Квест «Пам'ять збережемо на віки!»
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про вшанування пам'яті Г.Сковороди; розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес, самоосвітню, інформаційну і життєву компетенції; виховувати прагнення до отримання нових знань, почуття гордості за Україну
Хід квесту
Ведуча. Ревнитель істини й духовного буття,
Він мудрий словом, розумом, життям,
Прихильник простоти й найвищої свободи,
Він щирий друг, йому убогість не біда.
Досяг верхів наук, пізнавши дух свободи.
Достойний приклад всім серцям – Сковорода.
Ведуча. Так хочеться низенько поклонитись
Схилитись низько-низько до землі.
Великий геній наш - Сковорода Григорій
Славетний буде ще на довгії віки!
Ведуча Український мислитель-мудрець, педагог, філософ, поет, композитор, музикант по праву заслуговує на велику пошану, визнання. Ви, діти, мали можливість познайомитися, як наш народ вшановує, увіковічнює пам'ять про геніального митця. Ваші знання ми пропонуємо перевірити за допомогою гри-квесту «Пам'ять збережемо на віки!». Тож запрошуємо команди-квестори вийти на сцену і представитися.
Ведуча Яка команда буде першою презентувати свою назву і девіз, ми визначимося за результатами виконання вправи «Хто більше». За 2 хвилини вам треба утворити якнайбільше слів від слова «Сковорода ».
(Дар, корова, око, осока, сова, сорока, сад, сварка, Садко, сода, коса, кора, кров, код, вода, рак, роса, оса, Ада, роко, акорд, косар)
Ведуча Дозвольте представити почесне журі нашої гри, яке буде справедливо судити , оцінювати знання учасників квесту.
Голова журі –___________________________________________________
члени журі - ___________________________________________________
Ведуча А зараз настав час ознайомити вас, шановні друзі, з умовами нашого літературного квесту. Першим вашим завданням буде презентувати назву та девіз вашої команди. Потім кожна команда отримає маршрутний лист, у якому зашифровано ключові станції, на яких ви будете виконувати завдання. Ці завдання дадуть вам змогу отримати певну кількість балів. Окрім того, на кожній станції ви будете отримувати картку-інформатора із зображенням експонатів, кімнат одного із музеїв Сковороди, з яких потім, після проходження останнього ключового пункту, створите плакат-рекламу даного музею та проведете заочну екскурсію по ньому.
Ведуча Отже, давайте познайомимося з героями сьогоднішнього змагання: вітаймо оплесками команди-квестери! (Слово командам надається по черзі).
Ведуча Поки журі оцінює яскравість та влучність назв та девізів команд, прошу капітанів отримати маршрутні листи та вирушити по станціях.
І станція АНЙЕЗУМ (музейна)
За зображенням музеїв назвати місце їх знаходження. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
(Чорнухинський літературно-меморіальний музей Г.Сковороди Полтавської області)
(Меморіальний музей Г. С. Сковороди Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав», м. Переяслав-Хмельницький0
(Національний літературно-меморіальний музей Г. С. Сковороди, с. Сковородинівка Золочівського району Харківської області)
ІІ станція ретнасек (Секретна)
На цій зупинці будуть запропоновані секретні шифрограми, в яких зашифровані відомі прізвища скульпторів, що являються авторами пам'ятників Г.Сковороді. Назвати їх та місця, де встановлені скульптури
СЕКРЕТНА АБЕТКА
О А |
∆ Б |
□ В |
# Г |
◊ Ґ |
V Д |
• Е |
: Є |
/ Ж |
\ З |
+ И |
־ І |
= Ї |
* Й |
( К |
) Л |
< М |
> Н |
; О |
± П |
≤ Р |
≥ С |
÷ Т |
× У |
≠ Ф |
≈ Х |
≡ Ц |
∩ Ч |
∞ Ш |
∟ Щ |
⌂ Ь |
Ω Ю |
↑ Я |
(О□ О) •≤ ־V\• ־ ±
(Кавалерідзе І. П. — автор пам'ятників Сковороді в містах Києві, Лохвиці та Чорнухах)
) ×≡ О( □ ±
(Луцак В. П. — автор пам'ятника Сковороді в м. Переяславі-Хмельницькому)
(;◊О> < ◊
(Погруддя філософа роботи скульптора М. Г. Когана. Чорнухи)
Картки-інформатори:
Чорнухи
Переяслав
Харків
ІІІ станція Живописна
Розгадати ребус
Т=В , ,,
Назвати картину та її художника. Ціна правильної відповіді – 1 бал
Сковорода в дорозі. Худ. І. І. Їжакевич
Сковорода в Бабаях. Худ. Ю. Любавін
К. Трохименко «Григорій Сковорода серед народу».
Касіян В. Гравюра Г. Сковороди до 150-ї річниці його смерті.
Команди отримують картки-інформатори:
Чорнухи
Переяслав
Харків
ІV станція
Розшифрувати назву станція можна, коли правильно виконати вправу «Дешифрувальник»
1 22 19 27 12 1 23 11 3 18 1
(Асоціативна)
Назвати аргументи, що свідчать про вшанування пам'яті Г.Сковороди, використовуючи наведені асоціації:
1. Астрономія (На його честь названо астероїд 2431 Сковорода)
2.Києв, Харків, Одеса, Львів, Дніпро,Кропивницький, Чернігів,Чернівці та інші населені пункти (названі вулиці багатьох міст)
3. Навчальні заклади (Ім'я Григорія Савича Сковороди мають наукові та освітні заклади:
4.Грошова банкнота (21 червня 1996 року Національний банк України випустив срібну ювілейну монету номіналом 1 000 000 карбованців з посвятою великому українському філософу і вченому XVIII століття Григорію Сковороді (1722—1794 рр.)
15 вересня 2006 року Національний банк України випустив банкноту номіналом 500 гривень, на аверсі якої зображено Григорія Сковороду. У дизайні банкноти (на лицьовому та зворотньому боках) використані два малюнки авторства Г. С. Сковороди.)
5. «Сад Божественних пісень» (1 березня 2005 року громадська організація „Чернігівський інтелектуальний центр” та Волинське товариство „Світязь”, з метою розвитку вітчизняного книговидання і підтримки українських письменників, митців, науковців, журналістів, громадських діячів та меценатів, засновують Міжнародну літературну премію імені Григорія Сковороди „Сад божественних пісень”.
З 2010 року в Сковородинівці проводиться щорічний літературно- музичний фестиваль «Сад Божественних пісень», присвячений Г.Сковороді.)
Команди отримують картки-інформатори:
Чорнухи
Переяслав
Харків
V станція «Творча»
Розгадати кросворд і відгадати ключове слово, щоб дізнатися назву станції
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
1. Прізвище учня Г.Сковороди, якого він навчав в с.Коврай на Переяславщині?
2. Країна, в якій побував Григорій Савич
3. Предмет, що знаходився в торбі мандрівника
4. Місто, в якому працював філософ
5. Мала Батьківщина письменника
6. Жанр твору «Всякому місту свій нрав і права…»
|
Т |
О |
М |
А |
Р |
А |
|
|
|
А |
В |
С |
Т |
Р |
І |
Я |
|
С |
О |
П |
І |
Л |
К |
А |
||
Х |
А |
Р |
К |
І |
в |
|
||
|
|
Ч |
О |
Р |
Н |
У |
Х |
И |
К |
А |
Н |
т |
|
(Творча)
Щоб набрати максимальну кількість балів (9 б.) треба скласти акровірш, на кожну букву слова «Сковорода» написати рису характеру , притаманну Григорію Савичу
С –(скромний, серйозний)
К - (кмітливий, креативний)
О – (оптимістичний)
В – (волелюбивий,віруючий)
О – (освічений)
Р – (розумний)
О - (оригінальний)
Д – (дружелюбний, далекоглядний)
А – (артистичний)
Серйозний і
Кмітливий,
Оптимістичний і
Волелюбивий,
Освічений,
Розумний,
Оригінальний і
Дружелюбний та ще і
Артистичний митець цей славнозвісний!
Команди отримують картки-інформатори:
Чорнухи
Переяслав
Харків
Завершальний етап
Кожна команда створює плакат-рекламу і проводить заочну екскурсію до музею Г.Сковороди. Максимальна кількість балів – 10.
Ведуча Слово надається журі.
Оголошення результатів. Нагородження переможців.
Учитель
Отже, діти, ми мали змогу переконатися, що наш народ береже пам'ять про відомого мислителя, педагога, письменника, філософа Григорія Сковороду. З кожним новим століттям зацікавленість його ученням і життям зростає. Надіюся, що і ви будете долучаться до творчої спадщини цього митця і відкривати для себе «Свого Сковороду».