Позакласний захід "Екологічний квест до дня води та водних ресурсів"

Про матеріал

Позакласний захід "Екологічний квест до дня води та водних ресурсів". Даний захід доцільно проводити 22 березня або напередодні. Вікова категорія учні 5-8 класів.

Перегляд файлу

Екологічний квест до дня Води та водних ресурсів

Мета квесту:

  • формування у дітей основ екологічної культури, правильного ставлення до природи, людей, самого себе;
  • розвиток високих морально-психологічних якостей: рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах;
  • систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках природознавства, української мови, художньої культури, малюнку тощо;
  • організація змістовного дозвілля учнів.

Місце проведення: початок квесту – кабінет «Біології», закінчення – бібліотека, станції – кабінети навчального закладу згідно маршрутного листа.

Час проведення: 60 хвилин

Підготовка до квесту:

  • розробка завдань;
  • добір реквізиту;
  •   обладнання навчальних кабінетів, у яких проводитиметься квест;
  •   роз’яснення учням правил квесту.
  • 5 маршрутних листів для координаторів станцій;
  • маршрутні листи для команд;

Правила квесту:

  1.        Поважати думку кожного.
  2.        Підтримувати один одного.
  3.        Бути доброзичливим.
  4.        Бути активним.
  5.        Не критикувати.
  6.        Не давати оцінок.
  7.        Бути цілеспрямованим.
  8.        Дотримуватися гендерної рівності.
  9.        Дотримуватися регламенту

 

Маршрутний лист

  1. Станція «Оригінальна»
  2. Станція  фольклорна «Перлинки народної мудрості»
  3. Станція  мистецька «Дивний художник»
  4. Станція «Загадкова»
  5. Станція Економічна «Про майбутнє пам’ятай -  воду ти оберігай!»
  6. Станція «Всесвітня подорож»
  7. Станція «Казкова»
  8. Станція «Ритмічна»
  9. Станція «Музична»

 

Зразок маршрутного листа

Маршрутний лист ____                                  

Капітан____________________________

№ станції

Бали

Час

Координатор

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

Зразок маршрутного листа координатора

Команда

Бали

Час

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Вступне слово

22 березня під егідою Організації Об’єднаних Націй відзначається Всесвітній день водних ресурсів. Ідея проведення такого дня вперше була проголошена на Конференції ООН з охорони навколишнього середовища та розвитку, яка відбулася в 1992 році в Ріо-де-Жанейро. З тих пір Всесвітній день водних ресурсів проводиться щорічно з метою зосередити увагу на важливості доступу до прісної води, а також пропагувати методи сталого використання прісноводних ресурсів. Адже вода на Землі – буквально означає життя, і про це мають пам’ятати не тільки ті держави, де вода, через її нестачу, цінується на вагу золота, а, взагалі всі жителі нашої планети.

Щороку Всесвітній день водних ресурсів підкреслює певний новий аспект проблеми забезпечення прісною водою. Глобальні заходи, присвячені цій важливій темі в рамках святкування Всесвітнього дня водних ресурсів, пройдуть по всьому світу.

В нашій школі також сьогодні відбудеться захід присвячений  Всесвітньому дню води та водних ресурсів. Він пройде у формі гри-квесту.

ІІ. Проведення квесту

  1. Станція «Оригінальна»

Завдання: учні діляться на команди по 5-7 гравців, обирають капітана, назву команди і девіз. (враховується швидкість, оригінальність і відповідність назви до тематики квесту)

  1. Станція  фольклорна «Перлинки народної мудрості»

Завдання: назвати якомога більше прислівїв та приказок про воду.

(враховується кількість повних і правильних відповідей)

  1. Станція  мистецька «Дивний художник»

Завдання: намалювати «портрет молекули води». (Молекула води складається з одного атому Оксигену і двох атомів Гідрогену. Атоми Гідрогену мають позитивний електричний заряд, а атом Оксигену негативний. Через це виникає притягання атомів, що називається водневим зв’язком).

  1. Станція «Загадкова»

Завдання: відгадування загадок, які повязані з водою або водними обєктами.

Загадки

  1. Я і хмара, і туман,

    І струмок і океан,

    Я літаю і біжу,

    Іноді, як скло, лежу
  2. Чому про воду говорять по різному: біжить, лежить, літає, як скло?

( Вода у природі перебуває у трьох станах : рідкому, твердому і газоподібному.)

  1. Тендітна і легка вона:

    Красуня біла, чарівна.

    Її зробили із води
    Для нас зимові холоди.

    (Бурулька)
  2. Випливає на просторі, 

    Мов кораблик в синім морі,

    І біленька, і легка… 

    Відгадайте: хто така?

    ( Хмаринка )
  3. Прозорий, мов скло,

    А не вставити в вікно.

    ( Лід )
  4. Влітку з неба, мов зернинки,

    Впали білі горошинки

    І виблискують, мов скло.

    А як сонечко зійшло

    І теплом своїм зігріло,

    В воду всім перетворило,

    Мов їх зовсім не було…

    Як ті звуться горошинки,

    Що так схожі на зернинки?
    ( Град )

 

  1. Сивий кінь на весь світ заліг.
    ( Туман )

 

  1. Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукава має.

(Річка)

 

  1. Два брати у воду дивляться,

А повік не зійдуться.

ереги)

  1.  Одне каже – побіжімо,

Інше каже – полежімо,

Третє каже – похитаймось.

(Вода, земля, очерет)

 

  1. Хоч без ніг, а біжу прудко;

Не сплю ні вдень, ні вночі,

Хоч ніколи з ліжка не встаю.

(Джерело)

  1. Цей блакитний довгий звір
    Має дивну звичку:
    З скелі, з кручі стрімголів
    Падає у річку.
    (Водопад)
  2.  Не вода, не суша, –
    На човні не проплавеш
    і ногами не підеш.
    (Болото)
  3.  Кругом вода,
    А з питвом біда.
    Хто знає,
    Де це буває?
    (На морі)

 

  1. Із-під гірки, з-під крутої
    Прокрадається норою
    Та й до моря утіка
    Через лози по ярках.
    (Річка)

 

  1. Не скляний він, не з металу,
    А прислухайтесь – дзвенить,
    Риє землю він розталу
    І тихесенько бринить.
    трумок)
  2. Сани біжать, а голоблі стоять.

 (Річка і береги)

  1. По якій дорозі півроку ходять, а півроку їздять.

(По річці)

  1. Назвіть основні властивості води.
  2.  Розкажіть про значення води.

 

  1. Станція Економічна «Про майбутнє пам’ятай -  воду ти оберігай!»

Завдання: Скласти памятку, щодо раціонального використання та збереження води.

  1. Станція «Всесвітня подорож»

Завдання: Знайти і назвати на карті океани, моря, річки України та водні обєкти рідного краю

  1. Станція «Казкова»

Завдання: скласти казку або легенду про воду.

  1. Станція «Ритмічна»

Завдання: зобразити воду в трьох агрегатних станах, за допомогою танцювальних рухів.

  1. Станція «Музична»

Завдання: заспівати пісні про воду.

ІІІ. Підведення підсумків. Оголошення результатів. Нагородження команд.

Заключне слово

Воду необхідно берегти. Кожен з нас повинен пам’ятати, що природні запаси води обмежені. Необхідно контролювати забруднення фабриками і заводами, повсюдно використовувати очисні споруди, не допускати попадання відходів з тваринницьких ферм у водойми, а також економно витрачати воду в побуті. І тоді ще багато століть на нашій планеті буде розвиватися життя, люди будуть подорожувати по морях і океанах, радіти квітучим садам і різноманіттю тварин і птахів.

 

Знають всі на планеті і дорослі, й малі,

Що вода, як і повітря, є основою життя на Землі.

Вода – найпоширеніша в природі речовина,

Активним учасником і рельєфу, і клімату є вона.

У природі в трьох станах вода перебуває:

Газоподібною, рідкою, а також твердою вона буває.

Люди використовували воду завжди:

Готували їжу, пили, прали, купалися вони.

На річках будували греблі й водяні млини –

Так енергію води здавна використовували вони.

Про лікувальні властивості води також відомо давно,

Люди помічали, де цілюще джерело,

Воду з нього постійно пили,

І від недуг позбувалися вони.

Також біля водойм любимо відпочивати всі ми:

Купатися, засмагати, рибу ловити,

А як є гроші, то можна і до аквапарку сходити.

Та, на жаль, не безмежні запаси води…

Щорічно у неї потрапляють речовини брудні:

Стічні води з полів, тваринницьких ферм, побутове сміття,

І після цього вода непридатною стає для життя.

Учені розробляють ефективні способи боротьби

Із забрудненням різними стоками води.

Ми теж повинні воду берегти:

Раціонально використовувати та не забруднювати її.

Бо пам’ятаємо завжди:

Що «без води ані туди, ані сюди».

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Астапенко Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матейченко Галина
    Щиро дякую за змістовний, доречний і цікавий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Турчин Олександр
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
17 березня 2018
Переглядів
13298
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку