Мета і завдання: формування уявлень і елементарних знань про екологію; почуття дбайливого ставлення до навколишнього середовища; учити самостійно мислити, спонукати до збереження неповторної краси рідного краю; формувати активну життєву позицію. виховувати любов і повагу до природи.
Позакласний захід присвячений екологічному вихованню на тему: «Природа - наш дім» для учнів першого класу
Номінація: Педагогічна розробка
ПіБ Руденко Наталя Григорівна
Вчитель початкових класів, вища категорія
Повна назва школи Запорізька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів «ОСНОВА» Запорізької міської ради Запорізької області
Мета і завдання: формування уявлень і елементарних знань про екологію; почуття дбайливого ставлення до навколишнього середовища; учити самостійно мислити, спонукати до збереження неповторної краси рідного краю; формувати активну життєву позицію. виховувати любов і повагу до природи;
Обладнання: ножиці; клей; кольорові олівці; мультимедійна презентація «Казка про подорож Краплинки та Дівчинки – Рослинки», класна дошка з контурами України.
Хід заходу
Вступне слово вчителя
Добрий день, друзі. Сьгоднішня наша зустріч носить пізнавальний характер. Допоможуть нам збагнути сучасні проблеми природи та її захисту ваші старші товариші з п’ятого класу.(Клас розділений на 5 мікрогруп.В кожній групі по 1 старшокласнику)
Чи задумувалися ви над тим, як багато об'єднує в собі одне слово — «природа»? Сонце, земля, вода, повітря, рослини і тварини — усе живе і неживе, воно нерозривно взаємопов'язане і називається природою. Степи, болота, гори й пустелі, моря й малі джерельця, найменша пташка і величезний слон, могутній дуб та тонка билинка не можуть існувати одне без одного .
Діти, що ж може статися, якщо не піклуватися та не шанувати природу?
Презентація «Казка про подорож Краплинки та Дівчинки – Рослинки».
А що можемо ми зробити, щоб перетворити нашу Землю на квітучий край?
До дошки виходять п’ятикласники .(На дошці намальовано контури України, а всередині ілюстрації забруднення навколишнього середовища)
1 учень Що ж це сталось з нами , люди?
2 учень Це ж як так, то нічого не буде.
3 учень Ні річок, ні гаїв, ні криниць.
4 учень Ні комах, ані звірів, ні птиць.
5учнеь Ані квітів, ні трав, ні повітря.
Ні людей, хоч тепер вже повірте.
(До старших учнів приєднуються першокласники)
1 учень Зупинімось – останній є шанс.
Оглянімось – благаємо вас.
Все задумано мудро в природі:
Жити усьому в мирі і згоді
2 учень Річка хай куди хоче тече,
Пташеняті підставим плече,
Як зрубаємо дерево – вмить
Поспішаймо хоч два посадить
3 учень Як асфальт, то не через калину,
Джерельце хай не знає зупину
4 учень Полюбімо природу палко,
Не топчімо ногами фіалку
5учень Зупинімось – останній є шанс,
Ця планета не тільки для нас.
Вчитель
Діти , а давайте перетворимо нашу країну на квітучий сад , де буде добре всім. Для цього кожна група дітей отримає по п’ять конвертів з пазлами. На конвертах надруковані загадки . Ви зможете відгадати загадку, склавши пазл. Пазли треба наклеїти на лист паперу. По закінченню кожна група презентує свої малюнки живих об’єктів і прикрашає ними карту України. (Кожній групі допомагає один старшокласник)
Слайд 19 Правила роботи в групі
1 група
Йшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником.
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід.
(Лисичка)
Їсти любить він вужів,
Жабок, змій і черв'ячків.
А прийде зимова мить –
Колючок наш міцно спить.
(Їжачок)
Я стрибаю по ялинці,
Хвіст у мене як в лисиці.
Хаточка моя в дуплі –
Височенько від землі.
(Білочка)
Великий, сильний, дуже злий.
Охоче йде на полювання.
Ви відгадали, хто такий?
Кажіть відразу, без вагання!
(Вовк)
Я не ходжу, а стрибаю,
бо нерівні ноги маю.
Довгі вуха, куций хвостик.
І не кличу вовка в гості.
(Зайчик)
2 група
Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски,
Звуть тих подружок...
(Берізки)
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
(Калина)
Серед літа, мов пір’їнки,
Стиха падають сніжинки.
Під віконечком у Олі
Цвітом вкрилися …
(Тополі)
Проливала дрібні сльози
молода дівиця.
Полоскала довгі коси
у чистій водиці.
(Верба)
В неї гарні, пишні віти,
І колючок не злічити…
Не байдужа до прикрас,
На свята спішить до нас.
(Ялинка)
3 група
Золотисте ситечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко
(Соняшник)
Перший раз цвіла—
Жовтою була,
Як дозріла—побіліла,
Схопилася, полетіла
Знову десь рости
Й жовто зацвісти
(Кульбаба)
Запалали в чистім полі,
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так
Польовий червоний...
(Мак)
Квіточки маленькі —
Суконьки синенькі.
Радо сонечко вітають,
Ніжним співом зустрічають.
— Добрий день, комашки,
І жучки, й мурашки,
З добрим ранком, коники, —
Радо дзвонять...
(Дзвоники)
Дзвіночки в лісі ніжні — ніжні,
Немов сніжинки білосніжні.
В зеленім листі спочивають,
П’янкий весняний запах мають.
(Конвалії)
4 група
Жовтогруді щебетушки
мають чорні капелюшки,
сірі лапки, білі щічки,
називаються …
(Синички)
У червонім фартушку
птах стрибає по сніжку
і розпитує синичку
про найближчу годівничку.
(Снігур)
В лісі лине дивний звук:
Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!
Гострий дзьоб, як молоток:
Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!
Буде лісу помагати
Працьовита пташка…
(Дятел).
Що це за сіренька пташка?
Ловить гусінь і комашок,
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає.
Цей маленький жвавий хлопчик
Називається …
(Горобчик)
Вдень вона лягає спати
Бо всю ніч їй знов літати,
Ловить мишок, гризунів,
З нею їм вже не до снів!
(Сова)
5 група
Серед літа біля липки
Виграють сопілки, скрипки.
Це не скрипки, не сопілки,
То медок збирають ...
(Бджілки)
Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний-чорний, а не крук,
Це малий, моторний ...
(Жук)
По травичці він стрибає
І сюркоче, і співає,
Заливається, як дзвоник,
Називають його ...
(Коник)
Що то є за гість:
Ніжок має шість.
Аж чотири крильця має,
По квітках собі літає?
Не бджола, не джмелик —
Зоветься...
(Метелик)
Ця комашка-розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку.
(Мурашка)
Учні презентують свої роботи, розвішують зображення на карті України.
(Звірі, дерева, квіти, птахи, комахи)
Вчитель
Усі ми в світ прийшли, щоб жити,
Добро творити на землі.
Учіться, діточки, любити,
Навчайтеся поки малі.
Щоб наше серце добрим стало,
Щоб в нім любов палка жила.
Щоб завжди серце зберігало
Любов і трішечки тепла.
До цього радісного світу,
До всіх живих, що на землі.
До пташечки, дерев і цвіту.
І знайте, діточки малі:
Усі прийшли в цей світ, щоб жити –
Великі звірі і малі.
Людина в світ прийшла любити,
Добро творити на Землі!