Позакласний захід "Я люблю Україну"

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про Україну, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування; найголовніше наше завдання на сьогодні – це виховання любові і поваги до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких.
Перегляд файлу

Позакласний захід

Інтелектуальна гра «Я люблю Україну»

Мета:

• навчальна – закріпити знання учнів про Україну, її символи, традиції, впроваджувати  елементи естетичного виховання культури спілкування;

  розвивальна      розвивати   українське  мовлення  учнів,     культуру  поведінки;  уміння  приймати  рішення  в  нестандартних  ситуаціях,  колективну  творчість  і  комунікативні  здібності;

• виховна     виховувати  любов  і  повагу  до  своєї  Батьківщини      - України,  її  символів,  традицій,  обрядів, почуття  глибокої  поваги  до  предків,  своїх  рідних  і  близьких,  творчу  самостійність    і відповідальність,   уміння    самоорганізовуватись,     вміння    працювати  командою, сприяти розвитку творчої особистості.

Обладнання: презентація, відеоролік, роздатковий матеріал, торбинка, символи України

Хід гри

Вступне слово

 Ведуча

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніше їм своя пустиня,

Аніж земний в пустині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

Доброго дня, дорогі друзі, учасники, вболівальники, шановні гості! Сьогодні ми зібрались, щоб провести інтелектуальну гру «Я люблю Україну!» Метою гри є закріплення знань учнів про Україну, її символи, традиції, розвиток  мовлення  учнів,  культури  поведінки;  уміння  приймати  рішення  в  нестандартних  ситуаціях,  колективної  творчості  і  комунікативних здібностей. І, напевно, найголовніше наше завдання на сьогодні – це виховання  любові  і  поваги  до  своєї  Батьківщини      - України,  її  символів,  традицій,  обрядів, почуття  глибокої  поваги  до  предків,  своїх  рідних  і  близьких.

 

Читці

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово — Україна.

На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б рада знати тихі їх думки.

Я слухала б, чула б, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна.

В красі нетлінній, чарівній

Вона відкрила очі сині.

Лани й ліси вклонились їй —

Воскреслій мрії, Україні.

 

Ведуча

Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну — чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше. Ми розпочинаємо гру «Я люблю Україну».

У нас є три  команди, які складаються з капітана та 4 учасників.

Слово надається командам. (назва, гасло).

Ми познайомилися з командами. Вони мають чудові назви.

А оцінювати гру буде вельмишановане журі у складі:________________________

Правила гри дуже прості: 9  раундів, за кожний раунд команди отримують бали. Хто набере найбільшу кількість балів, той і стане переможцем.

Але це ще не все: у кожного на парті лежать серця, які символізують ваші серця.  Вкінці гри ви повинні озвучити ваші враження від гри і побажання від серця для своєї країни!

Отже, ми розпочинаємо!

 

1 раунд «Світська бесіда». Запрошуємо капітанів команд. Протягом 1 хв. Капітан має відповісти на 5 запитань, уникаючи слова «так», «ні». За кожну безпомилкову відповідь команда отримує 1 б.

Наприклад, ти навчаєшся у 28 школі? Авжеж!

Питання 1 капітану

- Ти вважаєш себе сильною людиною?

- Ти б хотів стати мером міста?

- Чи потрібно в нашому житті щось змінити?

- Ти скоро закінчиш школу?

- У тебе очі сірого кольору?

Питання 2 капітану

- Ти любиш співати?

- Ти навчаєшся у 6 класі?

- Тобі подобається навчатися в школі?

- Займаєшся спортом?

- Чи мрієш закінчити школу із золотою медаллю?

Питання 3 капітану

Ти мешкаєш у Миколаєві?

  •          Чи довго тобі йти до школи?
  •          28 школа найкраща?
  •          Чи маєш грамоти та медалі?
  •          Чи є у тебе брат?

Дякуємо капітанам!

 

2 раунд «Що тут не так?»

Наша гра продовжується, і ми переходимо до другого раунду. Українці дуже люблять розглядати фотографії. Але в цих фотографіях, які ми підготували для вас, є помилки, які ви маєте помітити.  Правильна відповідь – 5 балів

1 фото. Українці одягнені в національних капелюхах. Один українець в іншому.

2 фото. Купюра 100 грн., написано 10 грн.

3 фото. Прапор України перевернутий (зверху жовти, знизу синій), потрібно навпаки.

4 фото. В українській хаті висить сучасний годинник

5 фото. В українській хаті стоїть пилосос.

6 фото. В українській хаті…

+ додатково

7 фото. Гімн України. Переплутані автори слів та музики (слова – М. Вербицького, музика – П. Чубинського). Потрібно навпаки.

3 раунд «Більше-менше»

Запекла боротьба між командами триває, і ми переходимо до третього раунду. Команді ставиться запитання, відповідь якого – це число. Наприклад, запитання команді 6-А: Скільки в Україні чинних дитячих оздоровчих таборів? (Підказка: п’ятицифрове число.)

Команда «А» відповідає, що їх, наприклад, 20 000.

Команди «Б» і «В» дають свої відповіді.

Правильна відповідь: 18682. Відповідно, та команда, яка називає найближчу відповідь до правильної й отримує 5 балів.

Зрозуміло? Отже, почнемо.

  1.     Найбільша глибина Чорного моря? (2245)
  2.     Простори України, як дорогу тканину, прорізають срібно-блакитні нитки річок. А скільки їх (річок) на Україні? (23 тис.)
  3.     Довжина річки Південний Буг? (806)
  4.     Дата заснування Миколаєва? (1789)
  5.     Скільки пам’ятників Т. Шевченку встановлено в Україні? (1256)
  6.     Усім відомо, що найвища вершина Українських Карпат — Говерла. Яка висота цієї гори? (2061 м).

4 раунд «Мовні сходинки»

 Пропоную дібрати за одну хвилину якомога більше слів, кожне з яких буде більше попереднього на одну букву. Слова мають бути іменниками у формі називного відмінку.               Команда отримує бали відповідно до кількості дібраних слів.

І команда (на м ), ІІ команда (на п), ІІІ команда (на с) Зразок: око, осел, осика, осоння, окраєць, оболонка.

Дім, доля, Діана, дорога, діамант, дворянин, дипломат, декорація, демократія.

Мак, мама, Марат, молоко, мигдаль, Мирослава, махінація, математика.

 

А поки команди працюють – вікторина для вболівальників

  1. Збірка творів Т.Шевченка ( Кобзар)
  2. Другий місяць весни ( Квітень)
  3. Велика кругла хлібина з прикрасами ( Коровай).
  4. Маля корови ( теля)
  5. Рослинний жир ( Олія)
  6. Сир з овечого молока ( Бринза)
  7. Як називають особу, що полюбляє говорити ( Базіка, базікало)
  8. Розмальоване дерев’яне яйце ( Писанка)
  9. Свято народження Христа ( Різдво)
  10. Споживання їжі вранці ( Сніданок)
  11. Маля вівці ( Ягня)
  12. Пора збирання врожаю хлібних культур ( Жнива)
  13. Копчене м'ясо ( Шинка)
  14. Людина, яка не любить працювати ( Ледар)
  15. Дугоподібна різнокольорова смуга на небі ( веселка)

 

5 раунд  «Жартівлива торбинка»

Гравці витягають з торбинки номери жартівливих запитань і відповідають на них

(За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу)

  1. До якого імені  потрібно додати одну літеру, щоб дістати назву крупи? (М + Анна)
  2. Як з буряка можна зробити бурю? (Відкинути звук к)
  3.  З чого починається день ? (Зі звука д)
  4. Що стоїть між небом і землею? (Звук і )
  5. Якого каміння немає в морі? (Сухого)
  6. Географічна назва, до складу якої входить прикметник на позначення кольору? (Чорне море)
  7. Яким прикметником можна назвати білу хустку, намочену в Чорному морі? (Мокра)
  8. Яка рослина убиває звіра? (Звіробій)
  9. Як написати одним словом “мати, батько, син, дочка”? (Сім`я)
  10. Чого багато має болото, менше – море і зовсім не має річка? (Звука о)

 

6 раунд  « Далі – далі». Правильна відповідь – 1 бал. Максимум – 10 балів

Учитель: За одну хвилину назвіть якнайбільше слів, лексичне значення яких я читатиму. Якщо ви не знаєте слова, швидко скажіть « Далі…»

     1команда

1. Закріплений на металевому стержні складений каркас, обтягнений тканиною для захисту

 Від дощу чи сонця ( Парасолька)

2. Ряд послідовно з’єднаних одне з одним металевих кілець. ( Ланцюг)

3. Спеціально зроблений мішок з пір'ям  або пухом, на якому сплять або яким вкриваються

 ( Перина)

4. Пристрій для їжі, що має форму ручки з кількома зубцями ( Виделка)

5. Палиця з кулястим потовщенням на кінці, яка була в козаків символом влади ( Булава)

   2команда

1. Начальник козацького війська та верховий правитель України( Гетьман)

2. .Довгастий шматок для витирання обличчя, тіла, посуду, а також вишитий для оздоблення

    житла в українській оселі ( Рушник)

3. Книга, в якій в алфавітному порядку подано слова певної мови ( Словник)

4. Одна з дванадцяти обов’язкових  страв на святковому столі у Святвечір, яку готують із пшениці і заправляють тертим маком. Горіхами, маком чи узваром ( Кутя)

5. Вид сценічного мистецтва, де основний зміст розкривається за допомогою танцю та музики ( Балет)

   3 команда

1. прилад для вимірювання часу ( Годинник)

2. Зв’язаний жмуток стеблин, лозин, гілок для підмітання підлоги ( Віник)

3. Маленький ковпачок, що одягається на палець під час шиття ( Наперсток)

4. Гурт копитних тварин ( Табун)

5. Назва другого дня тижня ( Вівторок)

   1команда

1. Пристрій з двох жердин з поперечками – щаблями для піднімання вгору і спускання вниз

  ( Драбина)

2. Прикріплений до держака мотузок або ремінець, яким поганяють тварин ( Батіг)

3. Паличка воску або лою з гнітом всередині, яку використовують для освітлення ( Свічка)

4. Пристрій у вигляді маленької посудини з ручкою, за допомогою якої їдять рідку страву

 ( Ложка)

5. Великий довбаний човен запорозьких козаків, обшитий зовні очеретом ( Чайка)

   2 команда

1. Виборний ватажок козацького загону ( Отаман)

2. Істота в образі жінки з довгим розпущеним волоссям і риб'ячим хвостом ( Русалка)

3. Шматок тканини квадратної форми, який пов'язують на голову ( Платок)

4. Вид електрозв’язку, що дає змогу передавати чи приймати замовлення на великій відстані по дротах ( Телефон)

5. Словесно-музичний твір, що виконується, що виконується однією особою або хором                ( Пісня)

   3 команда

1. Український народний духовий музичний інструмент з дерева або очерету, що має форму

   Порожнистої трубки з отвором ( Сопілка)

2. Густий суп з пшона ( Куліш)

3. Апарат для очищення від пилу меблів, килимів ( Пилосос)

4. Гурт свійських тварин, що пасеться разом ( Череда)

5. Назва третього дня тижня ( Середа)

 

7 раунд «Вправний перекладач». Правильна відповідь – 1 бал. Максимум – 5 балів.

1 команда

Безопасное лезвие (безпечне лезо)

Прыгает высоко – стрибає високо

Жарить говядину (смажити яловичину)

Пестрый чемодан (строката валіза)

Прослойка общества (прошарок суспільства)

2 команда

Ошибочный взгляд (хибний погляд)

Постигло горе (спіткало лихо)

Действующий закон (чинний закон)

Медленный шаг – повільний крок

Хороший мальчик - гарний хлопець

3 команда
Полосатое платье (смугаста сукня)
Участвовать - брати участь

Придти по делу (завітати у справі)
Долгий путь - довгий шлях
Веселое лицо - веселе обличчя


8 раунд «Говорять діти»

Ви прослухаєте опис поняття, яке вам треба буде назвати одразу після закінчення відеофрагменту. Увага на екран. Хто швидше здогадається, про що мова,Ю той і отримує 5 балів.

  1. Родина. Рід. Сім’я.
  2. Рушник.

9 раунд «Домашнє завдання»

І останній раунд нашої гри – «Домашнє завдання»

Вдома ви готували повідомлення про національний символ. Максимальна оцінка за виступ – 12 балів.

 

Ведуча

А поки журі підбиває підсумки, увага на екран!

 

Відеоролік «На світі є одна країна, яку люблю – це Україна»

 

Рішенння журі. Оголошення результатів конкурсу.

 

Ведуча

Усе має свій початок і кінець. Так і наша гра завершується…Але безмежною залишається наша любов до України!

 

Читці

Чудо-країна

Прекрасний,вільний спів пташини,
Безмежна неба глибина,
Червоні кетяги калини,
Що нахилились до струмка.

 

Шляхи безкраї степів широких,
Веселий сміх з дитячих уст-
Оце і є та Україна,
До якої я так горнусь.

-Оце і все? -спитає недруг,-
І це країна вся твоя?
Яку красу,які простори
Розгледдіти ти в ній змогла?!

Я відповім:-не сумнівайся,
Я аргументи наведу,
Країна-чудо,я це знаю,
Усім про неї розкажу.

Про моря глибину бездонну,
Про чайки над ним політ,
Про широчінь степів південних,
Вершин Карпатських й Кримських гір.

Про річки течію невпинну,
Що шлях проклала в майбуття,
І про настільки колоритне,
Етнічне,вільне в нас життя.

І про козацьку Січ всесильну,
Що так країну берегла,
Про все: від гірської вершини,
До глибини морського дна.

Про тихі води,ясні зорі,
Про перемоги без кінця,
Про рідну неньку-Україну,
Що все здолала,все змогла.

Про все,що є на Україні,
Про те,що було і будЕ.
І,щоб ніхто не сумнівався,-
Вона жива,вона живея!

 

Рефлексія

Учні озвучують свої враження від гри та побажання Україні і «віддають серце Україні» (клеять серця на дошку, де написано «Я люблю Україну»)

Ведуча

Дякуємо! До побачення! До нових зустрічей!

 

doc
Додано
30 липня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку