Позакласний захід "Турнір знавців Паскаля"

Про матеріал
Позакласний захід "Турнір знавців Паскаля" Розрахований на 8-10 клас. Для заохочення вивчення програмування
Перегляд файлу
Турнір знавців ПАСКАЛЯ

 

 

 

 Хто добре підготувався до бою, той його вже наполовину виграв.

                                 М. Сервантес

                                                                  

Тип: урок-турнір.

Мета: повторити, закріпити вивчений матеріал, перевірити, відпрацювати й поглибити набуті знання; пробуджувати, задовольняти і розвивати інтерес учнів до інформатики, колективної творчості; формувати вміння працювати в групі.

Хід уроку

 

  1.    Командний тур.

 

 

Конкурси 1-3 відбуваються одночасно

  1. Представлення команд комбінується з конкурсом капітанів. Капітани (призначаються вчителем) складають коротку програму-вітання, використовуючи команди модуля CRT (наприклад, на кольоровий екран вивести фразу: «Привіт учасникам турніру!»).

(1 бал)

Приклад програми.

Program  privet;

Uses Crt;

Begin

Textbackground(5) ;Clrscr; textcolor(30); gotoxy(29,12);write(‘Привіт учасникам турніру!’);

End.

  1.   Конкурс «алгоритмиків». Помічники капітанів (призначаються вчителем) на дошці виконують завдання.

(1 бал)

       Відомий твір М. Твена «Пригоди Тома Сойера» починається тим, що тітка Поллі кличе хлопчика:

-         Том!

Відповіді немає.

-         Том!

Відповіді немає.

-         Том!

Відповіді немає.

            

Складіть алгоритм (блок-схему) виклику Тома. У разі потреби вчитель може дати вказівку використовувати цикл із наступною умовою, блоки «процес» і «рішення».

          Відповідь може бути такою:

           

                     

                                                                                                                      

                                                                                     

 

 

                                                     Ні           Немає     Так

 

 

 

 

 

  1. Розминка (продовжите фразу відповідним за змістом словом). Учитель називає слово, команди по черзі складають словосполучення. Наприклад, «комп'ютерна» –  «програма». Варіанти відповідей можуть бути найрізноманітнішими.

(Кожне складене словосполучення – 0,1 бала, максимальна оцінка – 2 бали).

 

  1 команда                                                         2 команда

  1. Безумовний... (оператор, перехід).
  2. Мітка... (варіанта).
  3. Параметр...(циклу).
  4. Дійсний... (тип).
  5. Ключове...(слово).
  6. Складений...(оператор).
  7. Блок... (схема).
  8. Розділ... (міток, операторів...).
  9. Арифметична...(операція).
  10. Одинарна...(точність).
  11. Виведення...(даних).
  12. Перелічуваний...(тип).
  13. Обов'язкова... (гілка).
  14. Фіксована...(крапка).
  15. Символьний...(тип).
  16. Хибне...(висловлювання).
  17. Двійкова...(система числення).
  18. Жорсткий...(диск).

19.  Мова…(програмування).

20.  Мікро…(процесор).

  1. Умовний... (оператор, перехід).
  2. Керівна... (змінна).
  3. Тіло...(циклу).
  4. Логічний...(тип).
  5. Зарезервоване... (слово) .
  6. Операторні...(дужки).
  7. Тип... (даних) .
  8. Логічна... (операція) .
  9. Операція...(відношення).
  10. Подвійна... (точність).
  11. Уведення...(даних).
  12. Істинне...(висловлення).
  13. Необов'язкова...(гілка).
  14. Плаваюча...(крапка).
  15. Строковий...(тип) .
  16. Пріоритет...(операцій).
  17. Шістнадцятирічна... (система числення).
  18. Комірка…(пам'яті).
  19. Турбо…(Паскаль).
  20. Лазерний…  (диск).

 

 

На цьому етапі підбиваються підсумки конкурсу капітанів та «алгоритмиків».

 

  1. Кросворд. Команда заповнює бланк кросворда, що складається з основних ключових слів мови програмування Паскаль (див. додаток).

(Кожне вгадане слово – 0,1 бала, максимальна оцінка – 2,7 бали)

 

  1. Мозаїка. Кожна команда отримує набір карток з конструкціями мови програмування Паскаль (одна картка – одна конструкція).  Скласти програму, виключивши зайві оператори або описи, використовуючи якнайбільше карток.

(Кожна вірно використана картка – 0,1 бала,  максимальна оцінка – 1,3 бали)

 

1 команда                                               2 команда

PROGRAM PRIMER_1;

USES CRT;

VAR A,B:REAL;

C:REAL;

VAR A,B:INTEGER;

C:=INTEGER;

BEGIN

CLRSCR;

WRITELN('Уведіть дані');

READLN(A,B);

IF A>B  THEN C:=A MOD B

   ELSE C:=A/B;

WRITELN( ‘C=’,C);

END.

PROGRAM PRIMER_2;

USES CRT;

VAR X,Y:REAL;

Z:REAL;

Z:INTEGER;

VAR X,Y:INTEGER;

BEGIN

CLRSCR;

WRITELN('Уведіть числа');

READLN(X,Y);

IF X<Y  THEN Z:=X/Y

     ELSE Z:=X DIV Y ;

WRITELN( ‘Z=’,Z);

END.

 

  1. Відгадай функцію, процедуру.  По даному опису визначити функцію,  процедуру, вказати номер. Команди піднімають таблички з номерами передбачуваних правильних відповідей. Плакати з ключовими словами закріплені на дошці, для зручності копії плакатів – на столах у команд.

( Кожна вірна відповідь – 0,1 бала, максимальна оцінка – 2 бали).

 

ПЛАКАТ 1

 

1. TRUNC     2.SUCC

3. ROUND    4. FRAC

5. INT            6. SQR

7. SQRT        8. EXP

9. LN             10. DEC

 

Питання до матеріалу плаката 1:

1)квадрат; (6)

2)дробова частина числа; (4)

3)округлення аргументу до найближчого цілого;(3)

4) піднесення  будь-якого числа  до будь-якого степеня; (0)

5)ціла частина числа (з дійсним результатом);(5)

6)функція, що повертає аргументу попереднє значення;(0)

7)ціла частина числа (з цілим результатом);(1)

8)зменшення аргументу на одиницю (декремент);(8)

9)корінь квадратний;(7)

10)модуль числа;(0)

 

ПЛАКАТ  2

 

1. ARCTAN   2.PRED

3. RANDOM  4. PI

5. ODD            6. CHR

7. UPCASE     8. ORD

9.  INC           10. ABS  

 

Питання до матеріалу плаката  2:

1)піднесення числа е до будь-якого степеня; (0)

2)парність-непарність аргументу;(5)

3)порядковий номер елемента; (8)

4)модуль числа; (10)

5)процедура, що виконує збільшення аргументу на 1; (9)

6)виклик числа Пі;(4)

7)функція, що повертає аргументу попереднє значення; (2)

8)випадкове число; (3)

9)кут за значенням тангенса;(1)

10)значення цих функцій можуть бути типу boolean; (2, 5)

 

 

  1. Скласти  зарезервовані слова мови Pascal з латинських букв, що входять у фразу  (назва одної з версій компілятора цієї мови – першого діалогового середовища підготовки та виконання програм на мові Паскаль, яке було створено в 1983 році  засновником фірми Borland International Філіпом Каном).

     Philips Automatic Super CALculator

 

Приклади слів:  sqr, case, pi, uses…

(Кожне слово – 0,1 бала)

 

 

  1.    Індивідуальний тур.

 

Організація контролю і самоконтролю учнів.  Перевірка знань команд повторення за допомогою тестової комп'ютерної програми.

(12 б)

Питання

1. Ключове слово, яким починається цикл з параметром.

2. Ключове слово, яким починається цикл з передумовою.

3. Ключове слово, яким починається цикл з  післяумовою.

4. Ключове слово, яким закінчується цикл з післяумовою.

5. Тип виразу після WHILE.

6. Значення умови для продовження роботи циклу ПОКИ.

7. Значення умови для продовження роботи циклу ДО.

8. Значення умови для закінчення роботи циклу докиНЕ.

9. Ключове слово, що забезпечує зменшення лічильника.

10. Значення умови для закінчення роботи циклу докиНЕ.

11. Знак після параметра циклу.

12. Ключове слово, що забезпечує збільшення лічильника.

 

 

  1.    Підведення підсумків.

 

За урок кожний учень одержує оцінку – середній бал командного й  індивідуального туру. Найактивніші учасники заохочуються додатковим балом.

                        


Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.V

2. P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. C

H

A

R

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. P

R

O

G

R

A

M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.R

E

P

E

A

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D

 

 

6. T

R

U

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U

 

7. W

H

I

L

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R

 

8. R

E

A

D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.B

E

G

I

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O

 

 

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.F

U

N

C

T

11.I

O

N

 

12.E

N

13.D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A

 

 

 

 

F

L

 

 

 

 

O

 

 

 

 

 

 

14.L

A

B

E

L

 

 

 

 

 

E

15.I

 

 

 

W

 

 

 

 

 

 

 

 

16.E

L

S

E

 

 

 

 

A

N

 

 

 

N

17.F

 

 

 

 

 

 

18.C

A

S

E

 

 

 

 

19.U

N

T

I

L

 

20.T

O

 

 

 

 

 

21.G

O

T

O

 

 

 

 

 

 

 

E

 

 

 

O

R

 

 

 

 

 

 

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.T

Y

P

E

 

 

 

 

 

 

R

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Символьний тип.

 

 

20.

Зміна параметра на +1.

13.

Зміна параметра на -1.

 

4.

Заголовок програми.

 

21.

Безумовний перехід.

 

15.

Стандартний цілий тип.

 

 

5.

Початок циклу докиНе (ДО).

22.

Розділ типів.

 

 

 

17.

Початок циклу з параметром.

6.

Логічна константа.

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

Розділ констант.

 

 

 

7.

Початок циклу ПОКИ.

 

По вертикалі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Процедура вводу.

 

 

1.

Розділ змінних.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Початок розділу  операторів.

2.

Розділ процедур.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Розділ функцій.

 

 

6.

Тоді, то.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

Кінець програми.

 

 

7.

Процедура виводу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

Розділ міток.

 

 

9.

Логічний тип.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Інакше.

 

 

 

10.

Логічна константа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

Оператор вибору.

 

 

11.

Якщо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

Кінець циклу  докиНе (ДО)..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              

doc
Додано
29 лютого
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку