Позакласний захід з інформатики "Показуха"

Про матеріал
Сценарій заходу з інформатики для учнів 7-9 класів. Містить цікаві конкурси та завдання.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 21 Вінницької міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 рік


Мета заходу:

  • розвиток стійкого інтересу до інформатики наук, логічного мислення, творчої активності;
  • виховання поваги до суперників, уміння гідно вести суперечки, стійкості волі до перемоги, спритності;
  • повторення і закріплення основного матеріалу, наданого в неординарних ситуаціях.

Обладнання: навчальна презентація, папір для записів, ручки, маркери, магнітна дошка солодкі призи.

Хід  гри:

Ведучий:      Добрий день, шановні друзі та гості! Раді вітати вас на грі з інформатики                    “Показуха”. У ній беруть участь учні 7-х, 8-х та 9-го класу. Давайте привітаємо наших учасників. (Представники класів займають місця за ігровими столами).

Ведучий: За ходом гри слідкуватиме рахункова комісія, що лічитиме зароблені командами бали та стежитиме за часом, відведеним для конкурсів. (Представлення членів журі).

Ведучий:  Перед тим, як розпочнеться гра, пропоную командам придумати назву своїм командам. (Учасники дають назви командам).

Ведучий: Давайте привітаємо наші команди оплесками та розпочнемо нашу гру.

 

  1. Конкурс “Бліц”

Ведучий:  За 1 хвилину вам потрібно правильно відповісти на якомога більшу кількість запитань. Одна правильна відповідь – 1 бал. Першою розпочинає команда ________.

 

 Запитання першій команді

  1. Назвіть пристрій ПК, що виконує програму.

(Процесор).

  1. Згідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам’яті 1 символ?

(1 байт).

  1. Як називається список команд, що викликається правою кнопкою миші?                                                                

(Контекстне меню).

  1. Назвіть пристрій виведення інформації, розташований на робочому місці учня.

(Монітор).

  1. Скільком байтам дорівнює 1 Кб?

(1024 байти).

  1. Назвіть стандартний пристрій введення.

(Клавіатура).

  1. Як називається послідовна сукупність з восьми 0 та 1?

(Байт).

 

  1. З якого матеріалу був виготовлений корпус першої мишки?

(З дерева).

  1. Як називається область даних на диску, що має ім’я?

(Файл).

  1. Назвіть пристрій для введення графічної інформації.

(Сканер).

  1. Призначення клавіші Esc.

            (Відміна виконання команди).

  1. Як називається пристрій, який заміняє мишку на ноутбуці?

(Тачпад).

  1. Геометрична фігура, яка позначає умову на блок-схемі.

(Ромб).

       14. В яких одиницях вимірюють діагональ монітора?

(В дюймах).

 

Ведучий: А зараз запитання для команди _______________.

Запитання другій команді

  1. Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидкий друк?

(Лазерний).

  1. Скільки біт займає в пам’яті комп’ютера 1 символ?

(8 біт).

  1. Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці.

(Клавіатура).

  1. Скільки байтам  дорівнює 10 Кб?

(10240 байт).

  1. Який носій інформації має форму піци?

(Диск).

  1. Найдавніший обчислювальний засіб?

(Пальці).

  1. Інша назва жорсткого диску.

(Вінчестер).

  1. Призначення клавіші Enter.

(Введення команди, перехід на інший рядок).

  1. Як називається диск, з якого можна завантажити ОС комп’ютера?

(Системний).

  1. Геометрична фігура, яка позначає початок та кінець на блок-схемі?

(Овал).

  1. Маніпулятор, який використовується в комп’ютерних іграх.

(Джойстик).

  1. Мінімальна одиниця кодування.

(Біт).

  1. Алфавіт якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1?

(Двійкової).

  1. Програма, яка дає змогу опрацьовувати тексти.

(Текстовий редактор).

 

Ведучий: Отже, підіб’ємо підсумки І конкурсу. (Виступ членів комісії).

 

  1. Конкурс  «Лови помилку»

Ведучий:  Наступний конкурс називається «Лови помилку». На екрані будуть зявлятися групи слів. Команди по черзі  мають знайти зайве слово та пояснити свій вибір. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.


І група слів:

1. монітор

2. колонки

3. сканер (пристрій введення)

 

ІІ група слів:

1. Панель інструментів

2. рядок меню

3. панель завдань (                                     )

 

ІІІ група слів: 

1. диск                

2. дискета           

3. веб-камера (не є  пристроєм зберігання інформації)     

 

ІV група слів:    

1. клавіатура       

2. миша                 

3. принтер (пристрій виведення)            

 


V група слів:

1. папка

2. кнопка (не є обєктом файлової системи)

3. ярлик


 

VІ група слів:

1. копіювати

2. вигляд (не являється дією над обєктами файлової системи)

3. вставити


 

  1.  конкурс “Вгадай прислів’я”

Ведучий:  В наступному конкурсі командам необхідно відгадати прислівя, які записані мовою інформатики. Прислівя  будуть зявлятися на екрані. Відповідь дає та команда, яка першою підніме руку. За кожна правильну відповідь ви отримуєте 1 бал.

  1. Комп'ютер - кращий друг. (Книга – кращий друг.)
  2. Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти. (Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти.)
  3. На дисплей не слід нарікати, коли відеокарта крива. (На дзеркало не нарікай, коли пика крива.)
  4. Не смійся над старими комп'ютерами, і твій постаріє. (Не смійся над старими, і сам старим станеш.)
  5. Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш. (Кашу маслом не зіпсуєш.)
  6. Комп'ютер на столі не для одних тільки ігор. (Голова на плечах не для однієї тільки шапки.)
  7. По ноутбуку зустрічають, по розуму проводжають. (По одежі зустрічають, а по розуму проводжають.)
  8. Дарованому комп'ютеру у системний блок не заглядають. (Дарованому коні в зуби не заглядають.)
  9. Кожен кабель своє гніздо любить. (Кожна пташка своє гніздо хвалить.)
  10. Сім разів подумай - один раз скачай. (Сім раз відміряй – один відріж.)
  11. Потопаючий за «F1» хапається. (Потопаючий за соломину хапається.)
  12. Не все WINDOWS, що висить. (Не все золото, що блищить.)
  13. Біт байт береже. (Копійка гривню береже.)
  14. Що з Кошика видалено, то пропало. (Що впало, те пропало.)

 

  1. Конкурс  “Малювалки”

 

 Ведучий:  У наступному конкурсі учасники гри будуть малювати пісні. Правила такі: Представники кожної з команд прослуховують пісні та малюють їх зміст на дошці. Решта учасників  команди мають відгадати пісню або хоча б рядок з неї.   Ніяких слів та  чисел писати не можна. На “малювалки” відводиться 2хв. За відгадану пісню команда отримує 3 бали.

Гра з вболівальниками

Поки наші команди працюють над завданням, ми попрацюємо з вболівальниками. Вам потрібно дати відповіді на запитання.  Піднімайте руку.

  1. Який розмір мав перший комп’ютер? (Розмір спортзалу)
  2. Який зв’язок між вчителем біології нашої школи та першим тво рцем комп’ютера в Україні? (Прізвище Лєбєдєв )
  3. В який день відзначають День безпечного інтернету? (Перший вівторок лютого.)
  4. Як називається Міжнародний конкурс з комп’ютерної грамотності? (Бобер)
  5. Поясніть суть фішингу? (Вид шахрайства, що полягає в отриманні злочинцями особистої інформації користувачів)

 

  1.  Конкурс “ПК”.

Ведучий:  Кожна  команда отримує завдання на аркушах. Якнайшвидше вам потрібно розшифрувати слова, які містять уже відомі літери ПК. Перемагає та команда, яка виконає завдання швидше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді: сопка, сапка, шапка, кепка, щепка, папка, кнопка, шлюпка, скріпка, покупка.

  1. Конкурс  «Вірю – не вірю»

 

Ведучий: Наступний конкурс полягає в тому, що командам пропонуються певні факти. Потрібно визначити, правильні вони чи ні. Готові?

 

Для І команди:

  1. Чи вірите ви, що перший в світі повністю електронний комп’ютер ENIAC мав вагу - 30 тон? (Так, це правда)
  2. Чи вірите ви, що перший в світі програміст - жінка Валентина Терешкова 

( Ні, Валентина Терешкова - перша жінка-космонавт, а перший програміст – теж жінка, але Ада Лавлейс, дочка видатного письменника Джорджа Байрона).

 

Для ІІ команди:

  1.  Чи вірите ви, що комп’ютери «McIntosh» компанії Apple отримали свою назву від сорту яблук «Макинтош», самого популярного в Північній Америці.

(Так,це правда. Це був улюблений сорт яблук Джефа Раскіна, який був керівником проекту Macintosh)

 

  1. Чи вірите ви, що перший принтер був розроблений Віктором Михайловичем Глушковим у 1989році у м. Києві.

(Ні, перший принтер був розроблений Чарльзом Беббіджем у 1835році в Англії)

 

 

  1. Конкурс «Анаграми»

Ведучий: В наступному конкурсі вам потрібно скласти з поданих наборів літер слова, пов’язані з інформатикою.

  1. Конкурс «Хто швидше?»

 

Ведучий: Наступний конкурс називається «Хто швидше?». Кожен учасник обох команд отримує картку з написом. Завдання учасників стати  у порядку зростання (зліва на право). Яка команда швидше і правильно виконає завдання, отримає 3 бали.

Картки:  300Кб, 1Мб, 2байти, 10Тб, 40біт

       

  1. Конкурс «Показалки»

 

    Ведучий:  Правила останнього конкурсу полягають в тому, що один учасник команди має показати мімікою і жестами деяке слово, а іншим учасникам слід це слово відгадати. За правильно назване слово команда отримує 1 бал. Ваша перемога – у ваших руках. 

      Слова для показу:


І команда

  1. Флешка
  2. Принтер
  3. Пам’ять
  4. Дисплей
  5. Мишка

 

       ІІ команда

  1. Килимок для мишки
  2. Вікно
  3. Кошик
  4. Диск
  5. Ноутбук

 


       (Виступ команд).

 

      Все, фініш! Слово для оголошення результатів та привітання команд надається нашому журі.

      (Нагородження переможців і учасників).

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку