Урок-гра з теми «Година коду. Налагодження готових програм» (підсумковий урок за 1 семестр)

Про матеріал
Урок-гра з теми «Година коду. Налагодження готових програм» (підсумковий урок для учнів 8 клас за 1 семестр), конспект уроку з завданнями на щакріплення вивченого матеріалу та актуалізацію опорних знань
Перегляд файлу

Урок-гра з теми «Година коду. Налагодження готових програм»

(для учнів 8-их класів)

Мета:

  •               повторити вивчене з інформатики та сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, активізувати розумову діяльність, розширювати їх кругозір, ознайомити учнів з  групами помилок, які виникають при створенні програм; навчитись знаходити та ліквідовувати виявлені помилки в середовищі програмування  Lazarus;
    •                    розвивати вміння учнів застосовувати наявні знання з інформатики у нестандартних ситуаціях;
    •                    показати, що інформатику можна вивчати з цікавістю, показати, як у житті допомагає знання інформатики, виховувати в учнів почуття взаємодопомоги, підтримки;

Місце проведення:кабінет інформатики.

Хід уроку:

І. Організаційний етап

  • привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань (повторення раніше вивченого матеріалу)

Учням задаються запитання, що стосуються раніше вивченого матеріалу, за кожну правильну відповідь вони отримують по одному додатковому балу, що можна потім використати під час виконання практичної роботи, або на наступних практичних роботах.

Результат пошуку зображень за запитом "фото калькулятора"Завдання 1

Назвати кілька далеких родичів даного пристрою, якими користувалися люди кілька століть тому (по 0,5 бала за кожен пристрій).

(Калькулятор, абак, рахівниця, арифмометр і. т. д)

Завдання 2

Перед вами таблиці з двома колонками тексту. У першій колонці прізвища відомих вчених, у другій – назви винаходів. Необхідно знайти зв’язок між вченим та винаходом. (1 вірна відповідь – 1 бал)

Вільгельм Лейбніц

 

Арифмометер

С. О. Лебедєв

Разностной машина

Чарльз  Беббідж

Лічильна машина

Карл Ксавьє  Томас

МЭСМ

Завдання 3 Декодуйте повідомлення за допомогою квадрата Полібія і дайте визначення розкодованого слова.

 

1

2

3

4

5

6

1

А

Б

В

Г

Ґ

Д

2

Е

Є

Ж

З

И

І

3

Ї

Й

К

Л

М

Н

4

О

П

Р

С

Т

У

5

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

6

Ь

Ю

Я

 

 

 

53 11 54 12 34 52 63 44 16 33 11

24 43 11 54 11

(материнська плата)

 

 

Завдання 4. Встановіть відповідність

Внесок вченого

 

Прізвище, ім’я вченого

 

Фото вченого

Засновник і голова ради директорів корпорації Microsoft

 

 

Біл Гейтс

 

 

Ada Lovelace portrait.jpg 

Вчений, який розробив правила арифметичних дій, які вважають першими алгоритмами. (Слово «Алгоритм» походить від його імені)

Стів Джобс

 

Картинки по запросу лєбєдєв сергій 

Англійський математик, вважається першим програмістом

Сергій Лебедєв

 

 

Вчений, академік, творець першого в континентальній Європі комп'ютера

Августа Ада Лавлейс

 

 

Американський підприємець і винахідник. Засновник корпорації AppleInc.. Головний виконавчий директор компанії PixarAnimationStudios

Мухаммедбен-Муса аль-Хорезмі

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Як би ретельно програміст не писав програмний код, він може припуститися помилок у тексті програми. Нам потрібно навчитися розуміти і усувати помилки в програмному коді.

IV. Вивчення нового матеріалу

Створений у середовищі програмування проект може не виконуватися взагалі, або результат його виконання не відповідатиме очікуваному результату. Це відбувається тоді, коли при складанні алгоритму розв’язування завдання чи написанні коду програми були допущені помилки. Розрізняють три групи помилок:

  • синтаксичні;
  • помилки під час виконання;
  • логічні.

Синтаксичні помилки можна виявити як у процесі напи­сання програмного коду, так і після запуску проекту на ви­конання. Якщо деяка команда у програмному коді написана програмістом не за правилами, прийнятими в мові програму­вання, то вона може набувати іншого кольору, відмінного від кольору правильно написаних команд.

Після запуску проекту на виконання, якщо у програмному коді така помилка не була виправлена, у середовищі Lazarusу вікні повідомлення про хід компіляції проекту отримуємо номер рядка програмного коду та позиції об’єкта в рядку, де допущена помилка, й опис помилки.

Рядок, у якому допущена помилка, може бути вказаний не точно. Наприклад, повідомлення про пропущений символ «;» у рядку під номером 43 у вікні повідомлення буде позначено рядком із номером 44.

Типовими є помилки, що позначають невідповідність типів описаних
величин і значень, які їм присвоюються у процесі виконання програми.
Наприклад, коли текстовій величині Editl.Text присвоюється числове
значення.

До помилок під час виконання належать помилки, пов’язані з неправильними числовими обчисленнями, помилки при знаходженні значень
величин за формулами, їх розпізнають тільки під час виконання програми.

Логічні помилки — це помилки алгоритму, який лежить в основі програми. Якщо виконання проекту неочікувано переривається або результат його виконання неправильний, то говорять, що проект містить логічні помилки.

Допомагають у пошуку логічних помилок коментарі, які можна включати до тексту програми. Коментарі — це текст, який не виконується після запус­ку програми, а розміщується для пояснення структури програмного коду.

Мовою програмування коментарі розпочинаються символами // — якщо коментар не займає більш ніж рядок, {} або (* *) — коментар, який може займати декілька рядків.

Виправте помилку у коді програми, чому програма працює не коректно, який тип помилки допущено? Правильно відповідь – 3 бали.

Нехай потрібно скласти проект для обчислення значень функції 

Процедура для обчислення значень цієї функції, у якій значення змінної x вводитиметься в поле, матиме такий вигляд:


var x, y: real;

begin

x:=StToFloat(Edit1.Text)

y:= (2*x-5)/x*x+1;

Label1.Caption:=FloatToStr(y);

end;

var x, y: real;

begin

x:=StrToFloat(Edit1.Text);

y:= (2*x-5)/(x*x+1);

Label1.Caption:=FloatToStr(y);

end;


V. Інструктаж з ТБ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Створити  продемонстровану програму

 

За вірне виконання завдання учні отримують оцінку, якщо завдання виконане частково оцінку можна покращити додавши до неї додаткові бали, які учні отримували протягом уроку.

VI. Підсумки уроку

Завдання 1 Встановіть відповідність між назвою помилки та її значенням (вірна відповідь – 0,5 бала)

Синтаксичні помилки

 

помилки алгоритму, який лежить в основі програми

Логічні помилки

помилки, пов’язані з неправильними числовими обчисленнями, помилки при знаходженні значень величин за формулами

помилки під час виконання

деяка команда у програмному коді написана програмістом не за правилами, прийнятими в мові програмування

Завдання 2 Розшифруйте шифр Цезаря (вірна відповідь – 2 бали)

Рбн’аубк, ьпоїьпоєніобжублщгіелп, аляоїтую.

(Пам’ятай, що ніщо не минає так швидко, як юність.)

Домашнє завдання

Підручник§ 6.2опрацювати, виконати вправу 2 (ст. 194).




 

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
17 січня
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку