Позакласний захід "Здоровим бути круто"

Про матеріал
Захід "Здоровим бути круто" можна використати під час проведення тижня БЖД або тижня біології у школі.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Суськ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗДОРОВИМ БУТИ КРУТО!

Урок-вікторина

Похожее изображение

 

 

 

Вчитель основ здоров’я

Демчук Тетяна Василівна

 

 

 

 

Суськ 2018

Урок-вікторина

Здоровим бути – круто!

Мета. Формування в учнів навичок здорового способу життя; уміння переборювати труднощі знаходити вихід з конфлікту i не наражатися на небезпеку для здоров'я; розширювати читацький світогляд, уявлення учнів про значення художньої книги, підручників, які вчать мистецтву бути здоровим.

Обладнання.

  • Виставка довідкової літератури, пiдручникiв «З книгою подружиш - здоров 'я здобудеш!»
  • Вислови: «Здорова людина - добра i справедлива»

«Не той пропав, що в бiду попав, а той, хто духом занепав»

  • Плакат «Дерево здоров'я», «Кросворд здоров'я»

Хід заходу

Вчитель. Добрий день, дорогі друзі. Сьогодні ми з вами проведемо не простий урок, а урок-вікторину, присвячену здоровому способу життя.

А допоможе нам у цьому цікава конкурсна програма «Здоровим бути - круто!», у якій я пропоную вам прийняти участь. Для цього ми створимо двi команди з учнів 5 і 6 класів («Лікар  Хаус»,  «Інтерни»).                                              

Команди займають свої мiсця за ігровими столами.

 

I конкурс. «Лото-здоров'я»

(У чарiвному мішечку знаходяться кульки з номерами. Кожен гравець команди по черзi виймає кульку з номером. Кожному номеру вiдповiдає питання, на яке гравець повинен дати вiдповiдь. Кожна правильна вiдповiдь - 1 бал)

Запитання для першої команди

  1. Вибери з переліку продуктів тільки тi, які можуть нашкодити здоров'ю: сметана, яблука, пиво, огірки, пепсі- кола, хлiб, молоко, чіпси.
  2. Який телефонний номер потрiбно набрати у разi виникнення пожежі? (101)
  3. Як називаються коливання земної поверхні, що виникають унаслiдок пiдземних поштовхiв величезної сили? (Землетрус)
  4. Що треба робити, щоб не хворіти, легше i швидше переносити змiни погоди? (Загартовуватися).
  5. Кого називають «пасивним курцем»? (Людину, яка вдихає тютюновий дим, але сама не курить).

Запитання для другої команди

  1. Вибери iз переліку людських звичок тi, які не кориснi для здоров'я: загартовування, куріння, чищення зубiв, гризти нiгтi, ввiчливiсть, говорити неправду.
  2. Куди потрiбно звертатись i який телефонний номер потрiбно набирати, у разi виявлення крадiжки? (У міліцію, 102)
  3. Як називають розлиття рiчки при розтаванні снiгу, льоду або  тривалих дощiв i злив? (Повінь)
  4. Яка невиліковна хвороба передається тільки через кров, спричиняється вiрусом iмунодефiциту, який ослаблює організм? (СН1Д)
  5. Яке примiщення у будинку є найнебезпечнішим? Чому? (Кухня, адже в ній містяться рiзнi електроприлади, газова плита)

II конкурс. Розгадай кросворд

Вчитель. Діти, ви любите відгадувати загадки? (Так).

Це дуже добре, бо у наступному конкурсі вам потрiбно відгадати загадки i розгадати кросворд. Перед вами  два кросворди (для кожної команди).

 (Максимальна кількість балiв - 5)

Питання до кросворду     

2

 

 

1

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

  1.     Відгадайте слово-підказку. До кого ми звертаемося, якщо захворіли? (Лікар)
  2.      Два скельця, три дужки - на ніс i на вушка. (Окуляри)
  3.      Куди ступиш - всюди маєш, хоч не бачиш - споживаєш. (Повітря)
  4.      Сидить панна в коморі, а коса її на дворі (Морква)
  5. Ходять туди діти часто

 Споживати їжу вчасно.

 Це не клас i не вбиральня.

 Смачно пахне у...(Їдальні)

  1.      Дерев'яні хлопці у малій коробцi

 Полягали спати. Не треба чіпати!

 Бо вони, як граються, то вогнем займаються. (сірники)

(Команда 5 класу розгадує кросворд)

 

Питання до кросворду

 

2

 

 

1

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відгадайте слово-підказку. Чим треба займатися, щоб стати сильним, здоровим, витривалим, мати гарну статуру? (Спорт)
  2. Ой полем, за горами нагайка золота в’ється! (Блискавка)
  3. Ухоплю його за роги, розжену колеса-ноги,

Рiжки знизу покручу й по дорозi полечу. (Велосипед)

  1. Лишає він страшні сліди, усе він пожирає.

А як даси йому води – відразу помирає. (Вогонь)

  1. Я біла i тендiтна, зеленi маю коси.

I навесні п'ють люди мої цiлющi сльози. (Береза)

  1. З місця зрушити не в змозі, бо на варті при дорозі я стою щодня, щоночі, хоч і маю скляні очі. (Світлофор)

 

IІI конкурс. «Книгу прочитаєш - про здоров'я все пізнаєш»

(Команди 5-го та 6-го класів уважно слухають запитання ІІІ конкурсу)

 

(Питання для всієї  команди. Правильна вiдповiдь - 1 бал)

Запитання для першої команди

  1. Назвіть iм'я книжкового героя, який мав декілька шкідливих звичок, завдяки яким став відомим на весь світ, тому що розказував всілякі небилицi так натхненно i переконано, що й сам зрештою починав у них вiрити. Hазвiть книжку. (Мюнхгаузен, «Пригоди барона Мюнхгаузена»)
  2. Героїню якої казки, не зважаючи на мороз i заметіль, зла мачуха та її дочка вiдправили до зимового лісу за квітами? Hазвiть казку («Дванадцять міясяів»)
  3. Як називається книга, у якій записані священнi тексти, визнані церквою як непорушний закон вiри i життя? (Бiблiя)
  4. Як звали маленького хлопчика, який зумiв не лише вижити в диких джунглях, а й стати їхнім господарем, не втративши при цьому найкращих рис справжньої людини. (Мауглi)
  5. Яке природне явище описав у своему вiршi Т.Шевченко? (Буря)

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,                      

Горами хвилю підійма.

 

Запитання для другої команди

1. Назвиь головну героїню казки Ш. Перро у якій йдеться про дiвчинку, яка не цуралася брудної роботи, була доброю i щирою й за це добра фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу, який, у свою чергу, допоміг вийти замiж за принца. Назви казку. («Попелюшка»)

  1. Назвіть iм'я українського i російського письменника, який чудово змалював казкову красу україської ночi. (Микола Гоголь)
  2. Який словник допоможе нам перевiрити правильне написання слів «здоров'я», «загартовування», «безпека»? (Орфографiчний)
  3. Назвіть декiлька шкiдливих звичок Лиса Микити з казки Івана Франка «Фарбований лис». (Хитрий, злодій, обманщик)
  4. У мiфах стародавньої Греції згадується Гігія - богиня здоров'я. Від її iменi походить слово, яким називається наука про здоров'я, його збереження та зміцнення. Назвіть його. (Гігієна)

 

IV конкурс. «Прочитай приказку»

(Кожній командi пропонується прочитати приказку, у якій літери у словах переставлені  місцями. Правильна вiдповiдь - 5 балiв)

  1.   реДоб рещи цесер не євабу колиш дегор (Добре щире серце не буває ніколи горде).
  2.    реГо муто тьжи, хто ямжитт не родожить (Горе тому жить, хто життям не дорожить).               

Вчитель. Наше здорове життя неможливо уявити без блакитного неба, ясного сонця, зеленого лісу,  чистого повітря, тобто, якщо сказати одними словом, без природи.

 

V конкурс.  "Крок вперед»
Діти вишиковуються у 2 ширенги і відповідають на запитання, які стосуються правил безпеки життєдіяльності, при кожній правильній відповіді робиться крок в перед.
За кожну правильну відповідь нараховується  1 бал.

 

1.Виведення людей із небезпечної зони називається. (Евакуація)

 2. Пошкодження тканини організму, що виникло під дією високої температури, хімічних речовин або електроструму. (ОПІК)

3. Купа дров, хмизу, ломаччя і т. ін., що горить. (БАГАТТЯ)

4. Тимчасове приміщення із тканини, шкіри, рідше з гілля, що напинається на каркас. (НАМЕТ)

5. Індивідуальний засіб захисту органів дихання. (Протигаз)

6. Переносне чи пересувне обладнання для гасіння пожежі за рахунок випускання вогнегасної речовини. (ВОГНЕГАСНИК)

7. Заплічний мішок для речей.( РЮКЗАК)

8. Неконтрольований процес горіння, що тягне за собою загибель людей і знищення матеріальних цінностей. (ПОЖЕЖА)

9. Той, хто рятує або врятував кого-, що-небудь. (РЯТІВНИК)

10.Телефон служби газу. (104)

 11. Масове поширення інфекційних захворювань серед людей на значній території. (ЕПІДЕМІЯ)

12.  Раптова подія, що спричиняє трагічні наслідки: травмування та загибель людей, будинків. (КАТАСТРОФА, АВАРІЯ)

13. Який сигнал подають при небезпеці (СОС)

14. Пристрій для накладання пов'язки, за допомогою якої забезпечують нерухомість ушкодженої частини тіла. (ШИНА)

15. Предмет, що накладається вище рани для припинення кровотечі. (ДЖГУТ)

16. Комплект засобів для подання першої медичної допомоги, головним чином само та взаємодопомоги. (АПТЕЧКА)

17.  Пошкодження кістки з порушенням її цілості. (ПЕРЕЛОМ)

18. телефон служби спасіння. (103)

 VІ конкурс   «Конкурс капітанів»

Вчитель повідомляє капітанам, що їм будуть запропоновані питання, на які дається відповідь з коментарем. Час на підготовку відповіді — хвилина. Хто готовий — піднімає руку. Конкурс оцінюється 5 балами. Кожна неточність — штрафний бал.

1.     Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).

2.     Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).

3.     Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).

4.     Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).

5.     Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

6.     Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).

7.     Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, вбиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить сама собі людина у приміщенні, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом).

8.     Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

9.     Які існують види вогнегасників? (Пінні, вуглекислотні, порошкові).

10.   Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).

(Наші капітани)

Підсумок.

Ми сьогодні добре грали

Про здоров'я все пiзнали.

Про тварин i про природу,

Про гаразди i негоду.

Та залишилося нам

Висновок усьому дати.

I маленьке деревце

Одягти в прекрасні шати.

Вчитель. Поки наше журі підраховує загальну кількість балiв, я хочу, щоб ви уважно подивилися на деревце i сказали, чого йому не вистачає? (листочків). А для того, щоб деревце ожило, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах лежать листочки, на яких написані корисні i шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров'я i роблять наше життя гарним i щасливим. (Листочки з правильними вiдповiдями прикріплюються до дерева).

 

 

Підраховується кількість  балiв i визначається переможець

Вчитель. Діти, ось i добігла кінця наша зустріч. Я гадаю, що конкурсні завдання для вас не були важкими, тому ви з ними дуже добре справилися.

У нашій грі переможців i переможених немає, тому що кожен, хто дбає про своє здоров'я i про здоров'я інших, оберігає природу i знає, як зберегти наш світ від зла i ненависті, той завжди є i буде переможцем.

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку