Тема: «Веселі математики»
Мета: поглибити знання учнів з математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів; сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.
Обладнання: Картки із завданнями, призи.
ХІД ЗАХОДУ:
У конкурсі беруть участь дві команди .
Ведуча. Доброго дня шанувальникам математики! Ми раді вітати вас на нашій грі.
Конкурс 1. «Розминка»
Вчитель. Я ставлю завдання командам. Якщо команда не вирішить свою задачу, за неї цю задачу вирішує інша команда.
1) 125 груш росло на дубі. Прийшли хлопці і збили 25 груш. Скільки груш залишилося?
2) Що можна побачити із закритими очима?
3) Коли чорній кішці найкраще пробратися в будинок?
4) Що можна приготувати, але не можна з'їсти?
Конкурс 2. «Відгадай слово»
Командам пропонують ребуси, складені з допомогою цифр.
Вчитель. Розшифруйте заховані слова. А зможете це зробити тільки якщо розгадаєте ребуси. Команди відгадують ребуси. За кожен ребус команда отримує бал.
Про 5 (знову); Р 1 а (Батьківщина); 100 лб (стовп); 100 особи (столиця);
40 А (сорока); з 3 f (стриж); лас . (ластівка); кіс . (пензлик).
Конкурс 3. «Виріши задачку».
Вчитель. За одну хвилину кожна команда повинна вирішити найбільшу кількість завдань. Журі стежить за часом і вважає правильні відповіді.
Завдання на листочках.
Завдання команди № 1.
1. У дівчинки 5 яблук. Вона з'їла все, окрім 3. Скільки яблук у неї залишилося? (3)
2. В якому числі стільки самих цифр, скільки букв? (100 - сто.)
3. Скільки яєць можна з'їсти на голодний шлунок? (Одна.)
4. Скільки місяців у році? (12)
5. Летіли 3 страуса. Мисливець підстрелив одного. Скільки страусів залишилося? (Страуси не літають.)
6. Горіло 7 свічок. 2 з них згасли. Скільки свічок залишилося?
7. Скільки складів у слові «Буратіно»?
8. Кришка столу має 4 кути. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало?
Завдання команди № 2.
1. Гуска важить 3 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на одну ногу? (3 кг.)
2. Скільки вух у 5 мишей? (10)
3. Поле орали 6 тракторів. 2 з них зупинилися. Скільки тракторів в полі? (6)
4. Мій приятель йшов, п'ятака знайшов. Двоє підем - скільки знайдем?
5. Несла Дуня в решеті 12 яблук, а дно впало. Скільки яблук у решеті залишилося? (Ні одного: адже дно впало.)
6. Скільки ніжок у 2 стоніг? (80)
7. Скільки сторін у квадрата?
8. Скільки букв у слові «школа»?
Конкурс 4. «Чарівне слово».
Вчитель: треба придумати якомога більше слів, використовуючи слово «Трикутник».
Кут, вугілля, гол, кіно, струм, кіт, руки, три, кількість, рот, річки, нуль і т.д.
Конкурс 5. «Математична естафета»
Члени команд по черзі виходять до дошки і розв'язують записані на дошці приклади. Хто швидше?
На дошці дерево, на дереві висять груші, яблука і т.д. на них написані приклади, кожному за прикладом. Хлопці виходять по черзі зривають фрукт, пишуть на дошці рішення, яка команда швидше.
40 + 20 = 30 + 50 =
51 + 6 = 42 + 5 =
78 - 5 = 69 - 6 =
90 - 30 = 80 - 20 =
5 + 9 = 7 + 8 =
Ось і гра закінчена
Підсумки підбивати пора!
Слово надається журі.
- На екрані - сім різнокольорових метеликів по порядку кольорів веселки. На кожному метелику - літера:
- Простежте оченятами за метеликами в тому порядку, в якому я назву, з'єднайте букви і прочитайте слово: зелена метелик, червона, фіолетова, жовта, блакитна, помаранчева, синя. Яке слово вийшло? (Молодці.)
- А як ви оціните свою роботу на уроці?
- Смайлик покаже, як ви сьогодні оцінюєте свою роботу. Ви повинні своє яблуко покласти в одну з кошиків зі смайликами.
Вчитель:
Друзі! Наш гра закінчено.
Ви намагалися, як могли,
Ми знову чекаємо всі з вами зустрічі.
До нових зустрічей, прощайте всі.