Позакласний захід "Квіти з ароматом України"

Про матеріал
Арт – проєкт «КВІТИ З АРОМАТОМ УКРАЇНИ». Захід спрямований на поглиблення знань дітей про традиції українського народу, квіти - обереги та їх значення, розширенню уявлення про природну красу і багатства рослинного світу; розвиток пізнавальної активності, спостережливості, інтересу до народних традицій, емоційного інтелекту; сприяє формуванню уміння бачити красу навколо себе, чуттєсприйняття світу, виховуванню поваги до національних символів українського народу, почуття любові та бережливого ставлення до квітів й природи рідного краю..
Перегляд файлу

Позакласний захід в 2 класі

Арт – проєкт «КВІТИ   З   АРОМАТОМ   УКРАЇНИ»

 

Мета:  розширити  знання дітей про Україну, рослини – обереги та їх значення, традиції українського народу, спонукати до самостійних досліджень, інтегрованого вивчення  теми та сприяти розширенню уявлення про природну красу і багатство рослинного світу; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, інтерес до народних традиції, емоційний інтелект; формувати уміння бачити красу навколо себе, чуттєсприйняття світу; виховувати повагу до національних символів українського народу, почуття любові та бережливого ставлення до квітів та природи рідного краю.

 

Хід заходу

Мотивація

- Діти, є такий вислів, що краса врятує світ. В наш час особливо важливо не забувати  помічати красу навколо себе. Краса рятує нас від негативних думок, заряджає позитивною енергією. Тому наше заняття сьогодні буде присвячене квітам - нашим, рідним, тим, що ростуть навколо нас і мають найприємніший для нас аромат – аромат України, бо ростуть на нашій українській  землі. І хоча ми з вами багато уваги присвячуємо квітам на уроках, про квіи можна говорити безкінечно. А скільки приємних хвилин вони приносять людям!

   - Про квіти ми говоримо з вами часто на уроках. На уроках ЯДС ми з вами спостерігаємо, досліджуємо навколишній світ, вчимося знаходити красу навколо нас. Сьогодні ми теж готувались до уроку, щоб, доповнюючи один одного, ще більше дізнатись про  чарівні створіння на Землі -  квіти.

 

Вступна бесіда

-Де ми можемо побачити квіти?

- Так, квіти  супроводжують  нас  все  життя.

  • Квіти всюди — на клумбах, у кімнатах, у вазонах.
  • Вони — на вишиванках,  рушниках, скатертинах.
  • Ними розмальовували печі, стіни осель.
  • Засушені, їх клали за ікони, як оберіг,
  • з них готують різні ліки.
  • Їх використовують у косметиці.
  • Про квіти складають вірші, пісні, квіти оспівують у картинах.

-Про яку художницю, яка обожнювала квіти, ви вже знаєте? (К.Білокур)

-Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту. Ми підемо подорожувати у картину.  («Квіти за тином»)

Інтерактивна подорож по картині  К. Білокур «Квіти за тином»

(на екрані репродукція картини)

- Підходьте ближче до тину, які квіти ви бачите на репродукції?

- Сьогодні квіти запрошують нас у гості. Тож давайте зануримось в це квіткове царство.  Давайте вдихнемо чисте повітря і відчуємо аромат кожної квіточки.

- Аромат яких квітів ви відчуваєте?

- А які звуки можна відчути серед цього квітучого різнобарв’я?

- Так, це живий світ, в якому живуть і метелики, і бджоли, і джмелі.

-А що ми відчуваємо, коли опиняємось серед такої краси?

-Дивишся на репродукцію картини «Квіти за тином» і відчуваєш, наче сам стоїш тут, між квітами. Хочеться похилитися і відчути аромат кожної квітки, доторкнутися рукою.

-Діти, раз ми вже тут, давайте дізнаємось про ці квіти більше. 

-А до нас повибігала назустріч дітвора. 

 

C:\Users\Olena\Desktop\4.ПОЗАКЛ. ЗАХІД\ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД\картинки\314701652_1159533001665842_5608199071266431462_n.jpg

 

 

-Хто впізнав ці квіти ? (Чорнобривці)

-Вони хоч і маленькі, але дуже шановані в народі квіти.

-Що вам відомо про ці квіти?

(розповідь дітей про чорнобривці)

-Чорнобривцям багато присвячено віршів. Давайте декілька послухаємо.

(діти декламують вірші)

Гарні квіти біля хати

Навесні садила мати.

Чорнобривці чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій.

Чорнобривці чарівні

Так і просяться в пісні.

 

Чорнобривці пахнуть Україною,

Обійди хоч весь широкий світ,

Пахнуть квіти рідною стежиною,

Що веде до батьківських воріт.

Гра «Відгадай загадку»

-Наші головні герої сьогодні чорнобривці. Вони дуже полюбляють відгадувати загадки про квіти. Вам було сьогодні завдання підготувати загадки. Тож, які загадки про квіти ви знаєте?

(діти загадують загадки про квіти)

-Молодці, ви все правильно сказали. Такі гарні квіти, що на згадку так і хочеться зірвати декілька  і взяти з собою, щоб дома ними милуватись.

-Але давайте згадаємо, мудрі слова  К.Білокур, хто пам’ятає?

«Квітка, як і людина, має душу! Квіти – живі істоти. Зірвана квітка – уже не квітка. Це зламана жіноча доля. Не рвіть їх! Нехай цвітуть на радість людям і сонцю."

- То як же бути ? Що робити, якщо квітка дуже подобається, а рвати ми не будемо, щоб не вбивати її. (сфотографуватись, пересадити, виготовити своїми руками схожу)

- Посадити квіти – це дуже гарна ідея. Де їх можна посадити?

- Так, раз це квітка – оберіг, можна біля дому.

- Давайте посадимо біля школи. Біля нашої школи завжди багато різних квітів. Давайте і ми долучимось,  по – своєму прикрасимо рідну школу. Пам’ятаєте, ви вже фантазували, як уявно прикрасали б нашу школу квітами.

- Згадайте, мої дизайнери, де ви уявно посадили чорнобривці?

-А вони вже виросли. Давайте подивимось, що вийшло.

 

 

 

 

 

 

 

(фото клумби з чорнобривцями)

 

C:\Users\Olena\Desktop\4.ПОЗАКЛ. ЗАХІД\ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД\картинки\чорнобривці 1.jpg

 

  • А до нас вже спішить Пані Мальва.

 

C:\Users\Olena\Desktop\4.ПОЗАКЛ. ЗАХІД\ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД\картинки\290388056.jpg

 

  • Що ви знаєте про цю квітку?

(діти розповідають про мальву)

- Є безліч віршів про цю диво квітку. Давайте декілька послухаємо.

Понад дорогою одна, а то і дві,              

Де купками, а де – коли рядками.

Ростуть і квітнуть мальви – вартові,

Пейзажі творять різнокольорами. 

 

На зріст нівроку і стрункіш дівчат,      

Заквітчані неначе наречені.

Милують око сотнями карат,

Неначе їх створив чарівний геній. 

Так з року в рік, на протязі віків,             

Вони в квіту лишаються без зміни.

Чарують розмаїттям кольорів,

Красуні мальви, квіти України.

 

 

-Завдання від мальви -  творче

- Виразити своє захоплення квіткою можна, виготовивши її своїми руками. Ми працюємо над арт - проєктом про квіти . Ми знаємо, що щоб зберегти пам’ять про красу квітки, її можна виготовити своїми руками та милуватись. Ви дуже гарно в своїх творчих  роботах передали красу мальви. Тому пропоную відвідати вернісаж ваших робіт. Ваші роботи – це спомин про тепле літечко та чарівну квітку – мальву. Найголовнішого очима не побачиш. Відчути красу можна тільки серцем.

 

Дивлячись на ваші роботи видно, що ви вмієте побачити і передати красу. Віддамо  шану красі квітки. Мальва – душа України.

(відео з дитячими роботами «Квітка – душа України»)

 

-Молодці! Дуже гарні роботи. Хоча зараз за вікном і холодно, а у нас розквітли мальви, як спомин про літо, символ нашої рідної України. Нехай вони будуть обрегами в ваших домівках.

-Скажіть, чи можна серед такого різномаїття краси обрати найкращу? (кожна гарна по - своєму)

-Згадайте, де ви уявно посадили мальви біля нашої школи?

-Я віртуально відтворила ваш задум. Давайте подивимось, що у вас вийшло.

(Фото з мальвами біля школи)

 

C:\Users\Olena\Desktop\4.ПОЗАКЛ. ЗАХІД\ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД\картинки\мальви.jpg

 

 

 

 

-І до нас вже спішить на зустріч  поспішає  Пан Соняшник

 

 

-Що ви знаєте вже про цю рослину?

(діти розповідають про соняшник)

 

-Про соняшник складено багато віршів. Давайте послухаємо.

 

Я так люблю, як соняшник цвіте!               

Красива квітка, просто дивовижна!

Таке цвітіння гарне, золоте,

А квітка величенька й ніжна-ніжна…

 

На синім тлі небеснім — чарівна!                   

Бо ж скільки бджіл до неї прилітає!

Приваблює всіх й запахом вона,

І до людей неначе промовляє:

 

«Любіть свій край, природу чарівну,              

Бо все тут в Україні миле й світле.

Любіть цю землю рідну і одну,

Усе тут для людей розквітле!»

 

 

 

 

Завдання від соняшника:

- Соняшник порівнюють з сонечком, бо він на нього схожий. Соняшник такий хазяйновитий, стільки зерняток в собі назбирав, що всім вистачить – і пташкам, і людям. Як справжній господар гордо височіє над полем.

-А чи можна порівнювати квіти з людьми?

- Як ви думаєте, чи можна людину порівняти з квіткою?

- Так. Бувають і квіти і люди  веселі і сумні. З одними нам добре, а від інших голова болить. Одні люди сором’язливі, боязкі і ніжні, як проліски, а інші – горді, самовпевнені, мов троянди, інші стійкі і витривалі, як барвінок.

 

Гра «Якою квіткою ти себе уявляєш».

  • Подумайте, на яку квітку б ви хотіли бути схожі і чому?
  • Поміркуйте, якою квіткою ви себе уявляєте, яка квітка вам дуже близька?

(діти розмірковують)

- Згадайте, де ви уявно посадили соняшники?

-Я віртуально відтворила ваш задум. Давайте подивимось, що вийшло.

 ( клумба під меморіальною дошкою)

 

Підсумок

-Отже, на нашій землі квітне багато чудових квітів. Кожна для нас гарна по – своєму. Але пам’ятаємо, що найгарніша квітка - та, що на стеблі, яка може погойдати бджілку, зрадіти краплям дощу…

-Квіти  сьогодні до нас звертаються з проханням.

Виходять діти - квіти

Звернення квітів:

Ми завжди були б щасливі, і пахучі, і красиві,

Якби в полі, в лісі, в  лузі бачили б нас тільки друзі.

Ті, які б нас не топтали, без потреби не зривали,

А на клумбах, вдома, в школі висівали б нас доволі,

Доглядали, поливали. Ми б красу їм дарували!

 

-Прислухайтеся до прохання квітів.  Адже вони нам несуть стільки краси та радості!

-Дуже часто дітей також називають квітами. Сподіваюсь, ви як квіти будете намагатись  нести в цей світ радість, добро  та красу.

    Будьте, як квіти. Ростіть, цвітіть, робіть добро на землі, любіть свою землю, матінку Природу. І вона вам відповість любов’ю і щедрістю. Тоді будуть на нашій землі мир та радість.

- А на закінчення я підготувала вам подарунок за вашу гарну роботу. Я дарую вам ваші улюблені квіти, які ви не зривали, а залишили нам всім  на згадку. Адже можна ще знімати відео зі своїми улюбленими квітами.

  Давайте разом милуватись красою українських квітів, яку ви зберегли. І сподіваюсь, ви, як квіти теж будете намагатись нести в цей світ тільки радість. Отже, милуємось квітами, квітами з ароматом України.

 

(відео за участю дітей класу і квітів «Я люблю у лузі квіти)

 

-Я думаю ви ще раз переконались, як добре бачити квітку живою. Її вже давно немає, бо літо закінчилось, а ми можемо насолоджуватись її красою й досі.

-Дякую, що ви не зірвали ці квіти. А сфотографували і залишили їх у нашій пам’яті.  Дякую за гарну роботу сьогодні.

 

docx
Додав(-ла)
Жеграй Олена
Додано
22 березня 2023
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку