Позакласний захід "Рушники ви мої, рушники"

Про матеріал
Виховання у дітей любові до українського народу, його традицій, звичаїв. Розширення знань про значення українського рушника.
Перегляд файлу

1 учень:   Цвітуть в полях ромашки  білі,

                 В гаях щебечуть солов’ї,

                 Ми живемо на Україні,

                 На  цій святій землі.

 

2 учень:   Гостей годиться хлібом-сіллю зустрічати,

                 Привітним, гожим словом привітати,

                 Прийміть же хліб на мальовничім рушникові,

                 Про цей рушник надалі йтиме мова.

 

3 учень:  Від сивої давнини і до наших днів, в радості й горі рушник

                став  частиною нашого життя.

 

4 учень:  У народі говорили: « Хата без рушників, що сім я без

                дітей.

 

5 учень:  За давнім звичаєм у хатах збиралися жінки. Вони виши-

                вали рушники, хустки, сорочки і співали пісні.

 

6 учень: Рушник! Як багато промовляє нам це слово. Скільки

               спогадів пов’язано з ним.

 

7 учень:  Рушникове обличчя веселе

                Обліта  коровай на столі,

                Закликає гостей до оселі

                Випромінює щирість землі.

 

1 учень:   Рушничок на стіні – давній звичай,

                 Ним шлюбують дітей матері.

                 Він додому із далечі кличе,

                 Де в калині живуть солов’ї.

 

2 учень:   Моя бабуся гарно вишиває,

                 Цвітуть на полотні троянди й виноград,

                  Розмай калиновий там грає,

                 І дивні птахи щебет ять.

 

3 учень:  Навік з єдналось чорне і червоне,

                Мого краю гордість і краса.

                Душа народу – малинові дзвони,

                Його веселка і його сльоза.

 

4 учень:  Багато рушників вишиті двома кольорами: червоним і

                і чорним. І в кожного з них своє значення.

 

5 учень:  Чорний – це колір родючої землі та багатства. Червоний –

                 це  колір калини, які люблять і шанують в Україні, колір

                 щастя, добробуту та кохання.

 

6 учень:  Є рушники, вишиті кольоровими нитками. Коричнева –

                щаслива дорога, зелена – зустріч з добрими людьми,

                 синя – блакитне небо, жовта – символ здоров я і успіху.

 

7 учень:  На рушниках вишивали рослини: калину, троянди,

                 ромашки, волошки, мак, мальви, барвінок, чорнобривці,

                 колоски пшениці.

 

1 учень:   А доповнювали рослини зображення птахів: качок,

                 півників, лебедів, лелек.

 

2  учень:  Рушник! Він пройшов крізь віки, він і зараз є символом

                чистоти  почуттів, глибини безмежної любові до своїх

                 дітей; він простелений близьким і далеким друзям,

                гостям.

 

3 учень:   В давнину казали, бажаючи людині щастя:

Всі разом:  « Хай стелиться Вам доля рушниками!»

 

4  учень:   У давні часи вечорами, у вихідні дні чи на свято збира-

                  лись хлопці й дівчата до когось у хату, прибрану рушни-

                  ками, співали пісні, водили хороводи, танцювали.

 

5 учень:   Давайте і ми з вами під цими красивими оберегами

                 заспіваємо.

 

 

            ВИКОНУЮТЬ  ПІСНЮ  «  РУШНИК »

 

І. Зверніть увагу на рушник,  його ми вишивали,

    У ньому диких гусей крик, зозуля закувала.

    Тут чорнобривці зацвіли, запахла рута м’ята,

    Он тихо бджоли загули, літають біля хати.

Приспів:    Це мій рушник, моє творіння,

                   Мій біль, любов, моє терпіння.

                   Це моя сила і відрада, ми показати його раді.

 

  1. учень:  Без рушника, як  і без пісні, не обходилось жодне

                      свято.

 

7  учень:   Коли син вирушав із дому у далеку дорогу або йшов

                  в армію – мати дарувала йому рушник, щоб беріг

                  від лиха.

 

1  учень:   Навесні, коли зеленіли хліба, люди виходили в поле,

                  несли на руках рушник з хлібом-сіллю, щоб був

                  гарний врожай.

 

2  учень:   Гарний був звичай використовувати рушник, коли

                  будували нову хату. Його вішали вгорі, у кутку, коли

                  вже стояли стіни.

 

3  учень:   У давні часи рушниками прикрашали школи, сільські

                   клуби.

 

  1. учень:  Хлопець і дівчина єднають свої долі теж рушником.

                  На сватанні ним в’яжуть старостів, на весіллі – сватів.

 

5  учень:   Під час оформлення шлюбу в’яжуть молодим руки

                  рушником, щоб жили дружно, у парі і стають молоді

                 на рушник.

 

 

                             СЦЕНКА

 

 

 

6  учень:   Рушник використовують також при народженні

                  дитини.

 

1  учень:   Перше дихання немовляти,

                  На сніжно-білім полотні.

                  Блакитним шовком вишиває мати

                  Мов першу стежку у житті.

 

2  учень:   І пишно розквіта на тій стежині

                  Як матері благословення на добро,

                  Народне дерево  -  червоная калина

                  Щоб щастя цей рушник не обійшло.

 

3  учень:   Сумне й веселе вишиття

                  Літа печальні -  нитка чорна.

                   І мамине усе життя

                   На рушниках читати можна.

 

4  учень:   Узори на рушниках – то давно забуті символи: ромб

                  із крапкою  посередині – засіяна нива; квітка – світове

                  дерево од неба  до землі.

 

5  учень:    Людська фігурка – знак берегині, богині хатнього

                    вогнища.

 

6  учень:   Вішають рушники над вікнами і над дверима – це

                  обереги від усього злого, що може зайти  в дім,

                  від злих очей, від біди.

 

7  учень:   Колись в Україні не було такої дівчини, щоб не вміла

                  вишивати.

 

1  учень:   У сім ї, де підростала дівчина, мати турбувалася про

                  рушники для неї.

 

2  учень:   Довгими осінніми та зимовими вечорами молоді

                  дівчата  вишивали собі в придане рушники.

 

3  учень:   Рушники потім показували гостям, сусідам, щоб

                  підкреслити, яка вона майстриня.

 

  1. учень:  Дівчина дякувала матері за те, що вона навчила

                       її вишивати рушники.

 

    5  учень:   Дорогі гості!  Нехай стелиться Вам доля рушниками!

 

    6  учень:   Хай символ цей завжди оберігає вашу оселю, як

                      ознака великої любові, ніжної материнської пісні,

                      яка кличе до рідного порога.

 

ЖЕСТОВА ПІСНЯ  «  ДВА КОЛЬОРИ МОЇ, ДВА КОЛЬОРИ »

 

Всі разом:  Бажаємо, щоб ви поспішали до рідного дому, до рідної

                    неньки,  до вишитих рушників.

 

       

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку