12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Позакласний захід "Географічний калейдоскоп"

Про матеріал

Інтелектуально-розважальна гра з географії. При написанні використовувала інтернет-джерела та література. Гра буде доречною до тижня географії і просто як позакласний захід.

Перегляд файлу

Тема:        ГЕОГРАФІЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП

Мета:

  Навчальна:    Повторити, узагальнити, перевірити знання, уміння і навички,                  

                          отримані під час вивчення курсу географії у цікавій ігровій              

                          формі.  Вдосконалювати практичні уміння та навички.

  Розвивальна: Розвивати уміння працювати в групах;

  Виховна:        Підвищити пізнавальний інтерес до вивчення предмету,                  

                          виховувати бережливе ставлення до природи.

Завдання заходу:

  • підвищення інтересу учнів до предметів природничого циклу; розширення й поглиблення знань та вмінь учнів з предмета;
  • реалізація на практиці основних принципів особистісно-орієнтованого підходу до навчання;
  • створення сприятливих умов для виявлення знань та вмінь учнів у нестандартних ігрових ситуаціях.

Форма проведення: інтелектуально-розважальна гра.

Клас: 6 клас

Обладнання й оформлення приміщення: столи  для двох команд, папір,  маркер, чорний ящик, градусник, компас, глобус, карта, ПК, аудіозаписи, контурні карти, бланки із завданнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід проведнення заходу:

І. Організаційний етап

Добрий день! Вітаєю вас на нашій інтелектуально - розважальній  грі. Сьогодні вам знадобиться не лише бажання, а й знання географії.

Гра у нас командна, тому прошу розбитись вас на дві команди, зайняти свої місця за столами, обрати капітана та дати назву команді.

Бажаю всім удачі, гарної гри та хорошо настрою!

ІІ. Основний етап

Перший конкурс

Прийом “Географічний ланццюжок”

Я називатиму географічні об”єкти, поняття, явища, прилади, а ви маєте вписати їх у відповідну колоночку у бланку: літосфера, атмосфера, гідросфера. Часові межі — 2 хв.

Поняття: льодовик, озеро, плоскогір”я, флюгер, ехолот, мармур, пісок, кратер, кругообіг води, болото, хмари, гейзер, цунамі, мусони, солоність, пасати, протока, барометр, Джомалунгма, роза вітрів, Гольфстрім, граніт, опадомір.

За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

Другий конкурс

Прийом  “Картографи”

Команди отримують конверти з “пазлами” із карти. Конкурс триває доти, доки одна із команд не виконає першою завдання, але не більше 1 хв.  Команда - переможниця отримує 10 балів, друга отримує 5 балів, за умови, що карта завершена.

Третій конкурс

Прийом “Числовод”

Я буду зачитувати вам числа, а ви маєте записати, до чого вони відноситься:

Числа:  6370 (радіус Землі); +5000 (температура ядра); 78    (вміст азоту в повітрі); 760   (нормальний атм. Тиск); 66    (полярні кола);  23    (тропіки); 55    (висота стратосфери); -89   (мін. Температура);18    (висота тропосфери, озоновий шар), 11022 (Маріанський жолоб).

Четвертий конкурс

Прийом “Літературна хвилина”

Я буду читати вам загадки - кожній команді по черзі (починати потрібно з команди, у якої більша кількість балів),  а ви будете давати відповідь.

Загадки:

За лісом, за пралісом золота  паляниця печеться. (Сонце)

Без рук, без ніг, а тільки з рогами та ходить попід небесами. (Місяць)

Зроду рук своїх не має, а узори вишиває. (Мороз)

Приходить тихе, а відходить з шумом. (Сніг)

Над будинками, над хатинками

Дахи стали бородатими.

В березні бороди заплакали -

Вдень і вночі сльози капали. (Бурульки)

В нас зимою білим цвітом

Сад зацвів, неначе літом. (Іній)

Що без леза і без зуба

Розтина міцного дуба? (Блискавка)

Прийшла зірниця, красна дівиця,

Через покоси, гублячи сльози. (Роса).

За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

П”ятий конкурс

Прийом “Хвилина музики”

Ви слухаєте уривок із музики. Хто першим здогадається, що це за пісня, отримує 2 бали, додатковий бал — за назву географічного поняття, об”єкту, про який йдеться у тексті, а якщо команда проспіває уривок з пісні — 5 балів. Якщо перша команда дає не правильну відповідь, то друга, вірно відповівши, отримує 1 бал.

Перелік пісень:

“Завирюха”;  “А снег идет”;   “Пісня Червоної шапочки”(про Африку); “Надежда” (компас);    “Где-то на белом свете” (Північний полюс);   “Дощик”; “Облака- белогривые лошадки”;     Ветер перемен”;     “Аргентина-Ямайка”;   “Чунга-Чанга” (острів).

Шостий конкурс

Прийом “Асоціації”

Вивчаючи тему “Атмосфера”, ви познайомилися з багатьма новими термінами. Треба підібрати до кожної букви слова “АТМОСФЕРА” слова, пов’язані з цією темою. За кожне вірне слово 1 бал. Команда, яка виконає завдання першою отримує додаткових 5 балів. Часове обмеження — 3 хв.

                    А  - нтициклон

                    Т   -  уман, тиск

                    М  - ороз, мусон

                    О  -  пади

                    С  -  ніг, смог

                    Ф  - люгер, фенол, фен

                    Е  - кзосфера

                    Р  -  оса

              А  - зот

Сьомий конкурс

Прийом “Крокодил”

По одному представнику від команди отримує картку зі словами (з вивчених тем) та має показати їх за допомогою жестів і міміки. За кожне відгадане командою слово отримують по 2 бали. Часові обмеження виконання завдання — 5 хв.

І команда: Сніг, роса, вулкан, карта, компас, хвилі, гори, річка, флюгер.

ІІ команда: Дощ, туман, вітер, землетрус, глобус, градусник, цунамі, рівнина, море.

Восьмий конкурс

Прийом “Бліц”

- Напротязі 1 хв. я буду зачитувати вам запитання, а ви, як можна швидше, відповідаєте. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Запитання для першої команди:

  1. Атмосфера – це не водна оболонка Землі, а …  (повітряна)
  2. В якому напрямку дмуть північно – східні вітри?  (південно – західному)
  3.  Найширша протока (Дрейка).
  4. Найбільший океан (Тихий).
  5. Де вночі тепліше, на суходолі чи на морі?  (на морі)
  6. Чи рухаються коралові поліпи? (Ні).
  7. Наймілкіше море? (Азовське).
  8. Середня солоність води Світового океану (35 % ).
  9. В якому шарі атмосфери найбільше озону?  (стратосфера)
  10. Як звали Колумба (Христофор).
  11. Бриз – це не місто, а …  (вітер)
  12. Різниця між максимальною та мінімальною температурою повітря називається …  (амплітудою)
  13.  Найменше море (Мармурове).
  14.  Найдовша протока (Мозамбіцька).
  15.  Найменше солоне море (Балтійське).
  16. Лінії, що з’єднують на карті точки з однаковою температурою, називаються …(ізотермами)
  17. Найбільший океан (Тихий).

Запитання для другої команди.

  1. Найглибша западина Світового океану (Маріанський жолоб).
  2. Скільки океанів на Землі? (Чотири).
  3. Нижній шар атмосфери називається …  (тропосферой)
  4. Скупчення краплинок води у повітрі називається …  (туман)
  5. Найсильніша течія (Західних вітрів).
  6. Море без берегів (Саргасове).
  7. Одиниця вимірювання солоності (Проміле).
  8. Синоптичні карти – це карти  …   (погоди)
  9. Гігантські хвилі (Цунамі).
  10.  Найсолоніше море (Червоне).
  11. В якому напрямку дмуть північно – західні вітри?  (південно – східному)
  12.  Хто дав назву Тихому океану? (Магеллан).
  13. Від чого нагрівається повітря?   (від земної поверхні)
  14.  Наймілкіший океан (Північний Льодовитий).
  15.  Протока між Чорним і Азовським морем. (Керченська).
  16. Вологість повітря буває відносною та  …  (абсолютна)
  17. Двічі на рік сонце буває над    (екватором).

Дев”ятий конкурс

Прийом “Сундук зі скарбами”

Кожна команда має дати відповідь на два запитання, відповідь на які лежить у скрині. Після вашої відпові я дістану предмет і ви побачите, чи правильна ваша відповідь, чи отримаєте ви за неї 3 бали. (1 хв. на питання)

І команда:

1.   Його беруть майже всі, хто йде в похід. За допомогою його визначають сторони горизонту або напрямок руху. (Компас)

2.     Вона є основа науки географії. Народжувалася в Греції та Римі, Китаю та Індії. Постійно змінювалася в розмірі та красоті. Кольорів веселки не вистачає, щоб розфарбувати її макіяж. (Географічна карта).

ІІ команда:

1.  Головний предмет роботи метеоролога. Його встановлюють на вулиці, в метеорологічних будках, в квартирах. За допомогою його визначають стан води, повітря, тіла.  (Термометр)

2.  Він кругленький, маленький або великий,в дорогу не візьмеш, бо не зручний, а наукове значення має велике. (Глобус)

ІІІ Заключна частина

Підведення підсумків гри. Оголошення результатів та нагородження переможців.

 

 

Література та джерела:

  1. Гілберт Т.Г. Географія: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Т.Г. Гілберт, Л.Б. Паламарчук. - К: Грамота, 2014. - 240с.
  2. Гриценко Г.О. Географія 6 клас. Розробка уроків. ІІ семестр: Методичний посібник. – Х.: Вид. Група «Основа», 2009. – 112 с.: табл. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 4 (64)).
  3. Нестандартний урок з географії / Упоряд. В.М. Андрєєва. - Х.: Вид. Група “Основа”, 2005. - 144с. (Б-ка журн. “Географія”; Серія “Урок від А до Я” Вип. 9 (21)).
  4. Стадник О.Г. Загальна географія. 6 клас: Розробки уроків / О.Г. Стадник, Г.Д. Довгань, В.Ф. Вовк, О.І. Резнік. - Х.: Веста: Вид-во “Ранок”, 2006. - 432с.
  5. Маслова Н.М. Педагогічна практика в школі: Навчально-методичний посібник з педагогічної практики для студентів географічних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів // Н.М. Маслова, Т. О. Кравцова, І. Л. Уличний, Н. О. Пасічник. - Кіровоград, 2014. - 104с.
  6. Цікаво вивчаємо географію. Ігри, конкурси, змагання / Автор-упоряд. С.Л. Капіруліна. – Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – 110, [2] с. – (Б-ка журн. «Географія». Вип. 12 (84)).
  7. www. tichenjournal. com. ua / Тиждень географії
  8. www. tichenjournal. com. ua / Атмосфера. Узагальнення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плетеноташлицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Маловисківської районної ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ

Інтелектуальна гра

для учнів 6 класу

“Географічний калейдоскоп”

 

 

 

Вчитель географії

Шабанової Лілії Сергіївни

 

 

 

doc
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
2709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку