Мета. Формування в учнів інтелектуальних і творчих здібностей в ході виконання завдань з інформатики; забезпечення колективного спілкування та індивідуальної активності кожного учасника гри, розвиток інтересу до вивчення інформатики.
Обладнання. Комп'ютерний клас, презентація, картки з завданнями.
Виховний захід з інформатики
«Комп’ютерний турнір»
Підготувала
вчитель інформатики
Пильчук М.В.
Мета. Формування в учнів інтелектуальних і творчих здібностей в ході виконання завдань з інформатики; забезпечення колективного спілкування та індивідуальної активності кожного учасника гри, розвиток інтересу до вивчення інформатики.
Обладнання. Комп’ютерний клас, презентація, картки з завданнями.
1. Вступне слово вчителя
Вітаю вас, шановні учасники й уболівальники! Сьогодні ми проводимо змагання між двома командами. Команди зайняли свої місця, уболівальники теж, тому дозвольте представити наше шановне журі. Сьогодні в складі журі присутні ____________________. Привітаємо їх.
Гра проводиться в декілька етапів. Кожен етап складається із запитань, на які необхідно дати відповідь та завдань, які потрібно виконати.
Перший етап нашого змагання – це привітання команд. Кожна з команд повинна себе представити.
Конкурс №1. Привітання.
Наше незалежне журі виставляє бали командам – максимум 10.
Конкурс №2 Всім відома гра «Віриш — не віриш». Зіграємо в неї. Командам по черзі ставлять питання. Учасники повинні сказати чи вірять вони чи ні. За кожну відповідь отримують по 1 балу.
Конкурс №3 «Розминка»
Командам пропонується відповісти на питання. Час на роздуми 10 секунд.
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Конкурс №4 (презентація)
На екрані виведені запитання на які команди відповідають по черзі. За кожну відповідь по 2 бали.
№1 Назвіть пристрої , які слугували для полегшення обчислень (Абак, рахівниця, суан-пан, логарифмічна лінійка, арифмометр, калькулятор)
№2 Коли з’явився маніпулятор типу “миш”, то для нього в російській мові деякий час використовували назву за імені персонажу відомої казки. Назвіть ім’я цього персонажу.( “Колобок” (источник – Математический энциклопедический словарь, 1988 г.))
№3 Який зв'язок між містом в Англії. Рушницею калібром 30 х 30 та одним з елементів комп'ютера? ( вони пов`язані зі словом “вінчестер)
№4 Про яку комп’ютерну програму йде мова в пісні:
Он мне дорог с давних лет
И его милее нет –
Этих окон негасимый цвет.
(Речь идет об операционной системе Windows, хотя некоторые слова песни изменены (Windows – англ., окна).
№5 Змінити букву – отримати нове слово.
Відповідь: байт, колонка, процесор, шрифт, інтернет, частота.
№6 Пропонуємо загадки. Для них є букви-відгадки, з яких складаються відповіді, лишні букви дають слово – термін з інформатики.
ЛКИНЖРЯБЇАСКАИЦУЯКСЕР
1.В темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?
2.Сам червоний, а чуб – зелений.
3.Котиться клубочок зовсім без ниточок,
замість ниточок – триста голочок.
Відповідь: ЛИСИЦЯ, БУРЯК, ЇЖАК, СКАНЕР.
№7 «Комп`ютерне задзеркалля»
Наведені словосполучення отримані з словосполучень які, пов’язані з комп’ютерами та інформатикою, слова в яких замінені на протилежні за значенням, призначенням, розмірам і т.д.
№8 Перед вами - дві колонки слів та словосполучень. Необхідно знайти пари слів (по одному з кожної колонки), які є синонімами.
1. Вінчестер |
1. CD-ROM. |
2. Дискета. |
2. RAM. |
3. Лазерний диск. |
3. Принтер. |
4. Монітор. |
4. Іконка. |
5. ОЗП. |
5. Каталог. |
6. Папка. |
6. Жорсткий магн. диск. |
7. Піктограма. |
7. Дисплей |
8. Плоттер. |
8. Комп’ютер. |
9. ЕОМ. |
9. Гнучкий магн. диск. |
Відповідь: 16, 29, 31, 47, 52, 65, 74, 83, 98.
№9 Ціле та частина.
Для кожного з термінів, які представлені у лівій колонці, необхідно у правій колонці вказати поняття, яке є його складовою частиною.
1. Байт. 1. Файл.
2. Системний блок. 2. Кнопка.
3. Клавіатура. 3. Цифра.
4. Меню. 4.Біт.
5. Папка. 5. Клавіша.
6.Число. 6. Дисковод.
7. «Миша». 7. Пункт.
Відповідь: 14, 26, 35, 47, 51, 63, 72.
№10. Кросворд
|
|
|
|
|
В |
І |
К |
Н |
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
І |
Н |
І |
М |
І |
З |
А |
Ц |
І |
Я |
|
І |
Н |
Т |
Е |
Р |
Ф |
Е |
Й |
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
О |
Н |
Т |
Е |
К |
С |
Т |
Н |
Е |
|
|
|
|
|
Я |
Р |
Л |
И |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
О |
Н |
І |
Т |
О |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
З |
А |
Д |
А |
Ч |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
Т |
І |
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К |
О |
Ш |
И |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
П |
У |
С |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
О |
В |
І |
Д |
К |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
№11 Конкурс «Термины информатики.
Капитаны по очереди должны называть термины информатики. Проигрывает тот, кто первым остановится. По одному балу за відповідь.
№ 12. Конкурс для вболівальників «Я — тобі, ти — мені...»
Учитель починає фразу, а члени команди закінчують. Кожне правильно відгадане слово оцінюється в 1 бал.