8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Позакласний захід "Я люблю хімію"

Про матеріал
розважально - інтелектуальне шоу – "Я люблю хімію" (прототип телепередачі "Я люблю Україну")
Перегляд файлу


Сценарій « Я люблю хімію»

 Ведучий. Хімія… Що це слово означає для кожного з нас? Для когось це — консерванти та домішки, котрих так прагнуть позбутись у харчових продуктах виробники, для когось — пестициди та отрутохімікати, сама назва яких вганяє деяких людей у шоковий стан… Проте для декого — це красива та цікава наука, що межує з мистецтвом; це світ речовин і перетворень, який вабить видовищністю, захоплює системністю, витриманою логічністю й кличе до глибин своїх таємниць численними винятками з правил і закономірностей.
      Шановні пані та панове ми раді вітати Вас на відкритті нового сезону ліги інтелектуальних ігор в  нашій школі. 
Слідкувати за ходом нашої гри  і підводити підсумки будуть наше шановне і найкомпетентніше журі:

Ми починаємо  незабутнє інтелектуальне шоу – Я люблю хімію.

І зараз я хочу щоб ви зустріли  дружніми оплесками майбутню гордість України.

  Представлення команди жовтих-   

Капітан в команді я –

Мудра в мене голова.

 Хімію я добре  знаю,

Медалістом стать бажаю.

Конкурс виграти бажаєм,

Перемогу обіцяєм!

Представлення команди  синіх -

Хімію ми  любим теж,

Тій любові нема меж,

Труднощів не боїмося.

Капітан в команді – я,

Всі ми є одна сім»я.

Вмію всіх зібрати враз,

Командир я просто «клас».

 Ведучий. Я оголошую про початок першого раунду  нашої гри. Раунд називається «Відгадай, хто я?»

Завдання. За описом речовини учасник повинен визначити, про що йде мова.

Кожній команді будуть зачитані деякі відомості про певну речовину. Якщо буде відповідь після першої порції інформації, то команда отримає 5 балів; якщо після другої, то 4 бали і т. д.
1. Про що йдеться?

Це доволі інертний газ.

Ця речовина накопичується бактеріями, що живуть  на коренях бобових.

Його називають безжиттєвим газом.

Він входить до складу повітря.

Його хімічна формула — N2. (Азот.)

2. Про що йдеться?

Елемент, з якого він складається, входить до складу  мінеральних добрив.

Він буває білим, червоним та чорним.

У перекладі з грецької це «той, що несе світло».

Елемент, з якого він складається, входить до складу кісток.

Якщо він білого кольору, то має запах часнику,  є отруйним, світиться в темряві. (Фосфор.)

3. Про що йдеться?

Цей метал добре розчиняє інші, утворюючи амаль­ гами.

Алхіміки часто називали його «меркурієм».

Пари металу є отруйними.

Цей метал за н. у. є рідиною.

Він міститься в середині термометра. (Ртуть.)

4. Про що йдеться?

Під час відкриття цього елемента загинуло багато  дослідників.

Його називають «всез’їдаючим».

Це –– найсильніший неметал.

Нестача цього елемента викликає карієс.

Елемент, який його утворює, входить до складу  зубної пасти. (Флуор.)

5. Про що йдеться?

Елемент, що її утворює, входить до складу білка  м’язів — міоглобіну.

Речі, до складу яких вона входить, на повітрі на­бувають зеленого кольору.

Вона має високу електро- та теплопровідність.

Вона входить до складу бронзи, мельхіору, латуні.

Йони металічного елемента, що її утворюють, на­дають розчину блакитного кольору. (Мідь.)

6. Про що йдеться?

Це сріблясто-білий легкий метал, що добре прово­дить електричний струм.

Він входить до складу «срібної» фарби.

Його поверхню вкрито захисною оксидною  плівкою.

Із нього виготовляють пакувальну фольгу для хар­чових продуктів.

Це матеріал, з якого виготовляють посуд. (Алюміній)

Увага гравці. Ви маєте можливість заробити  додаткові бали, вгадавши відому мелодію в якій згадується про хімічні речовини і заспівавши пісню. «Зажигай серце»

Ведучий . 2 раунд має назву « Хімічні перевертні»

Завдання. Необхідно перекласти з хімічної мови на загальновживану певні фрази. Команди відповідають по черзі, за кожну відповідь отримуючи  по 1 балові. Якщо відповіді немає, то право відповідати переходить до команди-суперниці.

Фрази:

1. Білий, як кальцій карбонат. (Білий, як крейда.)

2. Недонатрій хлорид на столі, перенатрій хлорид на голові. (Недосол на столі, пересол на голові.)

3. Ферумний характер. (Залізний характер.)

4. Слово — Аргентум, мовчання — Аурум. (Слово — срібло, мовчання — золото.)

5. За купрумний гріш вдавився. (За мідний гріш вда­вився.)

6. Багато гідроген оксиду утекло з того часу. (Багато води утекло з того часу.)

7. Час, як силіцій оксид. (Час, як пісок.)

8. Б’ється, як риба об твердий стан «аш два о». (Б’ється, як риба об лід.)

9. Не людина, а різновид кварцу. (Не людина, а кремінь.)

10. Газоподібний стан «аш два о» кісток не ломить. (Пар кісток не ломить.)

11. Не все те Аурум, що блищить. (Не все те золото, що блищить.)

12. Іде, як «аш два о» в силіцій оксид. (Іде, як вода у пісок.)

13. Алотропна модифікація Карбону чистої «аш два о». (Алмаз чистої води.)

14. Прозорий, як сплав оксидів Плюмбуму та Силіцію з натрій карбонатом. (Прозорий, як кришталь.)

Ведучий . Ну, а тепер знову  відгадуємо пісню та співаємо! «Хімія»
Ведучий . Якщо з українською мовою

В тебе, друже, не все гаразд,

Не вважай її примусовою,

Полюби, як весною ряст.

Примусова тим, хто цурається,

А хто любить, той легко вчить;

Все, як пишеться, в ній вимовляється,

Все, як пісня у ній звучить.
Ведучий . І так зараз ми в третьому раунді, який присвячений « Рідній калиновій мові».  І перше завдання.  Кожній команді дається по 1 слову. Ви повинні повторити його, сказавши кожен по – черзі, по одній літері, не зробивши помилок.

 За кожне правильно передане слово – 1 бал.: 

 Команда 1.  КОРТИКОСТЕРОЇДИ

Команда 2. ІМУНОГЛОБУЛІНИ

Завдання2: Перекласти словосполучення з російської мови на українську.

Команда 1.

  1. Брожение углеводов.
  2. Окисление серебра.
  3. Образование осадка.
  4. Описание соединения.

     Команда 2.

  1. Вскипение жидкости.
  2. Образование вещества.
  3. Протекание реакции.
  4. Газообразное вещество.

Раунд 4: Підказка.

Завдання: Капітану надається картка з  термінами, які необхідно підказати команді не називаючи їх. Виграє та команда, у якої на це завдання пішло менше часу.

Команда 1.

  1. Атом
  2. Горіння
  3. Кислота
  4. Реакція
  5. Каталізатор
  6. Цукор
  7. Залізо
  8. Розчинення
  9. Електроліт
  10. Карбон
  11. Індикатор
  12. Озон

Команда 2.

  1. Молекула
  2. Хімічне рівняння
  3. Електрон
  4. Луг
  5. Жири
  6. Осад
  7. Ізомери
  8. Ацетилен
  9. Золото
  10. Йон
  11. Галогени
  12. Метанол

 Увага гравці! Сюрприз в студію. Перед вами з явилася давня українська страва. Вам потрібно  скуштувати її із зав’язаними очима,  назвати цю страву і сказати хімічними термінами , які  речовини використані при її  приготуванні.

Ведучий. Ну,  а зараз я оголошую про початок нового 5 раунду, який називається «Видатні хіміки». 

Перед вами зявляться на екрані портрети видатних вчених в галузі хімії, вам потрібно як найшвидше назвати їх прізвища.

Раунд 6: Статистика (Більше-менше).

Завдання: Необхідно надати найбільш точну цифрову відповідь на питання. Інша команда має уточнити цю цифру (більша чи менша).

Команда 1. 

  1. Скільки відомо неорганічних речовин? (500 000)
  2. Скільки різних атомів у молекулі фосфорної кислоти? (8)
  3. Скільки класів неорганічних речовин ми вивчали? (4)

Команда 2.

  1. Скільки відомо органічних речовин? (понад 23 000 000)
  2. Скільки різних атомів у сульфаті алюмінію? (17)
  3. Скільки атомів гідрогену у молекулі октану? (18)

Наш 7 раунд називається « Темінологічний двобій» кожній команді капітан команди супротивника озвучує 1 поняття,  а члени команди дають 3 пояснення, серед яких тільки одне правильне. Команда – противник повинна вибрати із 3-х пояснень одне, яке вона вважає правильним   .

Музична пауза. Я маю картки для капітанів і  вони повинні за 2 хвилини  підказати своїй команді за допомогою міміки, жестів  назву пісні .

 Ну, а тепер найцікавіший 8 раунд нашої гри « Вірю-не вірю». Я буду запитувати у кожного з вас. Якщо ви  відповідаєте правильно отримуєте один бал.

Команда 1.

Чи віриш ти, що…

  1. алхіміки займалися пошуком філософського каменю? (Так)
  2. найважчим металом є свинець (Ні. Осмій)
  3. хром може різати скло (Так..)
  4. вже 20 млл метанолу є смертельними (Так)

Команда 2.

Чи віриш ти, що…

  1.  найактивніший неметал Флуор. (Так .)
  2. у складі болотного газу найбільше метану(Так.)
  3. інгібітор пришвидшує хімічну реакцію (Ні.)
  4. оксиди є сильні електроліти? (Ні.)


 Ну а  зараз увага «Ярмарок» серед запропонованого хімічного обладнання та посуду  знайдіть:  1 команда - чашку Петрі, 2 команда -
 ложку для спалювання речовин.

Я вітаю вас у вирішальному  9 раунді. Зараз у вас є шанс зрівняти рахунок, а можливо і виграти. Останній  раунд називається «Замов бал».

На початку цього раунду обовязково треба повідомити про кількість балів, отриманих кожною командою.  Кожній команді буде задано по 1 запитанню.  Спочатку кожна команда повинна визначитись, скільки балів вона хоче отримати  в разі правильної відповіді. Це може бути кількість балів від 1 до 50.  Але якщо команда відповіла на запитання невірно, то ці бали переходять команді – противнику. Починає та команда, яка на даному етапі має більшу кількість балів.

Для обдумування у вас є 30 сек.      

Команда 1. Скільки легенд і трагедій береже його історія! Із нього можна витягти павутину довжиною понад 2 км, а зі шматочка величиною із сірникову головку — одержати листок 50 м2. Через нього вчинено багато вбивств. Про який елемент ідеться? (Аурум.)

Команда 2. Без якого елемента не було б ні зеленого листка, ні травинки, ні тварин, ні нафти; не існувало б мармуру, вапняку й нас? Хто він — цар живої природи? (Карбон.)

Ведучий. А зараз, поки журі підбиває підсумки  я запрошую на сцену два вболівальники від кожної команди.

      Усі ви знаєте, що більшість хімічних процесів відбуваються з певними змінами зовнішніх ознак. Назвіть їх. (Зміна забарвлення; поява запаху; випадання осаду; виділення газу; зміна температури.)

Наші вболівальники отримають конверти з характе­ристиками певних зовнішніх ознак і спробують показа­ти їх без слів так, щоб інші зрозуміли, про що йдеть­ся. На відповідь дається 1 хв. Кожна відгадана ознака 1 бал.

Вікторина для вболівальників

1. Назвіть якомога більше хімічних елементів.

2. Назвіть якомога більше кислот.

3. Які класи неорганічних сполук ви знаєте?

4. Назвіть класи органічних сполук.

5. Які елементарні частинки ви знаєте? Укажіть їх заряд.

6. Найтвердіший метал. (Хром.)

7. Найбільш тугоплавкий метал. (Вольфрам.)

9. Рідкий метал. (Ртуть.)

10. Рідина життя. (Вода.)

11. Використовується під час гасіння пожежі в пінних вогнегасниках. (Вуглекислий газ.)

12. Найпоширеніший елемент на Землі. (Оксиген.)

13. Речовина, що може перебувати в трьох станах одночасно. (Вода.)

14. Прилад для вимірювання сили. (Динамометр, силометр)

Чи знаєте ви терміни?   

За   3 хв. кожній команді потрібно  записати якомога більше  хімічних термінів на  букву  П (одній команді) і Д (другій команді). У кого буде більше термінів, той і отримує 2 бали.

Представлення команди жовтих-   

Капітан в команді я –

Мудра в мене голова.

 Хімію я добре  знаю,

Медалістом стать бажаю.

Конкурс виграти бажаєм,

Перемогу обіцяєм!

 

Представлення команди  синіх -

Хімію ми  любим теж,

Тій любові нема меж,

Труднощів не боїмося.

Капітан в команді – я,

Всі ми є одна сім»я.

Вмію всіх зібрати враз,

Командир я просто «клас».

 

 

Команда 1.

  1. Брожение углеводов.
  2. Окисление серебра.
  3. Образование осадка.
  4. Описание соединения.

 

     Команда 2.

  1. Вскипение жидкости.
  2. Образование вещества.
  3. Протекание реакции.
  4. Газообразное вещество.

 

«И огонь и вода» Ф. Кіркоров

 

 

«Воздух» Н. Задорожная

 

 

«Алмази» Жасмін

 

«Дороже золота» dv strit

Команда 1.

Атом

Горіння

Кислота

Реакція

Каталізатор

Цукор

Залізо

Розчинення

Електроліт

Карбон

Індикатор

Озон

 

 

Команда 2.

Молекула

Хімічне рівняння

Електрон

Луг

Жири

Осад

Ізомери

Ацетилен

Золото

Йон

Галогени

Метанол

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
21 березня 2019
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку