Позакласний захід "Осінній вернісаж "Малює осінь свій портрет"

Про матеріал

Позакласний захід для учнів 5-11 класів. Провести можна і в межах паралелей. У ігровій формі діти показують свої знання та здібності. Команда-переможець отримує нагороду, найкращі учасники отримують призи.

Перегляд файлу

 

Мета: вчити учнів бачити розмаїття осінньої природи,розкрити красу осінньої природи за допомогою поетичного слова;

• прищеплювати традиції народу;

• розвивати естетичний смак, почуття дружби, взаємодопомоги, творчі та комунікативні здібності учнів;

• розширювати і систематизувати знання учнів про осінь;

• виховувати любов до прекрасного, до природи, Батьківщини, естетичне ставлення до навколишнього світу

Обладнання: комп'ютер, атрибути до конкурсів

 

Перебіг заходу

Ведуча 1: Добрий день шановні гравці, уболівальники, гості заходу. Знов до нас прийшла золота чарівна осінь – старша дочка Сонця. Вона красива, щедра, похмура і весела, сонячна і з дощами. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

― Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.  І осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, і чарує нас своїм осіннім золотом. А ми їй за це влаштовуємо такі чудові свята

Ведуча 2: Люблять її за щедрі дарунки і золоті фарби. Не злічити тієї кількості віршів, в яких описується ця пора року.

Хлопчик 1 Я – осінній перший місяць,

І зовуся вереснем,

Бо вкривається земля

Рожево-синім вереском.

А ще приношу в кожен дім

Всякого врожаю:

Стільки ягід і плодів,

Що всіх не згадаю.

Звозить вересень в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

У комори натрусив.

Хлопчик 2. Другий місяць – звуся жовтень,

Малярем працюю я,

Золотої фарби тони

Вимальовую щодня.

Підфарбовую щосили

Лист осінній і траву.

Щоб помити свої пензлі

На підмогу дощ зову.

Тихо жовтень ходить гаєм

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

І берізка над потоком

Стала наче золота.

Вітер мовби ненароком

Їй косиці запліта.

Хлопчик 3.Третій місяць – листопад,

З вітром прилітаю,

Приношу перший снігопад,

Землю утепляю,

Хочу щоб живі були

Жито і пшениця,

Щоб завжди у всіх була

В  домі паляниця.

 

Ведуча 1.Малює осінь свій портрет,

На фарби не скупиться.

Все блищить,  іскриться.

На ній манто із хмар,

Корона - листя клена,

В руках букет прекрасних троянд,

Кольє із бус зеленних.

В озерах колір бірюзи

Вся синь небес розлита

Все в розкіш обрядити поспішає

Осіння палітра!

 

Ведуча 2. Кажуть, що осінь це смуток, суцільні дощі, похмура погода, не вірте, друзі! Осінь, по своєму прекрасна!  Вона несе душі щедрість, серцю тепло, вносить в наше життя  неповторну красу!

 

Ведуча 1 Ви потрапили сьогодні на конкурсну програму "Осінній вернісаж". У ній беруть участь учні 5- 11 класів.  Виступ кожної команди буде оцінювати поважне журі, яке по закінченню змагання назве переможця.

Наше журі:

Голобок Олександр Олександрович – директор школи

Коваленко Інна Миколаївна – заступник директора з виховної роботи

Остапченко Олександр Анатолійович – заступник директора з позашкільної 

                                                                   освіти

Артюх Інна Сергіївна – вчитель початкових класів, практичний психолог

 

Ведуча 2.  А  чому ти говориш, що свято називається «Осінній вернісаж». Адже верніса́ж—  це урочисте відкриття художньої виставки для запрошених гостей.

 

Ведуча 1 Гості у нас запрошені,  пора починати свято. На дворі осінь і цій порі ми присвячуємо свій захід

А, щоб переконатися, що дійсно у нас осінь, приведемо вам декілька прикмет.

Вона підійде нечутно,

Тихо встане біля воріт.

У городі листочок вишні

На доріжку впаде.

Це перша прикмета,

Що від нас йде літо.

 

Ведуча 2. А друга - кущ малини

У нитках білої павутини.

Трохи коротше стане день,

Потемніють хмари,

Немов їх накриє тінь,

Чи стане похмурою річка -

Третя вірна прикмета:

 

Ведуча 1 Осінь блукає близько десь.

Рано вранці на галявини

Ляжуть білі тумани,

А потім вже, чекай не чекай,  дощів

Пеленою затягнуть просинь -

Значить, настала ОСІНЬ.

 

Ведуча 2: Значить пора починати нашу розважальну програму. Спочатку команди мають назватися, представити девіз та емблему.

Перший Конкурс 1: ″ПРЕДСТАВЛЕННЯ″

Гравцям пропонується витягнути картки з назвами і девізами їх команд, за якими, їм слід придумати відповідну емблему і намалювати на аркуші паперу. Потім кожна команда має представитись. Конкурс оцінюється в 5 балів.

"Колоски" – "Ми сонячні діти, звемось колосками, бажаєм співати і весело грати";

 "Кукурудза" – "Я жовта, як сонце, і з цього пишаюсь, від всіх зернинок вам низько вклоняюсь";

 "Соняшник" – "Живем ми далеко – у сонця країні, разом ми складаєм команду єдину";

 "Кавун" – "Зелений, смугастий, гладун, балакун, вам радість дарує солодкий кавун";

 "Гарбуз" – овочам поміж рядками не зрівнятись з гарбузами";

 "Огірки" – "Найзеленіші, ми щойно з городу, і не простого – шляхетного роду";

"Буряк" – "Я звичайний червоний буряк, до різної страви прийдуся у смак";

 "Помідор" – "Не стрункий і не високий, та червоні маю щоки".

 Поки команди працюють, ми слухаємо пісню.

 

Ведуча1: Осінь – пора врожаю. Це час, коли достигають овочі, фрукти, ягоди.  Згадайте і намалюйте, які фрукти і ягоди дозрівають восени.

Наступний наш конкурс 2: ″ДОЗРІЛИ В НАШОМУ САДУ…″

Кожна команда має намалювати на папері якнайбільше фруктів і ягід, які достигають восени в лісі, на городі, в саду. Кожне зображення оцінюється в один бал, чим більше зображень, тим більше балів.

Ведуча 2.Наступний наш конкурс3 «КВІТКОВА КОМПОЗИЦІЯ».Перш ніж ми оголосимо умови конкурсу пропонуємо Вам послухати одну легенду.

Ведучий 1.: Ця легенда про одну осінню квітку. Згідно з якою ця красиву квітка зобов'язана своїм ім'ям молодому садівнику Георгію. У далекі часи жоржина була королівською квіткою і могла рости тільки в палацовому саду. І залишилася б жоржина царським бранцем назавжди, якби не садівник Георгій. Незважаючи на сувору заборону, садівник не тільки зірвав і подарував цю квітку своїй коханій, але навіть посадив жоржину біля її будинку.

Ведуча 2. Дізнавшись про це, цар наказав кинути садівника до в’язниці , де він і помер. Але сама жоржина вже вирвалася  із царського ув'язнення і стала улюбленою квіткою в народі. На честь молодого садівника Георгія, який віддав життя за її свободу, квітка був названа… георгін  (жоржина).

Ведуча 1. А тепер умови конкурсу. Кожній команді потрібно записати і назвати 10 осінніх квіток.

 Танок

Вчитель: А тепер 4″ОСІННЯ ВІКТОРИНА″

Кожній команді пропонується відповісти за 1,5 хвилини на 10 запитань. Запитання можна пропускати. Коли будуть прочитані всі запитання, можна повернутись до пропущених і дати відповідь, якщо дозволяє час. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. (Додаток 1)

Ведуча 2: Кожна пора року має свої запахи. От взимку, наприклад, це запах ялинки, свіжого морозного повітря, весною – запах квітучих садів, черемхи, тюльпанів і конвалій. А чим пахне осінь? От зараз ми і розгадаємо "Запахи осені".

Конкурс 5: ″ЗАПАХИ ОСЕНІ″

Кожній команді пропонуються мішечки з дольками фруктів, овочів, трав тощо. Гравець з команди має за запахом визначити, що в ньому сховано.

Пісня

Вчитель. Хлопці, а давайте проведемо конкурс «Грибний козубок». Я буду загадувати загадки, а ви відгадувати.

1. «Я найкрасивіший гриб, мене люблять і лосі, і білки. А мухи просто в непритомність падають від моєї краси. Хто я? »(Мухомор)

2. У цього гриба капелюшок слизький, немов маслом намазаний. А під шапочкою біла плівочка. Зростає гриб в ялинових лісах. Як називається? (Маслюк)

3. Цей гриб можна сплутати з блідою поганкою, але він їстівний. Він любить рости на торф'яних розробках. А ще його розводять в спеціальних розплідниках, а потім продають в магазинах. (Печериця)

4. У цього гриба немає п'ятачка, і він зовсім не хрюкає, але носить ласкаву назву однієї домашньої тварини. Гарний гриб під маринадом і просто солоний. (Корбан)

5. Серед поганих грибів цей гриб найгірший, найбільш отруйний. Прямо ватажок всіх поганих грибів. Впізнати його неважко. На ніжці комірець, схожий на мухомор, тільки капелюшок блідий. Що це за гриб? ( бліда поганка)

6. Ці грибочки невеличкі, із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки, носять рижі босоніжки. (Лисички)

 

7. Сірі шапки, сірі ніжки, можна і сирими трішки…

 Видів безліч, всі смачні: ласі, добрі, їстівні! (Сироїжки)

 

8.Шапка коричнева, ніжка міцна, гриб цей найкращий, і кожен це зна,

Тому бажає усякий грибник в лісі великий знайти ...(Боровик).

 

9. Із найперших своїх днів  найбіліший із грибів.

   По властивостях він цінний,  лікар від хвороб відмінний.

                                                                        (Білий гриб (дубрівник, боровик)

 

10.

 


Ведуча 1. Гра до кінця підходить.

І сумнівів не має,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

Команді переможців

Від нас аплодисменти!

А ось і нагороди -

Щасливі гри моменти.

 

Ведуча 2.Команди інші  також

Сьогодні добре грали.

Бажаю, щоб реваншу

Наступний раз дістали.

Приходьте ж на уроки,

Беріть підручник в руки.

Нехай завжди вам будуть

Цікавими науки!



Ведуча 1. А зараз надаємо слово журі.

 

 

 

Д о д ат о к №1

Запитання команді №1.

1. Овоч, який дівчата дають небажаним нареченим. (Гарбуз)

2. Вітамінна чемпіонка, родичка троянди. (Шипшина)

3. Золоті зерна цієї рослини – головний хліб. (Пшениця)

4. Лікарська рослина  – символ України. (Калина)

5. Колючий кущ з чорними терпкими ягодами. (Терен)

6. Восени його насіння випадає з шипуватих коробочок. (Каштан)

7. Осінні плоди, що дарують в казці молодість. (Яблука)

8. Плоди цього дерева мають шапочку. (Дуб)

9. Любить сонце і весь день на нього дивиться. (Соняшник)

10.  Блакитноока рослина – постачальник тканини. (Льон)

Запитання команді №2.

1. З плодів-коробочок цієї рослини роблять одяг,  вату. (Бавовник)

2. Видозмінені стебла цієї рослини – другий хліб. (Картопля)

3. Червоні ягоди, які залишаються на гілках всю зиму і годують птахів. 

                                                                                                                (Горобина)

4. У початках золоті зернятка. (Кукурудза)

5. Цукровий овоч. (Цукровий буряк)

6. З якої рослини роблять манну крупу? (Пшениця)

7. Овоч, що збирають з полів останнім. (Редька)

8. Після якої пори року приходить осінь? (Після літа)

9. Пекучий корінець. (Хрін)

10. Сльозоточивий овоч. (Цибуля)

Запитання команді №3.

1. Скільки днів триває осінь? (91 день)

2. Як називають період теплої погоди в середині осені? (бабине літо)

3. Яке дерево є символом осені? (клен)

4. Яке універсальний засіб від дощу було винайдено в Китаї? (зонт)

5. Які птахи вважаються кращими провісниками дощу? (ластівки і стрижі)

6. Скільки днів лив дощ, який призвів до Всесвітнього Потопу: (40 днів)

7.  Де знаходиться пам’ятник огірку? (В Ніжині)

8. Як китайською буде звучати словосполучення «великий вітер»? (тайфун)

9. Чим закінчується осінь? (листопадом)

10.     Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник)

Запитання команді №4

1.   Ці квіти, за легендою, можуть розмовляти із зірками. (Айстри)

2.   Він буває зелений, червоний, жовтий, солодкий і гіркий. (Перець)

3.  У південноамериканських індіанців є легенда, яка розповідає про дівчину з 

      довгими косами. Щоб врятувати своє плем'я від голоду, вона перетворилася

      на рослину. А на яку саме? (Кукурудза)

4.  Цю рослину американські індіанці називали „слідом білої людини".

                                                                                                       (Подорожник)

5. Спочатку цей літературний персонаж відвідав Квіткове місто, потім Сонячне і

      нарешті вирушив дуже далеко.  (Незнайко)

6.   Увага! Перед вами пудра. А раніше найкращу, найтоншу пудру робили з

      рослини. Якої саме?  (Рис)

7.   У якій країні хризантеми продають як продовольчий товар?(Японія)

8.   Коли до нас приходить осінь за календарем? (1 вересня)

9.   Солодкі сині та зелені грона на витких стеблах. (Виноград)

10. Хто на грядці серед літа одягає безліч свиток? (Капуста)

Запитання команді №5

1. Довгий, зелений, добрий солений, добрий і сирий – хто він такий? (Огірок)

2. Я кругленька, червоненька, з хвостиком тоненьким.

     На городі мене рвуть і до столу подають. (Редиска)

3.   Моє тіло під землею,  кучерики—понад нею.

     Любить мене кожна юшка. Називаюсь я …(петрушка).

4. Стоїть палиця,  На палиці хатинка,

   А на тій хатинці повно людей. (Соняшник).

5. Ми з Італії прийшли, там і назву нам дали.

   Подивись, які ми гожі, з яблуками трохи схожі.

   Ось чому й назвались ми ― „Яблуками золотими”.  (Помідори)

6. Ця рослина допомогла Елізі перетворити братів з диких лебедів на людей.

                                                                     ( Кропива.)

7. Яке дерево цвіте найпізніше від усіх? (Липа)

8. Це англійське слово походить від індійського, яке означає „зарості".(Джунглі)

9. У якому місті є пам’ятник галушці? (Полтава)

10. Одна з улюблених страв козаків? (каша)

Запитання команді №6

1. Ця квітка була символом королівського дому Франції. (Лілія)

2. Яка рослина викликала негативні емоції в українських парубків? (Гарбуз)

3. Королева квітів (троянда)

4. День цієї квітки французи святкують у першу неділю травня. (Конвалія)

5. Як назвала мама сина на честь малої горошини? (Котигорошко)

6. З стебла якого овочу виготовляють папір, силос, меблі, добрива, тканину, 

    дзеркальне скло, клей? (Соняшник)

7. У яких рослин ягоди бувають різного кольору? (Смородина, черешня, аґрус.)

8. На які дві групи можна поділити врожай вересня ? (Фрукти і овочі).

9. Соковите, червоненьке, круглобоке, солоденьке.  (Яблуко)

10. Де встановлено пам’ятник славетному помідору? ( Кам’янка –Дніпровська)

Запитання команді №7

1. Який овоч перетворила фея у карету, щоб Попелюшка змогла поїхати на бал?

           (Гарбуз).

2. Який овоч допоміг старій королеві розпізнати справжню принцесу? (Горошина)

3. Яку рослину використали індіанці для газової атаки? (Перець)

4. Хто з давньогрецьких богів керував громом і блискавкою? (Зевс)

5. Найбільша ягода (Кавун)

6. Хто такий? Влітку одягнений, а восени голий  (Ліс)

7. Над річкою, над долиною повисла біла холстина (Туман)

8. Мокра вата пропливає, з неба воду проливає. (Хмари)

9. Назва одного українського телесеріалу про міліцейські будні співпадає із назвою  

    птаха. Що це за назва? (Глухар)

10. Вам, мабуть, з дитинства відомий твір, у якому автори намагаються розказати байку Крилова, постійно "забуваючи" її сюжет. Увага, запитання: 800 кілограмів якого матеріалу пішло на створення цього твору? (Пластилін)

11. Про місце знаходження якого птаха хотів би отримати інформацію любий мисливець, якщо він трішки фізик або художник?  (Фазан)

 

 

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку