Мета: повторити з допомогою гри вивчене про міф, міфологію різних народів, уявлення давніх людей про створення та будову світу; розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, навички стисло й логічно відповідати на запитання; виховувати допитливість, любов до читання.
Обладнання: картки із запитаннями, ілюстративний матеріал, чарівний горщик.
Використання елементів зацікавленості допомогає вчителю активізувати діяльність учнів, підвищити інтерес до уроків зарубіжної літератури, мотивувати дітей на оволодіння новими знаннями та вдосконалення навиків.
Задачі:1. Формування вмінь використовувати свої знання при рішенні цікавих завдань, розвиток пізнавального інтересу до предмету,удосконалювати навики виконання нестандартних завдань
2. Виховання активності та розвиток вміння доводити свій самостійний вибір при рішенні загальної цікавої задачі.розвиток вмінь проводити аналіз, синтез та класифікацію матеріалу за заданими критеріями.
6 клас
Урок-гра
"Стежками древніх міфів"
Мета: повторити з допомогою гри вивчене про міф, міфологію різних народів, уявлення давніх людей про створення та будову світу; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, навички стисло й логічно відповідати на запитання; виховувати допитливість, любов до читання.
Обладнання: картки із запитаннями, ілюстративний матеріал, чарівний горщик.
Хід гри
І. Організаційний момент.
• Розподіл учнів на команди
• Повідомлення умов гри.
ІІ. Знайомство з командами.
1. Назва команди
2. Представлення капітана.
3. Кожна команда представляє себе: демонструє назву, девіз.
ІІІ. Завдання та конкурси.
1. Конкурс «Впізнай героїв».
Дайте відповідь, ким є названі боги та герої?
Зевс_______________ Афіна Палада_________________
Прометей __________ Гермес ________________________
Гея ___________________ Уран ______________________
Афродіта _______________ Геракл ____________________
Деметра _________________ Кора _________________________
Аїд _____________________ Гефест _____________________
Дедал ___________________ Єхо _______________________
Що об’єднує усіх цих богів та героїв?
2. Конкурс «Дай відповідь»
Кожна команда відповідає на питання з чарівного горщика.
1. Хто такий Гефест і як він пов'язаний з Прометеєм?
2. Чому Зевс зненавидів Прометея?
3. Хто звільнив Прометея?
4. Як Зевс покарав людей?
5. Скільки подвигів здійснив Геракл?
6. Що означає ім’я Геракла?
7. Чому Зевс був змушений звільнити Прометея?
8. Хто подарував Міносу білого бика?
9. Як і за що був покараний Мінос?
10. У який незвичний спосіб Геракл повернувся з Криту до Еврисфея?
11. Що сталося з білим биком, коли він вирвався з міцних рук Геракла?
12. Яке друге ім’я Геракла?
13. З ким воювали грецькі боги?
14. Скільки синів було у Брахми, і як вони з’явилися на світ?
15. Чому Перша жінка Ямі сумувала?
16. Як боги змогли заспокоїти засмучену Ямі?
17. Хто допоміг Ману пережити потоп?
18. Про які золоті часи розповідають давні індійські міфи?
19. Яку незвичайну зовнішність мали єгипетські боги?
20. Як давні єгиптяни пояснювали зміну дня і ночі?
21. Кого називали Сонячним Оком Ра?
22. Чому в Єгипті розпочалася засуха?
23. У кого перетворилися боги Шу і Тот, щоб повернути Тефнуфт?
24. Чиє весілля відсвяткував Ра?
3. Конкурс капітанів «Один за всіх».
Капітани команд задають підготовлені запитання один одному.
4. Конкурс «Плутанина».
Команди на швидкість повинні виправити помилки у текстах міфів.
№ 1
Пігмаліон – це митець, що створив крила
Нарцис – великий титан
Прометей був прикутий у Карпатських горах.
Ехо - богиня вроди
№2
Дедал був скульптором і створив прекрасну Іо.
Орфей – цар підземелля.
Геракл прикував Прометея до гори.
Галатея – це дружина Зевса.
№3
Євридіка – дружина Зевса
Деметера – це богиня кохання
Персифона – дочка Афіни
Ікар загинув віл підступності Афродіти
5. Конкурс «Мозаїка».
Два представника з команди повинні зібрати з пазлів ілюстрацію. Разом з командою вони мають вгадати героя та «видати» йому «паспорт», в якому мають вказати ім’я, рід занять, місце проживання, походження та особливі прикмети.
ПАСПОРТ
1. Імя …………………………………………………………….
2. Походження (країна, родина) …………………………………………
3. Статус…………………………………………………………
4. Особливі прикмети ……………………………………………..
6. Підсумки.
Додаткові заавдання за міфами