'Гема, Повйря . Чому полЈОно охороняти повпря
Мега: формувати в охорони розвивати творчу виховувати до навКОЛИШНЬОГО середовища.
Урок — конферентя
уроку
I. Органћза[јйний момент
Розпочинаймо з природознавства урок.
Будем дружно пращовати,
Слухати i
На питання
Вчитись природу обетгати.
Наш
Не просто слухати, а чуги,
Не просто дивитися , бачити,
Не просто
прашовати.
— ми проведем з охорони природи. Спробуемо подивитись на проблеми по дорослому.
До нас на конферентю прибули з pi3H0i природоохороннот роботи.
на трупи)
Екологи, , Експерти, Метеорологи, Юннати
I звичайно, кореспонденти
спостережень
1 Запитання до
Яка зараз пора року?
Який Micw1Lb?
- Народнј прикмети
13 жовтня — якщо в цей день день упаде — зима не скоро буде.
Синоптик
BCix, кого яка буде погода На села холодно.
Температура
2 Робота в 30uIMTi
Ткторина ”У1йзнай мене“
— Це предмет неживоТ природи.
— Це те , що оточуе нас, апе не створене Людиною.
При розширюеться.
Загадка
Крил не мае, а
Та й ще куряву
опорних знань
— Що таке BiTep?
— бувають
що ви знаете про урагани та
— Чому люди вивчають BiTep? Як вони використовують його силу?
2. Гра “Bipo — не BiPkP
— живим (Так, щоб дихати.)
— не мае кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар мае блакитний
— нерухоме. (Hi, воно весь час рухаеться. Це i е BiTep, який ми
— у твердих речовинах, наприклад, myHTi, (Так. У цьому ми переконалися, коли проводили з крейдою.)
— яким ми дихаемо, насичене вуглекислим газом. (Hi. на одну п'ялу складаеться з кисшо, а решта — iHHIi гази.)
— У е кисень, який дуже для дихання не лише людям, але й тваринам i рослинам.
(Так, саме рослини кисень, i тому ix ще називають ”зеленими легенями”
— може мати запах бузку. (Hi, запах бузку мае тАльки бузок, а — без запаху.)
Огже. природа дас нам noBiTpH без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем — таким„ яким воно необ.хфне модин'. Завдяки повйрю ми живемо. Тому й 110BHHHi дбати про чистоту повАтряного океану, Забруднене повйря — значна загроза д.ля всього ЈП-одс•гва теми i метн уроку
— С ьогодн' на уроцј ви про охорону забруднення.
IV. Вивченнн нового
1. Робота за
— Пригадайте! Яке значення мае для 3eMJTi?
23адача
За 1 добу доросла людина проиускас через свот близько 20 кг
СкВтьки пропускае людина за З доби?
3. Робота в зошит[ Кросворд, чи однакове в MiCTi i в у та автостради.
— це частина природи. Якщо забруднене, то BCiM важко дихати, вони i HaBiTb гинуть. Людям, рослинам i тваринам для дихання полйбне чисте
— Пригадайте, де батьки радять вам гуляти. Чому?
4. Робота за таблицею.
— приклади забруднення господарською людини. — Чому забрујџпоеться Що може псувати там, де ви живите?
— Розгляньте машонок та Ha.3BiTb джерела забруднення
— У kpaiHi yxBWIeHi закони про охорону що вимагають установлення й путу. У кожному населеному пунктб за чистотою мае контроль.
автотранспорту стежити, щоб iXHi не забруднювали А BCiM нам треба бЁгтъше користуватися велосипедаии. Рослини теж сприяють Тому ix береттщ висаджувати деревця i HaBecHi
Висновки. Повјтря забруднюеться через IIIkiNMBi викиди тдттриемств, гази машин, спашовання листя i Yci громадяни дбати про чистоту Рослини очищують
— Розгляньте малюнок 28 на с. 40 та Ha3BiTb kiMHaTHi рослини — 5. Перегляд
Гра “Продовж речення”
—Тепер я знаю, що...
V'. й снегематнзатн отриманах знань
1 . Робота в парах
— розв 'язати проблему.
Учитель на ypoui природознавства попросив розробтм пропозицй шодо охорони ттов'тря свого населеного пункту. Коли навели CB0i пропозицй, ними виникла суперечка.
— Перша група запропонувала: зупинити BCi фабрики i заводи. Приттиниги заготАвјпо деревини.
Заборонити користуватися автотранспортом. Г1еретвортм Землю на один величезний
— Друга група висловила i3 цього приводу свою думку: фабрики i заводи мати пилу i штдливих речовин. Транспорт зробити безпечним. У Micaax i навколо них створювати сади, парки i
ефективними? ному.
в «Для допигливих»
2. Робота в трупах
Групам роздають картки: “Поряд — парк. Там згребли листя i запалили багаття. I вулиця, i перехож' потопають у великих сизуватих клубах диму. ”
Завдання : зробити висновок.
також забруднюеться зловживання на полях, ra3iB з фабрик, забруднюе
— Аж страшно уявити, яким брудним повйрям ми дихаемо. Невже не можна
Терези ”Добра i Зла” ( Юннати)
— Люди рубають дерева — садять дерева
Люди палять листя — закопують, щоб перегнило
Практична робота
Визначасмо стан чистоти в (екс перти )
Що робити,щоб в повйря було чистим?
VI. ГИдбиття niLAcyMkiB.
— TpaHcnopTHi засоби забруднюють чому.
— що гйсля дощу та стас
— Чи можете ви особисто охороняти забруднення? Розкажать.
— Запропонуйте способи очищення на Iuar•eTi.
Загадка
Червоне коромисло над pi'Ik010 повисло
Утворюемо кольори спектра- Читасмо
Охороняй
VII . Домашнс завдання