Сценарій заходу
«Співуча пір'їнка»
Мета: поглибити культурні, мистецькі знання учнів, розвивати творчі здібності та таланти, смак, виховувати сміливість, повагу, любов до української народної пісні, патріотичні почуття
Обладнання: ноутбук, навушники, мікрофон, картки, лото, ребус
Хід заходу
І. Вступна частина
Дорогі, кохані діти,
Хочу я вас запросити
В царство пісні величне,
Назвичайне, фантастичне.
Як беретеся за справу,
Виконуйте все на славу,
Завдання робіть сумлінно,
Щоб отримати бали відмінні.
Слухайте музику, співайте,
Усі конкурси відгадайте,
Сперечайтесь, говоріть,
Фантазуйте, мрійте.
Думайте, творіть…
ІІ. Конкурсна частина
Сумні, веселі, історичні, козацькі, військові, дитячі, весільні, закличні, обрядові, частівки, жартівливі, колискові, естрадні, швидкі, повільні, ліричні, урочисті, святкові, повільні, народні, авторські, патріотичні
Скласти правильно і швидко слова із букв, що знайдете під стільцями.
СПІВУЧА ПІР’ЇНКА
Є на світі дивовижний птах — Стрепет. Він співає… чим, як ви думаєте, діти? Він співає крилом. Має він у своєму крилі особливу співучу пір’їнку. Летить Стрепет, і коли захочеться йому співати, то розправляє крила так, що співуча пір’їнка висувається і настроюється на спів. Лунає тонкий свист. Схожий він і на звучання найтоншої струни, коли по ній водити смичком, і на пісню вітру в тонкій стеблині очерету.
Та ось трапилось лихо. Загубив Стрепет співучу пір’їнку. Випала вона й упала на землю. Захотілось Стрепетові поспівати, а співучої пір’їнки немає.
Маленький Сергійко знайшов на землі співучу пір’їнку Стрепета, підняв її, побіг — і пір’їнка заспівала.
Почув Стрепет спів своєї пір’їнки, прилетів до хлопчика й просить:
— Хлопчику, віддай мою співучу пір’їнку. Я не можу жити без пісні.
Повернув Сергійко Стрепетові співучу пір’їнку.
Багато років прожив на світі чоловік, що виріс з маленького Сергійка. Часто він згадував Стрепета, думав: «У кожної людини є своя співуча пір’їнка. Нещасливий той, у кого такої пір’їнки немає».
1.Він пише музику для нас, мелодії грає, вірші покладе він на вальс. Хто пісні складає? (Композитор)
2.Потрібен музиці не тільки «автор», потрібен той, хто буде співати. Він... (виконавець)
3.Той, хто пісні не співає, а слухає,
Називається, хлопці, ... (слухач)
4.П'ять лінійок - будинок для нот,
Нота в кожній тут живе.
Люди в світі різних країн
Звуть лінійки... («нотний стан»)
5.Він ключ, але ключ не для дверей,
Він завжди попереду. (Скрипковий ключ)
6.Якщо ноти стоять у ряд,
Ці ноти -... (звукоряд)
7.Якщо текст з'єднати з мелодією
І потім виконати це разом,
Те, що ви почуєте, звичайно ж,
Називається - ... (пісня)
8.Цю пісню нам співала мама,
Коли колиска качала. (Колискова)
9.Музикантам махає він
Палочкою,... (диригент)
10.Ми на сцені виступали,
Ми грали на роялі,
Третій клас нам танцював,
П'ятий клас марширував.
Пісні співали і танцювали;
Нам виставляли оцінки
З журі потім експерти.
Любимо шкільні... (концерти)
11.Куплет один красиво заспівавши,
Я почав співати простий... (приспів)
12.Ми дружно співаємо,
І нас співучої немає...
Коли нас четверо,
Вийде... (квартет)
13.Я співаю, мій голос чистий,
Я один, і я - ... (соліст)
14.Колектив музикантів, що разом грають,
І музику разом вони виконують.
Буває він струнний і духовий,
Естрадний, народний і всякий інший. (Оркестр)
15.Щоб артист ще раз співав.
Відгадай, що зал кричав?
16.Веселяться музиканти, посміхнувся диригент.
Лад, в якому ми всі грали, називається…
17.Що глядачі вигукують, коли їм подобається виступ?
18.Найголовніша пісня країни
19.Як пісні свої співає цей старенький бандурист, відчуваєш в серці жар. Хто ж він є? співець - …
20. Якщо всі разом співають,
Це... назвуть. (хором)
Згадати і заспівати пісню із словом, що зображене на картці.
ІІІ. Підсумкова частина
Підсумок конкурсу. Слово журі.