Позакласний захід " НАЙКРАЩЕ У ЛЮДИНІ - ДОБРО"

Про матеріал

вчити визначати життєві цінності, зокрема доброту, та приймати відповідальні рішення, робити вибір, від якого залежить душевний комфорт; продовжити формувати систему моральних цінностей; розвивати навички креативного мислення , почуття емпатії; ваховувати людяність, милосердя, співчуття, доброту

Обладнання: кінофільм «Камінь» (автор Богун), картки із прислів'ями, крилатими виразами, афоризмами про добрих людей, доброту

Форма проведення: рольова гра на зразок телепередачі «Говорить Україна»

Перегляд файлу

Новокаховський міський відділ освіти

Новокаховський міський методичний кабінет

Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 5

Новокаховської міської ради

 

 

 

 

Позакласний захід

 

НАЙКРАЩЕ У ЛЮДИНІ - ДОБРО

 

 

Підготувала

Веснянко Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: вчити визначати життєві цінності, зокрема доброту, та приймати   відповідальні рішення, робити вибір, від якого залежить душевний комфорт; продовжити  формувати систему моральних цінностей; розвивати навички креативного  мислення , почуття емпатії; ваховувати людяність, милосердя, співчуття, доброту

 

Обладнання: кінофільм «Камінь» (автор Богун), картки із прислів’ями, крилатими   виразами, афоризмами про добрих людей, доброту

 

Форма проведення: рольова гра на зразок телепередачі «Говорить Україна»

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вчитель: Сьогодні наша з вами розмова піде про ситуації, які постійно трапляються в нашому житті, але чи завжди належно ми поводимося, чи вміємо ми залишатися  людьми і як почути рятівний голос совісті саме тоді, коли ми скоїли помилку,  не задумуючись про те, що вона може повернутися до нас, полетівши каменем у спину.

                 А зараз – увага на екран

( Демонструється однохвилинний фільм Богуна «Камінь»)

Вчитель: Цікавий поворот подій, чи не так?

  • Як ви оцінюєте ситуацію?
  • Що можна сказати про чоловіка, що опинився в центрі подій, того, власне, не знаючи, і все ж був змушений опинитися? (учні відповідають)
  • Чи можна відзначити його як негідника, егоїста?
  • Як би ви на його місці повелися?

 

                Ми запросили цього чоловіка до нашої розмови. Він спробує пояснити, як і чому він вчинив і що з цього вийшло.

 

Ведучий: Як трапилось, що ви не зразу зрозуміли ситуацію і що змусило вас вчинити  саме  так, а не інакше?

Чоловік      : Я їхав у справах, скільки всього накопичилося. Не думав, що десь там … (водій авто)  щось таке,.. та й воно ж так… всіх не обігрієш, за всіми не придивишся, теж свої справи є. Не до них було, що казати. Якби не той камінь, що й казати, проїхав би мимо.

Ведучий:  Звична думка – всіх не обігрієш. Хто згоден?

  • Що можна на це сказати? Виходить треба або керуватися цим, або навпаки – намагатися всіх обігріти?
  • Чи це реально і як?

                 (висловлюються учні, гості)

Ведучий:  А зараз запропонуємо до розмови дітей, учасників побаченої вами події.

Діти:     Ми йшли по дорозі, до села, неподалік від дороги побачили, що хлопцю в  інвалідній колясці стало зле. У цій ситуації ми були безпорадні, адже йому треба  було надати допомогу, а для цього відвезти до найближчого медичного закладу.

Ведучий: Вам стало прикро, коли водій не звернув на вас уваги? Адже часто у таких  ситуаціях комусь погано – а комусь байдуже, а комусь навіть цікаво!

Діти:     Та ні, якось вже не дивує. Досить часто буває, що хтось затіває бійку, збираються  натовпи, з’являються глядачі, хтось знімає це на телефон.

Ведучий: (до учнів) До речі, що ви можете сказати з цього приводу? Як вам взагалі  ситуація така? Чи нормально це? Чи доводилось вам бути учасником таких  подій? (учні відповідають)

Ведучий:  - Що ви думаєте, чи водій – добра людина?

  • А кожен з вас, чи тих, що б’ються, знімають відео – завжди такі чи взагалі-то кожен сам по собі непоганий? (учні відповідають)

Ведучий:  Що тоді м же сказати людина, яка сама по собі не в змозі брати участь у таких подіях, тому що сама потребує допомоги.

  • Зустрічайте ще одного учасника відеоподій.

                         (інвалід на візку)

Інвалід:   Спочатку хочу подякувати дітям за те, що виявилися настільки людяними, що  не пройшли повз мене, коли мені стало зле. Я не ходжу, а тому у мене проблеми  з кровообігом – і через це з тиском.

                 І водієві теж спасибі, все-таки він теж допоміг.

Ведучий:  - Як часто вам доводиться стикатися з добротою інших людей, чи, навпаки, з  байдужістю?

Інвалід:   Коли як, добрих людей, думаю,більше. Просто, якби в мене не було таких  проблем і я міг більше покладатися на себе, я б, може, і не помічав, чи люди  біля мене добрі, чи ні. А коли багато від чого залежить, то, звичайно, змушений  усвідомлювати, що людська доброта – це те, що тебе дійсно підтримує.

Ведучий: - Це цікаве питання.

                 Невже для того, щоб зрозуміти, наскільки нам необхідно бути добрими,  милосердними, ми маємо пройти через страждання чи випробування?

                                                     (запитання для гостей)

                 Запитань виникає багато:

  • Як людину можна назвати доброю?
  • В яких ситуаціях реально перевірити, чи добра ти людина?
  • Хто може сказати про себе, що він добрий?(з друзями, в школі, в сімї, в переповненому автобусі)
  • Як зрозуміти добрий чи ні?
  • Над чим треба задуматись, щоб пам’ятати про те, що ти людина. Що ти Добра людина?

Слово надається нашому гостю, священику. Чи всі люди добрі?

(виступ священика)

Вчитель:  На жаль, наше спілкування обмежене у часі. Але ж, про що ви сьогодні почули,   дізналися, сподіваюсь примусити вас задуматись над тим, що доброта – це  одна із головних життєвих цінностей, якою керуються справжні люди, коли  приймають відповідальні рішення,  від яких залежить душевний  комфорт – це перш за все спокійна совість від того, що ти не робиш зла, що ти  не байдужий до людських страждань. Тоді не треба буде чекати каменя услід?

 

              У вас на партах є картки із прислів’ями , крилатими виразами, віршами про  людську доброту. (Додаток 1) Візьміть із собою, перечитайте їх, а надалі ми ще   поспілкуємось на цю тему і ви поділитеся своїми враженнями від прочитаного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                          Додаток 1

 

 Картка 1

Людина починається з добра,

Людина починається з любові,

Із слова, де є іскорка в словах,

Із слова, де є рівність і свобода.

Людина починається з добра,

Де кожен допоможе без вагання.

І щастя запорука – це діла.

Діла, де доброти нема,

Думки нещирі і вагання

Ведуть до нашого здолання:

Здолання доблесних чеснот,

Здолання духу і думок,

Здолання тіла і людини,

І пам’ятайте кожної хвилини:

Людина починається з добра,

Й добро – найкраще у людині,

Подумай, чи ти є людина?

Л. Забашта

Картка 2

  • Добро – одне з понять моральної свідомості.
  • Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.
  • З добром потрібно поспішати, адже можна спізнитися!
  • Добро – це максимальне щастя для щонайбільшої кількості людей. (Б.Рассел)
  • Життя таке коротке. Поспішайте творити добро. (О. Довженко)
  • Від добра добра не шукають.

Картка 3

Где красота – там доброта,

Их разлучать ничто не может,

Любая светлая мечта

На двух подруг всегда похожа,

И нам без них не обойтись

Ни светлым днем, ни днем дождливым,

И если хочешь быть красивым,

Ты добротою поделись!

В. Суслов

Картка 4

ДОБРОЕ СЕРДЦЕ

Я как-то в дом принес щенка,

Бездомного бродягу,

Чтоб подкормить его слегка,

Голодного бродягу.

- Ну что ж, - сказала мама, - пусть

Он поживет немножко,

В глазах его такая грусть!

Найдется супа ложка…

Я во дворе нашел потом

Котенка чуть живого,

Его принес я тоже в дом,

Сказала мама снова:

- Ну что ж, - она сказала, - пусть

Он поживет немножко,

В глазах его такая грусть!

Найдется каши ложка…

Я под гнездом нашел птенца,

Над ним вороны вились,

Я спрятал в шапку сорванца,

Мы с ним домой явились.

- Ну что ж, - сказала мама, - пусть

Он поживет немножко,

В глазах его такая грусть!

Найдется хлеба крошка…

Однажды я принес ежа,

Ужа и черепаху,

И заяц в нашу дверь вбежал,

Наверное, со страху,

Сказала мама: «Пусть живут –

В квартире так чудесно,

А если потесниться, тут

И нам найдется место!»

М. Садовский

 

 

 

 

Картка 5

Люди – добрі?

Що таке доброта?

Щирість це? Співчуття?

Вміння душу за когось продати?

Чи останнім шматком поділитись з людьми,

Запросити бездомних до хати?

Може, вміння прощати образи гіркі,

Зла у серці ніяк не тримати?

Як нікому не робиш ти зла у житті,

Тебе теж можна добрим назвати.

Ох не легко цінити подібних собі,

В молоці у них кістку знаходиш.

Ти розрадою будеш для них у журбі.

Чи, як привид, все ж мимо походиш?

Добрі ми, якщо нас оточило добро,

Ми у радості вміємо жити.

Хто підставив удруге щоку? Що,  було?

То ж чи можемо інших судити?

К. Курбанмурадов

Картка 6

Початок прислів’я

Кінець прислів’я

Добро всі люблять…

…та не всі роблять

Без добра і…

…жито не родить

Доброму скрізь…

…добре

Поживеш серед добрих - …

…сам подобрішає

Робиш добро – без упину вгору йдеш,

чиниш зло - …

…котишся до низу

Зло сильне, та…

…добро сильніше

Хто змолоду звик добро робити, той і…

…в старості від нього не відвикне

Зле слово гірше…

…від побоїв

Злий добра…

…не пам’ятає

Справжня доброта у великодушності до тих…

…хто чинить тобі зло

Добрі діти – батькам вінець, а злі - …

…батькам кінець

Добрі діти доброго слова слухають, а лихі…

…й дрючка не бояться

До доброї криниці…

…стежка утоптана

 

 

Використані джерела

 

http:// www. solnushkov.ru

http://www.soobrazi. ru

Бах Р. Мост через вечность. – К.: Софія, 2009. – 384 с.

Бибин С., Воеводин М. «Жизнь как есть… откровенная правда, о которой не говорят». – Б.К. Шанс, 2011. – 82 с.

Синельников В.В. Формула життя.  – М.: ЗАО Центрполіграф, 2010. – 254 с.

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку