Позаурочний предметний захід з інформатики
Інтелектуально-розважальна гра «Комп’ютерра»
Клас: 5-Б.
Дата: 20.12.2018
Форма проведення: інтелектуально-розважальна гра «Комп’ютерра»
Мета: розвивати пізнавальну і творчу активність учнів, образне, логічне, аналітичне, критичне мислення, уяву, формувати стійкий інтерес та мотивацію до вивчення інформатики, виховуючи прагнення до співпраці, уміння працювати у групі, толерантне ставлення один до одного, готовність прийти на допомогу під час узагальнення та систематизації матеріалу, вивченого у першому семестрі.
Очікувані результати: учні користуються та оперують поняття, які було опрацьовано у першому семестрі під час вивчення тем «Інформаційні процеси та системи», «Мережеві технології та Інтернет», «Опрацювання текстових даних», розуміють роль інформаційних технологій у житті людини та розвитку суспільства пояснюючи на прикладах з життя, пояснюють необхідність дотримання правил безпечного та критичного використання Інтернету.
Обладнання та роздавальні матеріали: мультимедійний комплекс з виходом до мережі Інтернет (наочність представлена мультимедійною презентацією Power Point), пазли для об`єднання учнів у групи, конверти з листами, картки-завдання, оціночні бланки, плакат «Комп’ютер у житті сучасних дітей», завдання для роботи на ПК.
Учасники: 2 команди учнів 5-Б класу (по 6 осіб).
Підготовча робота: формування журі з числа учнів 9-х класів (2 учні), розподіл обов’язків між ними.
І. Організаційний момент.
Учні займають свої місця. Учитель вітає всіх. Учні реагують на репліки учителя.
ІІ. Повідомлення мети уроку.
Мотивація діяльності учнів.
Учитель зазначає, що впродовж І семестру учні 5-го класу вивчали інформатику. З’ясовує «Чи добре учні вивчили інформатику? Чи задоволені вони своїми досягненнями?». Вчитель зазначає, що нещодавно отримав e-mail в якому висловлюються сумніви щодо справедливості семестрових балів та необхідності проведення випробувань. Тільки той, хто продемонструє міцні знання з інформатики отримає звання «Юний інформатик». А судити це випробовування буде високваліфіковане журі, у складі:
Голова: людина, яка має дуже прямий зв'язок з інформатикою, а тому буде дуже об'єктивний до учасників, багаторазовий призер олімпіад і конкурсів з інформатики – Роман Мишкін.
Член журі: багаторазовий призер обласного етапу конкурсу з усного рахунку, майстер програмного забезпечення, заслужений хакер колегіуму Марк Флешкін.
ІІІ. Об’єднання учнів у команди.
Учні отримують заздалегідь підготовлені пазли, з яких збирають малюнки (логотипи браузерів Google Chrome і Mozilla Firefox), тим самим об'єднуючись у групи. Учитель пропонує учням зайняти той стіл на якому знаходиться стійка з зображенням відповідним складеному малюнку та назвою команди.
Учитель пропонує командам обрати капітана. Команди називають капітана. Після учителем оголошуються правила.
ІV. Проведення інтелектуально-розважальної гри «Компьютерра».
Учитель повідомляє, що під час змагання учні будуть подорожувати країною «Компьютерра» де на них чекають випробовування. (На мультимедійній дошці демонструється інтерактивна карта подорожі, на якій відображаються зупинки впродовж гри).
Перше випробовування – станція «Інформаційна».
Учитель оголошує завдання, яке передбачає короткі відповіді на питання. Звертає увагу журі на необхідність фіксації, отриманих командами балів, у протоколах.
Команди дають короткі відповіді на усні запитання учителя.
Зупинка «Вулиця Інтернетна».
Учитель надає учням конверти з листами (містить роздрукований e-mail та запитання, на які необхідно відповісти), оголошує завдання, форму подачі відповіді та регламентує час його виконання.
Учні отримують конверти, знайомляться з запитаннями та електронними листами, обговорюють можливі відповіді на питання. Після того, як збіг час, учні усно дають відповіді на запитання, аргументуючи свою думку.
Зупинка «Комп'ютерний пагорб»
Учитель повідомляє про конкурс для представників команд, які повинні підготувати вітальну листівку з Новим роком у текстовому процесорі Word за певний час. Капітани займають робочі місця за комп’ютером та самостійно виконують завдання за інструкцією. Через 10 хв. час представник журі підходить до комп’ютерів та оцінюють правильність виконання завдання, заносять бали до протоколу.
Зупинка «Алея програмістів».
Учитель ставить учням запитання «Хто такі програмісти?», з’ясовує, які якості повинні вони мати. Учні висловлюють свої думки (Тим самим демонструючи уміння розв’язувати задачі, знання математики, логіку). Учитель пропонує школярам потренувати їх логіку та розв’язати задачі, надає картки із задачами командам, регламентує час виконання та форму подачі відповіді. (Задачі демонструються на мультимедійній дошці). Після виконання задач учні надають картки з відповідями журі, яке здійснює їх оцінку та вносить бали в протокол.
Фізкультхвилинка.
На мультимедійній дошці демонструється відеофізкультхвилинка, яку повторюють учні.
Зупинка «Провулок клавішний».
Учитель оголошує завдання та надає картки з прислів’ями. (Пропонуються прислів'я, які перефразовані на комп'ютерний лад). Учням необхідно представити їх у загальноприйнятній формі та пояснити значення одного з них. За 3-4 хв. учні у командах виконують завдання, після пояснюють значення прислів’я, надають бланки з відповідями журі.
Зупинка «Кінцева».
Учитель повідомляє про те, що подорож закінчується та ставить запитання учням «Навіщо на уроках інформатики учні вчаться працювати з комп’ютером та вивчають різні програми?» Учні надають відповіді. Учитель пропонує з’ясувати, де учні використовують комп’ютер та гаджети у житті виконавши вправу «Комп’ютер у житті сучасної дитини». На дошці розміщено плакат «Комп’ютер у житті сучасної дитини» на який необхідно розмістити стікери.
V. Рефлексія.
Учитель дає оцінку роботи учнів та з’ясовує, що учні сьогодні встановили, що дізналися, що було корисним.
VІ.Підбиття підсумків. Оцінювання діяльності учнів.
Учитель надає слово журі. Голова журі дає оцінку роботи учнів. Член журі зазначає, що за результатами змагання всі учні отримують сертифікат «Юний інформатик». (Журі вручає сертифікати учням).
Учитель з’ясовує «Чи є переможці?» Журі зазначає, що у номінації «Высший пилотаж» кращою була команда _____ (вручає грамоту капітану команди) а у номінації «Мысль со скоростью звука» кращою була команда _____ (вручає грамоту капітану команди).
Журі вітають учнів.
Сценарий мероприятия
І. Организационный момент.
Добрый день, ребята! Приветствую всех и желаю, чтобы наше общение было приятным и полезным!
ІІ. Сообщение цели мероприятия, мотивация деятельности учащихся.
Весь семестр мы изучали информатику. Как вы думаете, хорошо? Довольны ли вы своими семестровыми баллами?…. Мне тоже так казалось. Но вчера на e-mail пришло письмо от «Международной ассоциации юных информатиков» в котором говорится о том, чтобы мы провели экзамен и только тогда сможем узнать, действительно ли справедливы оценки за первый семестр. Но экзамен этот будет необычным. Мы проверим на практике, действительно ли крепки знания, полученные в течение первого семестра. Тот, кто подтвердит это, получит звание «Юный информатик».
А оценивать нас будет многоуважаемое жюри в составе: (жюри сидит за партой и внимательно изучает классный журнал)
Председатель: человек, который имеет очень прямое отношение к информатике, а потому будет очень объективен к участникам, многократный призер олимпиад и конкурсов по информатике – Роман Мышкин.
Член жюри: многократный призер областного этапа конкурса по устному счету, мастер программного обеспечения, заслуженный хакер коллегиума Марк Флешкин.
Жюри будет не только начислять баллы командам за правильные ответы, но снимать их за неспортивное поведение и нарушение дисциплины во время игры.
ІІ. Объединение учеников в команды.
Заранее подготовлены пазлы, из которых ученики собирают картинки, тем самым объединяясь в группы.
Ребята, сейчас вы объединитесь в группы собрав картинку-пазл. Команда – Bit занимает первый стол, а команда Byte – второй. Команды займите свои места.
А теперь я попрошу каждую команду назвать имя своего капитана. Капитан должен следить за порядком во время игры и поднимать руку, если команда готова к ответу.
Участники команд в ходе игры постарайтесь приложить все силы своего интеллекта, смекалку, чтобы победить.
ІІІ. Проведение интеллектуально-развлекательной игры «Компьютерра».
(На интерактивной доске демонстрируется карта путишествия в течении всей игры.)
Команды Бит и Байт отправляются в страну информатики «Компьютерра» где нас подстерегают испытания. Звание «Юного информатика» получат лишь участники той команды, которая успешно пройдет через все испытания, встречающиеся на ее пути.
И вот уже первое испытание
Станция Информационная (вопросы и быстрые ответы).
Внимание, задание!
Я буду задавать вопросы, а вы даете быстрые ответы. Если команда не знает ответ, то отвечает вторая команда.
Мы продолжаем наше путешествие. И отправляемся в путь далее.
Улица Интернетная (задания подумать и обсудить).
Ребята, мы получили e-mail. (Каждая команда получает конверт с письмом).
Внимание, задание!
Проанализируй содержание письма, критически оцените его и дайте ответы вопросы. Время выполнения задания 3 минуты.
Задание первой команде.
Проанализируй содержание письма, критически оцените его. Назовите правила безопасности, которые нарушены в письме. Как необходимо поступать, если подобные письма приходят на электронную почту?
Задание второй команде.
Проанализируйте содержание письма, критически оцените его. Можно ли верить информации в письме? На что необходимо обращать внимание в таких письмах? Как необходимо поступать, если подобные письма приходят на электронную почту?
Команды справились с заданием. И мы отправляемся в путь.
Компьютерный холм (Конкурс капитанов). 10 мин
Новое испытание выпало на долю капитанов. Приглашаю по одному капитану команд. Вам необходимо подготовить поздравительную открытку к Новому году в текстовом процессоре Word.
Задание
Заверши подготовку поздравительной открытки к Новому году. Для этого…
Алея программистов.
Ребята, а вы знаете кто такие программисты? Это люди, которые умеют хорошо решать задачи, обладают отменной логикой и смекалкой. Есть ли среди вас такие?
Внимание, задание!
Решите логические задачки.
Задача 1.
Петя и Коля купили две одинаковые флешки каждая объемом 4 Гб. Петя записал фотографии, израсходовав 34 Мб, а Коля записал фильм, который занял столько места, сколько оставалось на флешке Пети. Каков общий оставшийся объем памяти двух флешек?
1) 4Гб; 2) 8 Гб; 3) 2 Гб; 4) 3 Гб 66 Мб.
Задача 2.
В тот день в 5-Б классе было 26 человек. Когда ученики писали контрольную работу, то они по мере завершения клали тетради в стопку одна на другую. Миша сдал тетрадь седьмым по счёту. Каким по счёту его тетрадь проверят, если считать, что учитель проверяет тетрадь сверху стопки и строго по порядку?
1) 17; 2) 20; 3) 18; 4) 19.
А мы с вами, ребята, продолжаем двигаться и следующая остановка…
ФИЗКУЛЬТМИНУТКА
Переулок клавишный.
Задание
Предлагаются пословицы, которые перефразированы на компьютерный лад. Переведите их в общепринятую форму. Объясни значение одной из зашифрованных пословиц.
Закончите переделанную программистами на свой лад известную пословицу: “Семь бед — один "Reset". (Семь бед — один ответ).
Компьютер памятью не испортишь. |
Кашу маслом не испортишь. |
По ноутбуку встречают, по уму провожают. |
По одёжке встречают, по уму провожают. |
Мал микропроцессор, да дорог. |
Мал золотник, да дорог. |
Дарёному компьютеру в системный блок не заглядывают. |
Дарёному коню в зубы не смотрят. |
Утопающий за клавишу «F1» хватается. |
Утопающий за соломинку хватается. |
Вирусов бояться в Интернет не ходить. |
Волков бояться в лес не ходить. |
Язык до провайдера доведет. |
Язык до Киева доведет. |
И у опытного программиста бывают ошибки. |
И на старуху бывает проруха. |
Из программы фрагмент не выкинешь. |
Из песни слова не выкинешь. |
Каждый программист свою систему программирования хвалит. |
Каждая курица свой насест хвалит. |
Семь раз подумай, прежде чем файл удалить. |
Семь раз отмерь, один раз отрежь. |
Информатике учиться всегда пригодится. |
Грамоте учиться всегда пригодится. |
За компьютером товарища хорошо, а за домашним лучше. |
В гостях хорошо, а дома лучше. |
Оценивай по программам, а не по словам. |
Суди не по словам, а по делам. |
Запретный сайт самый интересный. |
Запретный плод сладок. |
Каждый участник команды озвучит переделанную пословицу и оригинал. Один представитель команды объяснит значение зашифрованной пословицы.
Все молодцы. А наше путешествие подходит к завершению. Ребята, мы с вами уже знаем из чего состоит компьютер, как с ним работать на уроке информатики, как работать с компьютерными программами. А как вы используете компьютер и другие гаджеты в повседневной жизни? Предлагаю разместить стикер на соответствующую папку дерева папок (Плакат «Дерево папок» размещен на стикерной доске).
Рефлексия
Мы видим, что в первом семестре пятый класс работал усердно, заработал справедливые семестровые баллы, получил массу знаний, что вы и показали во время сегодняшнего экзамена. Скажите, что вы сегодня установили, что узнали, что было полезного?
Подведение итогов. Оценивание деятельности учащихся.
Наше многоуважаемое жюри уже готово провозгласить свой вердикт. Давайте их послушаем.