Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Суськ
ЗДОРОВИМ БУТИ КРУТО!
Урок-вікторина
Вчитель основ здоров’я
Демчук Тетяна Василівна
Суськ 2018
Урок-вікторина
Здоровим бути – круто!
Мета. Формування в учнів навичок здорового способу життя; уміння переборювати труднощі знаходити вихід з конфлікту i не наражатися на небезпеку для здоров'я; розширювати читацький світогляд, уявлення учнів про значення художньої книги, підручників, які вчать мистецтву бути здоровим.
«Не той пропав, що в бiду попав, а той, хто духом занепав»
Вчитель. Добрий день, дорогі друзі. Сьогодні ми з вами проведемо не простий урок, а урок-вікторину, присвячену здоровому способу життя.
А допоможе нам у цьому цікава конкурсна програма «Здоровим бути - круто!», у якій я пропоную вам прийняти участь. Для цього ми створимо двi команди з учнів 5 і 6 класів («Лікар Хаус», «Інтерни»).
Команди займають свої мiсця за ігровими столами.
I конкурс. «Лото-здоров'я»
(У чарiвному мішечку знаходяться кульки з номерами. Кожен гравець команди по черзi виймає кульку з номером. Кожному номеру вiдповiдає питання, на яке гравець повинен дати вiдповiдь. Кожна правильна вiдповiдь - 1 бал)
Запитання для першої команди
Запитання для другої команди
II конкурс. Розгадай кросворд
Вчитель. Діти, ви любите відгадувати загадки? (Так).
Це дуже добре, бо у наступному конкурсі вам потрiбно відгадати загадки i розгадати кросворд. Перед вами два кросворди (для кожної команди).
(Максимальна кількість балiв - 5)
Питання до кросворду
2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
Споживати їжу вчасно.
Це не клас i не вбиральня.
Смачно пахне у...(Їдальні)
Полягали спати. Не треба чіпати!
Бо вони, як граються, то вогнем займаються. (сірники)
(Команда 5 класу розгадує кросворд)
Питання до кросворду
|
2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рiжки знизу покручу й по дорозi полечу. (Велосипед)
А як даси йому води – відразу помирає. (Вогонь)
I навесні п'ють люди мої цiлющi сльози. (Береза)
IІI конкурс. «Книгу прочитаєш - про здоров'я все пізнаєш»
(Команди 5-го та 6-го класів уважно слухають запитання ІІІ конкурсу)
(Питання для всієї команди. Правильна вiдповiдь - 1 бал)
Запитання для першої команди
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Запитання для другої команди
1. Назвиь головну героїню казки Ш. Перро у якій йдеться про дiвчинку, яка не цуралася брудної роботи, була доброю i щирою й за це добра фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу, який, у свою чергу, допоміг вийти замiж за принца. Назви казку. («Попелюшка»)
IV конкурс. «Прочитай приказку»
(Кожній командi пропонується прочитати приказку, у якій літери у словах переставлені місцями. Правильна вiдповiдь - 5 балiв)
Вчитель. Наше здорове життя неможливо уявити без блакитного неба, ясного сонця, зеленого лісу, чистого повітря, тобто, якщо сказати одними словом, без природи.
V конкурс. "Крок вперед»
Діти вишиковуються у 2 ширенги і відповідають на запитання, які стосуються правил безпеки життєдіяльності, при кожній правильній відповіді робиться крок в перед.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
1.Виведення людей із небезпечної зони називається. (Евакуація)
2. Пошкодження тканини організму, що виникло під дією високої температури, хімічних речовин або електроструму. (ОПІК)
3. Купа дров, хмизу, ломаччя і т. ін., що горить. (БАГАТТЯ)
4. Тимчасове приміщення із тканини, шкіри, рідше з гілля, що напинається на каркас. (НАМЕТ)
5. Індивідуальний засіб захисту органів дихання. (Протигаз)
6. Переносне чи пересувне обладнання для гасіння пожежі за рахунок випускання вогнегасної речовини. (ВОГНЕГАСНИК)
7. Заплічний мішок для речей.( РЮКЗАК)
8. Неконтрольований процес горіння, що тягне за собою загибель людей і знищення матеріальних цінностей. (ПОЖЕЖА)
9. Той, хто рятує або врятував кого-, що-небудь. (РЯТІВНИК)
10.Телефон служби газу. (104)
11. Масове поширення інфекційних захворювань серед людей на значній території. (ЕПІДЕМІЯ)
12. Раптова подія, що спричиняє трагічні наслідки: травмування та загибель людей, будинків. (КАТАСТРОФА, АВАРІЯ)
13. Який сигнал подають при небезпеці (СОС)
14. Пристрій для накладання пов'язки, за допомогою якої забезпечують нерухомість ушкодженої частини тіла. (ШИНА)
15. Предмет, що накладається вище рани для припинення кровотечі. (ДЖГУТ)
16. Комплект засобів для подання першої медичної допомоги, головним чином само та взаємодопомоги. (АПТЕЧКА)
17. Пошкодження кістки з порушенням її цілості. (ПЕРЕЛОМ)
18. телефон служби спасіння. (103)
VІ конкурс «Конкурс капітанів»
Вчитель повідомляє капітанам, що їм будуть запропоновані питання, на які дається відповідь з коментарем. Час на підготовку відповіді — хвилина. Хто готовий — піднімає руку. Конкурс оцінюється 5 балами. Кожна неточність — штрафний бал.
1. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).
2. Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).
3. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
4. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).
5. Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).
6. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).
7. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, вбиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить сама собі людина у приміщенні, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом).
8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
9. Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).
10. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).
(Наші капітани)
Підсумок.
Ми сьогодні добре грали
Про здоров'я все пiзнали.
Про тварин i про природу,
Про гаразди i негоду.
Та залишилося нам
Висновок усьому дати.
I маленьке деревце
Одягти в прекрасні шати.
Вчитель. Поки наше журі підраховує загальну кількість балiв, я хочу, щоб ви уважно подивилися на деревце i сказали, чого йому не вистачає? (листочків). А для того, щоб деревце ожило, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах лежать листочки, на яких написані корисні i шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров'я i роблять наше життя гарним i щасливим. (Листочки з правильними вiдповiдями прикріплюються до дерева).
Підраховується кількість балiв i визначається переможець
Вчитель. Діти, ось i добігла кінця наша зустріч. Я гадаю, що конкурсні завдання для вас не були важкими, тому ви з ними дуже добре справилися.
У нашій грі переможців i переможених немає, тому що кожен, хто дбає про своє здоров'я i про здоров'я інших, оберігає природу i знає, як зберегти наш світ від зла i ненависті, той завжди є i буде переможцем.