Мета: виховання почуттів дружби та взаєморозуміння; вміння швидко знаходити вірну відповідь на поставлене запитання, розвивати логічне мислення, творчої активності.
Сценарій заходу
Вчитель: Доброго дня! Сьогодні ми здійснимо невелику подорож. Свій шлях будемо тримати до бухти Інформатика в океані Знань.
Девізом нашого конкурсу є слова: «Якщо людина не знає, до якої пристані вона прямує, для неї жоден вітер не буде попутним». Сенека
Давайте візьмемо із собою в далеку путь гарний настрій, творче натхнення, розум і кмітливість, щоб подолати всі труднощі.
У нас є дві команди, які будуть розміщені на двох кораблях. Кожна команда обрала собі капітана та підібрала назву кораблю. Адже не дарма говорять: «Як корабель назвеш, так на ньому й попливеш».
Отже, познайомимось з екіпажами кораблів… (представлення команд)
Капітан 1.
Інформатика – наука,
Про яку скажу вам так,
Що без неї не запустиш
ні ракети, ні літак..
Капітан 2.
Ось включаю я комп’ютер –
Загоряється екран,
Натискаю кнопку Enter –
І пірнаю в океан..
Капітан 1.
Інтернету шир безмежна
У комп’ютері сидить..
Треба швидкість тут шалену,
щоб цей космос облетіть..
Капітан 2.
Друзям всім своїм бажаю
Із комп’ютером дружить..
За плечима, я вважаю,
ці знання вже не носить..
Вчитель
Про те, що ви не байдужі до інформатики, говорить той факт, що ви зараз тут. А ось наскільки глибокими є ваші почуття, покаже цей конкурс.
Перед початком гри звертаємось до вас з побажанням:
Основне Вам, друзі, розумом дерзати!
На всі запитання відповідь давати!
Сміливість і дотепність хай бринить щораз.
Бути переможцем хоче кожен з вас!
Сьогодні ми побачимо – хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший!
Нехай обом командам удача посміхається!
Нехай їм все вдається, і настрій підіймається!
Що ж, команди готові вирушати в подорож, але крім екіпажів, на борту кораблів находяться чотирилапі друзі. І ваше перше завдання, знайти їх та пояснити, як вони пов’язані з інформатикою.
Вчитель. Також перед плаванням потрібно перевірити, чи вмієте ви користуватись картою та компасом. Керуючись таблицею, компасом та схемою розшифруйте слова.
(Відповіді до завдання: мережа, мишка, формат, файл, флешка)
Команди справились із завданням, тож вирушаємо. По курсу острів "Літературний".
На цьому острові мешканці вимагають від вас знань, не стільки з курсу інформатики, як з літератури.
Проводиться конкурс
Комп’ютер – кращий друг. Книга – кращий друг.
Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш. Кашу маслом не зіпсуєш.
По комп’ютеру зустрічають, по розуму проводжають. По одягу зустрічають, по розуму проводжають.
Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають. Дарованому коню в зуби не дивляться.
Сім разів подумай – один раз видали. Сім разів відмір – один раз відріж.
Що з Кошика видалено, те пропало. Що з воза впало, те пропало.
Вірусів боятися – в Інтернеті не працювати. Вовків боятися – в ліс не ходити.
Вчитель. Наступний острів – острів Логіки. Жителі цього острову хочуть перевірити ваші вміння логічно мислити, виконавши «цікаве додавання».
Перед вами система слів і математичний вираз. Потрібно отримати нове слово, використовуючи додавання: перше число – номер слова, друге число – номер літери у слові, третє число показує, скільки літер треба взяти.
Вчитель. Поки команди працювали ми пропливали повз «Острів злих вірусів». І хоч ми туди не заходили, але у наш комп’ютер потрапив вірус і переплутав початки і закінчення висловів. Вам необхідно відновити вислови.
Інформатика – мати всіх фанатиків.
Людина красна розумом, а комп’ютер пам’ятю.
Комп’ютеру слово, а він тобі – 1000.
Рослина тягнеться до сонця, а учень – до комп’ютера.
Натиснеш кнопку – отримаєш результат.
Не комп’ютері не мудруй багато, а працюй завзято.
У комп’ютерному класі будеш працювати вволю, то матимеш долю.
Вчитель. Зараз нам необхідно зайти в порт "Ерудит". Для того, щоб мати враження про вас, мешканці запропонували вам розгадати кросворд.
Капітани команд візьміть, будь ласка, кросворди і приступайте до роботи.
1. Пристрій, що має більше 100 кнопок. (клавіатура)
2. «Очі» комп'ютера. (монітор)
3. Маленька, сіренька, з хвостиком. (миша)
4. Друкуючий пристрій. (принтер)
5. Одиниця вимірювання діагоналі екрану. (дюйм)
6. Маніпулятор для ігор. (джойстик)
7. Пристрій для передачі інформації з паперу в комп'ютер. (сканер)
8. Розмножуючий пристрій. (ксерокс)
.
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підведення підсумків
Ведуча 1: Сьогодні ми з вами ще раз переконалися, що інформатика — дивовижна наука, а ті, хто її вивчає і вміє працювати з комп'ютером, — особлива категорія людей.
Часто кажуть у народі:
Що посієш — те й пожнеш.
Лиш озброївшись знаннями,
Впевнено вперед підеш.
1