Позакласний захід морально-етичного спрямування з теми: "Наш улюблений світ без насильства"

Про матеріал

Сьогодні надзвичайно актуальним у середовищі дітей і підлітків стало питання булінгу. Виховна година спрямована на аналіз причин та наслідків булінгу, на можливі і прийнятні в сучасному суспільстві шляхи розв'язання конфліктних ситуацій, де б вони не виникали.

Перегляд файлу

Відкрита виховна година

Тема: Наш улюблений світ без насильства

(відео про благодійність, доброту, допомогу…)

Мета:

1) дати розуміння поняття «буллінг» (цькування) як прояву дитячої жорстокості;

2) розкрити причини та наслідки різних видів насилля в дитячому середовищі;

3) розвивати вміння протистояти насиллю як недопустимому явищу у стосунках між людьми;

4) виховувати в учнів позитивне ставлення до людей у відповідності з основним правилом моралі: «Поводь себе з іншими так, як хотів би, щоб інші поводилися з тобою».

Хід виховної години

Учень 1.

Криниця без джерела – це не криниця,

І колос – це не колос без зерна.

Без доброти душа – то є безкрила птиця,

Не заспіває жайвором вона.

Учитель: Ми часто чуємо слова: доброта, сердечність, людяність, милосердя. Ще з часів давньоруських благодійств були вони в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважається допомогти знедоленим, нещасним, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого, заступитися за беззахисного.

Мати репутацію доброї людини, душевно щедрої, відчувати до себе дружнє ставлення і повагу людей – законне прагнення кожного. Але як цього досягти? Чи існує загальний принцип поведінки? Так, і в ньому втілена мудрість позитивного ставлення до людей: «Поводь себе з іншими так, як хотів би, щоб інші поводилися з тобою».

Учень 2.

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах вітаєш,

Забувши про чужу біду.

   Бо доброта не тільки те,

   Що обіймає тепле слово.

   В цім почутті така основа,

   Яка з глибин душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині,

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

Методика «Прислів’я»: Мета: визначити рівень вихованості учнів, враховуючи особливості ціннісного ставлення до життя, до людей, до самих себе.

Хід проведення: Кожному учню необхідно уважно прочитати прислів’я попарно і вибрати з кожної пари те, із змістом якого він згоден найбільшою мірою.

1.А)щасливий той, у кого совість спокійна                               А, В – духовне ставлення

   Б)поганому виду нема стиду                                                Б, Г - бездуховне

   В)краще жити бідняком, ніж розбагатіти із гріхом

   Г)комусь ніяково, в мені однаково

2. А)не тільки хлібом людина жива                         А, В – незначущість матеріального

   Б)живеться, у кого копійка ведеться                           благополуччя

   В)не в грошах щастя                                             Б, Г – матеріальне благополуччя

   Г)коли гроші вчую, душі своєї не почую

3. А)добра слава краща багатства                          А, В – прагнення досягнень у житті

   Б)вуха повище лоба не ходять                          Б, Г – відсутність прагнення досягнень

   В)як проживеш, так і прославишся

   Г)вище себе не підскочиш

4.А)світ не без добрих людей                             А, В – хороше ставлення до людей

   Б)на наш вік дурнів вистачить                         Б, Г – погане ставлення до людей

   В)люди – все, а гроші – сміття

   Г)грошам усі підкоряються

5.А)що в людях живе, те й нас не мине              А, В – колективістське ставлення

   Б)живу, як живеться, а не так, як люди хочуть   Б, Г – індивідуалістичне ставлення

   В)від народу відстати – жертвою стати

   Г)ніхто мені не указник

6.А)сам пропадай, а товариша виручай          А, В – готовність безкорисливої допомоги

   Б)людям добро роби, та й себе не забувай   Б, Г – паритетне ставлення до людей

   В)життя дається для добрих справ

   Г)коли хочеш собі добра, то нікому не роби зла

Оцінювання: А, В – по 2 бали

                     Б, Г – по 1 бали

Більш високі оцінки за відповідями «А» і «В» свідчать про стійкість бажаного ціннісного ставлення учнів до життя, до людей, до себе; за відповідями «Б» і «Г» - про стійкість небажаного ставлення до життя, до людей, до самих себе.

Вправа з аркушем паперу

Учитель:

  • Зігніть аркуш навпіл
  • Ще раз зігніть навпіл
  • Відірвіть верхній правий кут
  • Відірвіть нижній правий кут
  • Розгорніть аркуш. Що вийшло? Візерунки в усіх виявилися різними, хоча інструкція була для всіх однакова.

(відео про дитяче насильство)

 

Учитель: Найбільшою розкішшю на світі назвав людське спілкування відомий французький письменник Антуан-де Сент-Екзюпері. Спілкування людей – досить складний і тонкий процес. Кожен з нас вчиться цьому все життя, здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо, як конфліктні. Бо всі ми у цьому світі різні, як отой візерунок, що ми зробили, і одну й ту ж інформацію сприймаємо по різному, і висловлюємо свою власну думку, вважаючи тільки її правильною. Із конфліктних ситуацій народжується насильство. Насильство в жестах чи словах, приховане чи явне, воно ховається в нас самих, в наших думках і вчинках, воно живе в нас та посеред нас. Насильство – це не те, що трапляється тільки з іншими, це те, що стосується кожного з нас.

Протягом багатьох років досліджується проблема насильства та агресії. На проблему насильства серед учнів все частіше звертається увага. Жорстокість серед дітей має різний характер. В нашій школі це називають цькуванням. У США цьому явищу дали визначення «буллінг». Першими дослідниками буллінга – дитячої жорстокості – стали вчені Скандинавії. Обстеживши тисячі учнів у віці від семи до одинадцяти років, дослідники отримали такі дані: 23 відсотки дітей зазнають знущань з боку однокласників. Іспанські дослідники наводять дані про 17-21 відсоток поширеності цього явища, Ірландські фахівці говорять, що « …10 відсотків дітей регулярно піддаються насильству з боку однолітків раз на тиждень і частіше, а 55 відсотків – епізодично». Діти в колективі використовують різні види навмисного фізичного і психологічного тиску. Найтяжчими є нанесення тілесних ушкоджень, але психологічний тиск може нанести не меншу шкоду дитячій психіці. Погрози, образливі прізвиська і клички, поширення принижуючих слухів, бойкот, відбирання грошей і подібне може призвести до порушень психічного здоров’я дитини. Частіше всього шкільний буллінг поширений серед хлопців, та нерідко зустрічається і серед дівчаток. Якщо серед хлопчиків поширене фізичне насильство, то дівчатка більше застосовують психологічні методи тиску.

  • Які ж причини буллінга? (вислови учнів)

Булліг – соціальне явище, яке допомагає приховувати свою неспроможність шляхом спрямування агресії на іншу людину. Страх показати свою неповноцінність. Той, хто нападає, таким чином хоче приховати свої слабкості.

(фрагмент фільму «Чучело»)

Учитель: На одній із виховних години я пропонувала вам анкету «Чи був я жертвою насильства?».

Анкета

  1. Що таке насильство?
  2. Які види насильства ви знаєте?

А)фізичне

Б)психологічне

В)інтернетнасильство

     3.Чи були ви жертвою насильства?

           А)так

             Б)ні

      4.Якщо так, то де:

            А)в сім’ї

             Б)на вулиці

            В)в школі

5. Жертвою якого насильства ви були?

А)фізичного

Б)психологічного

В)інтернетнасильства

6. Як часто ви були жертвою насильства?

А)кожний день

Б)кожний тиждень

В)постійно

Результати:

  • Всі учні знають, що таке насильство
  • Всі учні назвали два види насильства – фізичне та психологічне, хоча всі добре знають і про насильство із інтернету
  • 16 учнів із 20 опитаних були жертвами насильства
  • 7 учнів – на вулиці, 9 учнів – в класі та в школі, 2 – в інтернеті
  • 3 учні отримували погрози в соціальних мережах, 2  учні вказали, що їх били, 13 учнів вказали на психологічне насильство – образи, нецензурна лайка, приниження, ховання речей та підручників
  • 4 учні відчувають психологічний буллінг раз в тиждень, 1 учень – фізичний буллінг раз у рік, 15 учнів вказали на постійний психологічний буллінг
  • жоден з учнів не вказав, що він був жертвою насильства в сім’ї

Учитель: Результат анкети та наше повсякденне життя вказує на те, що проблема буллінга існує і в нашому класі. А якщо є проблема, то її треба розв’язувати. Зараз я пропоную вам скласти правила під назвою «Як не стати жертвою насильства», проілюструвати їх малюнками. 

(Учні складають правила «Наш улюблений світ без насильства», малюють малюнки, а потім демонструють свою роботу)

Учитель:               (відео соціальних реклам проти насильства)

Пам’ятка дітям

  1. Пам’ятайте, що насильство над вами не є нормою життя. Насилля – неприпустима річ у стосунках людей.
  2. Ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не ображали.
  3. Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують вашу гідність.
  4. Поділіться своїми проблемами з батьками, вчителем, класним керівником, соціальним педагогом, або зверніться до міліції. Телефони:
  5. Не вірте у погрози з боку кривдників.
  6. Ви маєте право висловлювати свою думку. Чітко і однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки.
  7. Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують в спілкуванні з вами лайливі слова – це насильство.
  8. Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення як з боку однолітків, так і з боку дорослих. Ніхто не має права поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом.
  9. Завжди пам’ятайте необхідні правила безпеки: не спілкуйтесь з незнайомими людьми, не відповідайте на погрози в соціальних мережах, не розв’язуйте конфлікти силовим способом…
  10. Навчіться розрізняти поняття «Добро» і «Зло». Все, що принижує людську гідність – є зло, все, що звеличує гідність людини – Добро.

Учитель: Діти, завжди пам’ятайте:

Нема чужого болю –

Є збайдужілі люди…

Нема лихої долі –

Є просто зло повсюди.

Не пий брудную воду –

Напийся із криниці…

І будь удатним з роду,

То й житимеш в світлиці.

Не заздрись на багатство –

Радій тому, що маєш.

Бо не в багатстві щастя –

Полине – не спіймаєш.

Нема чужого лиха –

Є черствії душею.

Живи у світі тихо,

Людей вважай ріднею.

І буде тобі в світі,

Як янголу із неба.

Зростуть у щасті діти,

Все буде добре в тебе.

Гра «Що таке добре, що таке погано?»

  1. …співчувати людині, коли в неї трапилась біда.
  2. …хуліганити, бешкетувати.
  3.  … заздрити успіхам однокласника.
  4. …не дозволяти кривдити себе, і не дозволяти собі кривдити інших.
  5. …користуватися результатами праці інших.
  6. …не бути боягузом, не відступати перед труднощами.
  7. …поважати думку іншого, хоч вона відрізняється від твоєї.
  8. …розкидатися обіцянками і не виконувати їх.
  9. …перебільшувати свої здібності.
  10. …не бути жадібним і зажерливим.
  11. …радіти, коли в друга радість.

(відео та пісня про щасливу Україну)

Учень 3.

Мій улюблений світ –

 без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ –

Без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста,

Й голосінь не почуєш сумних.

Мій улюблений світ – це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

І коли на теренах країни

Без страждань заживе кожне місто,

Скажуть людям всієї країни:

Україна – це світ без насильства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Tamara\Мои документы\Україна незалежна фото 7 клас\IMG_2223.JPG

 

Наш улюблений світ без насильства!

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку