Позакласний захід з інформатики "Подорож до Ельбукії"

Про матеріал
Позакласний захід з інформатики "Подорож до Ельбукії" спрямований підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності гімназистів, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; логічне до алгоритмічне мислення; виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності, інформаційну культуру.
Перегляд файлу

 

Позакласний захід з інформатики

«Подорож до Ельбукії»

6-А клас

 

Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики; розвивати творчі й інтелектуальні здібності гімназистів, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість; сприяти переходу від логічного до алгоритмічного мислення; виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності, інформаційну культуру.

 

Обладнання: комп’ютери, презентація гри, таблички «1» (Відповідь готова), бейджики команд, інфопазли, файли «Народна мудрість_1», «Народна мудрість_2», «Ребус_1», «Ребус_2», «Кросворд», протоколи гри.

Хід заходу

Учитель. Добрий день, шановні друзі!

Вітаємо  всіх, хто сьогодні подорожуватиме разом з нами до незвичайної віртуальної країни Ельбукії! Щоб потрапити до цієї країни, треба володіти певними знаннями й практичними вміннями з  інформатики. Сьогодні у подорож вирушають дві команди шестикласників. За правий стіл сідають учні, які витягли білет з назвою «Мудрий монітор», а за лівий – білети з назвою «Розумні ноутбуки».

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання з інформатики починається!

 

 

А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:

  1. ________________________________________________________;
  2. ________________________________________________________;
  3. ________________________________________________________.

 

Отже, першою дістанеться Ельбукії команда, що отримає максимальну кількість балів.

І тур. Розминка «Багаж знань»

 Зараз  ми з’ясуємо, чи готові ви до подорожі.

Кожній команді пропонується пройти тест. За кожну правильну відповідь журі зараховує команді 1 бал. Право відповіді надається команді, капітан якої першим підняв табличку «1». (Комп’ютерна презентація)

1. Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку,  збирання, збереження, передавання  і обробки:

а) математика;

б) інформатика;

в) фізика;

г) зарубіжна література.

2. Найменша одиниця вимірювання інформації:

а) байт;

б) кілобайт;

в) мегабайт;

г) біт.

3. Алфавіт якої системи числення складається з двох цифр: 0 та 1?

а) двійкової;

б) десяткової;

в) вісімкової;

г) шістнадцятирічної.

4. Мінімальний елемент зображення, що  формується на екрані монітора:

а) біт;

б) байт;

в) піксель;

г) розряд.

5. Французький учений, який створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання?

а) Чарльз Беббідж;

б) Блез Паскаль;

в) Біл Гейтс;

г) Джон фон Нейман.

6. Американська фірма, яка є лідером у виробництві комп’ютерного програмного забезпечення:

а) Adidas;

б) Microsoft;

в) Peugeot;

г) Office.

7. Загальна назва програмного забезпечення англійською мовою:

а) Hard Ware;

б) Programs;

в) Software;

г) Аpplication.

8. MS-DOS, Linux, Unix, Windows – це назви…

а) драйверів;

б) операційних систем;

в) утиліт;

г) графічних редакторів.

9. Програма, що не є антивірусним засобом:

а)  Win Rar;

б) Dr Web;

в) NOD32;

г)  Avira.

10. Комп’ютерна мережа, що охоплює всі континенти й містить великі обсяги інформації:

а)  Windows XP;

б) Internet;

в) Intranet;

г) Dimitrov.net.

11. Розширення .rar мають:

а) текстові документи;

б) графічні документи;

в) архіви;

г) електронні таблиці.

12. Такі програми, як Блокнот, Word Pad, Microsoft Word є:

а) графічними редакторами;

б) програмами-архіваторами;

в) антивірусними програмами;

г) текстовими програмами.

Додаткові питання

13. З англійської мови Windows перекладається:

а) вікна;

б) драйвери;

в) операційні системи;

г) інтерфейс.

14. Обчислювальний пристрій у древніх греків та римлян:

а) рахівниці;

б) арифметична машина;

в) абак;

г) персональний комп’ютер.

 

15. Пристрій для підключення до мережі Internet:

а) монітор;

б) принтер;

в) модем;

г) мережевий адаптер.

Учитель. Отже, команди готові до подорожі. І першим на шляху до Ельбукії  буде село Скринька. Мешканці села вкажуть вам подальшу путь, але спочатку запропонують відгадати, що у «чорній скриньці». Журі за правильну відповідь надає команді 5 балів.

ІІ Тур. «Чорна скринька»

 Учні 10-го класу вносять «чорні скриньки» для першої та другої команди.

Учень.

Інструкція для команди «Мудрий монітор»:

  1. У скриньці - носій інформації  прямокутної форми, що складається з секторів та доріжок. Має етикетку, корпус, захисну пластину та спеціальний отвір для захисту носія від запису інформації. На цей носій можна записати невелику кількість інформації. Його використання  - вже в історії.
  2. У скриньці – один з найдавніших носіїв інформації. Застосовує його кожна людина для запису інформації, навіть та, що не має комп’ютера.

 

Учениця.

Інструкція для команди «Розумні ноутбуки»:

  1. У скриньці - круг із спеціального матеріалу, покритий дзеркальним покриттям з того боку, з якого зчитується інформація. Існують різні види цього носія інформації.
  2. У скриньці – один з найдавніших обчислювальних пристроїв. Він є родичем грецького абаку.

 

Журі оголошує результати.

Учитель. Молодці. Ви так сподобалися жителям «Скриньки», що вони  запрошують вас на ярмарок «Народної мудрості».

ІІІ Тур. Ярмарок «Народна мудрість»

 Запроваджуючи програму e-learning («Передача файлов»), учитель надсилає учням першої та другої команд текстовий документ «Народна мудрість_1» або «Народна мудрість_2» відповідно. Кожний член команди у текстовому документі дописує українські прислів’я. Члени команди по черзі читають відповіді.  За кожну правильну відповідь – 1 бал (Всього – 5 балів). Надсилають «доповнений» текстовий документ учителю, використовуючи відповідну функцію програми student.

Команді «Мудрий монітор»

  1. Хто в світі не бував, той …(і дива не видав).
  2. Наука — срібло, а практика — …(золото).
  3. Наука в ліс не веде, а …(з лісу виводить).
  4. Добре діло …(твори сміло).
  5. Не лінися рано вставати та … (змолоду більше знати).

 

Команді «Розумні ноутбуки»

  1. Не лише силою треба боротись, а й …(умінням).
  2. Не одежа красить людину, а …(добрі діла).
  3. Мовивши слово, треба бути йому …(паном).
  4. Добро пушить, а лихо…(сушить).
  5. Гарно того вчити, хто …(хоче все знати).

ІV Тур. Пазли

Учитель. З народною мудрістю ми можемо подорожувати далі. На нашому шляху – місто Пазлик. Тут команда отримує по 3 пазли з теми «Комп’ютерні пристрої».

Завдання:

  1. Необхідно зібрати пазли на швидкість.
  2. Вказати, які функції виконують пристрої, зображені на пазлах.

 

Правильно зібраний пазл і вказана його функція – 1 бал. За першість у виконанні завдання команді додається 1 бал.

Учасники готові? Почали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Журі оголошує результат.

V Тур. «Чарівний ліс»

Учитель. Наша подальша мандрівка – через зачарований-закодований ліс. Ми знаємо про способи кодування інформації. Ребуси – один з них. Пройти цей ліс ви зможете, розв’язавши ребуси.

 Учні відкривають файл «Ребуси». Капітан розподіляє між членами команди номери ребусів. На окремому файлі учні пишуть відгадки на запропоновані ребуси, наприклад: 1 – принтер. Про виконання завдання капітан повідомляє табличкою «1». За кожний відгаданий ребус – 1 бал.  Додається 1 бал команді, яка першою виконала завдання.

Команді «Мудрий монітор»:

                        

                     

                       

Команді «Розумні ноутбуки»

                      

 

               

 

VІ Тур. Річка «Мальовнича»

Учитель. Ви пройшли чарівний ліс. Та на шляху до Ельбукії вам доведеться пропливти річку та подолати гори. Отже, чуєте, як біжить ріка. Давайте трішечки відпочинемо. (Фізкультхвилинка).

 Наша ріка - «Мальовнича». Щоб дістатися іншого берега, слід розгадати командою кросворд з теми «Інструменти графічного редактора Paint» та кожному члену команди  намалювати ключове слово засобами Paint. Капітан звітує про виконання завдання, піднявши табличку «1».

 Журі оцінює виконане завдання  - 5 балів. Додається 1 бал за першість.

Кросворд з теми

«Інструменти графічного редактора Paint»

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання:

  1. Назвіть інструмент
  2. Назвіть інструмент
  3. Назвіть інструмент           Зображення інструмента «Екранна лупа»
  4. Назвіть інструмент
  5. Назвіть інструмент
  6. Назвіть інструмент
  7. Назвіть інструмент
  8. Назвіть інструмент

 

VІІ Тур. «Гори-алгоритми»

 Учитель. Молодці! Та це ще не кінець нашої подорожі. Чуєте? (звуки «Гори»). Що це?

 Дійсно, це гори – гори-алгоритми.

(Перехресний допит)

  • Що таке алгоритм?
  • Хто є виконавцями алгоритмів?
  • Якими бувають алгоритми?
  • Які команди називають базовими?

Отже, дістатися Ельбукії ви нарешті зможете, склавши алгоритми для виконавця Олівець.  

Команді «Мудрий монітор»

 Скласти алгоритм малювання квітки з чотирма  пелюстками:

Полученная фигура с использованием команды повтори

 

Команді «Розумні ноутбуки»

 Скласти алгоритм малювання квітки з чотирма трикутними пелюстками:

 

 

 

 

 

 Журі оцінює виконання завдання кожним членом команди, про що звітує капітан. Команда в разі виконання завдання одержує 5 балів + 1 бал за умови виконання завдання першою.

Висновок. Молодці! Вас раді вітати у країні Ельбукії. А яка команда дісталася до Ельбукії першою та чи захоплюючою була  подорож, розповість вельмишановне журі. (Журі оголошує результат та нагороджує учасників)

Учитель. Отже, наша подорож добігла кінця. Діти, чи сподобалася вона вам? Чим саме? Я пропоную на згадку про подорож до Ельбукії зробити фото учасників нашого заходу. Всім дякуємо! До побачення! До нових зустрічей!

 

doc
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку