12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Позакласний захід: гра «Інформатичний марафон»

Про матеріал

Методичні рекомендації

Гра належить до традиційних і визнаних методів навчання і виховання учнів. Цінність цього методу полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча і виховна функції діють в тісному взаємозв'язку.

Даний захід складається з декількох етапів - завдань, кожна команда

повинна набрати найбільшу кількість балів та відгадати зашифроване слово.

Перегляд файлу

 

Наталя Григорівна Чернюх, викладач інформаційних технологій, інформатики, математики

Тема позакласного заходу: гра «Інформатичний марафон»

Мета: Навчальна: узагальнити і систематизувати знання з інформатики, формувати прийоми логічного мислення, поглибити і розширити знання учнів з інформатики;

Розвивати: уміння і навички учнів аналізувати і систематизувати інформацію; пізнавальний інтерес до предмету, удосконалювати навички самостійної роботи;

Виховна: виховувати активність і колективність в учнів.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок

Вид уроку: урок - гра

Міжпредметні зв’язки : зв'язок інформатики з математикою, історією

Методи навчання: імітацітаційно- ігрові

Форма організації навчальної діяльності: групова

Дидактичне забезпечення: завдання командам, грамоти.

Методичні рекомендації

 Гра належить до традиційних і визнаних методів навчання і виховання учнів. Цінність цього методу полягає в тому, що в ігровій діяльності освітня, розвиваюча і виховна функції діють в тісному взаємозв’язку.

 Даний захід складається з декількох етапів - завдань, кожна команда

повинна набрати найбільшу кількість балів та відгадати зашифроване  слово.

 Для проведення гри потрібно підготувати роздавальний матеріал.

 

Хід заходу

I. Організаційний момент

Ведучий 1: Добридень! Сьогодні ми зібрались на грі «Інформатичний марафон» для того щоб показати і застосувати ваші знання з інформатики. Будь ласка, ознайомтесь з командами « Хакер»  і   «Вірус» . Оцінювати ваші знання буде компетентне журі. ( Представлення членів журі). Результати гри журі буде заносити в картку – оцінювання [ Додаток 8]. Кожна команда отримує командний аркуш [ Додаток 9] в якому відмічатиме отримані бали та відгадані буква слова – пароля.

II. Пояснення правил гри «Інформатичний марафон».

Команди повинні відгадати слово – пароль, що складається з літер, які зашифровані цифрами. Кожна цифра відповідає відповідній букві алфавіту. Цифра видається, коли команда набирає більше 50% правильних відповідей завдання. Наприкінці гри команди отримають лист «Кодування алфавіту» за допомогою якого слово – пароль буде відгадано. Завдання кожній команді  однакові, але зміст різний. Жодних переваг немає.   Тому бажаємо вам вдачі!

III. Етапи проведення гри.

  1. Привітання «Майстри пантоміми»

Ведучий 2. Привітання буде відбуватися у такій формі – кожній команді будуть видані слова, що позначають будь-який пристрій комп’ютера. За допомогою пантоміми команда повинна передати зміст слова, а її вболівальники – відгадати. За відгаданий пристрій – 1 бал. [ Додаток 1]

Перша цифра ( 6 ) , отримані бали та цифри для розкодування слова заносимо до  командного аркушу. [ Додаток 9]

 

2.Конкурс капітанів.

Ведучий 1. Доповнити слова (1 бал за кожну правильну відповідь).

[ Додаток 2]

Друга цифра -  ( 11)

3.Відгадай загадку

Ведучий 2: Поки капітани готуються члени команди відгадують загадки. За одну правильну відповідь – 1 бал. Вболівальники можуть допомогти улюбленій команді і принести додатковий бал. Загадки задаються почергово. Починати можна з любої команди. [ Додаток 3]

Третя цифра -  ( 22 )  

4. Конкурс   «Кодування інформації».

Ведучий 1.

Завдання 4.1. Командам потрібно визначити правило за яким вписуються числа в трикутник. Обчислити необхідні значення, не порушуючи закон розташування чисел.  [ Додаток 4]

Четверта цифра -  ( 20 ) 

Ведучий 2.

Завдання 4.2. Командам, використовуючи староруську систему числення потрібно розкодувати суму грошей, яку треба сплатити складальникові податків, що написана на квитанції. [ Додаток 5]

П’ята  цифра -   ( 16 )  

5. Конкурс «Знайди помилки».

Ведучий1. Необхідно прочитати командам розповіді як працювати з комп’ютером та визначити: скільки зроблено помилок та в чому вони полягають. Надрукувати правильні тексти. [ Додаток 6]

Шоста цифра -   ( 7 ) 

6.Конкурс «Вікторина понять»

 

Ведучий 2. В анаграмах зашифровані деякі поняття. Шляхом перестановки букв потрібно скласти слова, що відносяться до інформатики. Всі букви повинні бути використані. Правильно складене слово – 1 бал. [ Додаток 7].

 

Наприклад:

Анаграма

Відповідь

Підказка

ВАГОН+РІТА

НАВІГАТОР

Гід

 

 

Сьома цифра -  ( 14)

 Отже, отримали слово  ( ДИСПЛЕЙ)

IV. Підсумки

 Нагороджується команда, яка відгадала слово – пароль та набрала найбільшу кількість балів.

Заключна вправа «Дерево почуттів».  На дерево члени команд, вболівальники, всі бажаючі  прикріплюють листочки, які відповідають їхньому настрою після проведеного заходу.

Червоний листочок – захід сподобався ; білий – не сподобався.

Додаток 1

Привітання «Майстри пантоміми»

Слова 1-й команді:

  1. Клавіатура.
  2. Монітор.
  3. Принтер.
  4. Колонки.
  5. Джойстик.

Слова 2-й команді:

  1. Миша.
  2. Сканер.
  3. Навушники.
  4. Мікрофон.
  5. Відеокамера.

Додаток 2

 

Конкурс капітанів

Капітан команди «Хакер»

1. Реальність… (віртуальна).

2. Материнська… (плата).

3. Компакт-… (диск).

4. WЕВ-… (сторінка).

5. Властивості… (алгоритму).

6. Текстовий… (редактор).

7. Робочий… (стіл).

8. Операційна… (система).

9. Прикладна… (програма).

10. Права… (доступу).

Капітан команди «Вірус»

1. Системна… (шина).

2. Системний… (блок).

3. Графічний … (редактор).

4. База… (даних).

5. Електронна… (пошта).

6. Панель… (управління).

7. Пошуковий… (сервер).

8. Оперативна… (пам’ять).

9. Всесвітнє павутиння… (Інтернет).

10. Жорсткий… (диск).

Додаток 3

Відгадай загадку

  1. Якщо треба знову й знову

Вести з комп’ютером розмову,

Є помічник — «тваринка» в нас,

Що допоможе нам всяк час. (Миша.)

  1. Ця всесвітня мережа

Стільки знає — просто жах!

З нею вчись ти працювати —

Теж багато будеш знати. (Інтернет.)

  1. Хто хоче щось запам’ятати —

В блокнот свій може записати.

Комп’ютер теж немов блокнот —

Не має з пам’яттю турбот.

А як називають комп’ютер-блокнот? (Ноут-бук )

4. В комп’ютера, як і в людини,

В роботі органи єдині.

Скажіть, як те, що замість серця,

В комп’ютерних відсіках зветься? (Хард-диск.)

  1. Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп’ютер від нього страждає. (Вірус.)

  1. 3 ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник.

Хто за комп’ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть, про що іде тут мова —

Назвіть одне англійське слово. (Windows.)

 

 

Додаток 4

 

Кодування інформації

 

Завдання 4.1. Яке число потрібно записати в трикутник замість символів С1 та С2, не порушивши закономірності розташування чисел.

 

Завдання команді «Хакер»   Завдання команді «Вірус» 

 

Відповідь: 160      Відповідь: 96

Додаток 5

 

Завдання 4.2.

 

Завдання команді «Хакер»   Завдання команді «Вірус» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- десять карбованців;   I - копійка;      - тисяча карбованців

 

Відповідь: 2 020 крб. 3 к.     Відповідь: 1 020 крб. 7 к.

 

 

Додаток 6

Знайди помилку

 

Команда «Хакер»

Для роботи з комп’ютером я включаю монітор і сканер, набираю букви за допомогою миші, а якщо мені потрібно намалювати картинку, використовую сканер. Щоб ввести в комп’ютер текст,  не набираючи його вручну, застосовую джойстик.

Допущені чотири  істотні помилки:  1) обов’язково включають монітор і системний блок; 2) букви набирають за допомогою клавіатури;

3) для побудови зображення сканер не використовується;

4) Для автоматичного введення тексту використовують сканер й програму розпізнавання тексту.

 

Команда «Вірус»

Для друку тексту вставляю в системний блок папір. Музику прослуховую за допомогою принтера, а графіки друкую на графічному пристрої, який інколи називають колонками. На мій погляд найкраща програма для малювання зображень – це Word.

Помилки:  1)  Для друку використовується принтер; 2) музика прослуховується за допомогою колонок або через навушники; 3) назва графічного пристрою – плоттер; 4) Word – не графічний редактор.

 

Додаток 7

 

Вікторина понять (анаграми)

Переставляючи букви скласти слова, які відносяться до інформатики

 

Команда «Хакер»

 

Анаграма

Відповідь

Підказка

ЛЯ+РИК

 

Етикетка

АСТМА + ГРІЛЬ

 

Шина

ХЕК + РА

 

Хуліган

ДО + ЛІГА

 

Розмова

ФА + ЦИРК – К

 

Символ

 

Відповідь: ярлик, магістраль, хакер, діалог, цифра.

 

 

 

Команда «Вірус»

 

Анаграма

Відповідь

Підказка

РЕВЕРС

 

Потужний комп’ютер

ЗЕБРА + РУ

 

Програма

КОРТ + ПОЛО

 

Сукупність правил

О +МАЛ + ТИГР

 

Інструкція

ВАР + ІНТЕЛ

 

Параметр тексту

 

Відповідь: сервер, браузер, протокол, алгоритм, інтервал.

 

 

Додаток 8

Картка - оцінювання

 

 

Завдання

«Хакер», бали

Коментар

«Вірус»,

бали

Коментар

№1

 

 

 

 

№2

 

 

 

 

№3

 

 

 

 

№4.1

 

 

 

 

№4.2

 

 

 

 

№5

 

 

 

 

№6

 

 

 

 

№7

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9

 

Командний аркуш

 

Назва команди________________________________________

№1

Бали

Отримана цифра

Перевід цифри в букву

Коментар

№2

 

 

 

 

№3

 

 

 

 

№4.1

 

 

 

 

№4.2

 

 

 

 

№5

 

 

 

 

№6

 

 

 

 

№7

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

 

Додаток 10

Кодування алфавіту

 

1

А

8

Є

15

К

22

С

29

Ш

2

Б

9

Ж

16

Л

23

Т

30

Щ

3

В

10

З

17

М

24

У

31

Ь

4

Г

11

И

18

Н

25

Ф

32

Ю

5

 

12

І

19

О

26

Х

33

Я

6

Д

13

Ї

20

П

27

Ц

34

7

Е

14

Й

21

Р

28

Ч

35

 

 

doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку