Позакласний захід "МАТЕМАТИЧНЕ ЗМАГАННЯ КМІТЛИВИХ ТА ВИНАХІДЛИВИХ"

Про матеріал
Позакласний захід з математики для учнів 5-7 класів Математичне змагання кмітливих та винахідливих Організація гри: 1. Математична гра проводиться серед двох команд, що складаються з учнів 5-7– х класів. 2. Команди завчасно готують назву, привітання, розробляють емблеми, складають девізи. У кожній команді обирається капітан. 3. Обирається журі
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ТЕМА:  МАТЕМАТИЧНЕ ЗМАГАННЯ КМІТЛИВИХ ТА ВИНАХІДЛИВИХ

 

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 5-7 КЛАСІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з математики для учнів 5-7 класів

Математичне змагання кмітливих та винахідливих

 

Мета і завдання:

Розвивати вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, індивідуальні здібності, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, логічне мислення, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння лаконічно висловлювати свої думки;

 виховувати активність, самостійність,  почуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, культуру поведінки. Підвищувати інтерес до математики.

 

Обладнання: висловлення видатних людей про математику, математичні газети, плакати, повітряні кульки, роздатковий матеріал.

 

Організація гри:

1. Математична гра проводиться серед двох команд, що складаються з  учнів 5-7– х  класів.

2. Команди завчасно готують назву, привітання, розробляють  емблеми, складають девізи. У кожній команді обирається капітан.

3. Обирається журі (Журі отримує таблиці для занесення набраних балів).

 

Правила гри:

1. Гра складається з восьми  конкурсів, за кожний з яких команди набирають певну кількість балів (оголошується відразу після конкурсу) та трьох конкурсів для вболівальників.

2.Ведучий вибирає  завдання, оголошує кількість балів, що присуджуються за правильне його розв’язання і читає завдання для обох команд. На розв’язування дається  1 хвилина.

3.Команда, що розв’язала завдання протягом 1 хвилини, дає відповідь і отримує вказану кількість балів, якщо відповідь правильна. Якщо відповідь неправильна або неповна, то команда отримує нуль балів і друга команда має можливість дати правильну відповідь.

4.За підказки з боку болільників знімаються бали з тієї команди, болільники якої зробили цю підказку.

5.Перемагає та команда, яка отримала більшу кількість балів.

 

Хід гри

Ведучий 1:

Добрий день, шановні друзі!

 

Ведучий 2 :

Ми раді вітати вас і сподіваємось, що сьогоднішній турнір буде цікавим для всіх і в пам’яті вашій залишаться лише приємні спогади про цей конкурс.

 

Ведучий 1:

До різних ми наук охочі,

Які  ведуть нас до вершин,

Та зараз ми сказати хочем

Наш математиці уклін.

 

Ведучий 2:

Вітає математика сьогодні щиро вас.

Змагання незвичайні відбудуться у нас.

Зібрались дві команди – розумники, знавці,

Хоч досвіду ще мало – вони всі молодці.

 

Ведучий1:

Командам нашим успіху в змаганнях побажаємо

 

Ведучий2:

І відповідей правильних від них усі чекаємо. 

 

Ведучий1:

Зустрічайте гравців:

            Команда « Винахідливі» у складі …

Команда «Кмітливі» у складі…

 

Привітання команд :

Вас вітає команда «Винахідливі»

Винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

Важких завдань для нас немає –

Сьогодні ми перемагаєм!

 

Вас вітає команда «Кмітливі»

Кмітливі труднощі долають,

Вони завжди перемагають.

Перемогу ми здобудемо

В боротьбі ми перші будемо!

 

Ведучий2:

За ходом нашого змагання та його результатами будуть спостерігати шановні члени журі  ___________________ (ведучий представляє членів журі)

 

Ведучий1:

А тепер я познайомлю вас з правилами гри:

  1. Завдання виконувати правильно і швидко.
  2. Слідкувати за роботою команди–суперниці. В разі виправлення помилок можете принести своїй команді додаткові бали.
  3. За підказки з боку болільників знімаються бали з тієї команди, болільники якої зробили цю підказку.
  4. Перемагає та команда, яка отримала більшу кількість балів.

 

Ведучий2:

Розпочинаємо змагання. Перший конкурс нашої гри - «Розминка».

Кожній команді ставиться 10 запитань, на які вони дають відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Перемагає та команда, у якої балів більше.

Конкурс «Розминка»

Запитання для першої команди

1. Як називаються числа, які використовуються для лічби? (Натуральні).

2. Трикутник у якого всі кути рівні (Рівносторонній)

3. Вираз, що є добутком чисел і букв (Одночлен)

4. Твердження, яке приймається без доведень (Аксіома)

5. Скільки нулів в розрядній одиниці, яка називається  мільярд (дев’ять)

6. Кого називають батьком алгебри (Франсуа Вієт)

7. П’ять  коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)

8. Найменше натуральне число. (1)

9. Як називають прямі, які не перетинаються на площині? (Паралельні)

10. У скільки разів прямий кут менший від розгорнутого ? (У 2 рази)

 

Запитання для другої команди

1. Назвати найбільше чотирицифрове число. (9999).

2. Трикутник у якого всі кути різні (Різносторонній)

3. Знаки для написання чисел (Цифри)

4. Твердження, яке доводиться (Теорема)

5. Скільки нулів у числі «мільйон»? (6)

6. Хто першим використав координати точок? (Рене Декарт)

7. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин варять 10 яєць? (4)

8. Найбільше натуральне число (Не існує)

9. Чому дорівнює сума кутів трикутника? (180̊ )

10. Яка це фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки? (Коло)

 

Ведучий1:

Перший конкурс завершився і слово надається нашому журі (журі оголошує результати конкурсу).

 

Ведучий2:

А ми приступаємо до другого конкурсу – «Історичного». Ви  маєте змогу попрацювати з тестами і пригадати історичні факти. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

«Історичний конкурс»

І команда

1.Кого з видатних учених-математиків називали «Королем математики»?

а) Піфагора;    б) Вієта;     в) Гауса;     г) Евкліда

2. Кого з жінок –математиків називали «Небесною музою»?

а) Софі Жермен; б) Гортензію Лепот; в) Гепатію Александрійську; г) Софію Ковалевську

ІІ команда

1.  Хто сказав: «Для царів немає окремого шляху в геометрії»?

а) Евклід;    б) Галілей;     в)Декарт;     г) Фалес

2. Вказати ім’я жінки  - учениці Піфагора

а) Гепатія;    б) Софія Ковалевська;     в) Теано;     г) Гортензія Лепот

 

Ведучий1:

Слово надається журі (журі оголошує результати конкурсу).

 

Ведучий2: Наступний наш конкурс називається «Відгадайте термін»

Зараз гравцям буде зачитано 2 коротких описи, які стосуються одного терміну. Правильна відповідь за кожний опис оцінюється в 2 бали.

Конкурс «Відгадайте термін»

Опис 1.

Вперше вони з’явилися у китайських математиків на початку нашого літочислення. У ІV-V ст. індійські математики розвинули вчення про них, а в VІІ ст. знаменитий індійський математик і астроном Брахмагупта ввів поняття дій над ними, назвавши одних – майном, а інших боргом. Сума майна і майна є майно, а сума двох боргів -  борг, сума майна і боргу  - їх різниця, або якщо вони рівні,- нуль. Сума нуля і боргу – є борг, майна і нуля – майно, двох нулів – нуль. Менше віднімається від більшого, майно від майна, борг від боргу; але якщо віднімається більше від меншого, значення надлишку змінюється. Якщо борг відняти від нуля, то він стане майном, майно перетворюється в борг. (додатні і від’ємні числа)

Опис 2.

Декарт назвав їх « хибними числами», хоча він уявляв їх у вигляді відрізків, які мають напрям протилежний відрізкам,  що відповідають додатним числам.

Ведучий1:

Просимо журі підвести підсумок цього конкурсу  (журі оголошує результати конкурсу).

 

Ведучий2:

А зараз, я б хотів оголосити наступний конкурс - «Пазли». Командам роздається висловлювання про математику, але розрізане по словам. Учасники повинні встановити зв’язок між цими словами і скласти правильне висловлювання. За правильно розгаданий пазл – 1 бал, за швидкість – плюс ще 1бал.

Конкурс «Пазли»

(висловлювання для конкурсу «Пазли»)

«Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить»

                                                                                             М. Ломоносов.

 «Математика – це мова, на якій говорять усі точні науки»

                                                                                                         М.Лобачевський

Ведучий1:

Поки наші команди працюють, проведемо конкурс для вболівальників, який називається «Ребуси». Зараз я буду демонструвати вам ребуси , а ви будете їх розгадувати. За кожен вірно розгаданий ребус ви отримуєте одну  фішку. Наприкінці заходу, той вболівальник, у якого буде більша кількість фішок, отримає звання «Найкращий вболівальник» та приз.

Конкурс для вболівальників «Ребуси»

(Ділене)

(Частка)

(Відсоток)

(Мінус)

(Додаток)

 

Ведучий2:

Молодці наші вболівальники. Дуже добре справилися з завданням. А поки вболівальники відповідали, команди теж виконали свої завдання і готові продемонструвати свої вислови. А журі в цей час оцінить їхні роботи та виставить їм бали (журі коментує роботу кожної команди).

Ведучий1:

Далі оголошується конкурс «Загадковий»

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Завдання до конкурсу «Загадковий»:

У теплому хліві в бабусі

Жили  кролики та гуси.

Бабка дивною була,

Рахунок звірям так вела:

Вийде вранці за поріг,

Нарахує 300 ніг,

А потім без зайвих слів

Нарахує 100 голів.

І з спокійною душею

Знову йде відпочивать.

1)Хто нам скаже із дітей

Скільки там було гусей? (50)

2) Хто вже знає з школярів

Скільки там було кролів?  (50)

 

І команда

  1.     Скільки яєць можна з’їсти  натщесерце?  (одне) 
  2.     Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу? (той, що стоїть)

ІІ команда

  1.     На що схожа половина яблука? (на другу половину)
  2.     Коли козі виповниться 3 роки, що буде далі? (піде четвертий)

 

Ведучий2:

І знову слово надається нашому журі (журі оголошує результати).

 

Ведучий1: Учасникам гри пропонується слово «АЛГЕБРА»

У слові «алгебра» аж сім,

Літер веселих, відомих  усім.

На кожну літеру вам треба

Вписати математичний термін.

Хто більше? Швидко попрацюйте.

А ви журі, прошу, рахуйте. (Кожне слово 1 бал)

 

А- аргумент

Л- ламана

Г- градус

Е- еліпс

Б – бісектриса

А- абсциса

 

Ведучий2:

А поки наші учасники міркують, ми працюємо з вболівальниками. Дайте відповідь на запитання:

-         Без чого не може обійтися  математик, барабанщик, мисливець? (Дріб)

-         2 в квадраті = 4; 3 в квадраті = 9; кут в квадраті ? (90̊ )

 

Ведучий1:

Для розв’язування більшості задач недостатньо одних знань, необхідна ще й увага. Найуважнішими в командах є капітани. Оголошується конкурс «Капітанів».

 

Ведучий2:

З чого починається розв’язування задачі? Звичайно з умови. Але умову можна читати по-різному. Прочитати неуважно – от і загублена головна ниточка. Перевіримо, чи вмієте ви, капітани, швидко вловлювати умову задачі. За правильну відповідь капітани отримають по 1 балу .

Конкурс  «Капітанів»

Завдання для капітана команди  «Кмітливі»:

 

Уявіть собі, що ви машиніст потягу, який відходить від пункту відправлення о 14 годині,  має 7 вагонів, середній вік пасажирів 28 років. Скільки років машиністу?

 

Завдання для капітана команди «Винахідливі»:

 

Горіло 8 свічок, 5 з них погасли. Скільки свічок лишилось?

 

Ведучий1:

А зараз наші капітани отримують по два однакові завдання. Після обдумування, вони коментують свої відповіді. Журі, прослухавши, виставляє бали від 1 до 5 в залежності від правильності відповіді.

1. Як розділити порівну між двома сім’ями 12 літрів хлібного квасу, що знаходиться в дванадцятилітровій бочці, використовуючи для цього дві пусті посудини: восьмилітрову і трьохлітрову?

 

2. Із сірників складена така фігура. Заберіть 4 сірники так, щоб залишилось 5 квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий2:

Поки  капітани міркують над поставленими питаннями,ми  знову повертаемось  до  конкурсу для вболівальників ( за правильні відповіді вболівальники отримують фішки).

  1. У хлопчика стільки  ж сестер скільки і братів, а у його сестри братів у 2 рази більше, ніж сестер. Скільки в цій сім’ї  хлопчиків і скільки дівчат? (4 хлопчика і 3 дівчинки )
  2. Із 8 кілець  одне легше інших. Знайти це кільце  не більше, як двома зважуваннями на чашкових вагах.
  3. Опівночі ішов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні, буде ніч).
  4. Як називається сота частина числа? (Відсоток)

 

Ведучий1:

Наші капітани вже готові відповідати, а ми уважно слухаємо. (Капітани відповідають, а потім журі коментує почуте та виставляє бали).

 

Ведучий2:

І останній конкурс нашого змагання – «Жартівливий експромт - пантоміма»

Кожній команді потрібно зобразити геометричну фігуру, команда суперників відгадує.                                                                                                                         Журі оцінює оригінальність зображення фігури (від 1 до 5 балів), та правильну відповідь при відгадуванні зображеної фігури (1 бал).

 

Ведучий1:

Підведемо підсумки конкурсу і попросимо  журі оголосити  остаточний результат гри. (журі оголошує результати).


 

Підсумок гри , нагородження переможців

(Відбувається нагородження команди-переможниці , команди- учасниці  і окремих активних вболівальників.)

 

Ведучий1:

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

Ти міркуй, фантазуй і твори.

 

Ведучий2:

Завершилися наші змагання . Думаємо, що вам було цікаво спостерігати за грою. Дякуємо учасникам за гру, бажаємо успіхів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріал до позакласного заходу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математику вже тому вчити  потрібно,

що вона розум до порядку приводить

 

М. Ломоносов

«Історичний конкурс»

І команда

1.Кого з видатних учених-математиків називали «Королем математики»?

а) Піфагора;    б) Вієта;    

в) Гауса;     г) Евкліда

 

2. Кого з жінок –математиків називали «Небесною музою»?

а) Софі Жермен; б) Гортензію Лепот;

в) Гепатію Александрійську; г) Софію Ковалевську

 

 

 

 

 

 

«Історичний конкурс»

 ІІ команда

 

1.  Хто сказав: «Для царів немає окремого шляху в геометрії»?

а) Евклід;    б) Галілей;     в)Декарт;     г) Фалес

 

2. Вказати ім’я жінки  - учениці Піфагора

а) Гепатія;   

б) Софія Ковалевська;    

в) Теано;    

г) Гортензія Лепот

 

 

 

 

 

А- аргумент,…

Л- ламана,…

Г- градус,…

Е- еліпс,…

Б-бісектриса,…

А- абсциса,…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ  КАПІТАНАМ  КОМАНД

1. Як розділити порівну між двома сім’ями 12 літрів хлібного квасу, що знаходиться в дванадцятилітровій бочці, використовуючи для цього дві пусті посудини: восьмилітрову і трьохлітрову.

 

 

 

2. Із сірників складена така фігура. Заберіть 4 сірники так, щоб залишилось 5 квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку