ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД «МОЯ ГОРДІСТЬ - УКРАЇНА»(захист проекту) для 3 – А класу. Мета заходу: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися- прагнення здобувати нові знання; самостійність у розв'язанні пізнавальних завдань; соціальна – самоорганізовуватися до різних видів навчально-пізнавальної діяльності; загальнокультурна- ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування; інформаційно-комунікаційна компетентність-орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; здоров'язбережувальна - раціонально планувати час) та предметні (розширювати знання учнів про Батьківщину; формувати вміння планувати свої дії, самостійно обирати та накопичувати матеріал; сприяти розвитку творчої активності, навичок самоосвітньої діяльності, формуванню ключових компетентностей учнів; пробуджувати інтерес до історії своєї країни; виховувати допитливість, потребу у вивченні й збереженні навколишнього середовища, патріотичні почуття).
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНЕ ОБ’ЄДНАННЯ № 32
«СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ,
ПОЗАШКІЛЬНИЙ ЦЕНТР «ШКОЛА МИСТЕЦТВ»
КІРОВОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ».
ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД
«МОЯ ГОРДІСТЬ - УКРАЇНА»
(захист проекту)
для 3 – А класу
Виконала:
Боковня Я.С.
м. Кропивницький 2017
Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися- прагнення здобувати нові знання; самостійність у розв’язанні пізнавальних завдань; соціальна – самоорганізовуватися до різних видів навчально-пізнавальної діяльності; загальнокультурна- ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування; інформаційно-комунікаційна компетентність-орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; здоров'язбережувальна - раціонально планувати час) та предметні (розширювати знання учнів про Батьківщину; формувати вміння планувати свої дії, самостійно обирати та накопичувати матеріал; сприяти розвитку творчої активності, навичок самоосвітньої діяльності, формуванню ключових компетентностей учнів; пробуджувати інтерес до історії своєї країни; виховувати допитливість, потребу у вивченні й збереженні навколишнього середовища, патріотичні почуття).
Тип проекту: міжпредметний, груповий, середньотривалий, із безпосередньою координацією вчителя.
Тривалість проекту: тиждень.
Очікувані результати: зацікавлення учнів проектною діяльністю; глибоке засвоєння навчального матеріалу з теми; формування навичок роботи в групах; уміння презентувати свої творчі надбання; розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів.
Планування змісту навчального проекту
І етап. Підготовчий
1. Обговорення в класі ідеї проекту
2. Вивчення теми і мети проекту
ІІ етап. Планування проектної діяльності
1. Обмірковування шляхів розкриття теми
2. Визначення джерел інформації
3. Формування творчих груп:
● «Краєзнавці» — накопичують знання про Україну ;
● «Юнкори» — збирають інформацію про виникнення міста Кропивницький , його краєвиди;
● «Дослідники» — працюють над питанням «Чому Дніпро вважають символом України? »;
● «Екологи» — вивчають, що в Україні «най-най...», знаходять інформацію про значення річок.
Кожна група готує свій малюнок річки, добирає до малюнка віршоване озвучення з вірша В. Лучука «Скільки рік в Україні?».
ІІІ етап. Реалізація проекту. Пошукова робота
IV етап. Презентація проекту
ЗАХИСТ ПРОЕКТУ
Тема . Подорож Україною. Володимир Лучук «Скільки рік в Україні?».
Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися- прагнення здобувати нові знання; самостійність у розв’язанні пізнавальних завдань; соціальна – самоорганізовуватися до різних видів навчально-пізнавальної діяльності; загальнокультурна- ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури під час спілкування; інформаційно-комунікаційна компетентність-орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; здоров'язбережувальна - раціонально планувати час) та предметні (розширювати знання учнів про Батьківщину; формувати вміння планувати свої дії, самостійно обирати та накопичувати матеріал; сприяти розвитку творчої активності, навичок самоосвітньої діяльності, формуванню ключових компетентностей учнів; пробуджувати інтерес до історії своєї країни; виховувати допитливість, потребу у вивченні й збереженні навколишнього середовища, патріотичні почуття).
Обладнання: фізична карта України, краєвиди України, аудіо запис.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель читає епіграф уроку:
Моя Україна — широкі простори:
Поля і левади, долини і гори...
М. Хоросницька
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Погляньте на карту України. Так виглядає наша Батьківщина на папері. А насправді вона велика й неозора. У ній багато міст і сіл. Як синя павутинка переплили нашу країну безліч малих і великих річок.
- Назвіть великі міста України.
- Які ріки протікають нашою територією? Чи знаєте ви, що всього їх налічується 73 тисячі?
- Яка річка в Україні найбільша? А чи знаєте, як називають річки, що протікають у нашій місцевості?
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Сьогодні, подорожуючи Україною, ми спробуємо дати відповіді на ці питання.
.
V. Презентація роботи груп
► Виступ групи «Краєзнавці»
1 – й учень. Щоб дати відповідь на це питання, ми подорожуємо рідним краєм.
Україна – наша рідна країна, це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Древня легенда розповідає, що на світанку нашої Землі Бог оглядав творіння рук своїх, і, притомившись, вирішив перепочити. Земля, де опустився Бог з ангелами, була багатою на сонце, звірів та пташок. А найбільше сподобалися Богові люди того краю. До якої хати не заходив Він зі своїми супутниками – всюди їх зустрічали хлібом і сіллю. Так сподобалася Богові та місцевість, що Він став часто навідуватися зі словами:
- Рушаймо у край!
- Кажуть, що з того часу і пішла назва нашої держави – Україна.
2 – й учень. Ми з вами маємо всі підстави пишатися тим, що наша Батьківщина мала славні періоди історії, справді легендарних героїв, вона мужньо пережила найважчі випробування і не скорилась. Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи.
3 – й учень. Ми - справжні українці , тому з самого малечку знаємо і шануємо державні символи України.
Загадка
Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати.
(Герб)
Герб — це символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі. Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі, зокрема, на монетах київського князя Володимира Великого, який жив більше тисячі років тому. Отже, нашому гербові більше тисячі літ!
4 – учень
Загадка
Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.
(Прапор)
Синь українського неба і золото неозорих пшеничних полів переніс наш народ на свій прапор. Кольори ці мають ще інше значення — «мир» і «багатство», бо народ наш є мирний і трудолюбивий.
5 – й учень
Загадка
По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно.
( Гімн)
Гімн – найголовніша пісня країни. Ця пісня виражає найсердечніші думки і прагнення нашого народу. Його автори — Павло Чубинський і Михайло Вербииький. Всі найбільші свята українського народу починаються і закінчуються урочистим виконанням гімну України.
►► Виступ групи «Юнкори»
10 – й учень Кожна людина любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. А ми попробуємо її описати.
В світі є краї багаті,
Та дорожчий той, де в хаті
Слухав ти пісні матусі,
Де зостались кращі друзі, Д
е спинався ти на ноги,
І куди тебе дороги
Знов ведуть, немов до Рима,
Де душа твоя незримо
Вже давно перебуває, –
Кращих бо країв немає...
Для одних – то сиві гори,
для онаких – синє море,
А для нас, синів козацьких, –
Спів степів Кіровоградських!
.
11 – й учень. Далекого 1939 року на карті України з’явилась Кіровоградська область. Вона уторилась із районів південної Київщини і північної Херсонщини. Ці землі від сивого Дніпра до каменистого Південного Бугу, вздовж трьох з половиною сотнею кілометрів поєднали і мрійливий затінок невеличких гаїв, і шепіт різнотрав’я сонячного степу. Місце Кіровоградщини особливе – на її території розташований географічний центр України, а саме у Добровеличківському районі.
.
12 – й учень. Наше місто знаходиться на територія України. Сучасну назву Кропивницький місто отримало 14 липня 2016 року на честь українського письменника і драматурга М. Л. Кропивницького. Кiровоградська область розташована в центрi України, мiж рiчками Днiпром та Пiвденним Бугом.
13 – й учень. Територiя областi складає 24,6 тис.кв.км.
Кiровоградська область нараховує 23 адмiнiстративних райони, з них 2 райони - у місті, а також 12 мiст, з яких 4 - обласного пiдпорядкування, 26 селищ мiського типу, 1021 сiльський населений пункт.
Кiровоград є адмiнiстративним, промисловим та культурним центром областi.
14, 15 – й учень
КІРОВОГРАДЩИНА МОЯ
Кіровоградщина моя!
Широкі ниви, хліб в долонях.
Тобі цілком належу я,
З дитинства до сивин
на скронях Кіровоградщина моя!
Віддам тобі я спалах серця.
Нехай для всіх людей сія,
Й луною в душах одізветься.
Кіровоградщина моя,
У кожній думці, в кожнім слові,
Тобі, мій крає, зичу я
Цвісти, як мальви світанкові.
Кіровоградщина моя!
Широкі ниви, стигле жито,
Родюча батьківська земля,
Де я живу і буду жити!
- А чому річку Дніпро вважають символом України, спробують довести дослідники.
►► Виступ групи «Дослідники»
16 – й учень. Дніпро — це не просто ріка, а ріка-символ. Символ уселюдського єднання, що тече крізь віки — з півночі на південь, з минулого в майбутнє... Тече крізь долю і душу українського народу, крізь його пісню і щире слово річка»
17 – й учень
У світі є річок багато дуже красивих
Та для українців найкраща з усіх —
Та, що зветься Дніпр широкий,
Що оспіваний великим Кобзарем.
18 – й учень. Басейн Дніпра займає найбільшу площу в Україні. Разом з притоками на нього припадає близько 60 % водних ресурсів України. Спробуйте уявити Дніпро. Ріка по території України долає шлях 981 км,' має близько 1 350 приток: Рось, Прип'ять, Десна, Ворскла, Самара, Псел... На ній споруджено багато електростанцій.
19 – й учень. Береги Дніпра і його притоки надзвичайно мальовничі. До чого ж привільний та гарний Дніпро біля Києва! Дніпрові хвилі невпинно крутять величезні турбіни потужної гідроелектростанції. Трохи вище від міста річку перегороджено велетенською греблею, об яку розбиваються хвилі рукотворного моря.
20 – й учень.
Століття плинуть, тисячі років
Несе Дніпро свої могутні води,
І дивиться з високих берегів
Плекає долю нашого народу.
В. Нікітенко
21 – й учень (вікторина «Що в Україні най-най..?»)
1. Найвища гора в Україні. (Говерла)
2. Найбільше озеро в Україні. (Ялпуг в Одеській області)
3. Найглибше озеро в Україні. (Світязь на Волині)
4. Найстаріше дерево в Україні. (1300-річний дуб у Рівненській області)
5. Найбільший звір в Україні. (Зубр)
6. Найвищий птах в Україні. (Сірий журавель)
7. Найбільше море, що омиває Україну, в яке впадають річки Дунай, Дніпро, Дністер, Південний Буг. (Чорне море)
8. Найбільша річка України. (Дніпро)
►► Виступ групи «Екологи»
22 – й учень. Про екологічну ситуацію на землі можна говорити дуже довго. Але навіщо говорити про країни в яких ми навіть не були. Якщо в Україні стан навколишнього середовища є критичним, тому що воно дуже забруднене. Це накладає відбиток не тільки на тваринний та рослинний світ, а й на людину, яка є частиною природи. За тривалістю життя населення Україна посідає 52 місце у світі.
23 – й учень. Давайте поглянемо на фото. Що ж ми бачимо? А висновки про побачене кожен для себе зробить самостійно адже тут і так все зрозуміло. Але постає питання: -« Що ж робити?», «Як допомогти?».
24 – й учень.
Давайте боротись за чистоту природи.
Планеті не будем наносити шкоди.
Посадимо ліс і гайочки зелені,
Сади і діброви — планети легені!
25 – й учень
Очистимо струмки і будуть жити ріки,
Бо із малих струмків течуть річки великі.
Вода — де є життя, без неї не прожити.
Вже час прийшов для нас — природі послужити!
26 – й учень
Назавжди запам'ятай —
Бережи свій рідний край!
Це твоя земля, країна,
Край батьківський — Батьківщина!
VI. Підсумок
Кожна людина з великою любов'ю згадує те місце, де вона народилася. Це маленька батьківщина кожного з нас. Коли їх скласти разом, вийде велика держава — Україна. Це наша земля з її славною історією і мудрими, талановитими людьми.
Велика, як любов,
Безмежна, як кохання,
Душевна, наче пісня солов'я.
Про тебе всі думки і сподівання,
Моя кохана матінко-земля.
Р. Обшарська
Ось і добігла кінця наша подорож. Звісно, за однієї мандрівки ми не могли досконало ознайомитися з усіма річками, з усіма містами, що мають не менш славетну і давню історію, ніж ті, де побували. Можливо, хтось із вас відвідає їх у майбутньому. Нехай кожна наступна мандрівка збагачує вас новими знаннями і враженнями про українську землю.
►► Інтерактивна гра «Незакінчене речення».
Найбільше мене вразило….
Я запам’ятав …
Хочу побажати…