Позакласний захід "Екологічний квест до дня води та водних ресурсів". Даний захід доцільно проводити 22 березня або напередодні. Вікова категорія учні 5-8 класів.
Екологічний квест до дня Води та водних ресурсів
Мета квесту:
Місце проведення: початок квесту – кабінет «Біології», закінчення – бібліотека, станції – кабінети навчального закладу згідно маршрутного листа.
Час проведення: 60 хвилин
Підготовка до квесту:
Правила квесту:
Маршрутний лист
Зразок маршрутного листа
Маршрутний лист ____
Капітан____________________________
№ станції |
Бали |
Час |
Координатор |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Зразок маршрутного листа координатора
Команда |
Бали |
Час |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хід заняття
І. Вступне слово
22 березня під егідою Організації Об’єднаних Націй відзначається Всесвітній день водних ресурсів. Ідея проведення такого дня вперше була проголошена на Конференції ООН з охорони навколишнього середовища та розвитку, яка відбулася в 1992 році в Ріо-де-Жанейро. З тих пір Всесвітній день водних ресурсів проводиться щорічно з метою зосередити увагу на важливості доступу до прісної води, а також пропагувати методи сталого використання прісноводних ресурсів. Адже вода на Землі – буквально означає життя, і про це мають пам’ятати не тільки ті держави, де вода, через її нестачу, цінується на вагу золота, а, взагалі всі жителі нашої планети.
Щороку Всесвітній день водних ресурсів підкреслює певний новий аспект проблеми забезпечення прісною водою. Глобальні заходи, присвячені цій важливій темі в рамках святкування Всесвітнього дня водних ресурсів, пройдуть по всьому світу.
В нашій школі також сьогодні відбудеться захід присвячений Всесвітньому дню води та водних ресурсів. Він пройде у формі гри-квесту.
ІІ. Проведення квесту
Завдання: учні діляться на команди по 5-7 гравців, обирають капітана, назву команди і девіз. (враховується швидкість, оригінальність і відповідність назви до тематики квесту)
Завдання: назвати якомога більше прислів’їв та приказок про воду.
(враховується кількість повних і правильних відповідей)
Завдання: намалювати «портрет молекули води». (Молекула води складається з одного атому Оксигену і двох атомів Гідрогену. Атоми Гідрогену мають позитивний електричний заряд, а атом Оксигену негативний. Через це виникає притягання атомів, що називається водневим зв’язком).
Завдання: відгадування загадок, які пов’язані з водою або водними об’єктами.
Загадки
( Вода у природі перебуває у трьох станах : рідкому, твердому і газоподібному.)
Без рук, а рукава має.
(Річка)
А повік не зійдуться.
(Береги)
Інше каже – полежімо,
Третє каже – похитаймось.
(Вода, земля, очерет)
Не сплю ні вдень, ні вночі,
Хоч ніколи з ліжка не встаю.
(Джерело)
(Річка і береги)
(По річці)
Завдання: Скласти пам’ятку, щодо раціонального використання та збереження води.
Завдання: Знайти і назвати на карті океани, моря, річки України та водні об’єкти рідного краю
Завдання: скласти казку або легенду про воду.
Завдання: зобразити воду в трьох агрегатних станах, за допомогою танцювальних рухів.
Завдання: заспівати пісні про воду.
ІІІ. Підведення підсумків. Оголошення результатів. Нагородження команд.
Заключне слово
Воду необхідно берегти. Кожен з нас повинен пам’ятати, що природні запаси води обмежені. Необхідно контролювати забруднення фабриками і заводами, повсюдно використовувати очисні споруди, не допускати попадання відходів з тваринницьких ферм у водойми, а також економно витрачати воду в побуті. І тоді ще багато століть на нашій планеті буде розвиватися життя, люди будуть подорожувати по морях і океанах, радіти квітучим садам і різноманіттю тварин і птахів.
Знають всі на планеті і дорослі, й малі,
Що вода, як і повітря, є основою життя на Землі.
Вода – найпоширеніша в природі речовина,
Активним учасником і рельєфу, і клімату є вона.
У природі в трьох станах вода перебуває:
Газоподібною, рідкою, а також твердою вона буває.
Люди використовували воду завжди:
Готували їжу, пили, прали, купалися вони.
На річках будували греблі й водяні млини –
Так енергію води здавна використовували вони.
Про лікувальні властивості води також відомо давно,
Люди помічали, де цілюще джерело,
Воду з нього постійно пили,
І від недуг позбувалися вони.
Також біля водойм любимо відпочивати всі ми:
Купатися, засмагати, рибу ловити,
А як є гроші, то можна і до аквапарку сходити.
Та, на жаль, не безмежні запаси води…
Щорічно у неї потрапляють речовини брудні:
Стічні води з полів, тваринницьких ферм, побутове сміття,
І після цього вода непридатною стає для життя.
Учені розробляють ефективні способи боротьби
Із забрудненням різними стоками води.
Ми теж повинні воду берегти:
Раціонально використовувати та не забруднювати її.
Бо пам’ятаємо завжди:
Що «без води ані туди, ані сюди».