Позакласний захід "Хімія країна чудес"

Про матеріал

Позакласний захід для початкових класів приурочений до тижня хімії. В позакласному заході вміщені різноманітні легкі і цікаві досліди для учнів початкових класів.

Перегляд файлу

«Веселі експерименти»

для молодших школярів

в позакласному заході

 

 

D:\Рисунки\каРТИНКИ ПО ХИМИИ\13279-chemijos-pamokos-kaune-1.jpg

 

 

Учитель. Сьогодні на честь науки хімії ми проведемо захід «Хімія країна чудес».

 

Вітаю всіх в моїй країні,

В країні добрій, чарівній,

Де поважаються святині,

Закони Всесвіту міцні.

 

Де перетворення здійсняться,

Яких в природі світ не знав.

Ну, досить, досить вихваляться,

Приступимо до справжніх справ.

 

Отож, запрошую вас у гості до науки хімії – побачити чудеса, на які вона здатна.

Але, перш ніж ми почнемо. Давайте  з вами поговоримо про правила поводження в кабінеті хімії.

Скажіть будь-ласка, хто знає що тут можна робити, що не можна?

вчитель розказує про правила ТБ в кабінеті хімії

Для вас, шановне товариство,

Ми перше чудо творимо

І на папері безкорисно

Ми тайнопис проявимо.

Дослід 1.  Тайнопис написаний розчином фенолфталеїну в спирті. На папері написане слово «ХІМІЯ». Побризкати розчином  натрій гідроксиду з пульверизатора. З’являється малинове забарвлення.

 

Хто знає?

Як, не йдучи на ринок зранку

І без хімкомбінату корови,

Одержати можна добру склянку

Молока парного?

Дослід 2.  «Молоко» одержати внаслідок взаємодії кальцій хлориду з натрій карбонатом, при цьому утворюється білий осад, розчин якого має вигляд молока.

 

А потім без праці важкої,

У  будь-яку погоду,

Як одержати із нього,

Молока парного,

Звичайнісіньку газ-воду?

Дослід 3.  Перелити отриманий розчин у досліді 2 у склянку з хлоридною кислотою. Осад розчинився і виділився газ – утворилася газ-вода.

А погляньте ось сюди!

Я вже вмію дуже гарно  молоко добуть з води.

Потім мінеральну воду.

А тепер з води вино.

Дослід 4. До розчину натрій гідроксиду долити фенолфтаеїновий розчин. Спостерігаємо утворення малинового розчину (компот).

Просто розчин доливаю       (додаємо хлоридну кислоту)

Й знову чисту воду маю!

(розчин знебарвлюється)

Учень.  А зараз трохи загадок. Хочете?

 

Загадки

  • На полі родився, на заводі зварився, а у воді розчинився.  (Цукор)
  • У воді не тоне й у вогні не горить.  (Лід)
  • Що за чиж на чорнім полі креслить носом білий слід?  (Крейда)
  • Чорний Іван, дерев’яний жупан, де носом проведе, там нитку прокладе.  (Олівець)
  • Сам не горить, а горіння підтримує. (Кисень)

Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – уживаєш.  (Повітря)

 

Учитель. Хто ж не любить повітряні кульки!? Спробуємо надути повітряну кульку без повітря.

Дослід 5. У невелику пластикову пляшку налити розчину оцту. А у повітряну кульку всипати кілька ложечок питної соди. Кульку натягнути на горлечко пляшки і потрусити соду. Внаслідок реакції спостерігатимемо  самостійне надування повітряної кульки.

ДОСЛІД 6.  «КРОВ БЕЗ РАНИ» -   «Чудове зцілення рани»

 А зараз – увага ! Смертельний номер!

Присутніх із слабкими нервами просимо залишити зал!

Цей дослід називається «Чудове зцілення рани».

Для досліду потрібно взяти розчин спирту, розчин йоду і ніж. Спиртом дезінфікую руку, а ножем попередньо продезінфікованим розчином йоду, ріжу долоню руки. Кров швидко починає заливати рану. Поки я ще живий і свідомість не залишила мене, швидко зцілюю рану. Як бачите, рани як і не було.

- Хіба я не схожий на чаклуна?

- Чи є бажаючі із залу, які хочуть повторити цей дослід?

- В чому секрет цього досліду?

 Суть досліду: взаємодія FeCl3  і KCNS та утворення червоної кров’яної солі.

Зцілюють рану за допомогою вати, змоченої NaF.    

Долоню «дезінфікують» ферум(ІІІ) хлоридом (йод), а ніж змочують розчином калій роданіду. Далі ножем проводять по долоні.

FеСІ3 + 3 КSСN = Fе(SСN)з + ЗКС1

Але ж ви вже знаєте, що всі хіміки чарівники! Зараз на ваших очах від ран не залишиться ані сліду!

(Кров видаляють розчи­ном натрій флуориду.)

[Fе(SСN)з] + 6 NaF = Na3[FeF6] + 3NaSCN

Дослід 7. «Фараонові змії»

«Фараонові змії»

 Розповідають, що колись у Стародавньому Єгипті жив мудрець. Багато корисних винаходів подарував він людям. Та ось велике лихо спіткало країну. На країну напав сильний і підступний ворог. Вороже військо оточило столицю. У місті почався голод. А ворог чекав, коли мешканці облогового міста складуть зброю і припинять опір. Мужньо захищали свою столицю єгиптяни, та сили були нерівні. І ось, коли надія на  перемогу майже розтанула, у палаці фараона з’явився  мудрець. Його виснажений вигляд свідчив про безсонні ночі, про дні, сповнені напруженої праці. Та очі світилися щастям. «Я винайшов спосіб перемогти ворога!» - промовив він.

 … Наступного дня, ледь зійшло сонце, ворожа армія рушила до стін міста. Завойовники були певні, що це останній день облоги, і незабаром вони вже святкуватимуть перемогу. Та ось трапилося щось жахливе. З-під стін столиці, вдовж берега моря, від воріт міста, звиваючись, з диким шипінням на завойовників сунули гігантські змії. Потвори-велетні переслідували горе-вояків, які у відчаї і паніці тікали на свої кораблі. Минуло зовсім небагато часу і бухта спорожніла. Легкий вітерець грав хвилями, що безтурботно накочувалися на піщаний берег.

Так було покарано завойовників. І хоча тих «змій» назвали «фараоновими», всі добре розуміли, що насправді перемогу принесли розум, любов до батьківщини і праця простої людини.

 

Дослід треба проводити на відкритому повітрі або в добре провітрюваному приміщенні.

 

Лучше всего проводить эксперименты из тех веществ, которые безопасны, даже если их использовать за пределами специально оборудованной лаборатории. "Фараонова змея" из глюконата кальция получается достаточно просто.

 Для этого потребуется 2-3 таблетки лекарственного препарата и кубик сухого горючего. Под воздействием пламени начинается реакция, и из таблетки выползает серая "змея". Такие опыты с глюконатом кальция вполне безопасны, но все же стоит соблюдать осторожность при их проведении. Формула химической реакции следующая:

C12H22CaO14+O2 = 10C+2CO2↑+CaO+11H2O Как видим, происходит реакция с выделением воды, углекислого газа, углерода и оксида кальция. Именно выделение газа и обуславливает рост. "Фараоновы змеи" получаются в длину до 15 сантиметров, но они недолговечны. При попытке взять их в руки они распадаются.

Вчитель. Ну,  от закінчилася наша зустріч у чудесній країні – Хімія.  До нових зустрічей на уроках природознавства і хімії!!!

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку