Позакласний захід для 5-х класів «Географічний калейдоскоп»
Мета
Обладнання й матеріали: картки із завданнями, глобус, географічні карти й атласи, контурні карти, кольорові олівці.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Дві команди 5-х класів по 6 чоловік займають два ігрові столи; ймовірні назви команд «Колумби» й «Магеллани». Вболівальники розміщуються позаду на стільцях.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Вступне слово вчителя:
- Гей, нові Колумби й Магеллани,
Напнемо вітрила наших мрій!
Кличуть нас у мандри океани,
Бухту спокою облизує прибій.
Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ми народжені тоді?
Як нам помістити в наших мріях
Щирі сподівання молоді?
Кораблі! Шикуйтесь до походу!
Мрійництво! Жаго моя! Живи!
В океані рідного народу
Відкривай духовні острови!
Мріяти, шукати доки жити,
Шкварити байдужість на вогні!
А якщо відкрию, вже відкрите, -
Друзі! Ви підкажете мені! / В. Симоненко/
Сьогодні між командами змагання,
Нехай образ не буде серед вас.
Зрадіємо, коли в змаганнях
Засвідчите ви винахідливість свою.
Знання і вміння, радість і веселість
Дозволять вам зіграти і в нічию.
- Ми вирушаємо у подорож!
ІІІ. Основна частина
Завдання 1. Загадкова вікторина. Учні зі скрині витягують по одній загадці та загадують її іншій команді. Якщо команда відповіла, то їм зараховується бал, а якщо ні, то команда-загадувач може надати свою відповідь та отримати бал (кленовий листок). (Загадки дивись у додаток 1, можна використати не всі).
Завдання 2. Вгадай сусіда. Вчитель показує контури країн-сусідів України, команда, яка перша вказує правильну назву країни отримує бал. Після відгадані країни учні підписують та зафарбовують на контурній карті кольоровими олівцями. (Список країн дивись у додаток 2)
Завдання 3. Знайди на глобусі. Команди зі скрині витягують завдання, список географічних об’єктів, які необхідно знайти та показати на глобусі. За правильну відповідь команди отримують бал. (Список завдань дивись у додатку 2)
Завдання 4. «Крокодил». Учасники команд загадують пантомімою одна одній назви тварин, які витягують із скрині. А вболівальники на дошці на мапі розміщують назви тварин відповідно до їх місця проживання. За правильну відповідь команда отримує бал. (Список завдань дивись у додатку 2)
Карта-розмальовка (резерв). Учасники підписують та розмальовують кольоровими олівцями відгадані материки та океани із завдання 3.
IV. Підсумок
Вболівальники підраховують зароблені командами бали (кленові листочки). Відзначаються найактивніші учасники значками «Юний географ».
Додаток 1
1 У мене в долонях країни,
Річки, гори, океани.
Здогадались, в чому фокус?
Я тримаю ... (Глобус.)
2 Зверху полюс, знизу полюс.
Посередині жаркий пояс. (Екватор.)
3 Глобус весь перетинають,
Сходяться на полюсах.
Поступово посувають
Стрілки на будь-яких годинах.
Через сушу, океани
Пролягли ... (Меридіани.)
4Я ходив по різних країнах,
Плив по річках, океанах,
По пустелі йшов відважно
На одному паперовому аркуші. (Географічна карта.)
5. Прилад цей вірно
Дорогу підкаже,
Магнітна стрілка
На північ вкаже. (Компас.)
6.З цим містом
Іншим не зрівниться.
Головна в країні,
Й зветься вона... (Столиця.)
7. Маленький шматочок суші, -
Але буває іноді
Він великим, і навіть дуже,
А навколо завжди вода. (Острів.)
8. Ця стрічка блакитна,
Така неспокійна,
Між лісами в'ється
І об берег б'ється.
Манить стрічка рибака.
Що за стрічка? .... (Річка.)
9. Ну, звичайно, це диво! -
Ось вже котрий вік
Навіть самим жарким літом
На її вершині сніг! (Гора.)
10. Земля затремтіла, вулкан задимівся,
Вогонь з-під попелу і каміння пробився.
І ось вже з жерла вулкана потік
Розплавленої гірської породи потік! (Лава.)
11. В ній пісків великі купи
Називаються бархани,
І за ним йдуть верблюди,
Розтягнувшись караваном. (Пустеля.)
12. Це паливо, сировина
Із землі качають.
«Чорним золотом» його
Люди величають. (Нафта.)
Додаток 2
Список країн-сусідів
Список для команди 1
Список для команди 2
Список для завдання «Крокодил»
Кенгуру
Коала
Слон
Зубр
Жираф
Черепаха
Тигр
Акула
Пінгвін
Ведмідь
Вовк
Єнот полоскун