Позакласний захід з фізики на тему " Смачна фізика "

Про матеріал
Позакласний захід , який можна провести із учнями будь-якого класу,можна показати старшокласниками для учнів молодших класів або що.Вчитель вирішує сам .
Перегляд файлу

МАРКОВИЧ Л.М.                                                                                                          ПОЗАУРОЧНИЙ ЗАХІД  «СМАЧНА ФІЗИКА»  (7,8,9,10,11 класи )                                                                 Прилади і матеріали : електровафельниця , міксер , борошно, вода питна , сіль, цукор ,масло вершкове ,маргарин )                                                                                     ГОТУЄМО ТРУБОЧКИ ІЗ МАСЛЯНИМ КРЕМОМ  .                                                          Сценарій                                                                                                                                                           1 учень: Шановні гості , беремо до рук електровафельницю . Ви знаєте , що це електроприлад , тому потрібно дотримуватися техніки безпеки .                                              2 учень : Прилад працює при напрузі 220 вольт , має потужність 600 Вт. Ці дані вказані у паспорті даного приладу .                                                                                                                  3 учень : До речі , що таке потужність ? Давайте пригадаємо !Яка основна одиниця потужності ?Хто дасть відповідь ?                                                                                          Голос із зала : Потужність – це добуток сили струму на напругу !Основна одиниця вимірювання потужності – Ват.                                                                                     3 учень : Правильно .                                                                                                                                 1 учень : Для того , щоб спекти трубочки спочатку потрібно приготувати  рідке тісто . Для цього нам знадобиться склянка борошна ,100 г маргарину , 50 г цукру , дрібка солі , пів склянки води .                                                                                                  2 учень : Ретельно перемішуємо всі інгредієнти до утворення однорідної  консистенції .                                                                                                                                    1 учень : До речі , чому тісто має бути рідким ?                                                                                      2 учень : Для того , щоб його можна було  наливати на поверхню електровафельниці .                                                                                                                                 3 учень : А яке явище при  цьому спостерігається ?                                                                                                       Голос із зала : Явище змочування !                                                                                                      3 учень : Правильно !Рідина має розтікатися однаковим шаром по всіх поверхні , яка  буде нагріватися .                                                                                                                             1 учень : А яке фізичне явище ми спостерігатимемо при випіканні коржа ?                      2 учень : Теплове явище , оскільки температура сковорідки значно зросте .                                1 учень бере до рук сковорідку . Ударяє по ній ложкою. Відчувається характерний звук металу .                                                                                                                        2 учень : Металева .                                                                                                                                                3 учень : Можна подумати , що бувають дерев’яні сковорідки.                                       1 учень : А чому посуд для приготування їжі зазвичай металевий ?                       Голос із зала : Бо метали мають гарну теплопровідність і тому їжа в них готується доволі швидко .                                                                                                      2 учень : Молодці . Правильно відповіли .                                                                                                   1 учень наливає на поверхню сковорідки тісто , накриває його другою частиною електровафельниці .                                                                                                                              2 учень: Доведеться трохи зачекати . Чому ?                                                                               3 учень : Тому , що теплові явища є інертними . Що це означає ?                                                 Голос із зала : Процес просмаження потребує трохи часу .                                                                        2 учень : Все ,готово . Тепер потрібно дістати наш млинець і хутенько скрутити його у трубочку !                                                                                                                                         3 учень : Колеги , до чого тут поспіх ?                                                                                            2 учень : А ви як думаєте ?                                                                                                              Голос із зала : Млинець швидко втрачає вологу і змінює свої фізичні властивості. 2 учень : Саме так ,з поверхні млинця випаровується волога при остиганні і млинець стає крихким та ламким .                                                                                                3 учень : Ну, це зрозуміло , що діяти потрібно швидко ,але ж млинець щойно спікся і ще гарячий ! Як же його скрутити голіруч ?  Це ж більше 300 градусів за Цельсієм !                                                                                                                                                                  1 учень : Потрібні якісь спеціальні пекарські рукавички . У вас є ?                                           Учні знизують плечима .                                                                                                                            2 учень : Звідки ж ми знали , що таке може знадобитися . Це ж неймовірно – рукавички на кухні !                                                                                                                       3 учень : То що будемо робити ?                                                                                           2 учень : Трохи лячно . Можна лишитися пальців !                                                                  Голос із зала : Нічого подібного. По -перше , млинець швидко остигає на відкритому повітрі  і тому втрачає температуру , а по-друге , якщо трубочку скрутити дуже швидко , то теплообміну між трубочкою і пальцями майже не відбудеться .                                                                                                                                                    1 учень : Правильно , теплообмін потребує часу . Теплові явища інертні .                                      2 учень починає скручувати трубочку .                                                                                       1 учень : Добре ! Трубочка готова !                                                                                                    2 учень : Але це ще не все .                                                                                                                         3 учень : Не все ?                                                                                                                                     1 учень : Так , ще потрібно зробити крем і наповнити ним трубочку .                                             2 учень :Правильно, так буде смачніше !                                                                                              1 учень : Я беру у рук інший електричний прилад – міксер .І ми що …?                                    2 учень : Маємо дотримуватися техніки безпеки ! Бути уважними і обережними!                                                                                                                                     1 учень : фізичні характеристики міксера : напруга 220 В ,потужність 600 Вт , кількість обертів за хвилину 33.                                                                                                                     2 учень : Беремо для збивання продуктів не металевий ( пластмасовий )посуд . Чому ? До речі , це важливо !                                                                                                                                               3 учень :Щоб унеможливити проходження електричного струму у разі несправності приладу .                                                                                                                         1 учень : Добре . Тепер висипаємо в цей посуд цукор . Чому він висипається гіркою ? Не звертали на це увагу ?                                                                                                   2 учень : А й справді , чому ?                                                                                                    Голос із зала : Між частинками цукру діє сила  тертя і вона не дозволяє маленьким часточкам розсипатися довкола .                                                                                    1 учень : Прекрасно . Тепер беремо склянку  цукру і вершкове масло . Наша задача – збити ці інгредієнти у однорідну масу . До речі , в якому стані ця маса перебуватиме ?                                                                                                                              Голос із зала : В аморфному !                                                                                                                        1 учень : Правильно ,до речі , більшість харчових продуктів перебувають в аморфному стані . Я вмикаю міксер і на  якийсь час мене не буде чути . Чому ?   3 учень : Працюючий міксер є джерелом звукових хвиль .                                                        1 учень : Ці звуки трохи заважають бесіді , але що зробиш .                                                   2 учень : Сподіватимемося , що винахідники невдовзі  створять міксер без шумових ефектів .                                                                                                                                    3 учень : Було б гарно .                                                                                                                              1 учень : І тихо !                                                                                                                                                      2 учень вмикає міксер . Чується гуркіт міксера .                                                                                                                        1 учень : Процес перетворення крему на однорідну масу відбувався протягом 5 хвилин . Давайте обчислимо , скільки електричної енергії ми на це витратили і скільки це нам коштуватиме .                                                                                                                            2 учень : Давайте .                                                                                                                            Голос із зала : Але це довго вираховувати !                                                                         1 учень : Нічого подібного !Енергія – це добуток потужності на час . Потужність міксера 600 Вт =0,6кВт, час роботи приладу  5 хв = 5/60 =0,08 годин . Ми перевели потужність у кіловати , а час - у години , адже робота електричного струму або  його енергія нараховується за кіловат години .                                                                            2 учень : Перемножимо величини 0,6 кВт на 0,08 . Отримуємо 0,05кВт год .                    3 учень : Прекрасно ! А вартість 1 кВт год – 8 гривень .                                                                1 учень : Це означає , що наші енергетичні витрати на виготовлення крему  складають 0,05*8=0,4 грн.                                                                                                            2 учень : Що ж , повернімося до фізичних процесів на нашій імпровізованій кухні . Чому , на вашу думку , крем має бути густим ?                                                   Голос із зала :Тому що внаслідок дифузії надлишок вологи у кремі може дуже намочити  трубочку і вона не лише втратить хрумкі властивості , але й може взагалі зруйнуватися .                                                                                                                                                            1 учень : Правильно . А тепер беремо кондитерський шприц і наповнюємо його кремом . Для чого ми це робимо ?                                                                                                                                    Голос із зала : Для того , щоб наповнити трубочки кремом .                                                   1 учень : А коли ми  витискаємо крем із шприцу , який фізичний закон спостерігаємо?                                                                                                                                                     3 учень :Закон Паскаля – тиск під дією зовнішньої сили передається у всіх напрямках однаково !                                                                                                              1 учень : А чи є принципова  відмінність у будові шприца кондитерського та медичного ?                                                                                                                           Голос із зала : Ні                                                                                             

2 учень : А чому ж тоді у них різні назви ?

Голос із зала : Щоб не плутати призначення кожного з них !

Чується сміх. 1 учень : Що ж . Трубочки із начинкою ми зробили і фізику також повторили . Смачного !!!                                                                                                                        2 учень : Ото ж виявляється , фізика буває смачною !                                                            Чується сміх .      

 

 

doc
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
23 січня 2019
Переглядів
928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку