Позакласний захід.Гра

Про матеріал
Гра. Веселі перегони Мета: • виховувати любов до знань, роботи з книгами та іншими джерелами отримання інформації; • вчити у прочитаному бачити головне і вміти швидко знайти вірну відповідь на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей; • розширити знання здобувачів освіти з трудового навчання.
Перегляд файлу

Гра. Веселі перегони

 

Мета: 

  • виховувати любов до знань, роботи з книгами та іншими джерелами отримання інформації;
  • вчити у прочитаному бачити головне і вміти швидко знайти вірну відповідь на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей;
  • розширити знання здобувачів освіти з трудового навчання.

 

 Місце проведення: майстерня з обробки металу.

Обладнання: дошка, дві картки з переліком інструментів, картки-букви для четвертого туру конкурсу

 

Етапи підготовки і проведення позакласного заходу:

1.    Етап – вибір мети. Мета даного заходу підібрана таким чином, щоб дати і перевірити знання учнів. Але крім основної мети існує ще й інша – розважальна.

2.    Етап – планування позакласного заходу. На цьому етапі йде підбір питань, місця і часу проведення. Підбір подарунків (купуємо  «Почесні грамоти»).

3. Етап – організація діяльності здобувачів освіти. Учнів раніше повідомляють про проведення заходу та необхідність підготуватися до конкурсу капітанів.

4.    Етап – проведення заходу.

5.    Етап – підведення підсумків. Після заходу обговорення з метою виявлення успіхів та невдач.

 

Хід заходу:

Поділ учнів за бажанням, порівну, та ознайомлення їх з правилами гри:

 

  1.      За повну обґрунтовану, правильну відповідь команда отримує 2 бали;

 2) За неповну відповідь 1 бал;

 3) За порушення правил та дисципліни з команди знімається 1 бал.

 

План гри.

 

  1.  Організаційна частина.
  2. Проведення конкурсів (6 турів).

III. Заключна частина.

1.Підведення підсумків.

2.Нагородження переможців.

 

  1. Організаційна частина.

Учитель.  Добрий день! Сьогодні ми з вами зустрілися для того, щоб провести змагання, які називаються «Веселі перегони». Спочатку розділимося на дві команди, та кожна обере собі капітана та назву.

 

II. Проведення конкурсів.

Учитель. Ми розпочинаємо перший тур. Я пропоную командам набір слів з яких ви повинні виключити одне слово і пояснити чому воно зайве. На цей конкурс у вас одна хвилина.

А                   Б
1.Молоток                    1.Лінійка
2.Зубило                            2.Кутник
3.Стамеска                        3.Циркуль
4.Напилок                          4.Ножівка
5.Рисувалка                                   5. Штангенциркуль
                                             
Слова, які необхідно виключити підкреслюють. Такі завдання дають обом командам одночасно. Якщо жодна команда не зможе дати правильну відповідь на питання, тоді ведучий сам дає правильну відповідь.

 

2. Учитель. Другий тур. Протягом трьох хвилин, я буду давати по шість питань кожній команді, спочатку першій потім другій. Правильна відповідь зараховується, як один бал.


Питання:

1. Матеріал, який має високу теплопровідність, електропровідність, блиск і т.д. (Метал).

2. Слюсарний розміточний  інструмент, за допомогою якого наносять лінії на металеву заготовку? (Рисувалка).

3. Слюсарна операція з розділення металу за допомогою ріжучих та ударних інструментів. (Різання чи рубання).

4. Слюсарний інструмент для проведення лінії під кутом 90 градусів на площині. (Кутник).

5. Нанесення на заготовку точок та ліній, які означають місце та рівень обробки. (Розмічання).

6. Слюсарна операція по зняттю з заготовки невеликого шару металу за допомогою напилка. (Обпилювання).

7. Ручні інструменти для різання металів. (Ножиці, ножівка).

8. Інструмента, які використовують при розмічанні. (Лінійка, кутник, рисувалка, кернер).

9. Які види правок ви знаєте? (Ручна та машинна).

10. Види напилків за профілем поперечного перерізу. (Плоскі, трикутні, квадратні, круглі, напівкруглі).

11. Операція в ході якої заготовці надають загнутої форми. (Гнуття).

12. Види штампування. (Гаряче і холодне).

 

3. Учитель. Третій тур – це конкурс капітанів. Капітани команд обмінюються питаннями, які вони приготували заздалегідь. Правильна відповідь оцінюється двома балами, неточна - одним, неправильна - нуль балів.

Наприклад:
1)    З чого складається молоток?

2)    З чого складається зубило?

3)    Для чого використовують рубанок?

4)    Форма ріжучої частини зубила?

5)    Які є удари молотком?

6)    Чому тонколистовий метал гнуть, вирівнюють, правлять за допомогою киянки?

 

4. Учитель. Четвертий тур. Для цього конкурсу на дошці малюються квадратики, кожний з яких відповідає одній літері слова, яке необхідно вгадати. За кожну відгадану літеру присуджується один бал, за відгадане слово – п’ять балів.
Наприклад:

  1. Інструмент, який призначений для криволінійного пиляння матеріалів. (Лобзик)
  2. Матеріали, які утворюються при повздовжньому розрізанні колоди. (Пиломатеріали)
  3. Гнучкий ізольований провід. (Шнур)
  4. Сплав алюмінію з міддю. (Дюралюміній)
  5. Схема на якій показано передавання рухів. (Кінематична)
  6. Група деталей, яка використовується в багатьох машинах. (Типові)
  7. Інструмент для нарізання зовнішньої різьби. (Плашка)
  8. Пристрій, який перетворює енергію або виконує роботу. (Машина)
  9. Пристосування для розпилювання заготовок під кутом. (Стусло)
  10. Здатність металу відновлювати свою форму. (Пружність)
  11. Метал сріблястого кольору, дуже легкий, м’який і має велику електропровідність? (Алюміній).

 

5. Учитель. Наступний тур. Одна з команд називає слово, яке стосується трудового навчання, а остання буква цього слова є початком наступного слова для іншої команди. За перемогу в цьому конкурсі команда буде нагороджена трьома балами.

Наприклад:Молоток…кутник…..киянка........рубанок.

6. Учитель. Шостий тур нашого конкурсу  буде вирішальним. Кожна з команд повинна сказати приказку про працю. За кожну приказку команда отримає по одному балу.

Наприклад:
Робота не вовк в ліс не втече.

Без охоти нема роботи.

Уперта праця все переможе.

Працює до сьомого поту.

Робить п’яте через десяте.

Почав діло - роби сміло.

Кінчив діло гуляй сміло.

Без діла слабіє сила.

Бджола мала, а й та працює.

Зароблена копійка краща за крадений карбованець.

І нести важко, і викинути шкода

Кожна пташка своїм дзьобиком живе

 

  1. Підведення підсумків.

 

Учитель. Ось і підійшов наш конкурс до кінця. Сьогодні обидві команди показали свої знання. Але кращою, за балами, а отже і переможницею стала команда (назва команди). Вітаю з перемогою. Хочу подякувати обом командам за прекрасну ГРУ.

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку