Використання у навчально – виховному процесі мультимедійних, телекомунікаційних та інтерактивних засобів навчання на уроках хімії.
У сучасних умовах потрібно підготувати школяра до швидкого сприйняття й обробки інформації, яка надходить , успішно її відображати і використовувати. Кінцевим результатом впровадження інформаційних технологій у процесі навчання хімії, є оволодіння учнями комп'ютера як засобом пізнання процесів та явищ, що відбуваються в природі у застосовується у процесі практичної діяльності.
При навчанні хімії, найбільш природним є використання комп'ютера , виходячи з особливостей хімії як науки . Наприклад, для моделювання хімічних процесів та явищ, лабораторного використання комп'ютера в режимі інтерфейсу, комп'ютерної підтримки процесу викладу навчального матеріалу і контролю його засвоєння.
Використання комп'ютерних моделей дозволяє розкрити істотні зв'язки досліджуваного об'єкта , глибше виявити його закономірності, що у кінцевому рахунку , веде до кращого засвоєння матеріалу.
Другий напрямок використання комп'ютера в навчанні хімії - контроль і обробка даних хімічного експерименту. Таке використання комп'ютера корисно тим, що прищеплює учням навички дослідницької діяльності, формує пізнавальний інтерес, підвищує мотивацію, розвиває наукове мислення.
Третій напрямок використання ІКТ у процесі навчання хімії – програмна підтримка курсу.
На кожному конкретному уроці можуть бути використані визначені програми , виходячи з цілей уроку , при цьому функції вчителя і комп'ютера різні. Програмні засоби для ефективного застосування в навчальному процесі повинні відповідати курсу хімії профільного навчання, мати високий ступінь наочності, простоту використання , сприяти формуванню загальних навчальних і експериментальних умінь, узагальненню і поглибленню знань.
Використання перерахованих вище програмних засобів на уроках хімії мають наступні переваги:
( наприклад дослід з отруйними речовинами);
На власних уроках намагаюся використовувати особистісно – орієнтоване навчання ІКТ, різнорівневе та проблемне навчання , які дозволяють виявити інтерес учнів до хімії , активізувати їх навчально – пізнавальну діяльність.
Використання нових ІКТ в навчальному процесі дозволяє направити інтелектуальний потенціал учнів на позитивний розвиток. Комп'ютер в змозі замінити основну частину наочних посібників та моделей .
За допомогою електронних підручників показую відео фрагменти дослідів, які не завжди можна провести на уроці в повному обсязі, при відсутності приладдя.
Доречно використовувати комп'ютерні технології при вивчені нового матеріалу( презентації для лекцій), при первинному закріпленні отриманих на уроці знань та вмінь, при дослідженні вмінь, та навичок ( навчальне тестування), під час проведення хімічного практикуму, а також при контролі та корекції знань.
Використання презентацій під час лекцій забезпечує динамічність, наочність, більш високий рівень та об'єм інформації в порівнянні з традиційними методами.
Отже. використання комп'ютера на уроках хімії полегшує опрацювання матеріалу, підвищує пізнавальний інтерес до хімії, розвиває бажання та вміння вчитися.