

Яке коротке літо восени буває? (Бабине літо) 

 

Ведуча 2. Команда «Жовтень» пропонує суперникам прислів’я та приказки про осінь.

Виступ команди. Ми підібрали прислів’я та приказки про осінні місяці. Кожен осінній місяць несе свій настрій, свої кольори, свою погоду.

Прислів’я та приказки про Вересень

  • Вересень весіллями багатий.
  • Садок у вересні, що кожух у січні.
  • Як вересніє, то й дощик сіє.

Прислів’я та приказки про Жовтень

  • Жовтень ходить по краю та й виганяє пташок з раю.
  • Вересень пахне яблуками, а жовтень — капустою.
  • Плаче жовтень холодними сльозами.
  • Жовтень хоч і холодний, та листопад його перехолодить.

Прислів’я та приказки про Листопад

  • Листопадовий день, що заячий хвіст.
  • Листопад вересню онук, жовтню син, а грудню рідний брат.
  • Листопад зимі ворота відчиняє.
  • Листопад не лютий, проте спитає, чи одягнутий та взутий.

Командам-суперницям пропонуються початок і кінцівка прислів’їв, які треба об’єднати між собою (по 5 прислів’їв для кожної команди).

Осінь іде,

  • а осінь — плодами.

Літо дає коріння.

а осені початок.

Восени — багач,

  • а весело жити.

Осінь збирає,

а навесні — прохач.

Весна красна квітами,

а осінь — насіння.

Хвали літо,

коли осінь прийде.

Усякому літові кінець,

а за собою дощі веде.

Осінь сумна,

  • то восени хліб у коморі.

Як у травні дощ надворі,

а осінь — на сніпки.

Весна багата на квітки,

а весна з'їдає.

  • Осінь іде, а за собою дощі веде.
  • Весна багата на квітки, а осінь — на сніпки.
  • Літо дає коріння, а осінь — насіння.
  • Весна красна квітами, а осінь — плодами.
  • Восени — багач, а навесні — прохач.
  • Осінь збирає, а весна з'їдає.
  • Осінь сумна, а весело жити.
  • Усякому літові кінець, а осені початок.
  • Хвали літо, коли осінь прийде.
  • Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.

Ведучий 1. Команда «Листопад» підготувала картинну галерею художників-пейзажистів «Поезія осені» (додаток 2. Презентація «Поезія осені»).

Після перегляду командам пропонується завдання: описати картину І.Левітана  «Золота осінь», використовуючи якомога більше епітетів, метафор, порівнянь.

Ведуча 2. А зараз надаємо слово голові журі, яка підведе підсумки.

Слово журі. Оголошення результатів.

Учитель. Золотава і багряна осінь прийшла у наше місто. Прийшла вона з повними кошиками, духмяним короваєм, золотою ковдрою із листя, червоним намистом калини. Радійте осені, радійте кожному дню, будьте такі ж красиві, щасливі і багаті, як осінь!

Щастя вам, діти, поваги, любові,

Хлібного столу, доброї долі,

Зерном золотим хай колосяться нива,

Хай буде родина здорова й щаслива!

За добрим українським звичаєм почастуємо вас осінніми дарами.

А ви висловте свій настрій сонечком або хмаринкою, на якій напишіть побажання всім нам.

 Звучить запис пісні «Листопад» у виконанні Н. Могилевської.

Учні пишуть побажання, отримують грибок, наклеюють побажання.






 


 


 

 

1

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку