Позакласний захід в 2 класі
Арт – проєкт «КВІТИ З АРОМАТОМ УКРАЇНИ»
Мета: розширити знання дітей про Україну, рослини – обереги та їх значення, традиції українського народу, спонукати до самостійних досліджень, інтегрованого вивчення теми та сприяти розширенню уявлення про природну красу і багатство рослинного світу; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, інтерес до народних традиції, емоційний інтелект; формувати уміння бачити красу навколо себе, чуттєсприйняття світу; виховувати повагу до національних символів українського народу, почуття любові та бережливого ставлення до квітів та природи рідного краю.
Хід заходу
Мотивація
- Діти, є такий вислів, що краса врятує світ. В наш час особливо важливо не забувати помічати красу навколо себе. Краса рятує нас від негативних думок, заряджає позитивною енергією. Тому наше заняття сьогодні буде присвячене квітам - нашим, рідним, тим, що ростуть навколо нас і мають найприємніший для нас аромат – аромат України, бо ростуть на нашій українській землі. І хоча ми з вами багато уваги присвячуємо квітам на уроках, про квіи можна говорити безкінечно. А скільки приємних хвилин вони приносять людям!
- Про квіти ми говоримо з вами часто на уроках. На уроках ЯДС ми з вами спостерігаємо, досліджуємо навколишній світ, вчимося знаходити красу навколо нас. Сьогодні ми теж готувались до уроку, щоб, доповнюючи один одного, ще більше дізнатись про чарівні створіння на Землі - квіти.
Вступна бесіда
-Де ми можемо побачити квіти?
- Так, квіти супроводжують нас все життя.
-Про яку художницю, яка обожнювала квіти, ви вже знаєте? (К.Білокур)
-Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту. Ми підемо подорожувати у картину. («Квіти за тином»)
Інтерактивна подорож по картині К. Білокур «Квіти за тином»
(на екрані репродукція картини)
- Підходьте ближче до тину, які квіти ви бачите на репродукції?
- Сьогодні квіти запрошують нас у гості. Тож давайте зануримось в це квіткове царство. Давайте вдихнемо чисте повітря і відчуємо аромат кожної квіточки.
- Аромат яких квітів ви відчуваєте?
- А які звуки можна відчути серед цього квітучого різнобарв’я?
- Так, це живий світ, в якому живуть і метелики, і бджоли, і джмелі.
-А що ми відчуваємо, коли опиняємось серед такої краси?
-Дивишся на репродукцію картини «Квіти за тином» і відчуваєш, наче сам стоїш тут, між квітами. Хочеться похилитися і відчути аромат кожної квітки, доторкнутися рукою.
-Діти, раз ми вже тут, давайте дізнаємось про ці квіти більше.
-А до нас повибігала назустріч дітвора.
-Хто впізнав ці квіти ? (Чорнобривці)
-Вони хоч і маленькі, але дуже шановані в народі квіти.
-Що вам відомо про ці квіти?
(розповідь дітей про чорнобривці)
-Чорнобривцям багато присвячено віршів. Давайте декілька послухаємо.
(діти декламують вірші)
Гарні квіти біля хати
Навесні садила мати.
Чорнобривці чорноброві
Квітнуть в тиші вечоровій.
Чорнобривці чарівні
Так і просяться в пісні.
Чорнобривці пахнуть Україною,
Обійди хоч весь широкий світ,
Пахнуть квіти рідною стежиною,
Що веде до батьківських воріт.
Гра «Відгадай загадку»
-Наші головні герої сьогодні чорнобривці. Вони дуже полюбляють відгадувати загадки про квіти. Вам було сьогодні завдання підготувати загадки. Тож, які загадки про квіти ви знаєте?
(діти загадують загадки про квіти)
-Молодці, ви все правильно сказали. Такі гарні квіти, що на згадку так і хочеться зірвати декілька і взяти з собою, щоб дома ними милуватись.
-Але давайте згадаємо, мудрі слова К.Білокур, хто пам’ятає?
«Квітка, як і людина, має душу! Квіти – живі істоти. Зірвана квітка – уже не квітка. Це зламана жіноча доля. Не рвіть їх! Нехай цвітуть на радість людям і сонцю."
- То як же бути ? Що робити, якщо квітка дуже подобається, а рвати ми не будемо, щоб не вбивати її. (сфотографуватись, пересадити, виготовити своїми руками схожу)
- Посадити квіти – це дуже гарна ідея. Де їх можна посадити?
- Так, раз це квітка – оберіг, можна біля дому.
- Давайте посадимо біля школи. Біля нашої школи завжди багато різних квітів. Давайте і ми долучимось, по – своєму прикрасимо рідну школу. Пам’ятаєте, ви вже фантазували, як уявно прикрасали б нашу школу квітами.
- Згадайте, мої дизайнери, де ви уявно посадили чорнобривці?
-А вони вже виросли. Давайте подивимось, що вийшло.
(фото клумби з чорнобривцями)
(діти розповідають про мальву)
- Є безліч віршів про цю диво квітку. Давайте декілька послухаємо.
Понад дорогою одна, а то і дві,
Де купками, а де – коли рядками.
Ростуть і квітнуть мальви – вартові,
Пейзажі творять різнокольорами.
На зріст нівроку і стрункіш дівчат,
Заквітчані неначе наречені.
Милують око сотнями карат,
Неначе їх створив чарівний геній.
Так з року в рік, на протязі віків,
Вони в квіту лишаються без зміни.
Чарують розмаїттям кольорів,
Красуні мальви, квіти України.
-Завдання від мальви - творче
- Виразити своє захоплення квіткою можна, виготовивши її своїми руками. Ми працюємо над арт - проєктом про квіти . Ми знаємо, що щоб зберегти пам’ять про красу квітки, її можна виготовити своїми руками та милуватись. Ви дуже гарно в своїх творчих роботах передали красу мальви. Тому пропоную відвідати вернісаж ваших робіт. Ваші роботи – це спомин про тепле літечко та чарівну квітку – мальву. Найголовнішого очима не побачиш. Відчути красу можна тільки серцем.
Дивлячись на ваші роботи видно, що ви вмієте побачити і передати красу. Віддамо шану красі квітки. Мальва – душа України.
(відео з дитячими роботами «Квітка – душа України»)
-Молодці! Дуже гарні роботи. Хоча зараз за вікном і холодно, а у нас розквітли мальви, як спомин про літо, символ нашої рідної України. Нехай вони будуть обрегами в ваших домівках.
-Скажіть, чи можна серед такого різномаїття краси обрати найкращу? (кожна гарна по - своєму)
-Згадайте, де ви уявно посадили мальви біля нашої школи?
-Я віртуально відтворила ваш задум. Давайте подивимось, що у вас вийшло.
(Фото з мальвами біля школи)
-І до нас вже спішить на зустріч поспішає Пан Соняшник
-Що ви знаєте вже про цю рослину?
(діти розповідають про соняшник)
-Про соняшник складено багато віршів. Давайте послухаємо.
Я так люблю, як соняшник цвіте!
Красива квітка, просто дивовижна!
Таке цвітіння гарне, золоте,
А квітка величенька й ніжна-ніжна…
На синім тлі небеснім — чарівна!
Бо ж скільки бджіл до неї прилітає!
Приваблює всіх й запахом вона,
І до людей неначе промовляє:
«Любіть свій край, природу чарівну,
Бо все тут в Україні миле й світле.
Любіть цю землю рідну і одну,
Усе тут для людей розквітле!»
Завдання від соняшника:
- Соняшник порівнюють з сонечком, бо він на нього схожий. Соняшник такий хазяйновитий, стільки зерняток в собі назбирав, що всім вистачить – і пташкам, і людям. Як справжній господар гордо височіє над полем.
-А чи можна порівнювати квіти з людьми?
- Як ви думаєте, чи можна людину порівняти з квіткою?
- Так. Бувають і квіти і люди веселі і сумні. З одними нам добре, а від інших голова болить. Одні люди сором’язливі, боязкі і ніжні, як проліски, а інші – горді, самовпевнені, мов троянди, інші стійкі і витривалі, як барвінок.
Гра «Якою квіткою ти себе уявляєш».
(діти розмірковують)
- Згадайте, де ви уявно посадили соняшники?
-Я віртуально відтворила ваш задум. Давайте подивимось, що вийшло.
( клумба під меморіальною дошкою)
Підсумок
-Отже, на нашій землі квітне багато чудових квітів. Кожна для нас гарна по – своєму. Але пам’ятаємо, що найгарніша квітка - та, що на стеблі, яка може погойдати бджілку, зрадіти краплям дощу…
-Квіти сьогодні до нас звертаються з проханням.
Виходять діти - квіти
Звернення квітів:
Ми завжди були б щасливі, і пахучі, і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі бачили б нас тільки друзі.
Ті, які б нас не топтали, без потреби не зривали,
А на клумбах, вдома, в школі висівали б нас доволі,
Доглядали, поливали. Ми б красу їм дарували!
-Прислухайтеся до прохання квітів. Адже вони нам несуть стільки краси та радості!
-Дуже часто дітей також називають квітами. Сподіваюсь, ви як квіти будете намагатись нести в цей світ радість, добро та красу.
Будьте, як квіти. Ростіть, цвітіть, робіть добро на землі, любіть свою землю, матінку Природу. І вона вам відповість любов’ю і щедрістю. Тоді будуть на нашій землі мир та радість.
- А на закінчення я підготувала вам подарунок за вашу гарну роботу. Я дарую вам ваші улюблені квіти, які ви не зривали, а залишили нам всім на згадку. Адже можна ще знімати відео зі своїми улюбленими квітами.
Давайте разом милуватись красою українських квітів, яку ви зберегли. І сподіваюсь, ви, як квіти теж будете намагатись нести в цей світ тільки радість. Отже, милуємось квітами, квітами з ароматом України.
(відео за участю дітей класу і квітів «Я люблю у лузі квіти)
-Я думаю ви ще раз переконались, як добре бачити квітку живою. Її вже давно немає, бо літо закінчилось, а ми можемо насолоджуватись її красою й досі.
-Дякую, що ви не зірвали ці квіти. А сфотографували і залишили їх у нашій пам’яті. Дякую за гарну роботу сьогодні.