Позакласний захід з фізики на предметний тиждень

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу з фізики для предметного тижня. Сценарій містить цікаві завдання, як теоретичного характеру так і практичного.
Перегляд файлу

1

Позакласний захід з фізики: «Фізична вікторина ”

Вчитель: Андрєєва Юлія Станіславівна

Мета:

  • навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
  • розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
  • виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.

Обладнання: мультимедійний проектор, значки зеленого та червоного кольору, картки для відповідей, фізичні прилади (мензурки, склянки з водою, нитка, тіло неправильної форми,  динамометр, , термометр, важільні терези, електронні ваги, штатив з тримачем)
Вікова категорія: учні 7-х класів
Пояснення:У шоу беруть участь чотири команди. Кожна команда має 5 учасників (учні 7 класів). Змагання ділиться на 6 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
 

Хід заняття

1. Вступне слово:

Доброго дня, шановні діти! Цей тиждень у нашому закладі – тиждень фізико-математичних дисциплін. Тому сьогодні проводимо  захід «Фізичну вікторину», мета якого поглибити, удосконалити ваші  знання з фізики, формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці, а також через гру виховувати інтерес до фізики як до науки.

На шляху до перемоги у кожної команди є 6 конкурсів. Завдання кожної команди – накопичити якомога більше балів!!!
 

        2. Проведення конкурсів:

Вчитель. Наш гра поділена на 6 раундів. Під час кожного раунду учасникам пропонується певний тип завдань і отримати максимально можливу кількість балів. Деякі із завдань учасники виконують на спеціально підготовлених аркушах.

Отож, всім успіху! Ми розпочинаємо нашу вікторину!

1 конкурс:

Вчитель. Перший конкурс  -  «РОЗМИНКА» .

На мультимедійному екрані з`явиться таблиця із зашифрованими словами. Ви повинні якнайшвидше утворити із поданих складів слова, які означають фізичні терміни. Всього на слайді зашифровано 6 фізичних термінів. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. Максимально можлива кількіть балів за цей конкурс – 6. Слова, які ви отримаєте - записуєте на аркуші і капітан команди приносить його до журі. На цей конкурс у вас є 1 хв. Всі готові??? Час пішов…

молекула (мо-ле-ку-ла), речовина (ре-чо-ви-на), густина(гус-ти-на), швидкість (шви- дкість), траєкторія (тра-єк-то-рія), сила (си-ла).

 

Вчитель. Отже, час закінчився!!! Просимо капітанів команд, подати  свої відповіді.

Оголошення  результатів першого конкурсу.

Під час оголошення результатів на мультимедійному проекторі з`являється таблиця з правильними відповідями першого конкурсу:

 

Вчитель: Отож, на екрані ви бачите, що за даними складами були зашифровані такі фізичні терміни:  молекула, речовина, густина, швидкість, траєкторія, сила.

За результами першого конкурсу наші команди отримали таку кількість балів:

команда  А –   команда  Б –  

команда  В –    команда  Г –  

 

2 конкурс:

Вчитель. Другий конкурс «ПОРТРЕТИ»
        На екрані з`являється портрет відомого вченого-фізика. Завдання кожної із команд- назвати прізвище вченого. Якщо портрета вченого недостатньо для виконання завдання, на слайді з`являється підказка - основні відомості про вченого та деякі його досягнення. Кожній команді необхідно відгадати ім`я двох вчених-фізиків.
       За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Команда, яка відгадує вченого без додаткових підказок, отримає додатковий бал. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 6 балів. Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.

 Отже, команда _______ назвіть прізвище вченого, портрет якого представлено на екрані.

Перший вчений: фотографія    (Галілео Галілей)   Фотографія і відомості

        

Вчитель. Назвіть прізвище другого вченого)))

Другий вчений: фотографія        (Альберт Ейнштейн)  Фотографія і відомості

  

Вчитель. Отже, молодці! І за другий конкурс команда________ отримує___бали))

Вчитель. Наступна команда _______ назвіть прізвище вченого, портрет якого представленого на екрані.

Перший вчений: фотографія               (Роберт Гук)          Фотографія і відомості

C:\Users\dom\Desktop\Безымянный.jpg   C:\Users\dom\Desktop\Безымянный2.jpg

Вчитель. Назвіть прізвище другого вченого)))

Другий вчений: фотографія        (Ісаак Ньютон)      Фотографія і відомості

 

 

Вчитель. Отже, молодці! І за другий конкурс команда_____ отримує___бали))

 Отже всі команди досить добре справились із завданням, про що свідчать результати 2-го конкурсу на нашій таблиці результатів. А тим часом переходимо до третього конкурсу.

3 конкурс: «Вірю - не вірю»

(Командам приносять  картки двох кольорів. Вчитель зачитує твердження. Учасники піднімають картки відповідного кольору).

Вчитель. В цьому конкурсі ми перевіримо розуміння вами фізичних явищ та процесів. Я буду зачитувати  правильні і неправильні твердження.  Якщо ви вважаєте, що твердження правильне - піднімаєте зелені картки, а якщо не правильне – червоні. За кожну правильну відповідь - 1бал. Командам зараховуються відповіді, тільки коли всі учасники команди правильно піднімають картки. Тобто якщо, ви вважаєте, що відповідь правильна, чотири учасники команди – підняли зелену картку, а один учасник цієї ж команди – червону, то відповідь не зарахується. Максимально можлива кількість балів за цей конкурс для кожної команди – 12. Отже, починаємо!

Запитання: Чи правда, що:
1. Щоб знайти швидкіть тіла потрібно шлях поділити на час. (Так)
2. Молекули води, льоду і пари однакові.(Так)
3. Ядро атома складається з електронів. (Ні)

 4. Обертання Землі навколо Сонця можна вважати прямолінійним рухом (Ні)
5. Сила тяжіння завжди напрямлена до центра Землі.(Так)
6. Густина речовини – це фізична величина, що характеризує речовину і дорівнює відношенню маси тіла до об’єму. (Так)
7. Масу тіла можна визначити за допомогою важільних терезів. (Так)
8. Період обертання Землі навколо Сонця дорівнює одній добі. (Ні)
9. Динамометр – це прилад для вимірювання швидкості руху тіла.(Ні)
10. Кілограм є основною одиницею вимірювання маси. (Так)

11.Для вимірювання швидкості у автомобілях використовують спідометри. (Так)

12. Вага і маса це однакові поняття. (Ні)

Вчитель. Всі команди молодці! Підрахуємо бали та  оголосимо  результати третього конкурсу!

4-тий конкурс "Розпізнай прилад"

Вчитель. Наступний 4 конкурс - "Розпізнай прилад"

 Кожній із команд на екрані буде висвітлено по два фізичні прилади. Ваше завдання: назвати ці прилади і вказати, які фізичні величини вони вимірюють. Максимальна кількість балів – 4 . Тобто по одному балу за назву приладу і по одному за фізичну величину, що він вимірює.

Отже , розпочати цей конкурс, ми дозволимо команді, яка має поки що найменшу кількість балів, це команда________. На екрані показано прилади, просимо назвати їх і вказати яку фізичну величину вони вимірюють.

- секундомір (час), - термометр (температуру)

Вчитель. Наступна команда _______, назвіть прилади.

- важільні терези (масу), - мірна стрічка (довжину )

Молодці!

Вчитель. Команда _______, назвіть прилади.

- динамометр (силу), - мензурка (об’єм тіл)

Молодці!

Вчитель. Команда _______, назвіть прилади.

- годинник (час), - електронні ваги (масу)

Молодці!

Вчитель. За четвартий конкурс наші учасники отримали…

5 конкурс: Експериментальний конкурс

Вчитель. Настав час продемонструвати свої практичні вміння. Наступний конкурс – експериментальний.  Вам необхідно визначити об’єм тіла неправильної форми.  Кожній із команд надаються всі необхідні прилади та матеріали для цього завдання – це мензурка, нитка, склянка з водою і тіло, яке має неправильну форму, і для всіх команд воно однакове. Отриманий об’єм тіла подати у см3.  Нагадаємо, що для води 1 мл приблизно рівний 1 см3. Обчислення виконуєте на листочках і подаєте нашому журі. За правильну відповідь кожна із команд отримає по 10 балів. Максимальний час виконання 2 хв. Всі готові? Час пішов!

Просимо команд подати результати конкурсу.

За результатами конкурсу, об’єм тіла становить ___ см3, і команди у цьому конкурсі отримали такі бали:

6 конкурс: «Щасливий випадок»

Вчитель. Остання гра «Щасливий випадок». Кажуть, що «Математика – мова фізики». Тому наступні запитання матимуть і фізичний і математичний зміст.

Отже, завдання цього конкурсу полягає у тому, що за 1 хвилину кожна команда почерзі повинна дати якомога більше правильних відповідей. За кожну правильну відповід -1бал

 Просимо команду______ зібратись зі своїми силами, і починати завдання. Готові??? Три, два, один – час пішов.

(На екрані включається таймер на 1 хвилину)

Запитання для 1-ої команди:
1. Що йде не рухаучись з місця?(час)
2. 50 відсотків від гривні. ( 50 коп. )
3. Ртуть – це фізичне тіло чи речовина? (Речовина)
4. Як називається число чи вираз записаний під рискою дробу? (Знаменник)
5. Що вимірюють в м3 ? (об`єм)
6. Один відсоток від метра. ( сантиметр )
7. Що більше атом чи молекула? (молекула)
8. Що вимірюють термометром? (температуру)
9. Скільки кутів утворюють будь-який трикутник? (три)
10. Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)
11. Число, яке не впливає на суму. ( 0)
12. Скільки годин в одній добі? (24 години)

13. Деформації, які повністю зникають після припинення дії на тіло зовнішніх сил? (пружніми)

14. Що є мірою взаємодії тіл? (Сила)

Вчитель. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.
А зараз настав час блиснути своїм інтелектом команді _______. Готові???

Три, два, один – час пішов.

Запитання для 2-ої команди:
1. Скільки хвилин в 1 годині? (60)
2. Як заряджене ядро атома? (позитивно)
3. 50 кг – маса чи вага? (маса)
4. Одиниця вимірювання об`єму рідини (літр або м3)
5. Скільки кутів у квадрата? (чотири)
6. Завдяки якому явищу ми відчуваємо різні запахи? (дифузія)
7. Під час грози що раніше відбувається: спалах блискавки чи гуркіт грому? (спалах блискавки).

8. Як називається трикутник, один із кутів якого дорівнює 90о? (прямокутний)

9. Якою формулою описується закон Гука? (F=kx)
10.  Прилад для вимірювання довжини? (Лінійка)
11. Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка? (2)
12. Що є одиницею вимірювання швидкості (м/с,км/год)

13. На яке число ділити не можна (нуль)

14. Що є мірою інертності тіл? (маса)

15. Яке число не впливає на добуток. ( 1 )

Вчитель. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.
А зараз настав час почати конкурс команді _______. Готові???

Три, два, один – час пішов.

Запитання для 3-ої команди:

1. Хто сформулював закон всесвітнього тяжіння? (Ньютон)

2. Один відсоток від метра. (1 сантиметр)

3. Яка речовина має більшу густину мед чи вода? (мед)

4. Як називається число чи вираз записаний над рискою дробу? (Чисельник)

5. Яка сила виникає при деформації тіла? (Сила пружності)

6. Який кут утворюють стрілки годинника о 3 годині? (прямий або 90о)

7. Як називається прилад для вимірювання швидкості? (спідометр)

8. Як називається відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою на колі? (радіус)

9. Що є головним джерелом світла на Землі? (Сонце)

10. Скільки секун у одній хвилині? (60)

11. Що отримаємо при множенні числа на нуль? (0)

12. У якому стані перебувають космічні кораблі і все що в них є у космосі? (у невагомості)

13. Як називається сила, під дією якої тіла притягуються до Землі? (сила тяжіння)

14. Яким приладом вимірюють градусну міру кутів? (транспортиром)

15. Що рухається навколо ядра атома? (електрони)

Вчитель. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.
А зараз настав час блиснути своїм інтелектом четвертій команді _______. Готові???

Три, два, один – час пішов.

Запитання для 4-ої команди:

1. Чому рівний період обертання Землі навколо власної осі (24 год або 1 доба)

2. Найменшим трицифровим числом є… (100)

3. Яка сила діє на тіла на Землі? (сила тяжіння)

4. Скільки кутів має коло? (жодного)

5. Вода - це фізичне тіло чи речовина? (речовина)

6. Як називається чотирикутник у якого всі сторони рівні, а кути прямі? (квадрат)

7. З чого складаються молекули? (атомів)

8. В яких одиницях вимірюють шлях, пройдений  тілом? (м або км )

9. Чому рівний період обертання Землі навколо Сонця? (365 днів або 1 рік)

10. Чому дорівнює число Пі? (3,14)

11. Скільки буде 2+2*2? (6)

12. В яких одиницях вимірюють вагу тіла? (Ньютонах)

13. Густина 1 кг крейди і 2 кг крейди буде однаковою чи різною? (однаковою)

14. Яка стала величина дорівнює 9,8 Н/кг? (g)

15. Зміна форми і розмірів тіла - це? (деформація)

Ведуча 2. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.

Всі команди дуже гарно справились із конкурсом, про що свідчать ваші результати.

 

3. Підведення підсумків. Нагородження переможців, учасників гри.

Вчитель. Ось і добігає до завершення наша фізична вікторина і я готова оголосити її результати і нагородити наших учасників.

Гадаю, ми всі сьогодні переконалися в тому, що учні нашої школи - найсміливіші, найкмітливіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Я дякую всім присутнім за участь . А зараз я хочу привітати всіх наших учасників і оголосити результати!

Отож, за результатами всіх конкурсів І-ше місце у фізичній вікторині  здобула команда _____, за активну участь і за зайняте ІІ-ге місце нагороджується команда_____, за активну участь і за зайняте ІІІ-тє місце нагороджується команда_____, за активну участь і за зайняте ІV-те місце нагороджується команда_____.

4. Вчитель: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. Ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.
        А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась. Всього вам найкращого)))) До нових зустрічей!!!
 

docx
Додав(-ла)
Юлія Андрєєва
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Сценарії
Додано
23 травня 2022
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку