Пповторити історію розвитку космонавтики, збуджувати інтерес до предмета та до історії рідної країни; розвивати пізнавальні здібності учнів і зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім; виховувати постійну потребу в поповненні знань, виховувати національну свідомість і патріотизм, прищеплювати почуття поваги й любові до рідного краю, викликати інтерес до його минулого й сучасного; формувати в учнів такі групи компетентностей:
• комунікативні (вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);
• полікультурні (використання інформації з історії);
• соціальні (бути готовими до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу й підкріплювати її фактами);
• самоосвітні та саморозвивальні (заохочення до самоосвіти).
ЕКСКУРСІЯ В КОСМОС
Позакласний захід у 10 класі
Мета: повторити історію розвитку космонавтики, збуджувати інтерес до предмета та до історії рідної країни; розвивати пізнавальні здібності учнів і зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім; виховувати постійну потребу в поповненні знань, виховувати національну свідомість і патріотизм, прищеплювати почуття поваги й любові до рідного краю, викликати інтерес до його минулого й сучасного; формувати в учнів такі групи компетентностей:
• комунікативні (вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);
• полікультурні (використання інформації з історії);
• соціальні (бути готовими до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу й підкріплювати її фактами);
• самоосвітні та саморозвивальні (заохочення до самоосвіти).
Обладнання: картки із завданнями (кросворди, оповідання), розрізні картки до конкурсу «Міфічний».
ХІД ЗАХОДУ
Космонавтика – це одна з тих галузей науки й техніки, яка приведе до злету інтелектуальної та матеріальної могутності людства. Свій внесок у розвиток космічних досліджень зробили вчені різних країн: українці, росіяни, американці.
Сьогодні ми з вами теж здійснимо коротку екскурсію в космос.
І конкурс. Розминка
1. Кого вважають батьком космонавтики? (К. Е. Ціолковського)
2. Який український учений запропонував використовувати реактивні двигуни для космічних польотів? (М. І. Кибальчич)
3. Що вам відомо про творця перших пілотованих космічних кораблів? Назвіть його основні заслуги. (С. П. Корольов - розробив керовані ракети, ракетоплани, балістичні ракети)
4. Які назви мали космічні кораблі, на яких літали космонавти? («Восток», «Союз», «Аполлон», «Восход»)
5. Коли був запущений перший штучний супутник Землі? (4 жовтня 1957р., піднявся на висоту 947 км, 92 дні літав навколо нашої планети.)
6. Назвіть космонавтів, які народилися в Україні. (П. Попович, Л.Кизим, Л.Каденюк, Г. Добровольський, Г. Береговий та ін.)
7. Хто із космонавтів уперше вийшов у відкритий космос? (О. Леонов)
8. У чому ви вбачаєте практичну користь космонавтики? (Космос, планети, далекі туманності, метеорологічні дослідження, наукові дослідження планет, супутників, Сонця, комет, радіо- і телезв'язок)
9. Члени екіпажу «Аполлон-12» А. Конрад і А. Бін розповідали, що на поверхні Місяця легко втратити рівновагу. Як це пояснити? (Сила тяжіння на Місяці у шість разів менша від земної, отже, у шість разів меншай сила тертя.)
10. Як називається вікно літального апарата? (Ілюмінатор)
11. Чи можна в стані невагомості пронести воду в решеті? (Так)
12. Чому в потягах стоп-крани завжди червоні, а в літаках — блакитні? (У літаках стоп-кранів немає)
II конкурс. Що це?
1. Буран, Челенджер, Аполлон, Восток... Що це? (Космічні кораблі)
2. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон... Що це? (Планети)
3. 8 великих планет, Сонце, астероїди, метеорити та метеоритні явища, космічний пил, космічне сміття... Що це? (Склад Сонячної системи)
4. Полярна, Сиріус, Вега, Арктур... Що це? (Зорі)
5. Водолій, Рак, Терези, Діва... Що це? (Сузір'я)
III конкурс. Впізнай.
За підказками впізнати і назвати місто України, на честь якого названо астероїд
І. (Ялта)
ІІ. (Суми)
ІІІ. (Київ)
IV. (Харків)
V. (Полтава)
IV конкурс. Розгадай кросворд
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Якщо ви правильно дали відповіді на запитання кросворда, то у виділених клітинках ви прочитаєте назву розділу науки і техніки, що вивчає космічні апарати та польоти на них.
Відповіді. 1. Корабель. 2. Сонце. 3. Місяць. 4. Земля. 5. Зоря, 6. Скафандр. 7. Гагарін. 8. Всесвіт. 9. Комета. 10. Супутник. 11. Ракета. 12. Марс.
V конкурс. Загадки
VI конкурс. Міфічний
Поставте у відповідність планетам богів.
VII конкурс. «Далі, далі...»
Заключне слово. Ми здійснили коротку екскурсію в космос. Залишилось лише визначити, хто краще готовий підкоряти його. (Підбиття підсумків гри.)