Позакласний захід для учнів 3-4 класів "Шевченківський квест"

Про матеріал

Учасники квесту в цікавій ігровій формі пригадають, що знають про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка та дізнаються нове; покажуть, як уміють декламувати та співати, логічно мислити; які вони кмітливі, творчі, уважні та спостережливі, як дружно працюють у команді.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема. Шевченківський квест.

 

Мета. Зацікавити дітей у глибшому пізнанні життєвого та творчого шляху Т.Г.Шевченка, спонукати до поширення здобутих знань і вмінь серед однолітків. Посприяти розвитку навичок роботи у команді. Прищепити любов до Шевченкового слова.

 

Учасники квесту:учні 3-4 класів.

 

Перелік станцій:

Старт – актовий зал

«Математична»

«Музична»

«Поетична»

«Родинна»

«Театральна»

«Художня»

Кінцева станція – бібліотека

 

Тривалість проведення квесту: 1 година.

 

Хід квесту

Щовесни, коли тануть сніги

          І на рясті просяє веселка,

          Повні сил і живої снаги,

          Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

 

Хто  то,  хлопче (діти),  був  Тарас?

  Це  поет  бездольних  мас,

Це  співець  і  наш  Кобзар,

В  серці  мав  любови  жар.

 

Що  такого  він  зробив?

 

  Україну  полюбив!

І  за  це  пішов  в  кайдани,

Щоб  терпіти  муки  й  рани.

 

Що  за  це  йому  дамо?

 

  Серць  маленьких  все  тепло!

Ум  розважний,  пильні  руки,

Що  так  прагнуть  до  науки,…

Уляна Кравченко «Хто  то,  хлопче,  був  Тарас?»

Слово організатора квесту:

Вітаю всіх учасників та гостей (спостерігачів) Шевченківського квесту.  Сьогодні у цікавій ігровій формі ви пригадаєте, що знаєте про життєвий та творчий шлях Т.Г.Шевченка; покажете,  як умієте декламувати та співати, логічно мислити, які ви кмітливі, творчі, уважні та спостережливі, як дружно працюєте у команді.

Кожна команда повинна пройти 6 станцій, де вас чекають помічники організатора. Вони ознайомлять з інструкціями виконання завдань, якщо буде потрібно, дадуть підказку. За правилами квесту, щоб одержати підказку, треба  продекламувати одну строфу Шевченкової поезії на вибір. З командою буде йти помічник організатора, який слідкуватиме, щоб не повторювались одні й ті ж поетичні рядки. За правильно виконане завдання ви отримаєте слово-підказку.

На кінцевій станції у кожної команди повинно бути 6 слів-підказок, які допоможуть вам відгадати кодове слово та знайти сертифікати помічника організатора квесту. Цей сертифікат надасть вам право допомогти учителю цікаво провести Шевченківські дні у вашому класі.

Щоб наш квест пройшов цікаво й організовано потрібно знати, за яким маршрутом рухатись. На кожній станції ви виконаєте додаткове завдання і мої помічники вкажуть вам напрямок руху. Право підказки діє на кожній станції під час виконання головного й додаткового завдання.

Перший напрямок ви дізнаєтесь після перевірки домашнього завдання - підготовки флешмобу.

 

Пройшло 204 роки з дня народження Т. Шевченка та

Кобзарева струна не вмира!

           В його пісні – розборкані крила:

           Його пісня од схилів Дніпра

           У безсмертя шляхи проложила.    

 

Флешмоб за поезією Тараса  Шевченка «УЧІТЕСЯ, БРАТИ МОЇ»

Учітеся, брати мої!

Думайте, читайте,

І чужому научайтесь, −

Свого не цурайтесь:

Бо хто матір забуває,

Того Бог карає,

Чужі люди цураються,

В хату не пускають,

Свої діти − як чужії,

І немає злому

На всій землі безконечній

Веселого дому.

Обніміте ж, брати мої,

Найменшого брата, −

Нехай мати усміхнеться,

Заплакана мати!

Благословить дітей своїх

Твердими руками.

І діточок поцілує

Вольними устами!

І забудеться срамотна

Давняя година,

І оживе добра слава,

Слава України,

І світ ясний, невечірній,

Новий засіяє...

Обніміться ж, брати мої,

Молю вас, благаю! 

   За матеріалами: Тарас Шевченко. Видання "Малий Кобзар для дітей з малюнками", видавництво "Український учитель", 1911. З фонду рідкісних видань Національної бібліотеки України для дітей http://www.chl.kiev.ua/             

 

Розподіл маршрутних листів (у додатку) та помічників організатора на маршруті.

 

Станція «Математична»

Відео у додатку.

Головне завдання

Завдання:  після перегляду відео вставте потрібні числа.

Можна користуватись довідкою.

Довідка:  4, 8, 10, 24, 47, 2500, 1838, 1840.

Зверніть увагу: у довідці немає всіх чисел. 

 

Народився Т.Г.Шевченко  … березня …року .

Із  ...  років життя він пробув ...  роки в  кріпацтві, ... на засланні, а решту (обчисліть)  … на волі, проте часто під наглядом жандармів.

У Петербурзі пан Енгельгардт послав Шевченка на … роки в науку до маляра Ширяєва, де Тарас виконував складні роботи – розписи театрів та аристократичних будинків.

У …  році за  ...  крб. викуплено Тараса з кріпацтва в  поміщика Енгельгардта.

Перше видання «Кобзаря», здійснене …року, містило … творів.

 

За успішне виконання завдання команда отримує слово-підказку Березень.

 

Додаткове завдання

З окремих слів на картках (їх 14) відновіть рядки Шевченка. Скористайтеся математичною підказкою, замість чисел розмістіть слова з відповідною кількістю букв.

 

2 7 5 3,

5 2 4,

4 6 3 6

2 6 4…

 

По   діброві   вітер    виє,
Гуляє    по    полю,
Край    дороги   гне   тополю
До   самого   долу…

 

Станція «Музична»

Головне завдання

Учитель грає уривок мелодії пісні на слова  Т. Шевченка, діти відгадують та виконують один куплет пісні. Можна роздати учасникам картки зі словами пісень.

 

За успішне виконання завдання команда отримує слово-підказку Лисенко.

 

Додаткове завдання

Який композитор написав близько 100 музичних творів на слова Т.Шевченка?

 

Станція «Поетична»

Усі завдання у презентації ( у додатку)

За успішне виконання завдання команда отримує слово-підказку Зустрічає.

 

Станція «Родинна»

Головне завдання

Завдання: установіть родинні стосунки: ким доводились названі особи Тарасу Шевченку. Частково вам допоможе уривок «Гілки Шевченкового роду» ( у додатку)

 

 

Григорій                                    мати

Катерина                                   молодша сестра

Катерина                                   старша сестра

Іван                                            батько

Йосип                                        дід

Ярина                                        брат 

За успішне виконання завдання команда отримує слово-підказку  Родина.

 

Додаткове завдання

В народі кажуть: «Дружба та братство – найбільше багатство». В дорослого Шевченка було багато друзів, а з дитячих років Тарас згадував тільки одну подругу. Назвіть її імя.

Станція «Театральна»

Головне завдання

 Команда вибирає одного актора. Він витягає одну із 4 карток із текстом. Його завдання за допомогою міміки та жестів зобразити ці рядки.

 

Завдання для команди

Відгадайте, які з написаних нижче рядків Шевченка зображають актори вашої команди, зачитайте їх.

 

  1. Реве та стогне Дніпр широкий

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

 

  1. І досі сниться: під горою

Меж вербами та над водою

Біленька хаточка. Сидить

Неначе й досі сивий дід

Коло хатиночки і бавить

Хорошеє та кучеряве

Своє маленькеє внуча.

 

  1. Тече вода із-за гаю

Та попід горою.

Хлюпощуться качаточка

Помеж осокою.

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

 

  1. Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

 

За успішне виконання завдання команда отримує слово-підказку Театр.

 

Додаткове завдання

Уявіть, що винайшли машину часу і вам потрібно взяти інтерв’ю у Т.Г.Шевченка. Запишіть перше питання, яке ваша команда дала б Кобзарю.

 

 

Станція «Художня»

Головне завдання

Встановіть відповідність між картиною  та  її назвою. Під картиною покладіть відповідну картку з назвою.  Зверніть увагу: одна назва зайва.

 

1.« Катерина».

2. « Циганка - ворожка».

3.  «Селянська родина».

4.  «Будинок  І.Котляревського  в Полтаві».

5. « Хата батьків Шевченка у Кирилівці».

6.  «Автопортрет».

7.  «Богданова церква в Суботові»

 Репродукції картин у додатку.

 

За успішне виконання завдання команда отримує слово-підказку Катерина.

 

Додаткове завдання

 Скласти пазли з картин Олега Шупляка (у додатку).

 

Кінцева станція – бібліотека (завдання)

  • За допомогою слів-підказок відгадайте кодове слово із 6 букв.
  •    Для цього з кожного слова-підказки візьміть 1 букву – першу або останню у слові. Кожне слово-підказка дає тільки одну букву.
  • Переставляйте у думці букви так, щоб відгадати кодове слово.
  • Знайдіть предмет, назвою якого є кодове слово.
  •    У предметі заховані іменні сертифікати для кожного члена команди.
  • Переконайтесь, що це сертифікати саме вашої команди.
  • Хай кожен учасник візьме свій сертифікат.

 

Учасники відгадують кодове слово Кобзар.

Знаходять книгу, а в ній –  іменні сертифікати.

 

Вітаю з успішним завершенням квесту!

 

У додатку, крім вказаних вище матеріалів,  розмістила ще й інструкції для помічників організатора на станціях і на маршруті.

 

Організатор квесту, Чуйко Г.М., частково використала матеріали:

  • Шевченківського  квесту (подорожі - гри за сторінками життя  і  творчості  Кобзаря у 8 класі)   Баштарової  Надії Олександрівни, http://metodportal.com/node/26808;              
  • Презентації «Тарас Шевченко - Великий Кобзар» Мельник Ірини Андріївни;
  • Відео «Обличчя української історії. Тарас Шевченко», https://www.youtube.com/watch?v=IenbkhlC3Uk&list=PLNHlpbN2c0aQiCPFu5iisZFwJiNRZSoCU&index=18.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кузьміна Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лозицька Юлія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Забережна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
9 березня 2018
Переглядів
6333
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку