Позакласний захід для учнів 4-их класів на тему: “Подорож Всесвітом”

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу для учнів 4-их класів на тему: “Подорож Всесвітом”
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 4-их класів

“Подорож Всесвітом”

 

Учитель: Добрий день, дорогі діти! Нам з вами неймовірно пощастило бути жителями планети Земля! Планети, яка поєднала разом мільярди людей, тисячі народів, сотні країн. І всі ми різні, та всіх нас об’єднує спільне зоряне небо над нашими головами.

Людина віками дивилася у небо, її вабили таємничі зорі. Воно було величним і незрозумілим для неї. Але їй так хотілося піднятися туди самій, в далеку безмежність зоряного простору, а головне – дізнатися, що ж криється за ним.

Минув час, і сьогодні в небо запущено тисячі супутників, ракет, космічних апаратів, з півтисячі людей побували у далекому Космосі.

Тож давайте і ми з вами разом відкриємо завісу Всесвіту.

Ведучий 1: Доброго дня, любі діти!

Ведучий 2: Сьогодні ми з вами відправимось у велику космічну подорож Всесвітом!

Вовочка: А можна і мені з вами, будь-ласка! Я ніколи не був у Всесвіті. Там, мабуть, дуже красиво, ростуть пальми, світить яскраве сонечко, співають пташки...

Ведучий 1: Стоп, стоп, стоп... Вовочка, ти зовсім не знаєш, що таке Всесвіт!

Ведучий 2: Діти, підніміть руки, хто знає, з чого складається Всесвіт?

(Декілька учнів відповідає)

Ведучий 1: Дійсно, Всесвіт включає в себе безліч Галактик, зір, зоряних скупчень, туманностей, планет, метеоритів, астероїдів, метеорів, комет. Всесвіт — це увесь світ.

Ведучий 2: Вовочка, ти зрозумів?

Вовочка: Ага.

Ведучий 1: ( до Вовочки) Бачу, тобі обов'язково треба вирушати з нами.

Вовочка: зараз, я тільки візьму деякі речі. (Вибігає за куліси)

Ведучий 2: Дорогі діти, ми радо вітаємо вас на борту нашого пілотованого космічного корабля “Мрія”. Всім приготуватись до зльоту... На старт! Увага! Пуск!

Ведучий 1: Летимо!!! ( Запускає в зал паперовий літачок)

(Звучить космічна музика)

(Вовочка виходить з речами із-за куліс)

Ведучий 2: Вовочка, що це ти набрав з собою?

Вовочка: Як що, каструлю, миску, ложку, чашку, пакет з продуктами.. Раптом мені захочеться їсти!

Ведучий 1: Діти, скажіть Вовочці, чи знадобляться йому в космічному кораблі усі ці речі? (Діти відповідають) Чому не знадобляться? (Відповідають)

Ведучий 2: А хто знає, з чого їдять справжні космонавти? (Відповідають)

Ведучий 1: Вірно, космонавти їдять із пакетів, баночок, тюбиків, адже в космічному кораблі, як і в самому Всесвіті панує стан невагомості.

Вовочка: З тюбика? Так це що ж — зубну пасту?

Ведучий 2: Та ні! Це спеціальний тюбик, в якому знаходиться їжа  або напої.

Вовочка: Як же можна їсти з тюбика чи пакета, навіть не уявляю!

Ведучий 1: Зараз ми тобі покажемо. Діти, уявіть таку ситуацію: пілот космічного корабля третій день поспіль знаходиться за пультом керування, слідкує за справністю апаратури, веде зв'язок із Землею... Він дуже втомлений і дуже голодний. Його треба нагодувати!

Ведучий 2: Чи є серед вас бажаючі побувати  в ролі голодного пілота та його помічника? Нам потрібно по 2 учня з кожного класу. (Вибирає 6 чоловік) Виходьте до нас.

Ведучий 1: Визначтесь, хто з вас буде пілотом, а хто його помічником.

(Із-за куліс виносять 3 стільчики) Пілоти, сідайте на стільчики. Помічники, тримайте пакети з йогуртом. Ваше завдання, по команді відрізати краєчок пакета і нагодувати пілота.

Ведучий 2: Увага, почали!

(Старшокласники допомагають учням)

Ведучий 1: (По завершенню конкурсу) Молодці! Сідайте на місця.

Ведучий 2: Увага, Увага, Увага! Ми з вами покинули атмосферу Землі. Наближаємось до найближчого до нас космічного тіла, до ...

Ведучий 1: Почекай, нехай діти відгадають загадку і дізнаються, де ми зробимо посадку. Діти, відгадайте, що це: рогатий, а не бик, пливе, а не качка. Серед ночі на небі біліє, тьмяно світить, та зовсім не гріє? (Місяць) Вірно, молодці!

(Відповідають)

Ведучий 2. Отже, робимо посадку на Місяці.

(Виходить учень1)

Учень1: Місяць — це супутник нашої планети Земля. Його поверхня вкрита багатьма  кратерами. На Місяці навіть удень темне небо, там не буває ні вітрів, ні дощів. Протягом мільярдів років погода на Місяці однакова: 2 тижні світить Сонце і поверхня нагрівається до температури +130ºС, а потім 2 тижні триває ніч, після якої поверхня охолоджується до -160ºС.

Діти, як ви думаєте, чи є моря на Місяці?

(Відповідають)

Насправді на Місяці є моря, але це не такі моря, в яких ми звикли купатись влітку. Моря на Місяці — це темні ділянки на його поверхні, в яких немає ні крапельки води.

Обертаючись навколо нашої планети, Місяць займає різні положення відносно Землі та Сонця, тому ми бачимо різні частини його освітленої півкулі. Скажіть, які ви знаєте фази Місяця? (Відповідають) Молодці! (Виходить за куліси)

Ведучий 1: А ми вирушаємо далі, назустріч планетам.

Ведучий 2: До речі, чи знаєте ви, скільки планет знаходиться у нашій Сонячній системі? (Відповідають) Насправді їх 8. Планету Плутон з 2006 року було перейменовано у планету-карлик.

Ведучий 1: А хто знає порядок розташування планет відносно Сонця?

Вовочка: Я знаю! Земля, Юпітер, Уран, Меркурій ...ой, щось заплутався (почесав потилицю)

Ведучий 2: Ех, Вовочка! Діти, давайте згадаємо порядок розташування планет.

(Виходять Сонце і 8 планет в хаотичному порядку) Нам потрібно по одному учню з кожного класу, які правильно розставлять наші планети, починаючи від Сонця. (Вибирає учнів)

(учні під музику розставляють планети)

Ведучий 1: (Разом з дітьми перевіряє правильне розташування. Сонце, Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун) Дякуємо вам (дітям), молодці! (Діти сідають)

Меркурій: Меркурійце найменша планета Сонячної системи. Його поверхня ззовні нагадує поверхню Місяця — на ньому така ж величезна кількість кратерів. Один рік на Меркурії триває 88 земних (наших) діб. Діти, скажіть, а скільки на нашій з вами планеті триває рік? (Відповідають) (365 діб) Один день на Меркурії  - це три наших місяці, температура протягом яких +430ºС! А протягом тримісячної ночі температура знижується до -170ºС.

Венера: Планета Венера вкрита густими хмарами, які приховують її поверхню. Температура поверхні складає +480ºС. На небі цю планету можна побачити як надзвичайно яскраву зорю, яка першою з'являється на вечірньому небосхилі й останньою гасне на світанку.

Земля: Земля є найчарівнішою планетою Сонячної системи. Це єдина планета — на якій присутнє життя, а також  вода — моря і океани.

Марс: Марс так названий на честь бога війни. Діти, хто знає, якого кольору планета Марс? (Відповідають) Правильно. Червоний колір марсіанського ґрунту пояснюється значним вмістом в ньому оксидів заліза — тобто звичайної іржі.

Юпітер: Юпітер — найбільша планета Сонячної системи. Якщо подивитись на зовнішню поверхню Юпітера — на ній чітко видно Велику Червону Пляму — вітряний вихор, який за розмірами майже в 2 рази більший ніж наша планета Земля.

Сатурн: Планета Сатурн привертає увагу своїми надзвичайно красивими кільцями, які насправді складаються зі снігу та льоду.

Уран: Названий на честь бога неба Уран є по-справжньому блакитною планетою. Його вісь нахилена таким чином, що полярні кола розташовані майже на екваторі, а тропіки — біля полюсів.

Нептун: Планета Нептун названа на честь бога підводного світу. Проте води на цій планеті немає. Швидкість вітрів у хмарах Нептуна досягає фантастичної величини — 500 м/с.

(Заходять за куліси)

Ведучий 1: Увага, ми з вами покидаємо нашу Сонячну систему.

Вовочка: Яка краса! Скільки у Всесвіті маленьких блискучих цяточок!

Ведучий 2: Вовочка, та це ж зорі! Діти, хто знає, чому ми зорі бачимо на небі у вигляді маленьких цяточок, хоча деякі з них у мільйони разів більші за наше Сонце?

(Відповідають)

(Зорі надзвичайно віддалені від нас, тому ми їх і бачимо такими маленькими)

Ведучий 1: Усі зорі об'єднано у сузір'я. Діти, а як ви думаєте, скільки сузір'їв є на нашому небі? (Відповідають) Насправді їх 88.

Ведучий 2: Скажіть, а які сузір'я ви знаєте? (Відповідають)

Ведучий 1: У  нас є багато самотніх зірочок (показує). Давайте об'єднаємо їх у сузір'я — приклеїмо в певному порядку до нашого зоряного неба (показує).Хто знає, який вигляд мають сузір'я Велика і мала Ведмедиці? Мені потрібно по одному учню з кожного класу. (Вибирає)

(Діти під музику приклеюють сузір'я з допомогою старшокласника)

Ведучий 2: Подивіться, яка вийшла краса! Так, Велику і малу Ведмедицю ви можете побачити на небі у вигляді ковша - великого і малого (показує), сузір'я Лебедя нагадує хрест, Лев — це ніби “утюжок” на небі, Цефей має вигляд будиночка. Спробуйте ввечері відшукати на небі усі ці сузір'я.

Ведучий 1: А ми летимо далі!

Вовочка: Що це так швидко пролітає повз нас? (Здивовано) Має величезний зріст, має голову і хвіст, це не тигр і не ракета!?

Ведучий 1: Діти, що ж це? (Комета) Що ж таке комета?  Послухайте про неї цікаву інформацію.

Учень 2: Комета своїм незвичайним виглядом привертає найбільшу увагу людей, бо у неї є довгий красивий хвіст. Загалом комета складається із крижаного ядра  та хвоста, причому напрямок хвоста при русі комети навколо Сонця завжди направлений у протилежний бік від нього.

Вовочка: А скільки у Всесвіті літає величезного каміння!

Ведучий 2: Вовочка, це не каміння, а метеорити та астероїди! Діти, хто знає чим метеорити відрізняються від астероїдів? (Відповідають) ( Метеорит — це уламок астероїда. А взагалі метеорити та астероїди — це величезні залізно-кам'яні брили)

Ведучий 1: Летимо далі. Ось, нарешті, ми долітаємо до краю нашої Галактики. Діти, скажіть, як називається наша Галактика? (Чумацький або Молочний шлях) (Відповідають)

Ведучий 2: А яку форму має наша Галактика на небі? (Біла смуга) (Відповідають)

Ведучий 1: Діти, як ви думаєте, чи є у Всесвіті інші Галактики окрім нашої? (Відповідають) Насправді у Всесвіті перебуває мільярди Галактик. Тож ми з вами не зможемо облетіти увесь Всесвіт — адже він безмежний.

Ведучий 2: Так, і нам час повертатись додому. Давайте подивимось, який шлях ми з вами пролетіли!

(Перегляд відео — “Політ за межі сонячної системи”)

Ведучий 1: Всесвіт розкрив перед нами світ чарівних барв і перетворень, світ таємниць і чудес.

Ведучий 2: І водночас він залишився так само нескінченно недоступним, його загадки ведуть нас за межу сучасних наукових уявлень, змушують людину замислюватися над законами природи.

Ведучий 1: Безмежність космосу будить у людині прагнення довідатися якнайбільше. І це так чудово!

Ведучий 2: Вдивляючись в зоряне небо, ми не тільки мріємо про майбутнє, ми своєю допитливістю спрямовуємо шляхи землян до космічних мандрівок. Майбутнє людства дивовижне і прекрасне.

Ведучий 1: Дякуємо вам за увагу!

Учитель: Діти, я щиро дякую вам за вашу обізнаність, допитливість та активність, яку ви показали під час нашої подорожі. І я впевнена, що серед вас зараз знаходяться ті, хто в недалекому майбутньому буде освоювати інші планети, відкривати нові зорі, проводити космічні дослідження та прославляти нашу державу Україну!

doc
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку