Позакласний захід для учнів 7 класів.

Про матеріал
Гра "Подорож континетом Хімія" для учнів 7 класів, проводиться як підсумковий захід при вивченні хімії з використанням хімічного експерименту.
Перегляд файлу

 

 

Подорож континентом «Хімія»

Методична розробка позакласного заходу для 7 класу старшого вчителя хімії вищої категорії, вчителя методиста Білецької Т.А Конотопської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

 

Навчальна мета : в цікавій формі провести огляд знань учнів 7 класу, перевірити сформовані у них практичні, предметно-організаційні, змістовно-інтелектуальні, графічні уміння.

 

Ігрова мета : визначити найдружніший загін мандрівників, який зможе першим завершити перехід через континент «Хімія» і набере більше балів.

 

Етапи гри

 

  1. Підготовчий ( 5 – 7 дів )

А) формуються команди мандрівників по 10 – 12 учнів, вибирають капітана;

Б) готується маршрут подорожі, комплекс міні-ігр: готовність команд на контрольному пункті, зупинка в країні Речовин, перехід через царство Явищ, завершення подорожі в королівстві Формул;

В) формується журі і жител континенту «Хімія» з учнів 11класу.

 

  1. Проведення гри ( 1 – 1,5 години )

А) гра починається з огляду команд і вручення їм карт – «маршрутів» переходу;

Б) оцінка роботи команд здійснюється за п’ятибальною системою і фіксується у вигляді звіта про проходження «маршруту»

 

  1. Підбиття підсумків

Після того , як дадуть відповідь останні мандрівники, підраховують бали, визначають команду переможця і кращих гравців.

За підсумками гри журі випускає газету.

 

 

 

Проведення гри

Вступне слово вчителя : добрий вечір, шановні друзі! Сьогодні ми зібрались для проведення захоплюючої подорожі континентом «Хімія». Від учасників гри вимагається увага, спостережливість. Знання хімії і кмітливість. Тільки тоді вони успішно здійснять перехід континентом «Хімія» . звичайно, болільники повинні підтримати свої команди і в скрутну хвилину допомогти їм. В добру путь! На вас чекає багато несподіванок, цікавих конкурсів, загадок і завдань.

   Разом з вами в подорож відправляються господарі нашого  вечора -  ведучі. Вони і почнуть наш вечір.

 

ВЕДУЧА  Добрий вечір дорогі друзі, учасник подорожі та болільники, шановні гості!

 

ВЕДУЧИЙ  Вітаємо вас з початком трансконтинетальної подорожі континентом «Хімія». Зараз настав час представити поважне журі.

 

ВЕДУЧА Це досить відомі люди на своєму континенті. Вони завітали до нас і люб’язно погодилися взяти участь у наших мандрах їхніми країнами.

 

     ВЕДУЧИЙ  Президент країни РЕЧОВИН пан ЛАТСИРК (кристал),

              Міністр країни РЕЧОВИН пані ЗАМАЛА  (алмаз),

            Головний радник президента пан ГУЛ (луг).

 

ВЕДУЧА Цар ЯВИЩ пан ХУБИВ (вибух),

                  Цариця пані ШІМУС (суміш),

                  Головний алхімік царства пан КАІМА (аміак).

 

ВЕДУЧИЙ  Король ФОРМУЛ пан СКЕДНІ (індекс),

                     Королева пані ТОЗА (азот),

                     Вчений – хімік пан Петрик Верхоглядкін.

 

ВЕДУЧА  Вони будуть зустрічати вас у своїх країнах і давати завдання, оцінювати їх. А зараз настав час познайомитись з командами.(знайомство з командами)

 

ВЕДУЧИЙ   За 5 – 7 хвилин кожна команда повинна представити себе. Конкурс оцінюється за п’ятибальною системою. Пацює все журі. Першою запрошується команда……

                      (виступи команд)

ВЕДУЧА    Поки журі оцінює виступи команд, ми вручаємо капітанам «маршрут-карти», де позначені зупинки від час подорожі. Коли ваша команда впорається із завданням на зупинці, журі робить відмітку на вашій карті.

 

 ВЕДУЧИЙ  Слово надається журі.

Перша зупинка – це збори команд на контрольному пункті,де перевіряється готовність до подорожі.

 

 ВЕДУЧА   І тут -  несподіванка! Ви зустрічаєтесь з Петриком Верхоглядкіним. Треба сказати, що цей хлопчина дуже полюбляє хімію, але він настільки не уважний, що дуже часто припускається помилок. От і зараз він працює у своїй лабораторії.

 

Завдання :    Спочатку ви уважно спостерігаєте за роботою Петрика. Потім отримаєте завдання.

 

Гра  « Хто  уважніший?»

Ігрова мета : хто більше помітить помилок у учня-міма і покаже правильні дії з хімічним обладнанням.

Обладнання : порожня спиртівка, колба, тримач для пробірок, лабораторний штатив, порожні склянки з етикетками для речовин.

 

Дії учня – міма.  Імітує насипання речовини зі склянки з етикеткою. Жестами показує, що насипав більше, і відсипає надлишок з пробірки в склянку, кладе пробірку з речовиною на стіл і записує формулу і назву речовини на дошці (     кухонна сіль). Повернувшись до столу, показує, що розсипав речовину на стіл, рукою витирає поверхню стола, ставить пробірку із залишком речовини у  штатив, піднімає спиртівку над собою, сильно висуває гніт, імітує запалення спиртівки від іншої. Переключає увагу дітей на лабораторний штатив, залишивши спиртівку. Демонструє складові частини штатива, робить підписи на малюнку з помилками. Імітує наливання води в колбу і пробірку з кухонною сіллю. закріпляє колбу в штативі, а пробірку в тримачі. Палаючу задуваючи полум’я . обережно складає посуд, прибирає робоче місце.

 

 ВЕДУЧА   Завдання : необхідно записати на аркушах допущені помилки. Показати їх і виправити, демонструючи правильні дії з хімічним обладнанням. Помилки шукає вся команда, а виправляють по два учасники. ( на підготовку -  3 хвилини)

 

ВЕДУЧИЙ Команди зайняті. Тому дозвольте мені повідомити вам деякі цікаві факти:

  … У Світовому океані на кожного мешканця планети припадає близько 3 млн. метрів кубічних води.

  … Якби висота земної кори була всюди однаковою, наша планета вкрилася б шаром води заввишки 2400 метрів.

  … Звук у воді поширюється в 5 разів швидше, ніж у повітрі.

  … Людина може прожити без їжі тиждень, без води – п’ять днів, без повітря – п’ять хвилин.

  

ВЕДУЧА  Час вийшов, команди готові виправити помилки Петрика. (виступи команд).

 

ВЕДУЧА  Петрик уважно спостерігав за Діми гравців і зараз скаже

    Петрик оголошує, яка з команд була спритніша і правильніша у своїх відповідях. Підсумки записуються у звіт.

 

ВЕДУЧИЙ  Команди непогано попрацювали і швидко просуваються по маршруту. Зараз вони потрапляють у країну Речовин. Їх зустрічає президент зі своєю командою. Вони підготували декілька завдань, щоб команди могли потрапити в сусіднє царство. Від кожної команди необхідно по два гравці.

 Перше завдання готував президент.

 

Президент Люди, які живуть в нашій країні, гарно знають всі речовини.

 Завдання : Вам необхідно за 3 хвилини визначити, що це за речовина ( проста чи складна) і вказати її назву.

 

Гра «Впізнай речовину»

 Ігрова мата : якомога швидше впізнати речовину за формулою, підписати ї назву, вказати, проста вона чи складна.

  Президент підбиває підсумки цієї гри.

 

ВЕДУЧА Наступну гру для вас підготувала пані Замала.

 

Замала Я приготувала для вас загадки! Ви прослухаєте вірш і повинні  сказати, про які речовини чи елементи йдеться.

 

У вільному вигляді всіх убиває,              Двадцять пар, не забувай,

Але , якщо зв’язати , в їжу потрапляє;    У всіх людей на світі,

Якщо ми Л йому закреслимо,                Або це просто вузький край-

То разом всі пісні співати будемо.          Так вчать у школі діти.

                           (Хлор – хор)                Якщо ви СЕ добавите до мене

                                                          То зразу перетворююсь я на метал

Ось два елементи хімічних              ( А ще до того можу я добавить,

В мета грамі я вам загадаю:      Що в першій групі ти мене знайдеш.

З х – ЕЛЕМЕНТ МЕТАЛІЧНИЙ,                  (РЕБРО – се ребро)

З Б – елемент неметал.

                         (хром – бром)

Живуть два брати в мікросвіті,             З КА – активний я метал,

Властивості їх треба знать:                    З ГЕ -  я дуже легкий газ.

У А – дві вісімки в квартирі,                  Щоб ти нас пізнав,

У О – квартира сорок п’ять .                   заглянь у систему іще раз.

                        (радій – родій)                                   ( калій – гелій)

Горючий продукт я                         Стрибок її швидкий –

І родом з болота,                              І все помінялось,

Та є одна літера                                Я став елементом –

В короткому імені.                           Так диво здійснилось!

                                                                  ( торф – Флор)

Замала Ви успішно подолали нашу країну. Лишилось тільки болільникам підтримати свою команду.

 

ГУЛ Наші імена : президент Латсирк, пані Замала і ваш покірний слуга Гул. Як насправді нас звуть?

За правильну відповідь команди отримують додаткові бали.

 

ВЕДУЧИЙ Отак гравці потрапляють в царство Явищ. Тут на них чекають нові несподіванки. Цар Хубив приготував складні завдання, виконавши які, гравці підуть далі маршрутом.

Хубив Я –Цар, всі явища у мене під рукою, і лихо тим, хто їх не знає! Завдання: за 3 хв. визначити, до якої групи явищ відноситься це явище, вказати його ознаки.

 

ГРА «ПІЗНАЙ ЯВИЩЕ»

Ігрова мета: визначити за малюнком , схемою, до якої групи явищ (хімічних чи фізичних) відноситься зображене, вказати ознаки цього явища.

Хубив Підбиває підсумки цієї гри.

ВЕДУЧА  Наступну гру для команд підготував алхімік Каіма.

Каіма Головне в житті кожного алхіміка-знайти філософський камінь. Я пропоную вам з речовин, що є на столі, приготувати філософську суміш для суперника, який запропонує спосіб її розділення.

 

ГРА «ХТО ШВИДШЕ І КРАЩЕ?»

Ігрова мета:витративши якнайменше часу, приготувати суміш із данних речовин, помінятись нею з суперником і запропонувати план розділення цієї сцміщі.

Обладнення: склянка з водою на 100мл, скляна паличка, магніт, набір склянок з речовинами(кухонна сіль, мідь, алюміній, сірка, пісок, цинк в гранулах).

Каіма Підбиває підсумок гри, визначає переможця.
Шімус Порадували ві мене своїми знаннями.У менеє питання до болільників: «Як насправді звутьт нас?

Цар-Хубив, цариця-Шімус, алхімік-Каіма».

Комади отримала додаткові бали .

ВЕДУЧА Таким чином, команди наблизились до королівства Формул.

І тут у нас зустрічає вже знайомий Петрик Верхогляд кін.

Петрик (Розгублено)Мені доручено провести вас у королівській замок, але щобтуди потрапити, необхідно перейти через вузький місток, де кожна сходинка-хімічне завдання. І я, оскільки не все знаю, не можу правильно відповісти на всі завдання. Вам треба мені допомогти, інакше ми не потрапимо до короля та королеви.

Завдання 1 Запишіть молекулярні формули речовин:

                                Сульфур(IV) оксид;

                                Купрум(I)оксид;

                                Кисень;

                                Сульфатна кислота;

                                Ферум(III)осид;

                                Карбон(II)оксид.

Завдання 2. Правильно заповніть пропуски в рівняннях реакцій формулами речови і реакцій формулами речовин і розтавити коефіцієнти:

Cu+?=CuO;

Н2O=H2+?;

?=H2O+O2;

N2+?=NH3.

Завдання 3. Знайдіть помилки у продуктах, що записав Петрик:

Al+Cl2=AlC2;

C+O2=CO3;

Сu+O2=CuO2.

Завдання 4.Складітьформули речовин, якщо відомий якісний склад сполук :

2C6H; 3O;

2HlO; 2NalS;

2CulO.

Завдання 5.Допишіть необхідні індекси і валентності у формулах:

CuO; NaH;

CH; FeCl2;

NH.

Завдання 6. Напишіть за хвилину якомога більше сполук, що складаються з двох елементів, один з яких має валентність I.

Петрик Підбивае підсумок конкурсу, визначає переможця. Тепер ми можемо відправитись до короля Скедні та королеви Тоза. Вони нас вітають.

Скедні Ми з королевою Тоза уважно спостерігали за вашою подорожжю. І вже давно чекаемо на вас. Ми приготували для ваших болільників останнє завдання. Відгадайте наші справжні імена. Додаткові бали отримала команда.

Тоза  Зараз ми зберемо все журі на нараду і визначимо переможця.

 ВЕДУЧА Доки журі радиться кому віддати перше місце, ми повідомляємо вам деякі цікаві факти.

ВЕДУЧИЙ ....Об’єм всієї води на нашій планеті охоплює 1800млн. км3.

...Найбільшу кількість радіоактивних речовин містять тумани і мряка.

...Найбільший самородок золота, знайдений на Уралі, важив біля 37 кг. Укаліфорнії був знайдений самородок золота вагою 108 кг, а в Австралії-250 кг.

ВЕДУЧА Наше журі вже вже готове сказати своє заключне слово.

Тоза Ми порадились і одностайно визначили переможця «Подорожі по «Континенту Хімія» команду:

(Оголошує назву команди.)

А зараз один із сюрпризів- феєрверк на честь переможців.

(Петрик демонструє дослід «діючий вулкан»)

Розтертим амоній дихроматом заповнюють фарфоровій тигель на 15-20 мл. Ставлять його на азбестовий лист.  У «гірці» роблять невеликий кратер. Поміщають туди жмутик вати, змоченої спиртом, потім підпалюють вату. Від теплоти згорання спирту починається розклад солі. Вулкан «діє».

ВЕДУЧИЙ На цьому наш хімічний вечір завершено. Але на переможців, як і обіцяно, чекає сюрприз. Про нього ви дізнаєтесь з газети, вийде у понеділок. А зараз всі запрошуються на дискотеку.

 

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку