Даний квест одночасно розвиває пізнавальний інтерес учнів, мотивує до навчання, вчить грати в команді та виховує повагу до культурного надбання Європи; формує національну самосвідомість молодих людей.
Географічний квест «Україна – це Європа»
Мета: розвивати пізнавальний інтерес учнів до вивчення своєї держави; виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці, вчити дітей критичному мисленню; розвивати творчу активність, вміння працювати в команді.
Умови гри: кожна команда отримує маршрутний лист с завданнями. В кожній команді працює фотограф, який фіксує події на місці, а по закінченні квесту здає свій фото звіт. Кожна команда випускає газету «Віртуальна подорож Україною та країнами Європи». Під час проходження маршруту члени журі оцінюють газети, а в кожному кабінеті є відповідальні, які фіксують час проходження «маршруту» і дотримання правил всіма учасниками команди.
Хід гри
Гра стартує з кабінету географії.
Кожна команда має написати відповіді на маршрутному листі, відповідальний визначає час витрачений на запитання і дає завдання – підказу с визначенням наступного кабінету.
Команди виконують однакові завдання, але черга відвідування кабінетів – різна, тому у кожної команди своя підказка з послідовністю виконання завдань.
І зупинка. Кабінет географії.
Завдання № 1.
«Один зайвий» - закреслити за географічним принципом, відповідно до назви квесту зайву назву:
Завдання № 2.
«Географічні рекорди України» - допишіть назви.
Зупинка 2. Бібліотека (щоб потрапити до бібліотеки учні мають вирішити певні завдання (виконуючи завдання за формулою учні дізнаються номер кабінету і тільки там отримують наступне завдання).
Наприклад.
1. Висота Говерли (2061) – висоту вершини Бребенескул (2036).
Таким чином, наступне завдання учні мають шукати в кабінеті № 25.
2. Від числа, яке дорівнює цілому значенню п’яти градусам вдовж меридіану відняти висоту гори Берда (555 – 515). Наступна зупинка – каб. № 40.
3. Від числа кількості богатирів найвідомішої казки О. С. Пушкіна відняти кількість товстунів з назви книги Ю. Олеші (33 – 3).
Учням пропонують установити відповідність між країнами та зображеннями найвизначніших місць цих держав (до однієї країни можна віднести декілька зображень).
Після закінчення виконання цього завдання (конверти учні надають бібліотекарю для перевірки) команда отримує завдання: «знайти відповідність».
«Знайди відповідність»
1. Німеччина |
А) О. Бальзак |
2. Великобританія |
Б) Г. Х. Андерсен |
3. Італія |
В) Е. М. Ремарк |
4. Франція |
Г) Й. В. Гете |
5. Україна |
Д) Д. Родарі |
6. Росія |
Є) М. Вовчок |
7. Данія |
Е) К. Чуковський |
|
Ж) Д. Дефо |
|
З) Ж. Верн |
|
І) О. Гончар |
Максимальна кількість балів за літературній конкурс – 10 балів
Кожна правильна пара (країна-будівля) – 4 бали.
Щоб потрапити до їдальні учні мають назвати п’ять овочів на букву «К», наприклад: картопля, капуста, кабачки, квасоля, кукурудза. ( підходить варіант і капуста цвітна, капуста брюссельська, кольрабі, капуста червоноголова тощо).
Учні переходять до вирішення завдань на зупинці «Їдальня».
Учням пропонують установити відповідність між країнами та назвами традиційних страв.
1. Німеччина |
А) Паелья |
2. Італія |
Б) Борщ |
3. Франція |
В) Бульба |
4. Польща |
Г) Суп із бичачих хвостів |
5. Угорщина |
Д) Паста |
6. Австрія |
Є) Сири |
7. Україна |
Е) Цибулевий суп |
8. Білорусь |
Ж) Бігус |
9. Іспанія |
З) Гуляш |
10. Нідерланди |
І) Шніцель |
Знайди відповідність»
1. Німеччина |
А) О. Бальзак |
2. Великобританія |
Б) Г. Х. Андерсен |
3. Італія |
В) Е. М. Ремарк |
4. Франція |
Г) Й. В. Гете |
5. Україна |
Д) Д. Родарі |
6. Росія |
Є) М. Вовчок |
7. Данія |
Е) К. Чуковський |
|
Ж) Д. Дефо |
|
З) Ж. Верн |
|
І) О. Гончар |
Зупинка 4. Спортивна зала.
Кожен учасник команди намагається закинути м’яча у баскетбольне кільце. Кожне попадання – 3 бали (кожному учаснику надається по дві спроби)
Зупинка 5. Кабінет географії.
Всі команди збираються на останній фінальний турнір
«Віртуальна мандрівочка».
Учитель зачитує характеристику певного географічного об’єкта. Інформація подається за три етапи. Та команда, яка напише назву с першої спроби – отримує 9 балів, з другої – 3 бали, з третьої – 1 бал. У разі неправильної відповіді команда втрачає можливість відповідати.
Запитання №1. Написати назву річки
Запитання №2.
Запитання №3.
Література
Журнали «Географія», Видавнича група «Основа».
Інтернет-ресурси.
Додаток 1.
І зупинка. Кабінет географії.
Завдання № 1.
Увага! Всі завдання виконуються без телефонів та інтернету!
«Один зайвий» - закреслити за географічним принципом, відповідно до назви квесту зайву назву:
1. Польща, Словаччина, Болгарія, Румунія.
2. Одеська, Миколаївська, Житомирська, Херсонська.
3. Білорусь, Польща, Молдова, Чехія.
4. Сумська, Львівська, Харківська, Луганська.
5. Румунія, Туреччина, Угорщина, Молдова.
6. Волинська, Запорізька, Рівненська, Житомирська.
7. Словаччина, Німеччина, Польща, Молдова.
8. Придніпровська, Причорноморська, Подільська, Закарпатська.
9. Придніпровська, Приазовська, Подільська, Поліська.
10. Волинська, Причорноморська, Хотинська, Приазовська.
11. Берда, Могила-Мечетна, Говерла, Бельмак-Могила.
12. Світязь, Тетерів, Синевир, Ялпуг.
Завдання № 2.
«Географічні рекорди України» - допишіть назви.
Можлива кількість балів – 24.
Час виконання завдань