Подорож – конкурс "В країні Геометрії."
МЕТА: закріпити навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної; удосконалювати навички орієнтування на площині і в просторі; розвивати зорово-моторну координацію, окомір , творчу фантазію, пам'ять, увагу, спостережливість, вміння робити висновки і доводити свою думку, спираючись на власний досвід та знання, отримані на попередніх уроках; виховувати інтерес до пізнання нового.
Миколаївська загальноосвітня школа-інтернат І –ІІІ ст. №3
Подорож – конкурс.
В країні Геометрії.
1-2 класи
Вчитель. Дашковська Ганна Геннадіївна
Подорож – конкурс.В країні Геометрії.
МЕТА: закріпити навички класифікації геометричних фігур за кольором, розміром, формою, співвідношення геометричних фігур за ознаками подібної; удосконалювати навички орієнтування на площині і в просторі; розвивати зорово-моторну координацію, окомір , творчу фантазію, пам'ять, увагу, спостережливість, вміння робити висновки і доводити свою думку, спираючись на власний досвід та знання, отримані на попередніх уроках; виховувати інтерес до пізнання нового.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
– Діти, станьте, будь ласка, у коло. Я дуже рада бачити вас. Давайте візьмемося за руки, подаруємо один одному посмішку. Ви , перед початком отримали фігурку,яка показує вам, в якій команді будете працювати.
Команда жвавого трикутника, Міцного Квадрата та Безмежного Круга.
– Ви любите подорожувати?
– Сьогодні ми відправимось до міста Фігур.
– А як називається це місто – ми дізнаємося до кінця подорожі.
Ви готові?
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
– Щоб потрапити до міста Фігур потрібно пройти ось по цій стежці із геометричних фігур. Скажіть, з яких геометричних фігур викладена стежка. А іти можна лише по зелених трикутниках.,жовтих кружечках та оранжевих квадратиках .Порахуйте, скільки фігур зустрілося на шляху.
Відкривається літера Г
1. «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»
– Ви любите загадки? Жителям міста Фігур теж подобаються загадки. Вони хочуть загадати свої загадки і вам. Загадки про жителів міста – геометричні фігури. (Діти відгадують загадки, а відгадки викладають і демонструють на математичних планшетах).
«Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)
«В мене ось такі кути.
Вони схожі, як брати.
І чотири сторони
Однієї довжини» (Квадрат).
«На квадрат я дуже схожий,
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні –
Однієї довжини,
А сусідні – різні» (Прямокутник).
«Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай!
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).
Відкривається літера Е .
3 Знайомство з многогранниками. Казка «Родичі»
- Послухайте казку і поміркуйте над питанням: - Про яких родичів тут розповідається?
Родичі (казка)
За високими горами, за далекими морями існувала фантастична країна об'ємних фігур.
Жила в країні важлива фігура. Важливість її визнавали всі, бо при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. Кого б ця Фігура не зустріла на своєму шляху, усім хвалилася: - Подивіться, який у мене чудовий вигляд/ (ілюстрація до казки — 1)
Грані мої - квадрати, їх - шість, кути прямі, їх - вісім. Кращі фігури від мене на світі не знайти. І ви не дивуйтесь, якщо побачите мене то великою, то маленькою, за розміром граней я можу бути різною. Але краса мого тіла ніяк не зміниться.
- Як же тебе звати? - запитували інші фігури
- А звати мене - Куб
Ходив Куб по світу... і стало йому сумно. Немає з ким поговорити щиро, ні попрацювати в дружній та веселій компанії. А як уже одному! Радісно буває лише з друзями! І вирішив Куб пошукати родичів.
Якщо зустріну родича, то я його обов'язково впізнаю, - думав Куб. - Адже в нас повинно бути щось спільне.
От одного разу зустрів він іншу Фігуру. Став до неї придивлятися. ( ілюстрація до казки - 2) Щось знайоме, рідне знайшов він. І запитав тоді:
Як тебе звати, друже?
Я - Паралелепіпед. Мої грані - прямокутники, 4 великих і 2 маленьких, всього - 6. Кути в нас з тобою однакові - прямі, їх 8, так як і в тебе.
Зраділі фігури, що знайшли один одного. Стали вони тепер разом поживати, трудитися та по білому світу ходити.
Але одного разу зустріли вони ще одну нову Фігуру, (ілюстрація до казки - 3)
Як тебе звати? - запитали друзі.
Я - Піраміда, маю бокові грані - трикутники, їх може бути 3, 4 і більше, кутів також може бути різна кількість 4, 5 і більше.
Давайте дружити! - запропонувала Піраміда.
А ви часом мені не родичі?
Ми не знаємо - відповіли друзі - фігури. Але давайте поміркуємо. Можливо
в усіх нас є щось спільне?
Завдання (до дітей)
Діти, чи мають щось спільне ці фігури? (вони об'ємні і мають багато граней).
З того часу зажили Фігури однією дружною родиною. Адже вони були родичі: Куб, Паралелепіпед, Піраміда .
ВІДЕО «Об’ємні та плоскі фігури»
Відкривається літера О
4. 4. «Яка казка заховалась?»
– Ви любите казки? Яка казка улюблена?
– У місті Геометричних фігур теж люблять казки. Але їхні казки заховались у геометричні фігури.
– Давайте разом з вами відгадаємо, які казки люблять геометричні фігури.
Відкривається літера М
5. Фізкультурна хвилинка
«Ми усі фігури знаємо,
Бо старанно їх вивчаємо.
Дружно обома руками
Намалюємо їх з вами:
Коло і трикутник,
Квадрат і прямокутник.
Знову коло і трикутник.
Фізкультпаузі кінець.
Хто старався – молодець!»
Відкривається літера Е
6.Завдання на уважність.
Відкривається літера Т .
7. Танграм – старовинна східна головоломка.
З нею ми – складати з елементів задану модель, а найголовніше – логічно мислити.
Відкривається літера Р
8. Гра «Склади квадрат»
Відкривається літера І
9. «Творча лабораторія»
Виготовлення сніговита із ватяних дисків.
Це все так, адже зима — це завжди весела пора року для дітвори. Як тільки випадав перший сніг, так всі радісно бігли на двір. А яка забава стала традицією зимових розваг?
Загадка
Очі — чорнії вуглинки,
Ніс — з великої морквини.
Сам холодний та біленький,
Дуже-дуже він чудненький.
Це сніговик. А із яких фігур можна виготовити сніговика?
.
Відкривається літера Я.
Діти читають назву міста - ГЕОМЕТРІЯ
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
– Ви сьогодні були старанні, уважні, тому і впорались з усіма завданнями.
– Які завдання були вам цікаві? Які складні?
– З якими завданнями ви впорались швидко?
– Жителі міста Геометричних Фігур хочуть вам подякувати і нагородити дипломами за успішне, творче виконання цікавих завдань.