Позакласний захід "Знай! Люби! Бережи!"

Про матеріал
Для того, щоб зберегти природу, необхідно її знати. Цей захід для тих, хто є друзями і знавцями природи, хто цікавиться усім живим і вчиться його цінувати.
Перегляд файлу

Знай! Люби! Бережи!

Конкурс знавців природи

В е д у ч и й:

Вся природа і сама найдрібніша частинка її – дерево в лісі, ромашка біля паркану, метелик, що присів на травинку – все це належить усім нам. Усі ми господарі лісів і степу, річок і озер – всього живого, прекрасного, природного, що оточує нас.

Але якщо ми – господарі, то безперечно, і захисники, тому що не можна лише володіти, не відповідаючи добром за добро. Спиляна тополя, затоптаний сад, величезний букет польових квітів, який нерідко приносять з прогулянки, виловлена рибна молодь в ставочку – все це удар по природним багатствам, які, на жаль, не безмежні.

Ніякими законами не захистити природу від збитків, якщо кожен з нас не засвоїть простої істини: завдаючи шкоди навколишній природі, ми тим самим шкодимо самим собі.

Для того, щоб зберегти природу, необхідно її знати. І сьогодні в цьому залі зібралися друзі і знавці природи, ті, хто цікавиться усім живим і вчиться його цінувати.

В е д у ч и й:

Запрошуємо на сцену учасників нашої гри! (Представлення команд)

Конкурс 1. «Жеребкування»

Команди дають відповідь на питання; чия відповідь ближче до правильної – та команда починає змагання і отримує 1 заохочувальний бал.

Садовий слимак, який мешкає в Америці, має найбільшу кількість зубів серед усіх тварин. Його зуби розташовані у 135 рядів. Скільки зубів у цього слимака? / 135 рядів по 105 зубів у кожному, разом – 14 175 зубів.

Конкурс 2. «Розминка»

Команди отримують по 10 запитань з 4-ма варіантами відповідей, обирають правильну і піднімають картку з відповідною цифрою.

Завдання для 5 класу:

1. Який з цих звірів – хижий?

1) куниця

2) їжак

3) кажан

4) слон

2. В якому випадку утворюється туман?

1) сухе повітря нагрівається

2) сухе повітря охолоджується

3) вологе повітря нагрівається

4) вологе повітря охолоджується

3. Що змінюється при переході речовини з одного агрегатного стану в інший?

1) будова молекул

2) склад молекул

3) відстані між молекулами

4) хімічний елемент

4. Що утримує гази атмосфери біля нашої планети?

1) тонка оболонка

2) Місяць

3) тяжіння Землі

4) взаємодія між молекулами

5. Який газ в атмосфері Землі найпоширеніший?

1) азот

2) кисень

3) вуглекислий газ

4) водяна пара

6. При якій температурі лід тане?

а) 100ºС

б)  0ºС

в)  36,6ºС

г)  - 10ºС

7. Яка речовина має найбільшу густину?

1) повітря 

2) вода 

3) деревина

4) сталь

8. Який прилад використовують для дослідження небесних тіл?

1) мірний циліндр

2) мікроскоп

3) телескоп

4) терези

9. Яке головне природне джерело світла на Землі?

1) електрична лампа

2) Сонце

3) зірки

4) північне сяйво

10. Яка мова використовується для наукових назв організмів?

1) англійська

2) українська

3) грецька

4) латинська

Завдання для 6 класу:

1. У якого організму автотрофний тип живлення?

1) пирій

2) гідра

3) корал

4) молюск

2. Яка рослина розмножується кореневищем?

1) буряк

2) картопля

3) пирій

4) тюльпан

3. Як називають малі планети?

1) метеорит

2) супутник

3) астероїд

4) комета

4. Який орган рослини забезпечує її органічними речовинами?

1) корінь

2) стебло

3) листок

4) квітка

5. Який організм – паразит?

1) колорадський жук

2) амброзія полинолиста

3) дурман звичайний

4) повитиця

6. Хто довів, що Земля обертається навколо Сонця?

1) Архімед

2) Микола Копернік

3) Джордано Бруно

4) Юрій Гагарін

7. Яка з цих речовин є мінералом?

1) вода

2) пісок

3) глина

4) граніт

8. На якій рівнини розташований Чернігівський район?

1) Донецький кряж

2) Причорноморська низовина

3) Приазовська височина

4) Придніпровська низовина

9. Кого вважають предком сучасних порід коней?

1) кінь Пржевальського

2) тур

3) архар

4) тарпан

10. Який газ є причиною виникнення “парникового” ефекту?

1) природний газ

2) кисень

3) чадний газ

4) вуглекислий газ

Конкурс 3. «Рослинний світ»

  1. Сосна
  2. Водорість
  3. Гриб
  4. Мох
  5. Папороть
  6. Лишайник

1. Яку рослину називають піонером в освоєнні нових територій? /6. Лишайники першими оселяються в неродючих місцях. Відмираючи, вони утворюють перегній, на якому можуть жити інші рослини.

2. Яка рослина може замінити вату і йод? /4. Порожні клітини моху добре вбирають гній із ран і мох дезинфікує їх, так як містить речовину, подібну до карболової кислоти.

3. Квітку якої рослини необхідно знайти,  щоб розуміти мову всякого створіння і знаходити в землі скарби? /5. Квіток у папороті не існує, вона розмножується спорами.

4. З якої рослини людина видобуває йод, калійні солі, целюлозу, спирт, оцтову кислоту, використовує як корм худобі та як добриво? /2. її ще називають морською капустою і виготовляють з неї консерви.

Конкурс 4. «Гриби»

  1. Мухомор
  2. Боровик
  3. Пеніцил
  4. Дріжджі
  5. Трутовик
  6. Бліда поганка

1. З якого гриба виготовляють ліки? /3. Антибіотик пеніцилін пригнічує діяльність багатьох хвороботворних бактерій, наприклад, під час запалення легенів, ангіни та інших захворювань. 

2. Який гриб завдає великої шкоди лісовому господарству, паркам, садам, руйнуючи деревину дерев?  /5. Рани з’являються внаслідок різних пошкоджень, ламання гілок, сонячних опіків, морозобоїн тощо. Щоб запобігти зараженню треба оберігати кору від пошкоджень.

3. Який з цих грибів – їстівний? /2. Боровик – білий гриб. Цінний їстівний гриб, містить поживні речовини, корисні для людини, білки, мінеральні солі тощо.

4. Сидить дід у траві, голова в нього в крові. Про який гриб ця загадка? /1.

Конкурс 5. «Культурні рослини»

  1. Соняшник
  2. Пшениця
  3. Капуста
  4. помідор
  5. Огірок
  6. Цибуля

1. В літі тверде та кругле, а в зимі дрібне та мокре. /3.

2. В землі спала, в літі вставала, в міху одпочивала, в млині танцювала – людей годувала. /2.

3. Прийшла дівка з гір, несла на собі сім шкір, як їх розбирали, всі над нею ридали. /6.

4. Стою стрункий, високий, в зелених шатах я і золотом оздоблена голівонька моя. /1.

Конкурс 6. «Комахи»

  1. Сонечко
  2. Метелик
  3. Муха
  4. Бабка
  5. Сарана
  6. Мураха

1. Хто може підіймати вагу в три рази більшу від маси свого тіла? /6.

2. Яку комаху спеціально розводять в лабораторіях, а потім випускають в сади? /1.

3. Велика кількість представників цього ряду не їдять протягом всього свого життя. Що це за комахи? /2.

4. Яка комаха здатна нерухомо зависати у повітрі або розвивати швидкість  100 км на годину? Її личинки розвиваються у воді. /4.

5. Ну й нахабна птиця, що літає в хаті, навіть не боїться вам на ніс сідати! /3.

6. Нашестя якої комахи в давнину порівнювали з нападом  ворожого війська? /5.

Конкурс 7. «Звірі»

  1. Ведмідь
  2. Кіт
  3. Кит
  4. Кенгуру
  5. Слон
  6. Вовк

1. У якої тварини малята народжуються в 3000 разів меншими, ніж мама? /4.

2. Товщина підшкірного жиру яких тварин може сягати 1 метру? /3.

3. Яка найбільша наземна тварина? /5.

4. Яку з цих тварин називають санітаром? /6.

5. Яка тварина живиться найдрібнішими організмами? /3.

Конкурс 8. «Знайди чужинця»

Серед наведених малюнків учасники команд відшукують об’єкт, який відрізняється від інших, і піднімають відповідну цифру.

Блакитна лагуна – 4

Живі квіти – 3

Сплети вінок – 2

Володарі хмар – 6

Фруктова насолода – 1

Квіти коралових рифів – 6 

Конкурс 9. «Показуха»

Учасники від команди показують поняття, команди повинні відгадати. (сова, їжак, черепаха, лев, пінгвін, страус, вулкан, землетрус, роса, сніг)

Конкурс 10. «Підказка»

Два учасника від команди, один підказує, інший відгадує.

1 команда: фламинго, равлик, зима, рівнина, Париж, водоспад, зебра, комар, кактус, ананас

2 команда: гори, павич, блискавка, Єгипет, верблюд, тарган, яблуко, осінь, дуб, айсберг

Конкурс 11. «Склади слова»

Командам необхідно скласти якомога більше слів, що складаються із літер, які є в слові  

Р О С Л И Н А. Через хвилину команди по черзі називають утворені слова, не повторюючись

(роса, лин, син, лис, сир, ар, оса, слина, нора, сон, сан, сало, осина, слон, сила тощо).

 

Підведення підсумків, нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Strizheus Lidiya
До підручника
Біологія 7 клас (Півень Т. О., Бондаренко В.В.)
Додано
10 червня 2020
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку