Позакласний захід з хімії "Зоряна Одісея"

Про матеріал
Даний матеріал стане в нагоді вчителям хімії при проведення тижня хімічних знань.
Перегляд файлу

       "ЗОРЯНА ОДІСЕЯ" 8-11 класи

МЕТА ГРИ: Прищепити любов до хімії.

ОБЛАДНАННЯ: Малюнок невідомої планети, розділеної на стільки секторів, скільки команд бере участь у грі. Кожний сектор поділений на стільки частин, скільки конкур­сів. Шолом, в якому конверти з питаннями, набір букв для складання слова "скафандр", хімічні реактиви для дослідів.

СУТЬ ГРИ: За правильну відповідь команда закриває одну частинку свого сектору. Перемогу одержує той, хто швидше закриє свій сектор. Прийняти участь у грі можуть учні з різним рівнем знань тому, що питання у грі різної складності.

    ВЕД. 1. Добрий день, дорогі друзі! Ми запрошуємо вас у цікаву подорож до далекої планети, яка ще навіть не має назви, а має тільки білі плями, які вам треба закрити правильними відповідями на запитання.

ВЕД. 2. Ще задовго до першого польоту людини у космос (а хто пер­ший космонавт?), який відбувся у 1961 році, почалась робота по форму­ванню першого загону космонавтів, який створювався з кращих льотчиків випробувачів.

ВЕД. 1. Ми з вами також вирушаємо у зоряну подорож і для цього про водимо спец набір екіпажів-команд. Прийняти участь у грі можуть всі бажаючі, ми набираємо три команди.

ВЕД. 2. Відбір буде проходити у вигляді аукціону, де запитання ма­ють різну вартість. Кожний, хто правильно відповідає, той є членом екіпажу.

ЗАПИТАННЯ ВАРТІСТЮ П' ЯТЬ ШКОЛЯРИКЇВ.

1.Який метал алхіміки називали металом Місяця?          (Алюміній, Срібло, Мідь)

2.В народі кажуть: "Один грам цієї речовини рослинного походження вбиває коня". Назвіть цю речовину.

ЗАПИТАННЯ ВАРТІСТЮ ЧОТИРИ ШКОЛЯРИКИ.

2.Катион,аніон-це Йони. Чим вони відрізняються?

3.Туман, лід, сніг, хмара. Що об'єднує ці слова?

ЗАПИТАННЯ ВАРТІСТЮ ТРИ ШКОЛЯРИКИ.

1.Чому лист зелений?

2.Самий розповсюджений оксид?

   ВЕД.1 Екіпажі набрані і ми вирушаємо в політ. Поки екіпажі  будуть у польоті, завдання болільникам – придумати назву невідомої планети.

Оголошується керівник польоту – вчитель хімії (прізвище),помічник польоту.

    ВЕД.2. Гру починає екіпаж, який дав відповідь на запитання вар­тістю  п’ять школяриків.

Включаємо першу космічну швидкість. Ви ще відчуваєте тяжіння Землі, тому для відповіді можете використовувати допомогу землян.

ЗАПИТАННЯ НА " ЗАСИПКУ".

5” В Італії поблизу Неаполя є "Собача печера". Дорослі люди мо­жуть знаходитись в ній скільки завгодно, а от собаки, коти та інші низькорослі тварини задихаються, гинуть. Чому?

/Наявність вуглекислого газу/

"4" Таблиця Д. І. Менделєєва все більше заповнюється новими елемен­тами. Ці елементи, які займають останні клітини, не природні, а створені людиною штучно, в деяких випадках - за допомогою ядерних перетворень. Як називають ці елементи?

/Трансуранові/

"З" Який елемент входить до складу зубної пасти?

Перші білі плями на нашій планеті закриті.

А зараз музична пауза /номер художньої самодіяльності/.

ВЕД. 1. Включаємо другу космічну швидкість.

ЗАПИТАННЯ ІЗ ШОЛОМА.

/В шоломі конверти, в них картки-сюрпризи/

ВЕД. 1. Мені здається, що корабель знижує швидкість.  Що трапилось?

ВЕД. 2. Зараз з’ясуємо. Здається на борту технічні неполадки. А де саме, нам підкажуть екіпажі, якщо зберуть слово із букв, що у конвертах.

Команди вибирають собі конверт. Завдання у конвертах - зібрати слово з букв (скафандр). Команди працюють на швидкість.

А вболівальникам в цей час роздають телеграми, які потрібно розшифру­вати. Правильна відповідь дає обраній команді шанс закрити ще один сектор. Це і є сюрприз.


 


ого

Підсумки конкурсу.

ВЕД. 1. Одну спільну неполадку усунули, а зараз технічні неполад­ки, які потрібно усунути у кожній команді.

ТЕХНІЧНІ НЕПОЛАДКИ.

"5" На вашому кораблі нестача кисню. Зібрати прилад, одержати кисень, довести його наявність.

"4" У вас надлишок вуглекислого газу. Доведіть, що ви видихаєте цей газ.

"З" Ви повинні приготувати лабораторний штатив до хімічного експерименту.(Зібрати штатив)­

       Поки команди працюють - музична пауза.

             Підсумки конкурсу.

ВЕД. 2. Зараз ми перевіримо, чи створився за цей час на борту дружній колектив. До уваги екіпажів пропонується улюблена шкільна справа - КТС /колективна творча справа/. Цей конкурс не оцінюється.

ЗАВДАННЯ КОМАНДАМ:

  • пошикуватися по росту;
  • в алфавітному порядку за початковими літерами імен;
  •   співаємо пісню з рухами

Мир как океан -2 р. Мир как океан В моей душе.

Радость как фонтан -2 р.

Радость как фонтан

В моей душе.

Любовь как река -2 р.

Любовь как река

В моей душе.

Мир как океан,

Радость как фонтан,

Любовь как река

В моей душе.

Дійсно, команди працюють дружньо.

   ВЕД. 1. Наше наступне завдання називається "Містер хімік, місіс хімік".

"5" Ця жінка народилась у Польщі, науковою роботою займалась у Франції, заміж вийшла за француза. Як її прізвище? (Складовська-Кюрі)

"4"  Це видатний вчений дав початок експериментальної хімії.(Роберт Бойль)

"З" Вважають, що свій закон він побачив у ві сні і "прокинувся" відомим. Хто це? (Менделєєв)

           Підсумки конкурсу.

ВЕД.2.На орбіті вихідний. Команди складають послання на Землю. (Конкурс не оцінюється)

В цей час гра з вболівальниками.

  1. Який хімічний елемент найбільш розповсюджений у космосі?
  2. Які речовини можна назвати хімічними хамелеонами?
  3. Яку планету називають червоною?
  4. Що таке чадний газ? 

  5.Що таке свята вода?

  6.Який елемент був відкритий у космосі не на Земле? .

  7.З чого складається головка сірника та намазка сірникової коробки?

Слухаємо послання екіпажів землянам.

Музична пауза.

ВЕД. 1. На борт кораблів надійшла гуманітарна допомога від незем­ної цивілізації. (З'являються два учні-інопланетяни) - Що ви нам привезли?

Інопланетяни: Ліки, продукти, цікаві матеріали.          ЕКСПЕРИМЕНТ НА ОРБІТІ.

Інопланетяни показують досліди:

  1.Чудове зцілення.

  2.Одержання молока.

  3.Незгоряюча хустинка. (Досліди можуть бути будь-які)

ВЕД.2.Ми включаємо третю космічну швидкість. Наша подорож набли­жається до кінця.

         

          ЗАМОРОЧКИ ІЗ БОЧКИ.

Вам дається п'ять запитань, ви можете відповісти тільки на три.

"5" 1.Закінчити логічний ряд: неон, аргон, криптон...

 2.Який метал називають небесне каміння? 

    3.Які речовини є білою смертю для людини? 

    4.Для чого соду додають у тісто?

    5.Який хімічний елемент входять до складу кісток?

“4” 1. Закінчити логічний ряд: хлор, бром, йод ...

    2.Який метал найбільш тугоплавкий?

    3.Який газ називають болотним?

    4.Як називається система, яка складається з олії і води?

    5.Скільки солі в організмі дорослої людини?

 

“3” 1.Закінчити логічний ряд: оксид, кислота, сіль...

    2.Щоб очистити води від розчинних в ній солей Ії треба...

    3.Хлорид натрію - це сполука з іонним чи ковалентним поляр­ним зв'язком?

    4.У якому вигляді зустрічається золото у природі?

    5.Яке молоко не піють?

          Підсумки конкурсу.

ВЕД. 1. Наша подорож завершилася. Залишилось тільки вибрати назву нашої планети. (Конкурс назв планети)

Нагородження учасників гри шкільними дипломами.

          

 

 

І місце         ДИПЛОМ

         вищого шкільного ступеня

       Нагороджується екіпаж __________________за

      успішну посадку на планеті____________(назва)

 

 

 

 

ІІ місце          ДИПЛОМ        

         середнього шкільного ступеня

       Нагороджується екіпаж__________________за

       успішне подолання земного тяжіння.

 

 

 

 

ІІІ місце         ДИПЛОМ

            Шкільного ступеня

       Нагороджується екіпаж__________________ за

          білянаучні досягнення.

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Сценарії
Додано
21 січня 2021
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку