Гра- квест з інформатики для учнів 8- 11 класів .
Завдання квесту: за допомогою різнопланових завдань мотивувати дітей до розвитку навчально-пізнавальної активності та встановити міжпредметні зв'язки між інформатикою та іншими предметами
Гра –квест з інформатики
для учнів 8 – 11 класів
Мета: створення умов для підвищення мотивації до вивчення шкільного предмета інформатика, сприяння формуванню інформаційної культури, логічного мислення, колективної творчої активності; формування в учнів уміння працювати в команді; розвиток пам'яті, уважності, здатності до взаємодії та творчих здібностей дітей, швидкості реакції в неординарних ситуаціях; вміння гідно вести суперечку, виховання волі до перемоги та поваги до суперника.
Завдання квесту: за допомогою різнопланових завдань мотивувати дітей до розвитку навчально-пізнавальної активності та встановити міжпредметні зв’язки між інформатикою та іншими предметами (історія, музика, література, малювання тощо).
Очікувані результати:
ХІД ЗАХОДУ
«Мудрим ніхто не вродився, а навчився»
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім машини
І кожному – як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не барімося, до діла
І зараз свято проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Ознайомлення з правилами:
Учасники: 4 команд по 6 учасників (капітан + 5 гравців ).
Виконання завдань: близько 5 хвилин з урахуванням переходів між станціями.
Відповідальні на станціях – вчителі-предметники.
На кожній локації відповідальні вчителі вписують оцінки в карту та завіряють своїми підписами.
1.Станція ЛОГІЧНА(кабінет математики)
15.Яка найменша одиниця інформації?(Біт )
5 хвилин на виконання. За кожну правильну відповідь 1 бал.
Ведучий : Наступне завдання на вас чекає під столом, по якому б’ють м’ячем (тенісний).
Раніше приклеюється під кришку тенісного столу у коридорі завдання, там чергує учень, який слідкує, щоб картку не відірвали.
(У здоровому тілі - здоровий дух!)
На картці напис, діти мають здогадатись, що їм бігти до спортивного залу.
2 станція « Спортивна»
Кожний витягає листочок із вправами:
6 разів підтягнутись (для хлопців)
6 разів стрибнути на скакалці
6 разів віджимання від підлоги
6 разів підняти ноги під прямим кутом на шведській стінці
6 кидків у кошик баскетбольним м’ячем.
Кожен учасник отримує свою оцінку. Максимум 5 балів. Загальна максимум -25б.
Учитель-предметник: Ви отримали свої оцінки, ось підказка на наступну станцію – це не приклад, а просто два числа (діти мають вгадати, що це № кабінета та № комп’ютера), де на вас чекає наступне завдання. Де це може бути?
3 станція «Інформатичний лабіринт»
Командне змагання за комп'ютером
Уч.: Знайдіть свій комп’ютер, відшукайте картку із завданням, виконайте без помилок його на комп’ютері та отримайте свою о цінку.
Створити листівку до Дня Соборності України.
Кожен учасник малює на протязі 1 хвилини . Всього 5 хвилин. Максимальна кількість балів -5 б.
Після запису результатів в карту команді дають підказку.
КОМП’ЮТЕР-ІСТОРІЯ-ЕВОЛЮЦІЯ-Ч.ДАРВІН
Діти мають вгадати, що їм прямувати в кабінет біології.
4 станція «Станція ім.Ч.Дарвіна»
Еволюція ІКТ
Його слова: Вітаю вас, юні дослідники! Допоможіть мені встановити відповідність між фотографіями, іменами та внеском цих людей у розвиток комп'ютер ної індустрії.
На 2 партах у хаотичному порядку лежать 5 портретів відомих особистостей, окремо – їх імена, на інших картах – роль цих людей в історії розвитку ІКТ.
Оцінка – максимально – 5 балів за кожну правильну відповідність 1 б.
Після виконання завдання – наступна загадка.
Учитель- предметник: В історії та особистостях ви розібралися. Пропонуємо вам наступну підказку.(малюнок ноти – учні повинні здогадатись, що наступна станція кабінет музики)
5 станція «Музична»
«Реставрація» ( 5 хв.)
Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів. Та команда, яка першою прочитає текст, отримає 5 балів.
Команда А: ком, з, не, спр, п'ю, ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава, ній, ди, будь, ні.
Відповідь: Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп'ютером.
Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від, а, п'ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.
Відповідь: Від майстра набирайся вправності, а від комп'ютера — розуму
Після виставлення результатів – наступна підказка.
Учні отримують малюнок – кабінет географії.( учні отримують букви – зібрати назву)
6 станція «Географічна»
Ваше завдання: за 2 хвилини в таблиці знайти 10 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального. Одне слово – 1 бал.
К |
Л |
А |
В |
І |
А |
Т |
У |
М |
Б |
А |
Й |
Т |
П |
В |
Р |
О |
М |
Р |
Б |
К |
Р |
І |
А |
Н |
И |
Е |
Е |
О |
И |
Н |
П |
І |
Ш |
Т |
Й |
Д |
Н |
Ч |
А |
Т |
К |
П |
С |
Е |
Т |
Е |
М |
О |
А |
А |
І |
Р |
Т |
С |
'Я |
Р |
А |
Д |
К |
Р |
Е |
Ь |
Т |
Відповіді: клавіатура, байт, принтер, вінчестер, пам'ять, код, мишка, монітор, адаптер, бейсік.
Учні отримують послання -«О ,рідна мова калинова!»(кабінет укр..мови)
7 станція «О, рідна мова калинова!»
Розрізані прислів’я –зібрати за 5 хвилин
— Що натиснеш — те й маєш.
— Натиснеш кнопку — отримаєш результат.
— Один комп’ютер добре, а два краще.
— Інформатика — мати всіх фанатиків.
— Комп’ютеру слово, а він тобі — 1000.
— Рослина тягнеться до Сонця, а учень — до комп’ютера.
— Людина красна розумом, а комп’ютер — пам’яттю.
— Комп’ютер — усьому голова.
— На комп’ютері не мудруй багато, а працюй завзято.
— У комп’ютерному класі будеш працювати в волю, то матимеш долю.
Максимальна кількість балів за цей конкурс – 5 балів.
Фінал
Визначення переможців
Вручення грамот
Сьогодні ми з вами ще раз переконалися, що інформатика — дивовижна наука, а ті, хто її вивчає і вміє працювати з комп'ютером, — особлива категорія людей.
Часто кажуть у народі:
Що посієш — те й пожнеш.
Лиш озброївшись знаннями,
Впевнено вперед підеш.
Зустріч наших команд свідчить про те, що інформатику варто вивчати як хлопцям, так і дівчатам. Адже комп'ютер проник майже у всі сфери життя.