Позакласний захід
Інтелектуальна гра «Я люблю Україну»
Мета:
• навчальна – закріпити знання учнів про Україну, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування;
• розвивальна – розвивати українське мовлення учнів, культуру поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності;
• виховна – виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.
Обладнання: презентація, відеоролік, роздатковий матеріал, торбинка, символи України
Хід гри
Вступне слово
Ведуча
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніше їм своя пустиня,
Аніж земний в пустині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
Доброго дня, дорогі друзі, учасники, вболівальники, шановні гості! Сьогодні ми зібрались, щоб провести інтелектуальну гру «Я люблю Україну!» Метою гри є закріплення знань учнів про Україну, її символи, традиції, розвиток мовлення учнів, культури поведінки; уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективної творчості і комунікативних здібностей. І, напевно, найголовніше наше завдання на сьогодні – це виховання любові і поваги до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких.
Читці
Під рідним небом жайворон співа,
Я б радий знати тих пісень слова.
Я слухав, чув: співала та пташина
Одне святеє слово — Україна.
На ріднім полі шепчуть колоски…
Я б рада знати тихі їх думки.
Я слухала б, чула б, як кожна колосина
Шептала рідне слово — Україна.
О Боже, дай повік любити край,
Де квітка, пташка і зелений гай,
Де кожна вірна тій землі дитина
Живе єдиним словом — Україна.
В красі нетлінній, чарівній
Вона відкрила очі сині.
Лани й ліси вклонились їй —
Воскреслій мрії, Україні.
Ведуча
Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну — чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше. Ми розпочинаємо гру «Я люблю Україну».
У нас є три команди, які складаються з капітана та 4 учасників.
Слово надається командам. (назва, гасло).
Ми познайомилися з командами. Вони мають чудові назви.
А оцінювати гру буде вельмишановане журі у складі:________________________
Правила гри дуже прості: 9 раундів, за кожний раунд команди отримують бали. Хто набере найбільшу кількість балів, той і стане переможцем.
Але це ще не все: у кожного на парті лежать серця, які символізують ваші серця. Вкінці гри ви повинні озвучити ваші враження від гри і побажання від серця для своєї країни!
Отже, ми розпочинаємо!
1 раунд «Світська бесіда». Запрошуємо капітанів команд. Протягом 1 хв. Капітан має відповісти на 5 запитань, уникаючи слова «так», «ні». За кожну безпомилкову відповідь команда отримує 1 б.
Наприклад, ти навчаєшся у 28 школі? Авжеж!
Питання 1 капітану
- Ти вважаєш себе сильною людиною?
- Ти б хотів стати мером міста?
- Чи потрібно в нашому житті щось змінити?
- Ти скоро закінчиш школу?
- У тебе очі сірого кольору?
Питання 2 капітану
- Ти любиш співати?
- Ти навчаєшся у 6 класі?
- Тобі подобається навчатися в школі?
- Займаєшся спортом?
- Чи мрієш закінчити школу із золотою медаллю?
Питання 3 капітану
Ти мешкаєш у Миколаєві?
Дякуємо капітанам!
2 раунд «Що тут не так?»
Наша гра продовжується, і ми переходимо до другого раунду. Українці дуже люблять розглядати фотографії. Але в цих фотографіях, які ми підготували для вас, є помилки, які ви маєте помітити. Правильна відповідь – 5 балів
1 фото. Українці одягнені в національних капелюхах. Один українець в іншому.
2 фото. Купюра 100 грн., написано 10 грн.
3 фото. Прапор України перевернутий (зверху жовти, знизу синій), потрібно навпаки.
4 фото. В українській хаті висить сучасний годинник
5 фото. В українській хаті стоїть пилосос.
6 фото. В українській хаті…
+ додатково
7 фото. Гімн України. Переплутані автори слів та музики (слова – М. Вербицького, музика – П. Чубинського). Потрібно навпаки.
3 раунд «Більше-менше»
Запекла боротьба між командами триває, і ми переходимо до третього раунду. Команді ставиться запитання, відповідь якого – це число. Наприклад, запитання команді 6-А: Скільки в Україні чинних дитячих оздоровчих таборів? (Підказка: п’ятицифрове число.)
Команда «А» відповідає, що їх, наприклад, 20 000.
Команди «Б» і «В» дають свої відповіді.
Правильна відповідь: 18682. Відповідно, та команда, яка називає найближчу відповідь до правильної й отримує 5 балів.
Зрозуміло? Отже, почнемо.
4 раунд «Мовні сходинки»
Пропоную дібрати за одну хвилину якомога більше слів, кожне з яких буде більше попереднього на одну букву. Слова мають бути іменниками у формі називного відмінку. Команда отримує бали відповідно до кількості дібраних слів.
І команда (на м ), ІІ команда (на п), ІІІ команда (на с) Зразок: око, осел, осика, осоння, окраєць, оболонка.
Дім, доля, Діана, дорога, діамант, дворянин, дипломат, декорація, демократія.
Мак, мама, Марат, молоко, мигдаль, Мирослава, махінація, математика.
А поки команди працюють – вікторина для вболівальників
5 раунд «Жартівлива торбинка»
Гравці витягають з торбинки номери жартівливих запитань і відповідають на них
(За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу)
6 раунд « Далі – далі». Правильна відповідь – 1 бал. Максимум – 10 балів
Учитель: За одну хвилину назвіть якнайбільше слів, лексичне значення яких я читатиму. Якщо ви не знаєте слова, швидко скажіть « Далі…»
1команда
1. Закріплений на металевому стержні складений каркас, обтягнений тканиною для захисту
Від дощу чи сонця ( Парасолька)
2. Ряд послідовно з’єднаних одне з одним металевих кілець. ( Ланцюг)
3. Спеціально зроблений мішок з пір'ям або пухом, на якому сплять або яким вкриваються
( Перина)
4. Пристрій для їжі, що має форму ручки з кількома зубцями ( Виделка)
5. Палиця з кулястим потовщенням на кінці, яка була в козаків символом влади ( Булава)
2команда
1. Начальник козацького війська та верховий правитель України( Гетьман)
2. .Довгастий шматок для витирання обличчя, тіла, посуду, а також вишитий для оздоблення
житла в українській оселі ( Рушник)
3. Книга, в якій в алфавітному порядку подано слова певної мови ( Словник)
4. Одна з дванадцяти обов’язкових страв на святковому столі у Святвечір, яку готують із пшениці і заправляють тертим маком. Горіхами, маком чи узваром ( Кутя)
5. Вид сценічного мистецтва, де основний зміст розкривається за допомогою танцю та музики ( Балет)
3 команда
1. прилад для вимірювання часу ( Годинник)
2. Зв’язаний жмуток стеблин, лозин, гілок для підмітання підлоги ( Віник)
3. Маленький ковпачок, що одягається на палець під час шиття ( Наперсток)
4. Гурт копитних тварин ( Табун)
5. Назва другого дня тижня ( Вівторок)
1команда
1. Пристрій з двох жердин з поперечками – щаблями для піднімання вгору і спускання вниз
( Драбина)
2. Прикріплений до держака мотузок або ремінець, яким поганяють тварин ( Батіг)
3. Паличка воску або лою з гнітом всередині, яку використовують для освітлення ( Свічка)
4. Пристрій у вигляді маленької посудини з ручкою, за допомогою якої їдять рідку страву
( Ложка)
5. Великий довбаний човен запорозьких козаків, обшитий зовні очеретом ( Чайка)
2 команда
1. Виборний ватажок козацького загону ( Отаман)
2. Істота в образі жінки з довгим розпущеним волоссям і риб'ячим хвостом ( Русалка)
3. Шматок тканини квадратної форми, який пов'язують на голову ( Платок)
4. Вид електрозв’язку, що дає змогу передавати чи приймати замовлення на великій відстані по дротах ( Телефон)
5. Словесно-музичний твір, що виконується, що виконується однією особою або хором ( Пісня)
3 команда
1. Український народний духовий музичний інструмент з дерева або очерету, що має форму
Порожнистої трубки з отвором ( Сопілка)
2. Густий суп з пшона ( Куліш)
3. Апарат для очищення від пилу меблів, килимів ( Пилосос)
4. Гурт свійських тварин, що пасеться разом ( Череда)
5. Назва третього дня тижня ( Середа)
7 раунд «Вправний перекладач». Правильна відповідь – 1 бал. Максимум – 5 балів.
1 команда
Безопасное лезвие (безпечне лезо)
Прыгает высоко – стрибає високо
Жарить говядину (смажити яловичину)
Пестрый чемодан (строката валіза)
Прослойка общества (прошарок суспільства)
2 команда
Ошибочный взгляд (хибний погляд)
Постигло горе (спіткало лихо)
Действующий закон (чинний закон)
Медленный шаг – повільний крок
Хороший мальчик - гарний хлопець
3 команда
Полосатое платье (смугаста сукня)
Участвовать - брати участь
Придти по делу (завітати у справі)
Долгий путь - довгий шлях
Веселое лицо - веселе обличчя
8 раунд «Говорять діти»
Ви прослухаєте опис поняття, яке вам треба буде назвати одразу після закінчення відеофрагменту. Увага на екран. Хто швидше здогадається, про що мова,Ю той і отримує 5 балів.
9 раунд «Домашнє завдання»
І останній раунд нашої гри – «Домашнє завдання»
Вдома ви готували повідомлення про національний символ. Максимальна оцінка за виступ – 12 балів.
Ведуча
А поки журі підбиває підсумки, увага на екран!
Відеоролік «На світі є одна країна, яку люблю – це Україна»
Рішенння журі. Оголошення результатів конкурсу.
Ведуча
Усе має свій початок і кінець. Так і наша гра завершується…Але безмежною залишається наша любов до України!
Читці
Чудо-країна
Прекрасний,вільний спів пташини,
Безмежна неба глибина,
Червоні кетяги калини,
Що нахилились до струмка.
Шляхи безкраї степів широких,
Веселий сміх з дитячих уст-
Оце і є та Україна,
До якої я так горнусь.
-Оце і все? -спитає недруг,-
І це країна вся твоя?
Яку красу,які простори
Розгледдіти ти в ній змогла?!
Я відповім:-не сумнівайся,
Я аргументи наведу,
Країна-чудо,я це знаю,
Усім про неї розкажу.
Про моря глибину бездонну,
Про чайки над ним політ,
Про широчінь степів південних,
Вершин Карпатських й Кримських гір.
Про річки течію невпинну,
Що шлях проклала в майбуття,
І про настільки колоритне,
Етнічне,вільне в нас життя.
І про козацьку Січ всесильну,
Що так країну берегла,
Про все: від гірської вершини,
До глибини морського дна.
Про тихі води,ясні зорі,
Про перемоги без кінця,
Про рідну неньку-Україну,
Що все здолала,все змогла.
Про все,що є на Україні,
Про те,що було і будЕ.
І,щоб ніхто не сумнівався,-
Вона жива,вона живея!
Рефлексія
Учні озвучують свої враження від гри та побажання Україні і «віддають серце Україні» (клеять серця на дошку, де написано «Я люблю Україну»)
Ведуча
Дякуємо! До побачення! До нових зустрічей!