Позакласний захід присвячений Дню Землі у школі «Природа нам – нащадкам»!
Мета: привернути увагу учнів до екологічних проблем, викликати в них почуття відповідальності за майбутнє планети; виховувати прагнення до гармонії, людяності, доброти, почуття патріотизму; розвивати ініціативу, творчу активність учнів.
Оформлення залу: учнівські малюнки, плакати і газети до Дня Землі; виготовлені учнями композиції з природного матеріалу; виставка літератури, присвячена охороні довкілля.
Перебіг заходу
(Звучить музика на сцену виходять учитель та ведучі.)
Учитель. Сьогодні ми з вами відзначаємо День Землі. Усім, хто присутній сьогодні на святі, скажемо слова ми прості: «Здрастуйте, любі друзі, школярі, батьки та вчителі». Мабуть найбільшу насолоду й радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала й хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів - усе це дорога серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю. У кожного з нас залишиться в серці дорогий куточок, де минуло дитинство. (Звучить мелодія).
Ведучий .
Доброго дня вам мрійні діброви, доброго дня вам, щедрі поля!
Чисті джерела та синьоброві,- все, що нам душу розвеселя.
Ведуча.
Все відбивається в краплі росини, все, що навколо квітне, співа,
Все, що ти бачиш і чуєш, сину, - наше життя, наша радість жива.
Ведучий.
Шепіт колосся, зілля цілюще, помах чаїного дива - крила,
Все, наче казку, ти, невмируща рідна природа, людям дала!
Рідна природо! Нам дорога ти, - спів соловейка, шум у гаю.
Треба любити, оберігати красу - багатство, землю свою!
Ведуча.
Всім, хто природу оберігає, все для неї віддає,
Ми - юні охоронці природи - шлемо привітання своє.
У цю весняну днину, сьогодні зібралися всі,
Хто природу охороняє, любить і шанує її.
Ансамбль дівчат виконує пісню.
Виходить дівчина - Земля.
Я – Земля - багата, щедра, мальовнича. Сьогодні я годую, напуваю, одягаю і звеселяю 6 мільярдів землян. Мої скарби, мої багатства належать вам, люди. Я в змозі забезпечити достаток вам тільки тоді, коли ви дбайливо будете користуватися моїми ресурсами.
Край дороги не рубай тополю,-
Може та тополя – твоя доля,
Твоя доля світла, тополина,
Наче пісня журавлина…
Не рубай тополю, не рубай тополю,-
Краще принеси ти їй води!
Не ламай калину біля хати,
Бо вона заплаче, наче мати.
І впадуть на трави на шовкові
Серця сльози колискові…
Не ламай калину, не ламай калину –
Краще їй онуків принеси!
Не стріляй у птаха на світанні,
Може то любов твоя остання,
Може, то кохання білий лебідь,
Що летів крізь ніч до тебе.
Не стріляй у птаха, не стріляй у птаха
Краще з ним у небо полети.
Ведучий.
Кожен з нас не уявляє свого життя без чарівного світу природи – розлогих ланів і тінистих гаїв, повноводних річок і чистого блакитного неба. Зберегти цей дивосвіт для себе, для нащадків – обов’язок кожного мешканця чудової планети Земля.
Ведуча.
Сьогодні вже не досить тільки захоплюватись красивими пейзажами, говорити про свою любов до тварин, просто гуляти в лісі або збирати квіти на лузі. Природа дає нам усе життя свіже повітря, чисту воду, пахучий хліб, гарний настрій і бадьорість.
На сцену виходить дівчинка -Природа
Я, Природа, - багатство і окраса рідної Землі. Прошу, благаю і, нарешті, вимагаю, дбайливого ставлення до мене! Працюйте так, щоб я цвіла, а ви були здорові!
Хоч іноді, хоч раз в житті
На самоті з природою залишся,
І подивуйся ніжній чистоті
Того зеленого затишшя.
Прислухайся, як трави шелестять,
Як розмовляють і дерева й квіти…
Які предивні літні дні стоять! –
Попробуй це збагнути й зрозуміти.
І ти відчуєш, як очиститься душа,
Як легко серце стрепенеться,
І як народяться рядки вірша,
Спіши…, Бо все от- от минеться…
Подумати страшно, що байдужим ставленням до мене можна згубити все життя на Землі!
Ведучий.
Не хвилюйся природо. Голос миру і справедливості переможе. Учні нашої школи слідкують, щоб кожна посаджена рослина вижила, виросла і радувала око пишним квітом.
Ведуча.
Охорона природи справа чуйних, тому учням нашої школи не байдуже, як люди ставляться до її багатств. Послухайте слушних порад і намагайтеся їх дотримуватися у своєму житті.
Виходять чотири дівчинки – україночки.
1-ша дівчинка. Йдучи на побачення з Природою, відмовтеся назавжди від бажання зірвати не відому вам рослину, яка б красива і принадна вона не була. Пам’ятайте, що вона може виявитися рідкісним видом, можливо, й останнім. Інший варіант не виключає того, що рослина може бути дуже отруйною і тому небезпечною для вашого здоров’я.
2-га дівчинка. Для спостереження використовуйте замальовки живих об’єктів або їхні фото. Вони принесуть вам більше користі у справі охорони природи. Кожна збережена квітка – це десятки й сотні насінин, з яких виростуть на радість усім нові рослини.
3-тя дівчинка. Перед тим як вирушити в ліс, до річки, у поле, на луки… старанно продумайте маршрут. При цьому важливо врахувати пору року, для того щоб «візит» до братів наших менших якомога менше їм зашкодив.
4-та дівчинка. Опинившись у лісі, полі на лузі… завжди будьте уважними гостями. Рухайтеся повільно й без галасу, розмовляйте впівголоса або пошепки. Намагайтеся не робити різких рухів, бо цим ви можете налякати пташку чи звіра, за яким зібралися спостерігати.
В природі все буденне і святкове,
І дивне, й незвичайне, і просте,
Є сенс в листку, є сенс в пташиній мові,
В усьому, що зів’яло і цвіте.
Все загадкове, потаємне й зриме
Нашіптує мені: люби, живи!
І грає вітер з синіми очима
На променях зеленої трави,
І чую я, як в серці зріє слово
І папороть надій моїх цвіте…
В природі все буденне і святкове,
А може, просто кажучи,- святе.
Звучить пісня у виконанні ансамблю дівчат.
Учитель. Усі ми з вами можемо принести користь природі , зменшити використання природних ресурсів, тим самим зберегти зелені насадження від вирубування, повітря від шкідливих викидів, які виділяються внаслідок згорання різних видів палива, планету від надмірного сміття. Тож зараз пропоную всім присутнім прийняти активну участь у вправі «Ми це робимо». Якщо ви згодні з твердженням, яке я буду озвучувати прошу сказати «Так» і підняти руку.
Приклади тверджень:
Ведучий. Кожна людина повинна знати й розуміти турботи і проблеми нашого довкілля, усвідомити , що вона в боргу перед природою. Логіка тут проста: ти живеш на світі, дихаєш повітрям, п’єш воду, вживаєш їжу – дари природи, ти мусиш розрахуватися за це – берегти і допомагати їй.
Ведуча. Жодна людина не може стояти осторонь проблем довкілля, оскільки кожний з нас – частка природного світу. Ми всі залежимо від середовища, яке нас оточує, а воно залежить від нас. Тому зараз доречними будуть слова польського письменника – фантаста Станіслава Лема, який сказав: «Або ми врятуємося разом, або майже ніхто з нас не врятується».
На сцену виходять учні – учасники заходу, читають вірші про природу.
1.Коли де бачу квітки очі, «люби», - вона мені шепоче.
Повз деревце іду зелене, «Привіт!» - схиляється до мене.
2.В гніздечку пташку стріну в гаї, питає пташка: «Як ся маєш?»
«Спочинь», - з болота жабка просить.
«Всміхнись», - цвіркун сюркоче в просі
Який же світ кругом чудовий! Додому йду в добрі й любові.
3.Природа нам, як рідний дім, вона усім як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім – про це нам треба дбати.
Віддячить за добро тобі Земля теплом родинним.
Люби її і бережи , будь гідним її сином.
4.Світ прекрасний навколо тебе, сонце ясне і синє небо!
Птахи і звірі, гори і ріки – нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить, бо світ навколо любові просить!
5.Синє небо, вимите грозою.
Трави, Липи, Бджоли, Голуби…
Друже, зачарований красою,
Бережи і множ її скарби!
6. Пам’ятайте, любі діти: щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали журавлі, щоб пташки у нас співали і дерева підростали,
Щоб Земля була у квітах… (всі разом) БЕРЕЖІТЬ ПРИРОДУ , ДІТИ!
Звучить пісня « Ти моя Україна».