Позаурочна діяльність школярів. Превентивне виховання

Про матеріал

Поняття "позаурочна діяльність" - не нове для освіти. У систему роботи вчителя завжди включався комплекс виховних заходів, спрямованих на реалізацію тих чи інших освітніх цілей і завдань. На базі школи також організовувалася діяльність творчих, спортивних об'єднань, клубів, гуртків тощо Після уроків більшість дітей вирушали додому і були надані самі собі або турботами батьків відвідували установи додаткової освіти. Існували також групи продовженого дня і школи повного дня. Виховання часто зводилося до проведення заходів, фактично було відокремлено від соціального та інформаційного оточення, від змісту діяльності дитини на уроках у школі, в сім'ї, в групі однолітків, в суспільстві.

Перегляд файлу

Позаурочна діяльність школярів.

Превентивне виховання  школі

 

     У законі України «Про освіту» йдеться про позаурочне виховання як невід’ємну частину системи освіти й спрямовується воно на розвиток здібностей і талантів учнівської молоді, задоволення її інтересів і духовних запитів.

     Мета позаурочної виховної роботи - поглиблення й розширення знань, формування практичних навиків і світоглядних переконань. Цілеспрямована позаурочна діяльність сприяє виробленню звичок поведінки, що відповідають нормам загальнолюдської культури і моралі.

     Тому кожний педагог повинен вміло, в процесі виховної роботи, здійснювати індивідуальний підхід до школяра. Ігор  Кон з цього приводу вірно відзначає, що «втручаючись у внутрішній світ учня та стараючись по мірі сил допомогти йому, вчитель, як лікар, повинен завжди пам’ятати першу заповідь Гіппократа: «Не нашкодь».

     Школа повинна підготувати учня не тільки до праці, до сімейного життя, але й до суспільної діяльності в контексті побудови держави. Виховання учнівської молоді на ідеях розуміння нової політичної і економічної думки є важливою складовою частиною позаурочного виховання в загальноосвітній школі.

    Основні напрямки позаурочної виховної роботи у Поморянській ЗОШ І-ІІІ ступенів спрямовані на:

Активізацію національно – патріотичного виховання учнів.

Організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання учнівської молоді.

Організацію учнівського самоврядування.

Залучення обдарованої молоді до участі у  фестивалях, конкурсах, змаганнях різних рівнів.

Співпрацю з позашкільними закладами, громадськими, культурно – просвітницькими організаціями, правоохоронними органами в проведенні позаурочної виховної роботи в школі.

Систему сімейного виховання, педагогічного всеобучу батьків та громадськості.

Контроль за організацією позаурочної виховної роботи та керівництво нею.

   У позаурочний час учні нашої школи активно долучаються до різноманітних виховних заходів, предметних тижнів, вікторин, конкурсів, днів, тижнів, місячників проведення культурно-масових заходів, благодійних акцій тощо. Впродовж І семестру 2017-2018 року учні школи  беруть участь у таких заходах позаурочної виховної роботи:

  • Свято першого дзвоника.
  • Відзначення міжнародного дня миру.
  • Квітковий вернісаж-2017.
  • Відзначення всеукраїнського дня бібліотек.
  • День працівника освіти.
  • Відзначення дня захисника України та 70-річчя УПА.
  • Відзначення дня писемності.
  • Свято осені у 3 класі
  • Участь у всеукраїнській благодійній акції ,,Сильні духом,,. Тощо

     В школі проводяться змагання і турніри з тенісу,футболу, баскетболу. Учні школи постійні призери районних спортивних змагань. Функціонує вокальний і танцювальний гуртки.

     Інтереси, потреби та творчу ініціативу учні мають змогу розвивати через роботу в учнівському парламенті «Лідер».

     Підбиваючи підсумки вищесказаного, можу зазначити, що в стінах нашої рідної Поморянської школи створені всі умови для розвитку здорової, творчої, здібної, обізнаної особистості!

     Одним із пріоритетних напрямків виховного процесу в Поморянській школі  є превентивне виховання, направлене на виховання в учнів високих моральних рис, які є головним чинником вибору способів поведінки. Яке здійснюється на основі морально-правових знань, уявлень, поглядів, переконань, почуттів, що склалися в нашому суспільстві й становлять суспільну свідомість; забезпечення подолання окремими учнями шкідливих звичок і навичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.

     З цією метою у школі проводяться бесіди, виховні години, диспути щодо утвердження навичок здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, формуванню відповідального ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

    Зокрема у своїй роботі з учнівською молоддю планую проведення бесід на тему,,Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх,, та організувати рольову гру на тему,, Молодіжна злочинність: джерела, характер, шляхи запобігання,,, а також провести заходи, направлені на профілактику тютюнопаління, вживання алкоголю, наркоманії. Вже традиційними у нашій школі зусиллями учнівського самоврядування стали заходи щодо профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу. Щороку учні школи беруть участь у флешмобі  ,,Скажемо СНІДу – ні!,, , організовують виставку малюнків, обговорюють цю суспільно важливу проблему на годинах спілкування.

     Також доволі актуальною у наш час залишається проблема жорстокого поводження, експлуатації та торгівлі дітьми. Тому мною було проведено заняття з елементами тренінгу ,, Торгівля людьми – ганебне явище сучасності,, з учнями 8 класу,

на якому учні ознайомилися з протиправним явищем торгівлі людьми у сучасному суспільстві, його історичними витоками та побачили небезпечні наслідки потрапляння в ситуацію торгівлі людьми, в тому числі дітьми.

      Отож позаурочна виховна робота поряд з уроком є винятково важливою ланкою навчального процесу в школі. Саме вона дає можливості не лише для розширення й поглиблення знань, а й для розвитку творчої активності й самостійності учнів, їхніх нахилів, здібностей, кругозору, трудового, морального, естетичного, екологічного виховання. Адже ще Платон застерігав: "Освічена, але погано вихована людина страшніша за будь-якого звіра", а відомий російський учений Д.І. Менделєєв уже на початковій стадії розвитку технічного прогресу писав: "Знання без виховання — меч у руках божевільного".

     Проект рішення:

  1. Сприяти організації та проведенню різних форм позаурочної виховної діяльності з метою розвитку творчих здібностей школярів.
  2. Забезпечувати використання сучасних форм учнівської діяльності, інноваційні підходи (проектну діяльність, благодійні акції, волонтерську та просвітницьку діяльність), залучати до роботи в тематичних учнівських проектах.
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2873
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку