Урок пам’яті жертв Голодомору в Україні 1932 – 1933 рр. "Найцінніший скарб..."

Про матеріал

Тема. «Найцінніший скарб…»

Мета: пригадати з учнями/ученицями з історичні переду­мовами виникнення голодомору, з політикою більшовиків проти українського народу; розвивати пам'ять, мислення, вміння аналізу­вати та роботи висновки; виховувати почуття патріотизму, національної свідо­мості, виховувати громадян рідної землі, щоб не допустити подібної трагедії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -називати хронологічні межі голодомору в Україні;
  • -аналізувати причини голодомору 1932-1933 рр.;
  • -пояснювати явище «штучний» голодомор.

Тип уроку: урок-квест.

Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстраціний ряд, клей, відеоролик «Де би ти не був», «скарби» для команд, чорна хлібина, свічка, аудіо запис хронометра.

Перегляд файлу

Розробка уроку,

присвяченого пам’яті жертв 

Голодомору в Україні  1932 – 1933 рр. 

у 2018/2019 н.р.

для учнів 7-го класу

на тему «Найцінніший скарб»

Підготувала класний керівник 7-го класу

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. «Найцінніший скарб…»

Мета: пригадати з учнями/ученицями з історичні переду­мовами виникнення голодомору, з політикою більшовиків проти українського народу; розвивати пам’ять, мислення, вміння аналізу­вати та роботи висновки; виховувати почуття патріотизму, національної свідо­мості, виховувати громадян рідної землі, щоб не допустити подібної трагедії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати хронологічні межі голодомору в Україні;
  •                аналізувати причини голодомору 1932-1933 рр.;
  •                пояснювати явище «штучний» голодомор.

Форма проведення: робота в групах.

Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстраціний ряд, клей, відеоролик «Де би ти не був», «скарби» для груп, чорна хлібина, свічка, аудіо запис хронометра.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

На початку уроку клас ділиться на кілька груп. Кожна група отримує завдання, виконавши які група отримує свій скарб – хліб.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Зламаний принтер».

На дошці вірш про голодомор з пропущеними словами. Учням/ученицям пропонується заповнити пропуски та визначити, про що йдеться у вірші.


Пекельні цифри та слова

У …… б’ють, неначе молот,

Немов прокляття ожива

Рік тридцять ……

…, … …

У люті сталінській страшній

Тінь … шастала по стінах…

Семи мільйонів, Боже мій,

Недолічилась … .

Пекельні цифри та слова

У серце б’ють, неначе молот,

Немов прокляття ожива

Рік тридцять третій

Голод, голод

У люті сталінській страшній

Тінь смерті шастала по стінах…

Семи мільйонів, Боже мій,

Недолічилась Україна.


  • Сьогодні ми пригадаємо причини, що призвели до цієї страшної трагедії та зробимо висновки про її наслідки для України.
  1. Основна частина.
  1.  «Причини»
  • Із запропонованих тверджень оберіть ті, які ви вважаєте вірними.
  1. Неврожай 1931 р. –
  2. «Закон про п’ять колосків». +
  3. «Закон про п’ять хлібин». –
  4. Прискорена колективізація. +
  5. Знищення селянства. +
  6.  Нашестя мишей на поля. –
  7. Завищення плану хлібозаготівель. +
  8. Нестача робочих рук у хлібозаготівельний період. –
  1.  «Ребуси»
  • Розшифруйте ребуси. Поясніть їх значення. Яке відношення вони мали до Голодомору 1932 – 1933 рр.?

E:\Работа\Виховна робота\Голодомор\Рисунок1.png(Репресії)

E:\Работа\Виховна робота\Голодомор\Рисунок2.png(Експорт)

E:\Работа\Виховна робота\Голодомор\Рисунок3.png(Геноцид)

E:\Работа\Виховна робота\Голодомор\Рисунок7.png(Колективізація)

  1.  «Прислів’я»
  • З розсипаних слів складіть прислів’я. Про що вони?
  • Хліб — годувальник, святиня людська.
  • Де хліб та вода, там нема голода.
  • Краще сухий хліб з водою, ніж паляниця з бідою.
  • Де є хліб, там є життя, де є життя, там є надія.
  1.  «Незабудька»
  • Оберіть квітку, що стала символом пам’яті жертв Голодомору.

Картинки по запросу мак пнг Похожее изображение Похожее изображение Картинки по запросу ромашка пнг

  • Напишіть на цій квітці слово, що асоціюється у вас з Голодомором та наклейте на карту.

Діти отримують свої скарби і роблять висновки, чому саме хліб, вони отримали як скарб.

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=3GWoxrpRCOc&t=16s

  • Перегляньте відеоролик «Де би ти не був…»
  • Визначте його основну мету.
  • Тож пам’ятайте жертву, яку наш український народ, наші прабабусі та прадідусі, заплатили за свободу. Цінуйте кожний окраєць хліба, і ніякому разі ні за яких обставин, не викидайте його. Нажаль, на сьогодні викидається 22 % хлібних виробів, а це майже кожна четверта булочка чи хлібина. НЕ робіть цього. Шануйте та бережіть хліб!
  • І на завершення, традиційно вшануємо жертв Голодомору 1932 -1933 рр. хвилиною мовчання.
  1. Підсумки уроку.
  1. Учень/учениця читає вірш.

...Ніде нехай такого більш не буде!
Хай день новий життя несе нове.
Вклонімось низько сонцю й хлібу, люди!
В достатку Україна хай живе!

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
2238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку