Позакласний захід "Інформаційний Брейн-ринг".

Про матеріал

Виховний захід «ІНФОРМАЦІЙНИЙ БРЕЙН-РИНГ»

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності; розвивати кмітливість, винахідливість, пам'ять, логічне мислення, здоровий дух суперництва та співробітництва, виховувати в учнів такі риси характеру як пильність, дисциплінованість; формувати почуття відповідальності за прийняття рішення.

Обладнання: два ігрових стола з сигнальними лампами, 2 комп'ютера, проектор, екран, 4 картки з номерами - 1, 1, 2, 2.

Програмне забезпечення: файл презентації в режимі демонстрації igra Breun-ring.pps, файл розрахункової таблиці igra resultat.xls, файли звукових ефектів та відео-файли, для додаткового оформлення проведення заходу.

Перегляд файлу

Виховний захід «ІНФОРМАЦІЙНИЙ БРЕЙН-РИНГ»

 

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності; розвивати кмітливість, винахідливість, пам’ять, логічне мислення, здоровий дух суперництва та співробітництва, виховувати в учнів такі риси характеру як пильність, дисциплінованість; формувати почуття відповідальності за прийняття рішення.

Обладнання: два ігрових стола з сигнальними лампами, 2 комп’ютера, проектор, екран, 4 картки з номерами  - 1, 1, 2, 2.

Програмне забезпечення: файл презентації в режимі демонстрації igra Breun-ring.pps, файл розрахункової таблиці igra resultat.xls, файли звукових ефектів та відео-файли, для додаткового оформлення проведення заходу.

 

План проведення

  1. Підготовчий етап.
  • Оформлення залу у вигляді «рингу», з кутами для «боксерів» та місцями для груп підтримки.
  • Вибір судів та їх підготовка.
  • Розробка презентації з запитаннями.
  • Розробка розрахункової таблиці, підрахунків результатів гри.
  • Збір командами інформації необхідної для гри, а також виконання наступних дій:
    • створити команди;
    • дати їм назви;
    • обрати капітанів;
    • обрати девіз команди;
    • підготувати кросворд (домашнє завдання);
    • підготувати антирекламу.
  1. Проведення гри.
    • Вступне слово ведучого, оголошення правил гри.
    • І раунд (відбірковий) «Бліц-турнір» - 3 питання;
    • ІІ раунд (відбірковий) «Бліц-турнір» - 3 питання;
    • III раунд (основна гра) – 42 питання;
    • IV раунд (підсумковий) – домашня заготовка, обмін кросвордами.
    • Конкурс вболівальників.
  2. Заключне слово, підведення підсумків.

 

Хід заходу

Ведучий: Сьогодні ми проведемо змагання між чотирма командами і визначимо, хто краще засвоїв принципи роботи комп’ютерів, а уболівальники зможуть не тільки вас підтримати, але і допомогти своїм командам набрати додаткові бали, відповідаючи на адресовані їм запитання. Попереджаю, забороняється прямолінійність мислення, розгалуження настрою та зациклювання ідей.

Гра буде проходити в 3 тура: І, ІІ раунди (відбіркові) - по 3 питання «Бліц-турнір». Переможці зустрічаються в основній грі в ІІІ раунді. Час на відповідь рахується комп’ютером автоматично, дорівнює – 10 секундам. Після звукового сигналу необхідно натиснути сигнальну кнопку, для відповіді.

За правилами гри буде спостерігати компетентне журі у складі: голова журі - _(1 людина)_, члени журі: ___(2 людини)_____. Привітаємо їх.

За підрахунок результатів гри відповідає лічильна комісія, у складі: _(2 людини)_______. Вони будуть заносити по 1 балу за кожну вірну відповідь на бланк, розроблений у програмі Microsoft Excel. Дана програма автоматично підраховує кількість балів, набрану командами та визначає переможця кожного з етапів Брейн-рингу.

 

3dmans-fon6До судейського столу запрошуються капітани 4-х команд. Шляхом жеребкування визначаємо дві пари команд, які зійдуться в 2-х перших відбіркових раундах. (Капітани витягують картки з номерами)

 

ГРА РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ!

За ігрові столи запрошуються команди, капітани яких витягнули цифру 1.

3dmans-fon6Знайомство з командами.

Слово капітана 1 команди: Назва команди, девіз команди, емблема. Учасники команди ________________ .

Слово капітана 2 команди: Назва команди, девіз команди, емблема. Учасники команди ________________ .

 

І РАУНД (Відбірковий раунд)

1. З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 чи 1)

2. Як називаються в сукупності всі клавіші F1-F12? (Функціональні)

3. Як ще називають жорсткий диск? (Вінчестер)

 

Ведучий: І РАУНД завершено. Слово надається лічильній комісії.

Представник лічильної комісії: За результатами 1 раунду в основну гру виходить команда ____________

 

Ведучий: За ігрові столи запрошуються команди, капітани яких витягнули цифру 2.

3dmans-fon6Знайомство з командами.

Слово капітана 3 команди: Назва команди, девіз команди, емблема. Учасники команди ________________ .

Слово капітана 4 команди: Назва команди, девіз команди, емблема. Учасники команди ________________ .

 

ІІ РАУНД (Відбірковий раунд)

1. Кнопка для перезавантаження комп’ютера, на системному блоку? (RESET)

2. Які принтери мають найкращу якість друку? (Лазерні)

3. Якими кнопками перемикається мова на клавіатурі? (CTRL+ SHIFT або ALT+ SHIFT)

 

Ведучий: ІІ РАУНД завершено. Слово надається лічильній комісії.

 

Представник лічильної комісії: За результатами 2 раунду в основну гру виходить команда ____________

 

Ведучий: Розпочинаємо основну гру. Будьте уважні, слідкуйте за часом, якій відводиться на відповідь. ІІІ РАУНД!

 

Основна Гра

3dmans-fon6

1. Спеціальна програма, що виконує небажані для користувача дії на комп'ютері ? (Вірус)

2. Якими  клавішами з клавіатури можна закрити активне вікно? (ALT+F4)

3. З яких частин складається назва файлу? (Ім’я та розширення)

4. Як називається людина - фанат комп'ютерних ігор? (Геймер)

5. Як називаються програми, які потрібні для підключення нових пристроїв до комп’ютера? (Драйвер)

6. Що робити, якщо при натисненні клавіш на цифровій частині клавіатури вони не друкуються? (NUM LOCK)

7. Як називаються місця на системному блоці куди можна підключати зовнішні пристрої? (USB-порт)

8. Всесвітня глобальна комп’ютерна мережа? (Internet)

9. Починаючий користувач? (жаргон) (Чайник)

10. Працює у вашій системі й перевіряє на вміст вірусів усі файли, які ви отримуєте електронною поштою?  (Антивірусна програма)

11. Місце, де неважко знайти друзів, але важко бути впевненим у них на 100 %? (Чат)

12. Як називається переносний комп’ютер, схожий на книжку? (Ноутбук, нетбук)

13. Деякі програми під час своєї роботи виводять на екран рекламні стрічки - ……? (Банери)

14. Небажана електронна пошта, тобто пошта, що надходить без вашої згоди? (Спам)

15. Як називається вентилятор на процесорі? (Кулер)

16. Як назвати одним словом: музика, текст, звук, відео? (Мультимедіа)

17. Віруси, які розмножуються, роблячи власні копії, але не потребують носія й існують самі по собі? (Хробаки)

18. Він відстежує й аналізує весь потік з даними, що надходять до нього, і пропускає лише дозволені пакети? (Брандмауер)

19. Процес розбивання жорсткого диску на сектори та доріжки? (Форматування)

20. Людина яка «зламує» комп’ютерні системи? (Хакер)

21. Аналіз усіх повідомлень, які надходять до вашого комп'ютера, з метою виявлення та видалення спаму? (процес) (Фільтрація)

22. Пристрій для зв’язку комп’ютерів через телефону лінію? (Модем)

23. Назвіть пам’ять, яка залежить від електричного струму ? (Оперативна пам'ять)

24. Основна характеристика процесора? (Тактова частота)

25. Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)

26. Найменша одиниця вимірювання інформації ? (Біт)

3dmans-fon627. Термін, який використовується для позначення шахрайських дій, спрямованих на отримання інформації, що дає змогу проникнути до певної системи та даних, які в ній знаходяться? (Соціотехніка)

28. Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі ? (Білл Гейтс)

29. Оптичні диски, які можна перезаписувати ? (CD-RW, DVD-RW)

30. Як називається рядок у вікні програми, де розміщені всілякі кнопки управління? (Панель інструментів)

31. Стан, у якому включений комп'ютер не реагує на дії користувача? (Зависання)

32. Один з основних пристроїв комп’ютера, який можна назвати його “мозком”? (Процесор)

33. Покажчик, місця розташування на екрані? (Курсор)

34. Назвіть клавішу для перемикання режимів клавіатури Вставка/Заміна? (INSERT)

35. Як називається мережа всередині однієї організації? (Локальна)

36. Популярний серед школярів вид комп'ютерних програм  в мережі? (Мережеві ігри)

37. Так називають фахівців у своїй області? (жаргон) (Ас)

38. Пристрій для виведення звукової інформації? (Колонки)

39. Який пристрій призначений, для зчитування малюнків з паперу, для передавання в електронному повідомленні? (Сканер)

40. Символ – роздільник, при написанні адреси електронного листа? (@ - ет, собачка, песик)

41. Захищає вашу електронну скриньку від злому? (Пароль)

42. Як називається головний комп’ютер в мережі? (Сервер)

 

Ведучий: ІІІ РАУНД завершено. Слово надається лічильній комісії.

 

Представник лічильної комісії: За результатами 3 раунду переможцем визначено команду ____________.

 

Ведучий: Залишився тільки останній раунд домашнього завдання «Відгадай кросворд суперника». Зараз судді випадково виберуть з трьох кросвордів (крім кросворда команди, яка буде його розгадувати) один, для кожної команди. Кросворд складається з 10 слів. За кожне відгадане слово 1 бал. Якщо кросворд відгадано повністю додатково команда отримує – 5 балів. Тривалість ІV  раунду – 5 хв.

 

ЧАС ПІШОВ!

 

ІV РАУНД. Домашнє завдання. Відгадай кросворд суперника. (Звучить музика)

 

Ведучий: Конкурс вболівальників «Зрозумій мене».

3dmans-fon6Одна правильна відповідь – 1 бал. Бали, зароблені уболівальниками, вони можуть віддати будь-якій команді на свій розсуд в якості бонусу.

За допомогою засобів міміки і жестів представити слова, зображені на картці своїм вболівальникам. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Команда №1: Материнська плата, монітор, клавіатура, мишка, крейда.

Команда №2: Центральний процесор, принтер, дисковод, килимок для мишки, дошка.

Ведучий: Слово надається представнику лічильної комісії.

Представник лічильної комісії: За результатами конкурсу уболівальників команда №1 заробила додатково ______ балів, команда №2 _______ балів.

(Завершується музичне оформлення проведення ІV раунду – 5 хв.)

Ведучий: Час останнього раунду завершено. Просимо журі оцінити результати конкурсу та передати їх представнику лічильної комісії, для автоматичного визначення переможця гри. Вболівальники можуть віддати свої зароблені бали на користь будь-якої команди. Журі, прошу врахувати бали глядачів.

3dmans-fon6Звучить заключна пісня.

Голова журі запрошується для  нагородження переможців і учасників команд, а також найактивнішого вболівальника або гравця команди, який отримав найбільше балів. (Цінні подарунки, грамоти, подяки)

3dmans-fon6

 

Слово голови журі: ___________________________.

 

 

Ведучий: На цьому гра закінчена. Дякуємо всім за увагу!


Брейн–ринг

 

 


Список використаних джерел

 

  1. Е.В.Калугина "Педагогіка додаткової освіти" (курс лекцій), Оренбург, 2001р.
  2. Л.Ф.Тихомирова, "Розвиток інтелектуальних здібностей школяра", Ярославль "Академія розвитку", 1996.
  3. Берлинер Е.М.,  Глазырина И.Б., Глазырин  Б.Э. Microsoft Windows XP.-М., Бином, 2004. – 509 с.
  4. Гарнаев А.Ю. Microsoft Excel 2000.- СПб., БХВ-Петербург, 2004.–576 с.
  5. Лапчик М.П. Семакин И.Г. Хеннер Е.К. Методика преподавания информатики:  Учеб. пособие для студ. пед. ВУЗов/ Под общей редакцией М.П. Лапчика М.П.: Издательский центр «Академия», 2001. – 624 с.
  6. Лыскова В. Ю. Активизация учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках информатики в условиях учебно-информационной среды. - Тамбов, Издательство Стиль - 1997. – 380 с.
  7. Мануйлов В.Г. Мультимедийные компоненты презентаций PowerPoint // Информатика и образование. – 2005. - №4. – с. 67 – 74.
  8. Седых С.П., Юнов С.В. Практикум по основам информационных технологий. Краснодар, 2001. – 320 с.
  9. Тимофеева Н.М. VBA в приложении Excel, Word// Информатика и образование. – 2005. - №4. – с. 67 – 74.
  10. Юнов С.В., Юнова Н.Н. Учебные информационные модели для MS Excel//Информатика и образование. – 2003. - №2. – с. 61 – 65.
  11. Microsoft Word 2000.- М., Эком, 2002. – 464 с.

Інформаційні ресурси Інтернета:

  1. http://office.microsoft.com  
  2. http://www.philol.msu.ru  
  3. http://www.firststeps.ru/vba/excel/vbaexcel1.html - «VBA для Excel.»
  4. http://msdn.microsoft.com/ru-ru/default.aspx - Русский MSDN.
  5. http://www.rusedu.info/Article675.html - Ямкина Е.В. Тестирование на VBA в Power Point.
  6. http://www.nachalka.com/test_shablon - Смірнов Д.Ю. Шаблон для створення комп’ютерних тестів в PowerPoint.
  7. http://kollega13.narod.ru/PowerPoint1.htm - Архипова И.В., Рямзина С.А. Создание теста в PowerPoint с управляющими элементами.

 

 


Створення мультимедійної заготовки презентації

для проведення виховного заходу «Інформаційний Брейн-ринг»

 

Брейн-ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь. Необхідно зуміти швидко зреагувати, адже час прийняття рішення обмежений.

 

Успішне проведення брейн-рингу вимагає підготовчої організаційної роботи, а саме:

- наявності спеціально обладнаного приміщення (класу), кількості ігрових столів, яка повинна відповідати кількості учасників;

- встановлення на кожному столі сигнального пристрою або дзвінка, щоб повідомляти ведучого про готовність команди відповідати;

-  призначення ведучого, який є одночасно організатором і арбітром гри.

 

Готуючись до брейн-рингу, учням дають завдання:

  1.       Створити команди.
  2.       Дати їм назви.
  3.       Обрати капітанів.
  4.       Обрати девіз команди.
  5.       Підготувати кросворд (домашнє завдання).
  6.       Підготувати антирекламу.

 

Ця розробка дає можливість за обмежену кількість часу (45 хв.) провести виховний захід з будь якого предмету.

Попередня підготовка до проведення, це занесення питань на слайди презентації (Microsoft PowerPoint), створення електронної таблиці для підрахунку результатів та визначення переможців (Microsoft Excel).

Кількість питань:

І тур (відбірковий) 3 питання;

ІІ тур (відбірковий) 3 питання;

III тур (основна гра) – 42 питання;

IV тур (підсумковий) – домашня заготовка, обмін кросвордами (на розв’язання виділяється 5 хв.).

Окремо готується в програмі Microsoft Excel оціночні таблиці, в яких автоматично підраховується кількість балів, набрана командами та визначається переможець кожного з етапів Брейн-рингу.

Кожна оціночна таблиця має знаходитися на окремому аркуші програми Microsoft Excel. Лист повинен мати назву.

Послідовність дій: На ярлику Лист 1 відкривається правим щигликом контекстне меню, вибираємо пункт ПЕРЕИМЕНОВАТЬ, вводимо назву листа Відбірковий тур.

 

За зразком створюємо на цьому листі таблиці для І та ІІ турів.

Для першої команди, І відбіркового туру, використовуються наступні формули, які необхідно попередньо ввести на аркуш 1 у сьомий рядок. Розрахункова формула для підрахунку загальної кількості балів має вигляд, клітинка Е7:

 =СУММ(B7:D7)

Для автоматичного визначення переможця, після проведення відбіркового туру використовуємо логічну функцію ЕСЛИ, формула розрахунку в F7 буде мати вигляд:

=ЕСЛИ(ИЛИ(E7=2;E7=3);"ПЕРЕМОЖЕЦЬ";"")

Для другої команди формули для розрахунків мають вигляд:

=СУММ(B8:D8)

=ЕСЛИ(ИЛИ(E8=2;E8=3);"ПЕРЕМОЖЕЦЬ";"")

Для третьої команди формули для розрахунків мають вигляд:

=СУММ(B15:D15)

=ЕСЛИ(ИЛИ(E15=2;E15=3);"ПЕРЕМОЖЕЦЬ";"")

Для четвертої команди формули для розрахунків мають вигляд:

=СУММ(B16:D16)

=ЕСЛИ(ИЛИ(E16=2;E16=3);"ПЕРЕМОЖЕЦЬ";"")

 

Переходимо на ярлик Лист 2, даємо назву листа ІІІ тур.

Створюємо відповідну таблицю на 2 команди, на 42 запитання, з підрахунком загальної кількості балів та підведенням результатів. (Мал.3)

Для підрахунку загальної кількості балів використовуються наступні формули, відповідно до кожної команди по її рядку:

=СУММ(B8:AQ8)

=СУММ(B9:AQ9)

Для визначення переможця основного ІІІ туру вводимо формули з використанням логічної функції, відповідно до кожної команди по її рядку:

=ЕСЛИ(AR8>AR9;"ПЕРЕМОЖЕЦЬ";"")

=ЕСЛИ(AR8<AR9;"ПЕРЕМОЖЕЦЬ";"")

Дивиться Мал.4.

Проведення 4 туру розпочинається з обміну кросвордами (домашнє завдання), 10 запитань з будь якого розділу інформатики. Для відповідей виділяється 5 хв. Оцінюється максимально на 5 балів. Підраховуються автоматично підсумки гри на Лист 3. (Дивіться мал.5, 6)

Загальна кількість балів після проведення 3-х турів переноситься автоматично у клітинку В13(В14) за відповідною формулою:

='ІІІ ТУР'!AN8

='ІІІ ТУР'!AR9

За розв’язок кросворда бали заносяться лічильною комісією. Загальні підсумки по командам підраховуються в клітинках D13(D14) за формулами:

=СУММ(B13:C13)

=СУММ(B14:C14)

Переможець гри визначається за формулою, після підбиття підсумків гри у відповідних клітинках Е13 (Е14) для кожної команди:

=ЕСЛИ(D13>D14;"1 місце";"")

=ЕСЛИ(D14>D13;"1 місце";"")

Далі пропоную один із варіантів оформлення презентації для проведення гри Брейн-ринг по слайдам (Мал.7, 8, 9):

 

 

 

 

 

Пропоную до слайдів презентації додати анімаційне та звукове оформлення. Тому попередньо необхідно створити папку Anims на диску D:\, в яку розмістити звукові та відео файли. (Мал.10)

 

 

На 1-ій слайд пропоную додати відеоролик стандартний з телевізійної програми «Брейн-ринг» або «Що? Де? Коли?».

 

Алгоритм додавання:

  1. Встановити активним 1-й слайд;
  2. Послідовно відкрити підрозділи розділу меню Вставка – Фільм та звук – фільм з файлу; (Мал.11)
  3. Вибрати файл Start (початок Брейн-рингу); (Мал.12)
  4. Підтвердити додавання ОК  та Автоматично .
  5. Місце розташування на слайді для даного об’єкта виберіть самостійно.

 

Покажемо, як зробити звуковий файл необхідного розміру. Для цього скористаємось програмою Windows Movie Maker.

 

Алгоритм обробки звукового файлу:

  1. Відкрити програму Пуск – Усі програми Windows Movie Maker.
  2. Завантажити звуковий файл в програму Файл – Імпорт в збірники , увійти в папку з файлом на диску D:\Animas та вибрати файл Volciok.mid. (Мал.13)
  3. Перетягнути файл на шкалу часу, яка розміщена знизу.
  4. Виконувати прослуховування файлу, зупинити кнопкою Пауза         в необхідному місці.
  5. Перетягнути край файлу до межі, яка відобразилась на шкалі.
  6. Зберегти Файл – Зберегти файл фільму , вибрати місце збереження Мій комп’ютер, далі ввести ім’я для звукового файлу або фільму, через кнопку Обзор, вибрати місце на диску D:\Animas де зберігаються файли презентації та всі звукові файли. (Мал.14)

 

 

Таким засобом можна розробити інші звукові файли, наприклад, звуковий файл на інтервал часу 5 хвилин, для проведення IV туру (Розгадай кросворд суперника). На цей слайд встановлюється анімаційна дія на виведення крапок на даний проміжок часу. Паралельно з цією дією звучить мелодія, яку Ви заздалегідь підготували.

 

 

Додається  звуковий файл через розділи меню Вставка – Фільм та звук – Звук з файлу (Мал.15), вибирається необхідний файл. Вибрати Автоматично. Додаткове настроювання виконується на панелі інструментів Настройка анімації, через контекстне меню (правий щиглик).

Підведемо підсумки організаційного моменту. Уся інформація для проведення Брейн-рингу повинна розміщуватись в одній папці (Мал. 16). Це будуть файли різних типів: файл презентації PowerPoint або демонстраційний файл – проведення гри, файл електронної таблиці Excel – підрахунок результатів гри та звукові файли – музичні ефекти для проведення гри.

 

 

 

Бажаю успіху в організації та проведенні виховних заходів!

 

1

 

docx
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
1567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку