Тема. Сто чудес світу.
Мета. Визначити найкращих знавців географії. Удосконалити та збагатити знання учнів про дива планети Земля. Надати учням можливість продемонструвати навички роботи з картами, додатковим матеріалом, вміння застосовувати набуті знання на практиці, у нестандартних ситуаціях. Розвивати логічне мислення та розширювати світогляд учнів. Виховувати добре ставлення до суперників, уміння гідно програвати. Підвищити інтерес учнів до предмету.
Форма проведення виховного заходу: краєзнавчий конкурс
Міністерство освіти і науки України
Радовельська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Методична розробка
виховного заходу з географії
для учнів 7-8 класів
на тему:
Підготувала
вчитель географії
Радовельської ЗОШ
І-ІІІ ступенів
Белан
Ніна Володимирівна
2018
Тема. Сто чудес світу.
Мета. Визначити найкращих знавців географії. Удосконалити та збагатити знання учнів про дива планети Земля. Надати учням можливість продемонструвати навички роботи з картами, додатковим матеріалом, вміння застосовувати набуті знання на практиці, у нестандартних ситуаціях. Розвивати логічне мислення та розширювати світогляд учнів. Виховувати добре ставлення до суперників, уміння гідно програвати. Підвищити інтерес учнів до предмету.
Форма проведення виховного заходу: краєзнавчий конкурс.
Обладнання: мультимедійна презентація, фотоколаж «Природні дива світу», ілюстрації, картки із завданнями, табло з оцінками, сигналізуючі картки, таблиці виставлення балів.
Клас: учні 7-8 класів.
Структура заходу:
І. Організаційний етап.
Вступне слово вчителя.
ІІ. Основна частина.
Тур І. Представлення команд.
Тур ІІ. Картографічний «Сім чудес світу».
Тур ІІІ. Географічні координати «Сучасні чудеса світу».
Тур ІV. Фото-вікторина «Дива природи».
Тур V. «Я рекордсмен» - Природні чудеса України.
ІІІ. Підбиття підсумків. Нагородження переможців.
Хід заходу
І. Організаційний етап.
Вступне слово вчителя.
Дорогі учні, шановні гості! Я рада вітати Вас на нашому заході.
Як багато на світі чудес! Величезні дерева, фантастичні водоспади, кумедні палаци, підземні печери, величні будівлі, храми, які викликають подив у того, кому поталанило їх побачити. Про них ми будемо сьогодні тільки говорити. Та я маю надію, що ви не тільки збагатите свої географічні знання, але й відпочинете і отримаєте від нашої гри задоволення.
Девізом нашого змагання будуть слова Френсіса Бекона
Ми стільки можемо, скільки знаємо. Знання – сила.
Отож, ми зібралися, щоб визначити переможця краєзнавчого конкурсу з географії «Сто чудес світу» між учнями 7 та 8 класів. (слайд 1)
Бажаю командам перемоги, а всім присутнім незабутніх вражень та відчуттів.
ІІ. Основна частина.
Ведучий. У конкурсі змагатимуться команди 7 та 8 класу. Кількість учасників команди складає 5 чоловік.
Ведуча. Конкурс буде проходити у V турів. (слайд 2)
Тур І. Представлення команд.
Тур ІІ. Картографічний «Сім чудес світу».
Тур ІІІ. Географічні координати «Сучасні чудеса світу».
Тур ІV. Фото-вікторина «Дива природи».
Тур V. «Я рекордсмен» - Природні чудеса України.
Ведучий. За ходом змагання буде спостерігати вельмишановне журі. У складі: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведуча. Привітаймо також і учасників команд. Учні 7 класу: 1.________________
2.________________
3.________________
4.________________
5.________________
Ведучий. Учні 8 класу: 1.______________
2.________________
3.________________
4.________________
5.________________
Ведуча. Отож, І тур «Представлення команд». Максимальна кількість балів -5. (слайд3)
Команди повинні представити назву, девіз, емблему та капітана команди.
Ведучий. Розпочинає тур 8 клас. (Команда представляється).
Ведуча. Запрошуємо команду 7 класу. (Команда представляється).
Ведучий. Дякуємо командам. Просимо журі оцінити учасників.
Ведуча. Дякуємо журі.
В усі часи творіння рук людських бентежили погляд і уяву. Звичайно, не кожен витвір викликає всебічне захоплення. Та все ж, є у світі унікальні споруди, біля яких затамовують подих усі без виключення. Ми, безперечно, багато про них знаємо, але погодьтеся, кожного разу, неначе вперше споглядаємо з суто дитячим задоволенням ці дива, створені уявою й стараннями людей і увіковічені для нащадків. Тож давайте ще раз поринемо у світ Великого і Чарівного…
Наступний тур – Картографічний «Сім чудес світу». (слайд 4)
Ведучий. 2000 років тому був складений перший список семи чудес світу Філоном Візантійським. Шість із них (крім Великих Єгипетських пірамід ) до наших часів не збереглися.
Учасники – ваше завдання: відгадати про яке відоме чудо світу йде мова і показати його географічне положення в минулому – материк, країну, місто. Максимальна кількість балів – за кожну правильну відповідь 2, якщо об’єкт правильно відгаданий і показане його місце знаходження, 1 бал – команда може отримати за виконання половини завдання.
Ведуча. Команда, яка знає правильну відповідь повинна просигналізувати карткою, яка знаходиться на столах. Отож, вперед!
(Коли команда називає правильну відповідь на екрані демонструється ілюстрація чудес світу.)
1. Гори каміння зведенні на горах каміння (перше чудо світу Єгипетські піраміди Африка- Єгипет – західний берег Нілу – м.Гіза, частина Каїру). (слайд 5)
2. Яке з чудес світу називають другим? (Висячі сади Семираміди – Євразія – Вавилон - Ірак). (слайд 6)
3. Яке чудо світу стало вершиною архітектурного мистецтва, збудований на честь грецької богині? (третє чудо світу Храм Артеміди – Євразія – Туреччина - Ефес). (слайд 7)
4. Яку статую античний світ визнав одним з чудес світу? (четверте чудо - статуя Зевса- Євразія – Греція – Олімпія – півострів Пелопоннес). (слайд 8)
5. Гробниця Мавсола, яка стала праматір’ю одного з семи чудес світу? (п’яте чудо світу – Мавзолей – Євразія – Турречина – Галікарнас). (слайд 9)
6. Металева статуя, чудо мистецтва та техніки (шосте чудо світу Колосс Родоський-Євразія – Греція – острів Родос). (слайд 10)
7. Перша в світі споруда з сигнальним вогнем за допомогою увігнутого дзеркала (сьоме чудо світу Александрійський маяк на острові Фарос - Александрія, мис Фарос, Єгипет). (слайд 11)
Ведучий. Просимо журі оголосити кількість балів за ІІ тур.
Ведуча. Тур ІІІ. Географічні координати «Сучасні чудеса світу». (слайд 12)
Наш світ розвивається і не стоїть на місці. Люди продовжують створювати визначні пам’ятки архітектури, які ваблять туристів всіх континентів та дивують своєю величністю.
Ведучий. Перед командами стоїть завдання за географічними координатами визначити місце знаходження відповідного дива світу та назвати його. Максимальна кількість балів – 1 бал за кожне правильно визначене завдання.
(Коли команда називає правильну відповідь на екрані демонструється ілюстрація чудес світу.)
Ведуча. На пошук відповідей вам дається 3 хв. Час пішов. (Роздає картки із завданнями).
7 клас, команда _____________
8 клас, команда ______________
Час вийшов. Відповідає команда 8 класу.
Просимо до відповіді команду 7 класу.
Ведучий. Просимо журі підрахувати зароблені бали команд у цьому турі.
Ведуча. Наступний Тур ІV. Фото-вікторина «Дива природи». (слайд 21)
Не тільки людина може створювати чудеса своїми руками, в природі також можна зустріти географічні об’єкти, які заворожують та милують око.
Ведучий. На екрані будуть демонструватися фото відомих чудес природи, учасники команд повинні назвати їх та вказати материк, або країну, в якій вони знаходяться. Команди можуть отримати в цьому турі по 1 балу за кожну правильну відповідь. Та команда, яка готова відповідати, повинна просигналізувати.
Ведуча. Отож, скільки балів отримують команди.
Ведучий. Ось ми дійшли до останнього туру нашого змагання. Тур V. «Я рекордсмен» - Природні чудеса України. (слайд 32)
Ведуча. Звичайно, наймальовничіша та найчудесніша наша батьківщина – Україна. Скільки див природи та створених людиною, які знаходяться в нашій державі, ми можемо назвати? Безліч…(слайд 33-35)
У нашій Україні є дуже багато красивих і визначних місць, які цікаві не лише в нашій країні, а й за кордоном. (слайд 36-37)
Варто зауважити, що до переліку різноманітних чудес увійшли пам’ятки, що представляють увесь період історії України, від найдавніших часів до нашого століття.
Проте, усі ці місця ми не в змозі сьогодні розглянути, тому розглянемо лише деякі, найцікавіші та найвизначніші з них. (слайд 38-41)
Ведучий. Окремі учасники команд та їх уболівальники отримали випереджальне завдання – та підготували цікаві факти про географічні дива – рекордсмени України.
Тож послухаймо їх.
Ведуча. Завдання журі – оцінити змістовність, лаконічність та звичайно ж пізнавальний інтерес повідомлення. Максимальна кількість балів – 2 за кожне окреме повідомлення. (виставляє кожен член журі.)
(Рекомендований матеріал для повідомлень)
Найбільше озеро Закарпаття – Синевир. Існує легенда, згідно якою мальовниче озеро утворилося від потоку сліз графської доньки Синь, на місце, де її коханого, простого верховинського пастуха Вира, було вбито камінною глибою за наказом підступного графа.
Насправді ж озеро утворилося в результаті потужного зсуву, викликаного землетрусом, близько 10 тисяч років тому. На висоті 989м гірські кам’янисті породи виросли на шляху швидкого струмка, утворивши греблю і повністю перегородивши вузьку долину. Улоговина, що при цьому виникла, заповнилася водою трьох гірських струмків.
Краєвиди відзначаються надзвичайною мальовничістю й величністю. Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, вік яких становить 140-160 років, спадають прямо до водної поверхні. Посередині ж озера розмістився, немов зіниця блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і народна назва - Морське око.
Одним з найбільш унікальних природних пам’яток України є найбільша печера Євразії – Оптимістична, яка знаходиться поблизу села Королівка Борщівського району Тернопільської області…
Печера "Оптимістична" була відкрита у 1966 році спелеологами львівського спелеоклубу “Циклоп”, які вже протягом більше 40 років проводять її дослідження. За цей період пройдені і закартовані 216 кілометрів ходів, галерей і гротів печери, що робить її найдовшою печерою Старого Світу, найдовшою печерою світу в гіпсах, та другою за протяжністю печерою на Землі (поступається лише вапняковій Мамонтовій печері у США).
Найбільшим скарбом печери Оптимістична є вторинні мінеральні утворення, що протягом десятків тисяч років росли у підземних порожнинах. Дуже красиво виглядають скупчення невеликих білосніжних кристаликів гіпсу на тлі темно-бурих стін печери. І все це іскриться, міниться, переливається у світлі ліхтарів.
3. Водоспад Шипіт(слайд 50-52)
Мальовничий водоспад розташований у глибокій ущелині річки Пилипець на північних схилах гірського масиву полонини "Боржава" Карпатського регіону.
Це один із найкрасивіших водоспадів України, куди кожного року приїжджають десятки тисяч туристів, щоб помилуватися ним.
Струмені води водопаду зриваються з 14-метрової висоти декількома каскадами і розсіюються хмарою крапель.
З початку дев'яностих років, щороку сюди приїжджають хіпі та представники інших субкультур України та із-за кордону на неформальний липневий фестиваль, який завершується святом Івана Купала.
Озеро Світязь - найбільше і найглибше озеро природного походження в Україні.
Світязь чимось схожий на море, у вітряну погоду хвилі тут досягають півтораметрової висоти...
Розташований Світязь неподалеку смт Шацьк. Входить до групи Шацьких озер. Озеро Світязь живлять артезіанські джерела. Вода тут надзвичайно прозора і м'яка. У сонячну погоду дно видно на кількаметровій глибині.
Є у Світязя дивовижна приваблива сила. Слід увійти до його кришталевої води, як душа наповнюється світлою радістю. Майже уздовж всієї берегової смуги озера ростуть ліси. У літній час тут можна удосталь надихатися напоєним ароматом хвої повітрям, назбирати чорниці, ожини, грибів. Такого задоволення не має жоден, хто звик відпочивати на морському узбережжі.
Донині серед учених немає єдиної думки щодо походження Світязя та інших Шацьких озер. Дехто вважає, що після відступу дніпровського льодовика на Поліссі утворилося величезне водоймище. Льодовик з півночі підпирав його, не давши воді стікати вниз.
Інші учені твердять, що озера мають виключно карстове походження.
Товтри - це залишки узбережних рифів, витягнених паралельно давній береговій лінії. Аналогів у світі немає, але подібні за геологічними структурами скелясті гряди є у Великобританії та США.
Подільські Товтри відзначаються геологічною будовою, рідкісною і невластивою рівнинно-платформенним областям. Нерівності поверхні рифових споруд різко виділяються у рельєфі скелястими i карстовими формами земної поверхні, які мають надзвичайно мальовничий вигляд.
У межах парку росте майже 1700 видів рослин. Фауна налічує 55 видів ссавців, 214 — птахів, 10 — плазунів, 11 - земноводних та низку видів безхребетних тварин, які ще потребують детальних досліджень. Наявність на території парку старих лісових масивів, відкритих крутосхилів та карстових печер сприяє поширенню тут хижих птахів та кажанів.
Велику цінність і значимість для рекреаційного господарства Національного природного парку "Подільські Товтри" складає запас мінеральних вод.
3.Актівський каньйон- (слайд 60-63)
Каньйон на річці Мертвовод поблизу села Актове Вознесенського району Миколаївської області. Глибина до 40-50 метрів, площа більше 250 гектарів. Являє собою унікальний комплекс лісової та водної екосистем з ансамблем скель та гранітних валунів, єдиний в Європі, який за своїми геолого-ландшафтними показниками в мініатюрі з величезною точністю в часі виникнення нагадує знамениті каньйони Північної Америки. Скрутний рельєф місцевості не дає можливості сплаву по річці, але привабливий для шанувальників екстриму, скелелазів і альпіністів.
(Діти працюють біля карти, доповідають по черзі про свій об’єкт. Доповідь супроводжується фотографіями презентації).
Ведучий. А зараз послухаємо шановне журі. Оцініть будь ласка відповідь учасників 7 класу 1. Повідомлення про Синевир ____ ____ _____
Повідомлення про печеру Оптимістичну ____ ____ _____
Повідомлення про водоспад Шипіт ____ ____ _____
Які ж бали отримали учасники команди 8 класу?
1. Повідомлення про Світязь ____ ____ _____
2.Повідомлення про Подільські Товтри ____ ____ _____
3.Повідомлення про Актівський каньйон ____ ____ _____
Ведуча. Дякуємо учасникам команд, на сьогодні їх змагання закінчується. А поки журі веде підрахунки балів та визначає переможця конкурсу, пропонуємо вболівальникам також взяти участь у нашому заході. Перевіримо чи уважно ви слідкували за ходом конкурсу. (слайд 64)
Ведучий. Я буду називати вам материк, ваше завдання назвати чудо світу, яке там знаходиться. Найактивніші 2 учасники отримають сувенірні призи.
Південна Америка – статуя Христос-Спаситель…
Австралія – опера,
Африка – Єгипетські піраміди,
Євразія – Китайська стіна, Єйфелева вежа, парк Софіївка,…..
ІІІ. Підведення підсумків. Нагородження переможців. (слайд 65)
Ведуча. Молодці! Гарно справились із завданням!
А зараз результати конкурсу: з кількістю _____ балів перемагає команда __________, команда _________ отримує ____ балів.
Ведучий. Привітаймо переможців.
Вчитель. Подякою за участь у краєзнавчому конкурсі з географії «Сто чудес світу» нагороджуться учні ___ класу Радовельської ЗОШ І-ІІІ ступенів – команда __________.
Грамотою за перемогу у краєзнавчому конкурсі з географії «Сто чудес світу» нагороджуться учні ___ класу Радовельської ЗОШ І-ІІІ ступенів – команда __________.
Ведуча. На цій позитивній ноті наш захід закінчується! Щасти Вам!!!
Ведучий. До нових зустрічей!!!
1