Позакласний захід "Екскурсія в космос"

Про матеріал

Пповторити історію розвитку космонавтики, збу­джувати інтерес до предмета та до історії рідної країни; розвивати пізнавальні здібності учнів і зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім; виховувати по­стійну потребу в поповненні знань, виховувати націо­нальну свідомість і патріотизм, прищеплювати почуття поваги й любові до рідного краю, викликати інтерес до його минулого й сучасного; формувати в учнів такі групи компетентностей:

• комунікативні (вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);

• полікультурні (використання інформації з історії);

• соціальні (бути готовими до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу й підкрі­плювати її фактами);

• самоосвітні та саморозвивальні (заохочення до са­моосвіти).

Перегляд файлу

ЕКСКУРСІЯ В КОСМОС

Позакласний захід у 10  класі

Мета: повторити історію розвитку космонавтики, збу­джувати інтерес до предмета та до історії рідної країни; розвивати пізнавальні здібності учнів і зацікавленість історією космонавтики та її майбутнім; виховувати по­стійну потребу в поповненні знань, виховувати націо­нальну свідомість і патріотизм, прищеплювати почуття поваги й любові до рідного краю, викликати інтерес до його минулого й сучасного; формувати в учнів такі групи компетентностей:

   комунікативні (вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);

   полікультурні (використання інформації з історії);

   соціальні (бути готовими до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу й підкрі­плювати її фактами);

   самоосвітні та саморозвивальні (заохочення до са­моосвіти).

Обладнання: картки із завданнями (кросворди, оповіда­ння), розрізні картки до конкурсу «Міфічний».

ХІД ЗАХОДУ

Космонавтика – це одна з тих галузей науки й техніки, яка приведе до злету інтелектуальної та матеріальної могутності людства. Свій внесок у розвиток космічних досліджень зробили вчені різних країн: українці, росіяни, американці.

Сьогодні ми з вами теж здійснимо коротку екскурсію в космос.

І конкурс. Розминка

1.     Кого вважають батьком космонавтики? (К. Е. Ціолковського)         

2.    Який український учений запропонував використо­вувати реактивні двигуни для космічних польотів? (М. І. Кибальчич)

3.    Що вам відомо про творця перших пілотованих космічних кораблів? Назвіть його основні заслуги. (С. П. Корольов - розробив керовані ракети, ракето­плани, балістичні ракети)

4.    Які назви мали космічні кораблі, на яких літали космонавти? («Восток», «Союз», «Аполлон», «Вос­ход»)

5.     Коли був запущений перший штучний супутник Землі? (4 жовтня 1957р., піднявся на висоту 947 км, 92 дні літав навколо нашої планети.)

6.     Назвіть космонавтів, які народилися в Україні. (П. По­пович, Л.Кизим, Л.Каденюк, Г. Добровольський, Г. Бе­реговий та ін.)

7.  Хто із космонавтів уперше вийшов у відкритий космос? (О. Леонов)

8.  У чому ви вбачаєте практичну користь космонавтики? (Космос, планети, далекі туманності, метеорологічні дослідження, наукові дослідження планет, супутників, Сонця, комет, радіо- і телезв'язок)

9.  Члени екіпажу «Аполлон-12» А. Конрад і А. Бін розповідали, що на поверхні Місяця легко втратити рівновагу. Як це пояснити? (Сила тяжіння на Місяці у шість разів менша від земної, отже, у шість разів меншай сила тертя.)

10.  Як називається вікно літального апарата? (Ілюміна­тор)

11.  Чи можна в стані невагомості пронести воду в решеті? (Так)

12.  Чому в потягах стоп-крани завжди червоні, а в літа­ках — блакитні? (У літаках стоп-кранів немає)

II конкурс. Що це?

1. Буран, Челенджер, Аполлон, Восток... Що це? (Кос­мічні кораблі)

2.    Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон... Що це? (Планети)

3.    8 великих планет, Сонце, астероїди, метеорити та ме­теоритні явища, космічний пил, космічне сміття... Що це? (Склад Сонячної системи)

4.    Полярна, Сиріус, Вега, Арктур... Що це? (Зорі)     

5.    Водолій, Рак, Терези, Діва... Що це? (Сузір'я)

III конкурс. Впізнай.

За підказками впізнати і назвати місто України, на честь якого названо астероїд

І. (Ялта)

  • місто-курорт на південному побережжі Кримського півострова;
  • визнана столиця курортів Криму;
  • легенда свідчить, що грецькі мореплавці, які збилися під час бурі з шляху, довго блудили у пошуках берега, і коли, нарешті, побачили берег (ялос), то вирішили так і назвати засноване на місці висадки поселення.

ІІ. (Суми)

  • обласний центр на Слобожанщині;
  • мають 2 міські райони: Ковпаківський та Зарічний;
  • за популярною версією, на березі річки перші поселенці знайшли 3 мисливські сумки із золотом.

ІІІ. (Київ)

  • місто розташоване на півночі України, по обидва берега ріки Дніпро;
  • провідний політичний і соціально-економічний та науковий центр країни;
  • столиця України, одне з найбільших і найстаріших міст Європи.

IV. (Харків)

  • у 1808 р. в його університеті був відкритий астрономічний кабінет;
  • астрономи  цього міста приймали участь в підготовці і обробці результатів всіх радянських космічних експериментів по вивченню Місяця, Венери, Марса і комети Галлея;
  • за комп’ютерною програмою,  написаною у одному із університетів, обчислені орбіти більш ніж 1000 астероїдів

V. (Полтава)

  • є батьківщиною багатьох  видатних українців;
  • шлях до сердець дітей торували видатні педагоги А.Макаренко і Г.Ващенко.
  • адміністративний центр розташований в основному  на правому березі річки Ворскла

 

IV конкурс. Розгадай кросворд

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Буває космічний, буває і танкер, і тралер, і авіаносець, і пором.
  2. Джерело енергії для Землі.
  3. Супутник планети, на якій ми живемо.
  4. Третя від Сонця планета.
  5. Ними всіяне все небо, бувають холодні та гарячі, карлики та гіганти.
  6. Костюм астронавта.
  7. Прізвище першої людини-космонавта.
  8. Інша назва космосу.
  9. По небу літає хвостата.
  10. Місяць для Землі.
  11. Агрегат, що виносить космічний корабель на ор­біту.
  12. І шоколадний батончик, і планета.

Якщо ви правильно дали відповіді на запитання крос­ворда, то у виділених клітинках ви прочитаєте назву розділу науки і техніки, що вивчає космічні апарати та польоти на них.

 

Відповіді. 1. Корабель. 2. Сонце. 3. Місяць. 4. Земля. 5. Зоря, 6. Скафандр. 7. Гагарін. 8. Всесвіт. 9. Комета. 10. Супутник. 11. Ракета. 12. Марс.

V конкурс. Загадки

  1. Одне слово, а має два значення: перше — агрегат у техніці, друге — дорога людина у житті. (Супут­ник)
  2. Що існує вік на волі, а кружляє вічно в колі? (Пла­нета)
  3. Яку кулю можна спостерігати тільки з космосу? (Земну)
  4. Яка пташка до Місяця долетіла? (Ракета)
  5. Хто тричі на рік одяг міняє? (Земля: зелена, жовта, біла)
  6. Крил не має, а навколо Землі та Місяця літає. (Ра­кета)
  7. Що сходить без насіння? (Сонце)
  8. Блакитне шатро увесь світ накрило. (Небо)
  9. Один баранець паса тисячі овець. (Місяць і зорі)
  10. Рівненька доріжка посипана горошком. (Чумацький Шлях)

VI конкурс.  Міфічний

 Поставте у відповідність планетам богів.

  • Меркурій – бог торгівлі.
  • Венера – богиня любові та краси.
  • Марс – бог війни.
  • Юпітер – верховний бог-громовержець.
  • Сатурн – бог землеробства.                          
  • Уран – бог неба.
  • Нептун – бог моря.

VII конкурс. «Далі, далі...»

  1. Найближча до нас зоря. (Сонце)
  2. Супутник Землі. (Місяць)
  3. Радіус Землі. (6400 км)   
  4. Місце старту космічних кораблів. (Космодром)
  5. Хто висунув припущення, що Земля обертається навколо Сонця? (Копернік)
  6. Де знаходиться американський космодром? (Мис  Канаверел)
  7. Як називається американське космічне агентство? (НАСА)
  8. Час одного повного оберту Землі навколо своєї осі. (Доба)
  9. Час одного повного оберту Землі по своїй орбіті. (Рік)
  10. Яка форма орбіт, якими обертаються планети? (Ко­лова)
  11. Яка відстань від Землі до Сонця? (150 млн км)
  12. Навколо якого тіла обертаються планети Сонячної системи?(Навколо Сонця)

Заключне слово. Ми здійснили коротку екскурсію в космос. Залишилось лише визначити, хто краще готовий підкоряти його. (Підбиття підсумків гри.)

 

docx
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
До уроку
Енциклопедична сторінка
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку